Wie is er ook bezig of net begonnen met zwanger worden?

Als je zelf ook denkt dat je eisprong al is geweest heeft dat weinig zin. Die test gaat je dan niks meer vertellen ;) Heb je ook symptomen gehad rondom je ovulatie? Wellicht je cervixslijm gechecked?
Wanneer verwacht je je menstruatie?
 
@kelltessa
Ik heb op m'n 23e een diagnose gekregen. Ik heb niet zozeer een druk hoofd als wel een vol hoofd. Als ik een computer was geweest dan had ik weinig werkgeheugen. Het kan overigens verschillen Pp. Ik heb duidelijk niet de H uit ADHD. Ik heb in grote groepen niet echt last, maar merk wel dat ik veel ga praten om zo het gesprek een beetje te kunnen beheersen. Veel gesprekken tegelijk wordt ik helemaal gek van. Daarnaast snap ik ook dat gevoel van mensen tegenkomen die het ook hebben. Daar heb ik meestal een veel sterkere klik mee. 
Onlangs heb ik een alternatieve behandeling gehad die je hersenen traint om meer 'normaal' te werken. Dit heet neurofeedback. Ze meten dan (met zo'n badmutsje op) tijdens een sessie je hersengolven en geven je hersenen beloning als ze in de goede 'stand' staan. Dit gebeurt terwijl je een film kijkt. Het beeld wordt donkerder en kleiner als je het niet goed doet en helderder alsje het wel goed doet. Voor Add levert deze methode in 70% van de gevallen profijt op. Daarom werd het een paar jaar geleden vergoed in het basispakket. Nu helaas niet meer. Bij mij zag je op mijn hersenplaatjes dat mijn hersenen grotendeels onderactief zijn. Behalve de 'dagdroomgolven', die waren juist overactief. Helaas heeft het bij mij maar in beperkte mate iets opgeleverd. Ik was deel van de overige 30 %.
@knuffeltjee. Neurofeedback schijnt ook veel te helpen bij autisme. Het is iig een behandeling die veilig is ook als je zwanger bent. Daarom heb ik dat geprobeerd. Overige Add medicijnen kan je beter niet nemen als je zwanger bent of wil worden. 
 
 
Rond de 25ste verwacht ik mijn menstruatie.
ik heb last van rugpijn, hoofdpijn, opgezette borsten en het voelt echt alsof ik elk moment mijn menstruatie kan verwachten.. hoe test je je slijm ? ik ben hier zo slecht in.. oepss
 
@Dwaalichtje,

Ik zou het ook niet doen voor de medicatie :) ik heb dan meestal een druk met incombinatie vol hoofd. Heb nog nooit van de behandeling gehoord, jammer dat het voor je niet werkte. De dag droom golven. Denk dat die bij mij ook overuren maken. ;) 

Ik wordt van grootte groep voornamelijk moe en inderdaad wat je zei eerder ik moet me daar even op voorbereiden. 

Mensen denken altijd dat ik extravert ben terwijl dat helemaal niet zo is. Ik ben juist een introvert. Die lijkt op een extravert. 

Je hebt trouwens inderdaad gelijk. ADD'ers trekken erg naar elkaar toe. ik heb veel mensen in mijn omgeving die deze diagnose hebben. Ik heb ook daar ook een veel betere klik mee. 

Had je trouwens al getest of niet? Mijn test was vandaag wederom negatief. 


 
Ik ben net terug van mijn afspraak bij de fertiliteitsarts.
Hebben een inwendige echo gedaan en je kon het vruchtzakje heel duidelijk zien. Ze sprak dus ook over een vroege miskraam. Er werd bloed geprikt, om te kijken of het hormoon zal zakken. 
Ik moet dan wachten tot het einde van mijn volgende maandstonden, dan worden mijn eierstokken onderzocht, met vloeistof wordt er dan gekeken of ze doorgankelijk zijn en daarna starten we met ivf…
 
 
@ Ste, wat heftig... Ik leef met je mee.
 
@ Dwaallichtje en KellTessa,
Ik heb dan pdd-nos, wat inhoud dat schakelen in situaties soms niet supersnel gaat en ik ben snel overprikkelt wat uit in moeheid en chagrijnigheid. Als ik mijn vadte routine en ritme heb gaat het prima. Normaal iq, normale baan. Wel max 24 uur ook vanwege mijn autisme. Ik heb veel structuur en duidelijkheid nodig. Ik noem het mijn vervelende karaktertrekjes. Ook heb ik veel slaap nodig dus dat zal ook wel een puntje worden. Wel weet ik dat als ik iets wil, ik ern hele hoop kan. Ik kan ook gewoon emoties tonen en afectie. En als een kundje van jezelf is, gaat dat denk ik ook vanzelf. Niet voor niets al twee jaar een relatie...
 
Terug
Bovenaan