Wie is er ook bezig of net begonnen met zwanger worden?

Ik hoop dat het iedereen gegund is een nieuw mensje te mogen verwelkomen wat van jezelf is. Aan de ene kant hebben ik en mijn vriend zoiets van, we zien vanzelf wel. Alleen bij mij zit komende week de spanning toch wel hoog. Is het raak geweest of niet? Zo niet waar komen al die symptomen dan vandaan?
En vandaag voelde ik me supersterk, zo van dit kan ik en ik wil dolgraag moeder worden. En andere dagen denk ik, dit red ik nooit... Vooral denk ik vanwege mijn autisme en het omgaan met nieuwe situaties.
 
Zon zwangerschapstest zoals clearblue, daar kan je of 5 seconden overheen plassen of 20 seconden staafje in een potje urine dopen. Wat bevalt jullie het beste?
 
@knuffeltje,
ik vond met potje ook het fijnste. Ik heb trouwens ADD. (Me jongste broer heeft trouwens ook autisme) Heb lichtelijk ook moeite met nieuw situaties, vooral het er aanwennen. Het maakt me ook extra onzeker, kan ik dit wel, wat als ik? Enz enz. Heb jij dat ook met autisme? 
@Allemaal
Net trouwens weer getest met de clear blue test (die met het plusje) super enthosiast geworden omdat ik 2 streepjes zag... en dus nog een test deed want kon niet geloven.. bleek natuurlijk negatief te zijn. Alleen plusje is positief...??‍♀️ begin me nu echt af te vragen waar al die klachten vandaan kwamen die ik vlak na de eisprong had. Nogsteeds erg en veel moe en pijnelijke borsten ??
 
Hier nog iemand met ADD. Nooit zoveel last van nieuwe situaties, maar wel met dingen regelen. Daar zie ik ook wel tegenop. Je moet ook altijd goed voorbereid zijn als je met een kleine op pad gaat. Dat zal ook niet mijn sterkste punt zijn. Daarnaast heb ik veel slaap nodig anders wordt mij ADD heel veel erger, dus dat kan ook een probleempje worden. 
Ik ben trouwens sinds eind juni gestopt met ritalin op mijn werk, omdat ik dus zwanger wil worden en ook daar merk ik nu dat ik een stuk minder gedaan krijg. 
Aan de andere kant heb ik ondanks ADD de rest van mijn leven ook op orde: vaste baan en een eigen huis (nog gekocht zonder mijn vriend). Dus ik ben ervan overtuigd dat ook dit goed gaat komen. Bovendien staan we er niet alleen in. 
 
Hi Dwaallichtje,

Dingen regelen/Organiseren is juist weer 1 van mijn sterke punten, tennminste als ik regelmaat heb. Heb je in het verleden of nu nogsteeds ook last gehad van paniek aanvallen? Een hekel aan drukte en grote groepen? 

Ik heb overigens de diagnose nooit officieel gekregen. Mijn vader kwam bij een pshycoloog omdat ie altijd druk was in zijn hoofd. hij had hier door veel verschillende klachten. Hij vertelde mij hier op den duur over en mijn reactie was "Welcome to my World"  toen keek hij heel vreemd op.  We zijn met zijn 2en appart gaan zitten en hebben er een heel ghesprek over gehad. Mijn vader heeft het voorgelegd bij zijn pshycoloog om te checken of het eventueel erfelijk was en deze gaf aan dat dat het was en of hij mij de keer erop mee kon brengen. Als ik dat zelf wou. 

Ik ben natuurlijk meegeweest en voor de pshycoloog was het vrij snel duidelijk dat het ADD was. Hij gaf aan dat ik zelf eventueel de "medische molen" in kon gaan als ik medicatie ervoor wou. Echter ben ik zo gewend zonder dat ik dat eigenlijk niet echt goed aan durf om dit te doen. 

Ik moet ook zeggen dat zolang ik rond dezelfde tijd op bed ga en goed regelmaat hou ik goed rustig ben in mijn hoofd. Natuurlijk zal het nooit stil zijn. Mijn beste vriendin zit in de speciale zorg voor kinderen met beperkingen. van handicaps tot psychische aandoeningen. Zelf heeft zijn de diagnose ADD en ADHD. We kennen elkaar al 18 jaar en ze zei precies het zelfde als de pshycoloog van me vader zei. 
Ik krijg ook vaak de vraag van mensen die ADD hebben van. he heb jij ADD? omdat ze de symptonen herkennen. Nu heb ik op het werk een collega en die is dus 1 van die mensen die me dat zei. We werke nveel samen wat super fijn is met betrekking tot begrip. Ik weet direct wanneer ik hem even met rust moet laten en andersom idem. 

Ik zit er momenteel wel over na te denken om dit te laten onderzoeken. Misschien is het handig/fijner als er dadelijk een kleine is. Of kan ik er juist nog meer controle over krijgen? Ik moet zeggen dat sinds ik met me huidige vriend ben het heel goed gaat. 

Hij is van zich zelf heel kalm en still en weet me ook altijd wel te kalmeren erchter begrijpt hij het nog niet goed. 
 
Hallo dames,
 
mijn man en ik zijn bezig met zwanger worden. Op mijn ovulatie app heb ik mijn eiersprong al gehad dus we hebben het al “geprobeerd” maar daarna las ik veel over en ovulatie test dus daar ben ik ook mee begonnen en ik krijg maar steeds een rondje inplaats van een smiley kan ik dan al zwanger zijn?! ?. Ik word een beetje nerveus van al dat googelen 
 
Hoi Loesje,
Het enige wat dat rondje verteld is dat je momenteel niet in je vruchtbare dagen zit. Meer (helaas) niet. Wordt dus wachten tot de dag dat je je menstruatie verwacht, en dan hopen dat ie uitblijft :)
 
Terug
Bovenaan