Wie is er ook bezig of net begonnen met zwanger worden?

@sté een jaar is inderdaat lang. Hebben jullie al zo iets van we gaan naar de dokter of dat dan weer niet. Ik zou het wel slecht treken denk ik. Misschien kan de dokter je nog tips geven of door verwijzen..... 
Even een vraag aan iedereen: 
Hoe zit het met verwachting (voor eventuele zwangerschap) van jezelf ten opzichte van die van je partner? 
Ik moet jullie eerlijk zeggen dat wij in onze aller eerste poging zitte. Ik ben er behoorlijk mee bezig. En ik kan niet wachten. Maar mijn vriend die is meer relaxed zo van het komt wel, als het deze maand niet gebeurd dan wel volgende maand. 
Soms beetje frustrerend vind ik. Dat je er zo anders mee omgaat. Hoe doen jullie dat? En hoe is dat bij jullie? 
-xxx- J
 
@gebruiker10089029
 
Herkenbaar wat je schrijft. Hier sinds vrijdag spiraal verwijderd. Ook ik ben er wel mee bezig. Maar mijn vriend denkt er ook wat makkelijker over ;)
Spannend allemaal hè? 
 
 
@gebruiker10089029
Mijn vriend is er ook een stuk relaxter onder en zegt precies hetzelfde : "het komt wel". Ook doet hij soms een beetje lacherig als ik op dit forum zit. Dat is al helemaal frustrerend!
Maar de laatste dagen ( steeds dichter bij NOD) vraagt hij ook steeds wat mijn temperatuur was en of hij nog niet is gezakt, dus hij is er stiekem ook wel een beetje mee bezig. De "gekte" die wij vrouwen ervaren zullen zij waarschijnlijk nooit krijgen. Zij voelen immers niks en wij zitten bij elk steekje, krampjes of hoofdpijn gelijk te denken van: "ik durf niet echt te hopen, maar zal het deze ronde dan toch raak zijn voor mij?" . 
 
Hi allemaal, 
Na de afgelopen maanden veel te hebben meegelezen op het forum, ga ik nu ook mijn verhaal doen.
Mijn vriend 29 en ik 27 hebben vorig jaar op onze reis door Zuid-Afrika besloten begin djt jaar te stoppen met de pil en voor een kindje te gaan. Begin maart dit naar ben ik gestopt en in de derde ronde zwanger getaakt. Wat een geluk, onze droom was uitgekomen. Met 8 weken naar de gynacoloog voor onze eerste echo. I.v.m. mijn schildklierafwijking was ik medisch zwanger. Helaas bleek op de echo dat het hartje niet klopte, mogelijk was ik nog niet zo ver als ik dacht werd er aangegeven, wat volgens mijn berekeningen niet kon kloppen. Naar huis gegaan met een afspraak voor een week later. Op van de zenuwen en tranen over onze wangen. De volgende dag ben ik helaas gaan bloeden en erge krampen. Uiteindelijk is het vruchtzakje eruit gekomen en heb ik dus een miskraam gehad. Heel erg verdrietig maar ook dankbaar dat de natuur en mijn lijf dit lot hebben bepaald.. dit kindje had nooit gezond geboren kunnen worden.. misschien wat hard maar deze nuchtere instelling heeft ons geholpen. Wat natuurlijk niet wegneemt dat we er heel verdrietig of zijn geweest en nog steeds zijn. Je houdt gewoon al van dat kleine vruchtje en al het later was gewoon als met dr drietjes. 
Na de miskraam heb ik nog 2 keer een check in het ziekenhuis gehad, om te kijken of alles weg was. Ik ben ook weer gewoon ongesteld geworden. We zitten nu in ronde 3 na de miskraam. Ik merk dat ik na de miskraam misschien nog wel meer verlang naar een kindje van ons samen. Ik moet oppassen dat het geen obsessie wordt. Ik heb de vruchtbaarheidsapp ook maar verwijderd, bleef meer kijken en vooruit tellen.
Het kindje mag hier hopelijk voor ons spontaan uit liefde ontstaan en niet omdat een app verteld dat het tijd is om lekker tegen elkaar aan te kruipen. 
Liefs 
 
Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben 34 jaar, net als mijn partner. We hebben al twee kindjes en willen graag voor een derde gaan. Waar het bij de eerste twee na stoppen met de pil bij de 2e NOD al raak was ben ik nu sinds we het niet meer veilig doen (ik ben al veel langer gestopt met de pil ivm last van de hormonen) 'al' 4x ongesteld geweest. Waar mijn cyclus heel lang heel stabiel was rommelt het nu aan alle kanten. ik ben net voor de 4e x ongesteld geweest. Waar ik de eerste 3 x eigenlijk al gelijk wist dat het niet raak was, heb ik heel stom, na de laatste x seks (vrijdag) ineens het gevoel: ja dit is het! Terwijl mijn ovulatie pas over 2 dagen moet zijn... Ik durf hier eigenlijk helemaal niet op te vertrouwen, maar ergens is dat gevoel zo sterk, en zo raar.  Eigenlijk was mijn vriend de afgelopen maanden er veel meer mee bezig als ik, vroeg steeds of er al een baby in mijn bui zou zitten ed.
Ik heb een app puur om een beetje mijn cyclus in de gaten te houden (ik heb dat echt nodig anders heb ik geen overzicht). niet perse de ovulatie en vruchtbare dagen. We zijn immers al gezegend met twee prachtige kinderen dus als het niet meer zou lukken is het heel jammer, maar ook ok. Seks hebben we dus ook echt puur wanneer we zin hebben en niet perse op de dagen dat ik vruchtbaar ben (al merk ik wel dat ik dan echt meer zin heb).
 
@Ste: He wat verdrietig. Ik hoor soms inderdaad dat dit ook een reden is om niet te vroeg te willen testen maar dat lijkt mij ook zo lastig. Sterkte!! 
@Gebruiker10089: Herkenbaar hoor. Mijn vriend is ook veel relaxter en heeft erg veel vertrouwen in zijn zwemmers... Terwijl ik echt heel onzeker ben over mijn aandeel in dit proces. Kan dat gelukkig wel delen en juist omdat hij heel relaxed is helpt dat mij ook wel. 
Hoe is het met iedereen?Hier even rustig. Ik zit in de periode tussen menstruatie en eisprong in maar nog niet in mijn vruchtbare periode.Heb besloten deze cyclus geen ovulatietesten te gaan gebruiken maar alleen te temperaturen. We oefenen nu gewoon een beetje voor het echte werk Slikken jullie ook bepaalde vitamines en supplementen? Naast dan natuurlijk de standaard foliumzuur en vit D.Ik ben nog beetje zoekende wat ik prettig vind om wel of niet te slikken.En slikt jullie vriend iets extra's?Volgend weekend zijn we lekker weekendje weg en dat precies rondom mijn eisprong. Mooie timing haha. Hij is ook zoveel weg voor zijn werk de laatste tijd dat ik enorm uitkijk naar een paar dagen voor ons samen. We zitten ergens in een hutje op de hei dus we hoeven ook gewoon helemaal niets. 
 
Ik slik davitamon mama compleet met extra omega 3! Zit meteen alles in wat nodig is.
Wat zou de man eventueel voor aanvullende vitamines kunnen slikken?
 
Ik slik davitamon mama en visolie apart.. Ook orthica fem omdat ik erg snel blaasontsteking heb en andere minder fijne problemen die daaruit voortkomen.. 
Mijn vriend neemt vitamine B C D, selenium en zink, gelezen dat dat kan werken haha! 
Hij heeft al twee kids en gunt het mij zo dat hij er alles aan wil doen! Ook vindt hij het voor zichzelf fantastisch om weer mee te maken. 
Ik had gisteren een perfecte ovulatietest, goed gebruik van gemaakt en dan is het weer afwachten, moeilijk hoor! 
 
 
Terug
Bovenaan