Wie is er ook bezig of net begonnen met zwanger worden?

Sté, wat naar voor je. Ik leef echt met je mee. Had zo gehoopt dat ze nog iets gezien hadden. Is IVF gelijk de eerste stap? Ik dacht altijd dat dat één van de laatste dingen waren die ze je aanbieden. Om te beginnen in ieder geval allerlei testjes en mogelijk hormonen om een goede eisprong te bevorderen (waarbij je het werk nog gewoon zelf doet). Maar ik weet er niet zoveel vanaf. Ik had dit van een collega die er ook langer over deed om zwanger te worden. 
 
Dwaallichtje we hebben gisteren wel een heel goed gesprek gehad met onze nieuwe arts. Vergeleken met de 1ste een hemel en aarde verschil. Ze heeft heel veel vragen gesteld, wat de andere ook niet had gedaan . En nog eens mijn bloedtest en vriend zijn zaadtest overlopen. Volgens ik al 37 ben zijn mijn hormonen allemaal goed, zelf het hormoon van mijn eileiders (waar ik de juiste benaming niet meer van weet) stond hoger dan het gemiddelde in mijn leeftijdscategorie... zaad ook heel goed. Dus waarom het zo lang duurt ...????
Nu wil ze volgende maand dus bij mij HYFOSY doen en mijn vriend moet nog eens een zaadtest doen. Zaadtesten kunnen ene keer bij andere verschillen. 
Maar omdat ik al 37 ben en mijn vriend 52 vind ze ook dat we er niet veel tijd moeten over laten gaan. 
 
Hallo,
Wij zijn al trotse ouders van een prachtig dochtertje die nu 2 is. Wij hebben er in augustus voor besloten om te stoppen met de pil, nu ben ik na 3 dagen al ongesteld geworden! Nu zou ik zaterdag weer ongesteld moeten worden, maar ik ben zo misselijk, moe, pijn in mijn rug en veel plassen. Spannend dus! Ik kan niet wachten om een test te doen maar toch bang dat ik gewoon van de week ongesteld wordt! Bij de eerste waren wij trouwens wel binnen 1x zwanger!
 
Oh Ste, wat verdrietig zeg! Was zo blij voor je. Wel fijn dat de uitslagen goed waren van de tests, dat geeft veel moed voor het komende traject. En een goede dokter is zo belangrijk! Ik hoop dat het nu snel goedkomt. 
 
 
Goeiemorgen iedereen
Net gebeld voor de bloedresultaten van maandag. Het ZW-hormoon is niet meer zichtbaar in mijn bloed. Wat ergens ook wel normaal is. 
1 positief punt ik moet niet wachten tot volgende maand om de HYFOSY te doen. Ik mag al morgen gaan. Dus ivf zal ook vroeger starten. 
 
Ik voel me bijna schuldig Ste dat ik weinig op je gereageerd heb. Hoop dat het nu via het ziekenhuis wel gaat lukken en ik kan me wel indenken hoe k*t het moet zijn dat iedereen hier zwanger wordt en jij maar niet. Ik gun het jou ook zo enorm!!
 
Knuffeltjeee, je hoeft je niet schuldig te voelen.
Ja idd het is niet leuk, maar het is iedereen gegund!
Na een jaar proberen lukt het en hebben we meteen ook een miskraam, wat toch efkes moeilijk was.
Vol goeie moed nu gaan we verder, met de HYFOSY morgen en dan de volgende stappen... 
 
Terug
Bovenaan