Wie is er ook bezig of net begonnen met zwanger worden?

Oef. Een nieuw dingetje waar ik tegenaan loop! 
Ik merk dat ik een beetje bang wordt van het meelezen op dit forum met bepaalde topics. Je leest zoveel topics over dames in ronde 9,12,20 of 36. Zoveel vrouwen die de mmm (dat staat dus voor medische malle molen heb ik geleerd) ingaan, dat ik zwanger worden op sommige momenten een beetje somber in zie. Soms denk ik (heel naïef) dat we misschien wel binnen enkele maanden zwanger zijn, maar soms ben ik ook onwijs bang dat ook wij in de mmm moeten en/of jaaaaaren moeten wachten. 
Nu weet ik ook wel dat mensen vaker gaan googelen en ervaringen gaan delen als het níet lukt, maar toch wordt ik er een beetje onzeker van. Herkennen jullie dit? 
 
Ja, ik herken dat enorm. Ik was in het begin helemaal niet bezig met hoe lang het zou kunnen duren. Ja een heel klein beetje misschien, want mijn ouders hadden moeite met kinderen krijgen dus ik heb weleens aan de huisarts gevraagd of het erfelijk is (nope). Maar je hele volwassen leven ben je juist bang dat je per ongeluk zwanger raakt als je de pil een keer vergeet en zo'n besluit om voor een zwangerschap te gaan voelt ook heel erg definitief, zo van: nu gaat het gebeuren! Nu ineens begin ik te beseffen dat het ook weleens heel lang kan gaan duren. En ik ben niet zo'n geduldig persoon. Meeste mensen in mn omgeving zijn supersnel zwanger, zou ik dan juist die uitzondering zijn? Lastig om over na te denken idd, krijg steeds meer haast. 
Overigens ben ik net ongesteld geworden, dus ronde 1 is mislukt :(. Ik zie het maar als het 'oefenrondje'. 
 
Niet bang worden, wel reeel blijven. Toen wij 9 maanden geleden aan deze missie begonnen had ik er namelijk geen rekening mee gehouden dat t zo lang zou duren. Ken geen enkel verhaal van iemand in mijn omgeving, alleen succesverhalen. Maar wees eerlijk: wie vertelt dit wel? Bij mij weten 2 vriendinnen het, na zoveel maanden af en toe best even lekker om er met een vrouw over te kunnen praten. 
Het is helemaal normaal als het niet binnen een paar maanden lukt. De eerste maanden kon ik het prima handelen, tegenwoordig staat elke menstruatie gelijk aan een mega huildag.. hoe makkelijk gezegd ook, probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Ik ben sinds 3 maanden bezig met ovulatietesten maar na deze ronde gaan ze de kast weer in. Het eerste half jaar had ik zo veel meer rust rondom project 'baby', zou dat wel weer terug willen haha
 
[quote quote=10106691]Ja, ik herken dat enorm. Ik was in het begin helemaal niet bezig met hoe lang het zou kunnen duren. Ja een heel klein beetje misschien, want mijn ouders hadden moeite met kinderen krijgen dus ik heb weleens aan de huisarts gevraagd of het erfelijk is (nope). Maar je hele volwassen leven ben je juist bang dat je per ongeluk zwanger raakt als je de pil een keer vergeet en zo’n besluit om voor een zwangerschap te gaan voelt ook heel erg definitief, zo van: nu gaat het gebeuren! Nu ineens begin ik te beseffen dat het ook weleens heel lang kan gaan duren. En ik ben niet zo’n geduldig persoon. Meeste mensen in mn omgeving zijn supersnel zwanger, zou ik dan juist die uitzondering zijn? Lastig om over na te denken idd, krijg steeds meer haast. Overigens ben ik net ongesteld geworden, dus ronde 1 is mislukt :(. Ik zie het maar als het ‘oefenrondje’.[/quote]
Nou dit dus. Jij omschrijft het mooier dan ik. Ik probeer me vast te houden aan de feiten. Dat 1 op de 6 stellen problemen heeft. 5 of de 6 stellen dus niet! 5 op de 6 worden gewoon binnen het jaar zwanger :) 
Maar inderdaad. Precies wat je zegt! Je probeert je jarenlang om niet per ongeluk zwanger te raken en nu mag het zsm. En dat terwijl mijn eerste eisprong nog niet eens is geweest. Iedereen die een kindje heeft zegt dat je het moet laten gebeuren en er niet zo mee bezig moet zijn. Misschien dat deze eerste gevoelens zometeen weer wat zakken, maar op dit moment ben ik er in mijn hoofd behóorlijk mee bezig! 
Maar LepeltjeLepeltje. Laten we hopen dat Utrecht over een jaar twee prachtige baby’s rijker is :) grappig trouwens. Misschien wonen we wel vlak bij elkaar! 
 
OMG OMG OMG
Ik kon niet meer wachten tot morgen, Ik heb net een test gedaan. Mijn clearblue is positief...
IK BEN ZWANGER... 
Na 1 jaar proberen.... eindelijk...(je zou me moeten zien janken, je zou denken dat er iemand overleden is)
 
 
Wat een goed nieuws Ste!!! Wat fijn!! 

Van Harte gefelciiteerd!!!!!! 

Ik zou morgen mijn NOD hebben maar weet niet of ik gelijk morgen ga testen... Kan ook niet wachten ook al is het ronde 1. 
 
Proficiat Sté! 
 
Hier net mijn vruchtbare dagn ? ng eventjes wachten bij mij. Eind deze maand normaal mijn NOD ? ben benieuwd. Aangezien de gyne woensdag hem zag zitn weet ik zeker dat er een eitje op weg is. Nuj ng bevrucht geraken ???
Geniet er nog van Sté! 
 
 
Terug
Bovenaan