wie is er nog maar net bezig zwanger te worden deel 2

Hey ronneypenny,

Ook welkom hier, ik ben nu voor een 2e bezig maar ik heb voor dat ik m'n eerste kindje kreeg zo'n 7 jaar de pil geslikt...
Ik werd na ongeveer een half jaar daarna pas zwanger...
Ze zeggen dat je lichaam even moet wennen dat je geen hormonen meer krijgt zeg maar....

Maarja de 1 is wel na een maand gelijk zwanger....en de ander doet er een jaar over!...
Dus het zegt helaas helemaal niks!!...

En schippersvrouw...

Nog steeds geen ongesteldheid te zien....Maar ik weet ook eigenlijk niet duidelijk wanneer ik het precies moet zijn....Ik heb mijn spiraaltje laten verwijderen...En daarna ben ik gelijk ongesteld geworden....Dus ik neem aan dat ik dat mag zien als ongesteldheid...

En we zijn nu gewoon netjes 28dagen verder (Cycles zoals het hoort)!
dus had het gister officieel moeten zijn....
Dus ik wacht gewoon nog maar even een weekje af ofzo!...
Dan vind ik het wel lang zat hahaha!

En hoe gaat het daar allemaal?

Groetjes!

Ik vind het hier toch zo gezellig  ben blij dat er vaak gereageerd wordt!

Arme Mie_pie hoop dat de pijn in je borsten snel een beetje minder wordt. Het is wel voor het goede doel natuurlijk, denk dat het je wat dat betreft ook niet zoveel kan schelen. Als je over +- 8 maanden die kleine in je armen hebt dan ben je het allemaal weer vergeten lijkt me. Heb er natuurlijk geen ervaring mee, maar hoop snel ervaring te krijgen.

@JacqieSenna, spannend hoor, duim in ieder geval voor je en meer dan afwachten kun je inderdaad niet doen.

Wij zitten in onze klusperiode, dus weet wat me de komende dagen te doen staat  en dan maar hopen dat het ook effect heeft.

@Marijke, als je je verveelt gewoon lekker komen kletsen! Vind het jammer dat het geen chatten is af en toe, maar dan zou ik volgens mij helemaal niet meer achter de laptop weg te krijgen zijn!

Dikke kus Schippersvrouwtje

Hallo meiden

Hoe is het met jullie?
Heerlijk weer van weekend genieten, wat een heerlijk weer he?
Hopelijk brengt het veel vruchtbare maanden met zich mee!

Ronneypenny
Welkom hier!
Ik heb zelf ook zo'n 13 jaar de pil gebruikt. Het kan zelfs een half jaar duren voor je weer ongi wordt, dus je hoeft je geen zorhen te maken iig.
Hoop voor je dat het eerdaags komt, dat vond ik ook fijn. Weet je iig dat dat goed werkt.
In principe heb je vanaf dat je zwanger wilt worden een kans van 1 op 4. Het mooiste zou zijn dat het meteen raak is, dat hoop ik voor je, voor iedereen natuurlijk!
Ik was de eerste keer na 35 dagen ongo, daarna na 28 dgn en laatst na 30 dgn.

Miepie
Tuurlijk moet je gewoon bliven hier. Vind het veelste leuk om te lezen wat je allemaal doormaakt. Kunnen we nog eens met vragen bij je terecht.
Ik hoop voor je dat je je snel beter begint te voelen. Het is gelukkig voor een heel mooi doel!

Stephanie
Ik weet hoe je je voelt. Ik heb daar zelf ook last van. Ik weet ook niet of dat door het ontpillen komt of dat dat normaal is als je geen pil slikt? Hoe dan ook ik weet waar ik het voor doe.
Met de pil had ik nergens last van, maar alles schijnt dan ook zo mat te blijven.
Ik herken soms mezelf even niet. Het zou heel goed kunnen dat je echt symptonen hebt van zwangerschap. Ik zou toch wachten tot je nod dag is om teleurstelling te voorkomen. Het zegt helemaal niets als het negatief is. Het kan zijn dat je hcg-waarde nog niet hoog genoeg is.
Maar moet eerlijk bekennen dat ik de laaste keer ook 2 dgn voor mijn nod dag getest heb, ik was gewoon zo nieuwschierig, maar helaas werd gewoon ongi en negatief uiteraard. Ik voelde ook van alles. Wat kan je lichaam je voor de gek houden, maar ja we willen ook zo graag!!

Senorita
Fijn voor je dat je waarschijnlijk een cyclus hebt van 28 dgn, maar voor jou hoop ik dat dat niet komt en dat je gewoon heerlijk zwanger bent!
Je schijnt hetzelfde gevoel te hebben dat je ongi moet worden, terwijl je gewoon zwanger kunt zijn, dus wie weet!!
Ik duim voor je...

Schippersvrouwtje
Lijkt me wel een gevarieerd leven zo? Mss een stomme vraag, maar hoe doe je dat als het zover  is? Ben gewoon geinteresseerd, ook een  tikkie nieuwschierig hoor hihi...  

En voor de meiden die denken dat de buitenwereld je te jong vind voor het moederschap, niks van aantrekken.
Je bent er aan toe of niet. De een heeft dat met begin 20 en de anders als hij rond de 30 is, toch?
Als het aan mij had gelegen was ik allang moeder geweest! Maar daar moet je wel samen voor zijn ( had toen geen vaste relatie).

Iedereen veel klusplezier en voor diegene die hun nod dag naderen duim ik dat het uitblijft!

Liefs Anne

Hey Anne,

Leuk hoor, dat je zo uitgebreid reageert!Je mag best nieuwsgierig zijn hoor. Snap best dat meiden van de wal geen idee hebben hoe het aan boord werkt. Gelukkig hebben wij wel een huisje aan de wal. We varen 2 wk en dan zijn we 2 wk vrij. Dus mocht ik zwanger raken (wat ik natuurlijk met heel mijn hart hoop) dan kunnen we gewoon thuis zijn tegen de tijd dat het kindje zal gaan komen. Denk wel dat ik wat eerder dan de uitgerekende datum naar de wal zou gaan, zou ook wel wat zijn als je dan ineens met de trauma helikopter van boord gehaald moet worden ofzo. Of dat je net helemaal in Frankrijk zit oid. Zullen wel heel veel spulletjes dubbel moeten hebben anders wordt het ook zo'n heen en weer gesleep denk ik,maar zover zijn we voorlopig nog niet. Jullie zijn de eersten die het weten, dat beloof ik (buiten mijn mannetje om dan natuurlijk)

Fijn weekend!

Liefs Schippersvrouwtje

Hey Ladies!

Ik heb jullie gemist vandaag:) Was nogal een druk dagje.. Nu ff snel een berichtje voordat ik lekker wat ga drinken in de stad (cola, drink sowieso niets). Even eruit!

@ schippersvrouwtje
Ja het is even afwachten hé... Maar ik ga echt van mijn ongesteldheid uit hoor.. Ik kan me niet voorstellen dat ik zwanger ben. De kleur van mijn tepels zijn volgens mij hetzelfde en aderen kan ik ook niet vinden op die kleine gevallen van mij;-) Ik vind het ook intressant hoe jouw leven eruit ziet. Ik kan me voorstellen dat het anders is dan velen hier. Al moet ik zeggen dat ik ook wel een aantal schippersvrouwen ken, maar die blijven meestal thuis. Je moet dan inderdaad een dubbele uitzet kopen, opzich niet erg, weer een reden tot shoppen! Oh ja, ik mis de chat functie ook;-) Ach ja, als we erg bored zijn kunnen we altijd nog een chatbox opzoeken toch? Prettig weekend meid en hopelijk ben je bereikbaar!

@ Marijke

Ik had je gemist :) Hoe is het met je? Nog steeds niets te zien... Ik hoop echt ZO dat het raak is.. Zeker ook leuk dat je dan alles op dezelfde tijd beleefd als mie_pie.

@ Mie_pie

Gaat dat zo snel die borsten (of moet ik al meloenen zeggen;) Op zich weer een reden om te shoppen toch! En ik vind het echt helemaal top dat je er bent! Vind het echt fijn om alles van je te horen. Dusse, gewoon blijven schrijven! Succes met de misselijkheid, hopelijk is het snel over!

@ RonnyPenny

Welkom! Helemaal leuk dat je er ook bij bent :)

@Belgies

Bedankt voor het duimen :p Ik denk echt ongesteldheid. Het voelt wel écht anders, dat komt omdat ik er nooit op gelet heb. Mannetje lief roept wel al dagen dat ik zwanger ben omdat ik echt vanalles vergeet en super lomp doe. (mezelf buitensluiten enz) normaal doet hij dat en lach ik m vierkant uit... Helaas, ik ben nu de lul;)

@ de rest

Succes met wachten (Vre-se-lijk) en klussers; zet 'm op!!

Hoop jullie nog te treffen dit weekend.

Veel liefs!

Het is weer weekend!!!!!!! Heerlijk! Eindelijk weer tijd om een beetje bij te lezen hier.

@Schippersvrouwtje: heb jij eigenlijk ook weekend of gaat het laden en lossen 7 dagen per week door (beetje domme vraag misschien maar ben wel benieuwd hoe voor jou die 2 weken  leven op het schip eruitzien)

@Jacqie Senna: ga voor je duimen hoor het weekend! Ons schema verdient wel een keer een smily!

@RonnyPenny: in mijn omgeving zijn genoeg meiden vrij snel (binnen 4 maanden) zwanger geworden na langdurig gebruik van de pil, je hoort en leest helaas ook wel ander verhalen. Volgens mijn huisarts is de pil tegenwoordig zo aangepast met een een dusdanig laag hormoongehalte dat je in principe echt gelijk zwanger kunt worden. Ik hoop het voor je! Je ongie vindt normaal gesproken plaats na een eisprong, dit hoeft echter niet (denk aan al die keren tijdens je pilgebruik). Wanneer er geen eisprong aan vooraf is gegaan zal deze minder heftig zijn. Misschien dat je daaraan kan herkennen wat voor jou geldt.
Zelf heb ik 11 jaar de pil gebruikt en daarna bijna 4 jaar de Nuvaring. Bijna 15 jaar een onderdrukte eisprong dus. Ik ben heel benieuwd hoor hoe snel een lichaam weer het natuurlijke ritme terug heeft.

@Senorita: voor jou duim ik gewoon mee hoor. Je lichaam is op dit moment niet echt iets waar je op kunt vertrouwen. Soms houdt het je voor de gek maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.....

@Miepie: als onervaren mutsjes hier kunnen we je heel goed gebruiken hoor, blijf vooral! Hoop dat je je snel een beetje beter voelt zodat je echt kunt genieten. Lijkt me lastig om het voor je te houden als je je zo beroerd voelt. Hoe ben jij hier mee omgegaan?

@iedereen: goed weekend allemaal, doe wat je moet doen en vooral: geniet!

Liefs Lynn

O en Schippersvrouwtje, zag dat ik uit het laatste schema ben weggevallen
Mocht je je vervelen van het weekend  En anders ga ik er zelf mee stoeien hoor, geen probleem, sta alleen niet voor de gevolgen in.....

x Lynn

nog niet ongesteld geworden

naam
leeftijd
ronde
kindje
verwachte nod

Nathalie 1985
23
11
1
30 januari

jacqsenna
22
1
2
12 maart

pooh
24
1
1
24 februari

sabrieneke
27
2
1
25 februari

chantal_21
21
1
1
4     maart

sitty
25
1
1
6     maart

melltjuh
23
2
1
6     maart

issabella_jada
24
1
1
10  maart

rechtenstudent
22
1
1
10 maart

nod datums

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod

wolletje 79
28
2
3
13 maart

sterre
24
2
1
17 maart

shar_25
25
1
1
18 maart

chanti_85
24
1
1
19 maart

marijke  
21
2
1
21 maart

jtzwanger
25
2
2
21 maart

dejong1970
38
1
2 samen
21 maart

Lynn        
29
1
1
21 maart

senorita1
22
1
1
22 maart

stephanie89
20
2
1
22 maart

loeske86
22
1
1
26 maart

stefanie
23
1
1
eind maart

april nod's

naam
leeftijd
ronde
kindje
nog

schippersvrouwtje1984
24
6
1
2     april

_angel_80
28
3
1
3     april

belgies
28
3
1
3      april

sukkie_85
23
2
1
15 april

zwangeren

naam
wil je weten wat het word?
mogen wij weten wat het word?
uitgerekende datum

_mie_pie
ja toch wel haha
van mij wel
04-11-09

alyssa
nog niet   over nagedacht
als ik het weet wel anders word het moeilijk he
16-11-09

christina2009
?
?
?
afspraken bij verloskundige

naam
datum
waarvoor?

_mie_pie
25-03-09
1e afspraak
Hey Lynn,

Je bent weer toegevoegd hoor! Zijn ook al zoveel dames in de lijst!
Hartstikke gezellig hoor, lekker anoniem babbelen.

Laden/lossen/varen gaat allemaal 24/7 door. Mijn mannetje ligt nu in bed, tot uurtje of 01.00 en gaat dan varen tot 07.00. Momenteel vaart er een andere kapitein, ze wisselen elkaar zo om de 6 uur af. Ik draai niet met het schema mee hoor, ga naar bed als mijn mannetje eruit komt, zodat hij ook aan zijn slaap komt en dan slapen we morgenochtend gezellig samen uit.

@alle meiden die wachten, duim heel hard!

@alle klussers, go for it!

@iedereen, geniet van jullie weekend en praat maar gezellig tegen mij aan  als jullie even niks te doen hebben.

Liefs Schippersvrouwtje

Terug
Bovenaan