wie is er nog maar net bezig zwanger te worden deel 4

Hoi hoi,

@ Vieguh,
Ja zeker spannend.  Ik voel nu dus ook mijn eisprong en dus moet mijn vriend nog wel snel naar huis komen. (die is nog aan het werk en komt vanaaf laat pas thuis) Dus dan kunnen we nog aan de gang......
Ik heb jarenlang (10   jaar) de pil geslikt en ben dus nu gestopt daarmee. Ik heb geen idee hoe mijn cyclus loopt. Dus hoe kan ik dan weten wanneer ik overtijd ben?

Groetjes Astrid

Hey meiden,

Die strandwandeling is er niet meer van gekomen, wel lekker lang gebadderd en inmiddels pannenkoeken gegeten, ook heel gezellig.

@Kisjuh, veel succes in Duitsland, is voor je werk toch? Spannend hoor, zou zeker een testje meenemen, al verkopen ze die in Duitsland natuurlijk ook wel, maar eigen spulletjes zijn stuk makkelijker en overzichtelijker. Geniet ervan in ieder geval, we blijven lekker schrijven, zodat jij wat hebt om te lezen als je terugkomt...richting deel 5 zou zo maar kunnen hihi. Wat betreft het foliumzuur, ik had die van Etos eigen merk en heb er geen last van gehad, weet niet of je nou bedoelde dat je er even mee ging stoppen, met het foliumzuur...Als je nog steeds probeert om zwanger te raken zou ik er eerlijk gezegd niet mee stoppen, maar misschien ander merk proberen of de zwangervitamines van Centrum (Materna) daar zit foliumzuur in, misschien heb je daar geen last van.

@Friezinnetje, van harte welkom op het forum meid! Klets lekker mee, hier altijd wat te beleven! Wat betreft je vraag over foliumzuur, die kun je gewoon gaan slikken hoor, het beste is om er gewoon gelijk mee te beginnen als je gestopt bent met de pil, de periode dat je foliumzuur slikt maakt niet uit, kan geen kwaad, ben zelf in oktober gestopt met de pil en in december met foliumzuur begonnen, heb het tot de 12de week van mijn zwangerschap geslikt (gewoon potje opgemaakt) en slik nu zwanger vitaminen van Centrum,daar zit het ook in (maakt niets uit). Tja... ontpillen dat kan per persoon heel erg verschillen, heb daar zelf geen rekening mee gehouden ivm klussen... we zijn gewoon gelijk na het stoppen gaan proberen,dan zie je vanzelf wel hoe lang je nodig hebt, ik had zelf in de 6de ronde een positieve test in mijn handen. Ze zeggen wel eens dat het beter is om even een natuurlijke ongi af te wachten na het stoppen, zodat makkelijker bepaalt kan worden hoe ver je zwanger bent, maar daar is tegenwoordig ook de termijnecho voor. Lekker doen waar jij je zelf het prettigst bij voelt! Wat is je leeftijd? 1ste ronde, 1ste kindje neem ik aan? Wanneer is je NOD? Als je deze gegevens even doorgeeft dan zetten we je in onze "beroemde"zwanger lijst!!!

Kus Svtje

Hoi Schippersvrouwtje! Bedankt voor je snelle reactie...

Ik ben 25 jaar en ik ga volgende week maandag m,n laatste pil innemen dus dan wordt ik 24 of 25 juni nog een keer ong. en dan maar even kijken hoe m,n cyclus loopt. Dus dan is de 24/25 m,n NOD toch?

Ik zal mij vanavond eens even in iedereen verdiepen... Kan ik ook lekker mee gaan praten.

Hallo allemaal,

@Friezinnetje, leuk he dat je gewoon van alles hier kan zeggen. Dat is ook de reden dat ik me er ook tussen heb gevoegd. In mijn omgeving heb ik het er nog met niemand over gehad, maar toch houdt het je voortdurend bezig. En dan kan je hier toch je (figuurlijke) ei kwijt.

@Kwisjuh (geloof ik), ben zeer benieuwd of bij jou de misselijkheid over gaat. Dan lijkt het me inderdaad van de foliumzuur te komen.

Verder alles goed hier? Zijn er nog mensen die ver weg gaan met de vakantie? Over een paar weken begint het allemaal weer geloof ik.

Groetjes Elleste

naam
leeftijd
ronde
kindje
laatst verwachte ongi

chanti_85
24
1
1
19 maart

sanne88
27
3
1
31 mei

nod's juni

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

roselien
38
2
3
   3 juni

roos170
21
1
1
  8 juni
10 juni

dora the explorer
30
3
2
   8 juni

loeske
23
4
1
  9 juni

schuerke
27
4
1
10 juni
4 juni

elleste
30
2
1
10 juni

sukkie_85
23
4
1
12 juni
 8 juni

twijfeltje1984
25
4
1
12 juni

rianne_82
26
3
1
14 juni

isa83
26
1
1
14 juni

vieguh
27
1
1
17 juni

lyn79
29
4
1
20 juni

midanie
26
3
1
22 juni

poohh
24
4
1
24 juni

friezinnetje25
25
1
1
25 juni

kwisjuh
29
4
1
27 juni

nod's juli

naam
leeftijd
ronde
kindje
nod
/

line1975
33
3
1
  1 juli

schuerke
27
5
1
  3 juli

dora the explorer
30
4
2
  6 juli

sukkie_85
23
5
1
  9 juli

roos170
21
2
1
   9 juli

elleste
30
3
1
14 juli

zwangeren

naam
wil je weten wat het word?
mogen wij weten wat het word?
uitgerekende datum

_mie_pie
ja toch wel haha
van mij wel
04-11-2009

j-t  
ja,maar man niet
nee, ik weet het zelf ook niet
27-11-2009

senorita
weet ik nog niet
als ik het weet, weten jullie het ook
02-12-2009

schippersvrouwtje
ja, maar man niet
nee, ik weet het zelf ook niet
10-12-2009

marijke_en_richard
jaaaaa denk niet dat ik het af kan wachten
ja hoor
03-01-2010

shar25
jaaaaaaa
jaaaaa
05-01-2010

stefanie/baby23

05-01-2010

kidsvos
ja
denk het wel
11-01-2010

anne/belgies

ja,maar wil het zelf niet weten
nee, weet het zelf ook niet
18-01-2010

loeske        
Jaaa
jaaaa
16-02-2010

afspraken bij verloskundige

naam
datum
waarvoor?

_mie_pie
11-05-09
27-05-09
echo!!!!!
verloskundige

j-t
11-06-09
controle huisarts

senorita
25-05-09
afgesnoepte echo

schippersvrouwtje
24-06-09
controle verloskundige 14.00

marijke_en_richard
03-06-09
1e afspraak verloskundige

shar25
27-05-09
verloskundige

baby23 stephanie
?
?

kidsvos
06-06-09
2e afspraak verloskundige

anne/belgies
19-06-09
24-06-09
intake
termijnecho

loeske
15-07-09
1ste afspraak  verloskundige 9.00u
termijnecho
wat word het?

naam
eigen idee
meisje
jongen

miepie
eerst dacht ik een meisje en nu
begin ik te twijfelen, dus ik
weet het niet

x
x

jt

xx
x

senorita

xx
x

schippersvrouwtje
een meisje!!!
x

x

marijke_en_richard
een jongen!!!
x

x

shar_25

xx
x

baby23

xx
x

kidsvos
nu denk ik een jongen, maar
twijfel nog iets

x

anne/belgies
nog geen idee
x

loeske
nog geen idee
x
x

Hey Friezinnetje,

Graag gedaan hoor, je staat in de tabel!!! Succes met inlezen, je kunt nog wel even wij kletsen hier heel wat af met z'n allen! Een geweldige groep gezellige en meelevende meiden!!!

X Svtje

Lieve meiden,

wat heb ik gebaald zeg van het weekend, ik was lekker een berichtje aan het typen voor jullie.... gooit manlief een glas drinken over de gloednieuwe laptop!! Die deed het dus ff niet meer, maar des te meer heb ik nu weer te lezen en te schrijven.

@Sv'tje:
SO jij hebt dan echt lang uitgehouden op de bruiloft zeg! Fijn dat het leuk geweest is.

@Kwisjuh:
Veel plezier in Duitsland en ik zou toch maar wat testjes meenemen als ik jou was.

@Friezinnetje:
WELKOM OP HET LEUKSTE FORUM DIE JE MAAR KAN VINDEN!!
Wat betreft je vraag foliumzuur.... je lichaam heeft 4 weken nodig om foliumzuur volledig op te nemen dus is het raadzaam om gelijk te beginnen als je met de pil stopt. Je kan foliumzuur langere tijd achter elkaar gebruiken dus mocht het nog maanden duren voordat je zwanger raakt dan is dat niet erg. Tijdens je zwangerschap moet je het zowieso nog de eerste 10 weken blijven slikken aar als dat iets langer is is het ook niet erg.
Voor de rest wens ik je veel plezier op dit forum en hoop voor je dat er snel een smiley bij je mag komen te staan.

@Asjepoester:
Wij zitten in het zelfde schuitje. Ik ben ook nog maar met ronde 1 bezig en net gestopt met de pil. In principe heb ik de 17e mijn NOD mits ik gelijk een regelmatige cyclus heb. De kans is zeer groot dat ik dat nog niet heb dus weet ik ook niet wanneer ik overtijd ben. Ik heb mezelf voorgenomen om een week na mijn NOD een test te doen als ik nog niet ongi geworden ben. Erg lastig maar ja....

@Rianne en Isa:
Jullie NOD was gister.... en en en ????

Hier nog niets te bekennen behalve een steekje en een krampje af en toe en moeheid.
Overmorgen mijn NOD en toch hoop ik stiekum al op een positieve test.... maar als dat niets zo is dan niet getreurd natuurlijk.

Ik wens iedereen een hele fijne dag en geef iedereen een dikke zoen.
Liefs Ilse

Hallo allemaal!

@rianne, vieguh, isa en twijfeltje; spannend voor jullie! de nod staat voor de deur en nou maar hopen dat er niks komt. Het wordt weer eens tijd voor wat smileys want er staan wel erg veel rode gezichtjes deze ronde!!

@twijfeltje, geen idee hoe oud de kinderen zullen zijn waarmee ik kan gaan werken. Heb met stages de 6-8 jarigen en de 8-11 jarigen gehad. Die zijn nog erg aan t ontdekken wat hun stoornis (ass) allemaal inhoudt. Ik vind het idd een grote uitdaging!

Iedereen bedankt die nou zo met me meeleeft naar de solliciatie toe, ik weet wel dat t weinig met zwanger worden te maken heeft maar goed toch lief hoor!
Mijn man wil zo graag een kindje dat we niet gaan luisteren naar ons verstand maar naar ons hart en gewoon doorgaan met zwanger proberen te worden. Ik wil uiteraard ook heel graag een kleintje, maar mijn mannetje die zo verlangend naar dikke buiken en kleine baby's kijkt geeft wel de doorslag. Zo lief

Deze maand gaan we echter  nergens op letten (als me dat gaat lukken) !!!

@weet even niet meer hoe je heet maar je bent de nieuwste (sorry te lui om twee schermen open te zetten) ik slik al foliumzuur vanaf de dag dat we besloten hadden te beginnen. In de week dat ik ongi ben stop ik meestal en dan hervat ik het slikken weer. Kan volgens mij ook geen kwaad om deze pilletjes in te nemen.
Ik hoorde veel positieve geluiden over de vitaminetabletten voor mama's. Daar zit ook foliumzuur in maar ook nog andere vitaminen. Zelf ga ik deze ook kopen als mijne op zijn.

@alle wachters; nog eventjes en je hebt meer duidelijkheid, ik duim voor jullie!

@sv, las dat je een leuke bruiloft hebt gehad! Rust nou maar lekker even uit, je bent immers met z'n tweetjes.

Groetjes Sukkie

@sukkie:
Jullie hebben helemaal gelijk!! Lekker naar je gevoel luisteren is het beste wat je kan doen! Ik gun het je zo meid! Echt!
Hoop inderdaad dat je het een beetje met rust kan laten en dat je gewoon ontspannen en ongedwongen je "gang" kan gaan hihi.
Ja ja mijn NOD nadert maar ach joh alles nog erg rustig hier. Cyclus zal nog wel op gang moeten komen denk ik.
Maar toch diep van binnen zal ik super trotst zijn als ik toch al zwanger zou zijn. Ik bedoel je stopt toch niet voor niets met de pil hihi.

@twijfeltje:
Sorry ik was je in mn vorige berichtje vergeten maar jouw NOD nadert ook. en al wat te merken?? Hoop op een positieve test voor je.

Iedereen veel succes met waar die mee bezig is.

Terug
Bovenaan