Wie is er ook bezig of net begonnen met zwanger worden?

Hoi Nikki en Joufullylife, dat kan zeker!
Nadat ik was gestopt met de pil heb ik zo'n 6 rondes elke keer superveel symptomen gehad. Zelfs een keer een week voor NOD elke ochtend boven de wc gehangen. Elke maand had ik supergevoelige tepels. Mn onderrug werd ik gek van. En nog heel veel andere dingen waarvan iedereen zegt: dat kunnen symptomen zijn! Toch elke maand ongesteld geworden.
Na 6 rondes een beetje losgelaten om symptomen te zoeken. En nu, na 9 rondes proberen, ben ik toch echt eindelijk zwanger. Je raadt het al: ik merk niks! Nakkes, nada. Toch ben ik echt zwanger haha. Moraal van het verhaal: je hoeft dus echt niets te merken. En, makkelijker gezegd dan gedaan: probeer je niet blind te staren op eventuele symptomen. PMS en zwanger lijkt zoveel op elkaar!
 
Hoi meiden,
Ik wil me ook even bij het topic voegen. Veel verhalen! En ik heb eigenlijk niemand in me omgeving om ermee over te praten
Ik zal me eerst even voorstellen ik ben 28 jaar en me man 32 en heb dik 9 jaar een mirena spiraal gehad. 1 jaar niks gehad en hierin maar 1 menstruatie gehad van zo'n 4 dagen. De onzekerheid zit er dus wel een beetje.
Mijn man heeft al een dochter van 3 en voor mij zal het de eerste zijn. 28 aug spiraal verwijderd, gyn heeft me eierstokken bekeken zag veel eiyjes en geen cystes(zussen hebben cystes en PCOS)Hier wat bloedverlies van gehad wat logisch is. Ik ben vanaf 1 september gaan tempen zodat ik inzicht krijgt op me cyclus omdat ik dus niet weet of ik hem heb en zo ja hoelang deze is, en afgaande op dat was mijn ovulatie 9 september. Me temp is sinds die dag tussen de 0,3 en 0,5 graad hoger.
Mijn NOD zou dus 23 sept zijn. Ik heb overigens niet echt klachten tepels bij aanraking iets gevoeliger en wel 24/7 moe. Soms wat rommeling/krampen in me buik maar zie het niet echt als een mogelijk verschijnsel. 
Ik kan dus vanaf de 19e testen en anders de 23e als me menstruatie niet om de hoek komt kijken.
Stiekem hoop ik dat het in ronde 1 al gelukt is maar probeer reeël te blijven dat het ook negatief kan zijn. Kinderwens heb ik zeker al 8 jaar dus hoop dat het niet te lang op zich laat wachten en ik dus ook PCOS blijk te hebben en een traject in moet.
Wel heb ik morgen een afspraak bij de dietiek voor hulp bij afvallen. Ik ben ongeveer 3 jaar terug 20kg afgevallen en heb nogsteeds overgewicht. Ik blijf nu hangen en ben zelfs weer wat aangekomen ik wil zeker nog 15kg kwijt niet alleen voor een zwangerschap maar ook voor mezelf. Het lukt me dus niet meer alleen. Ik ben benieuwd naar de afspraak morgen
 
Overigens hebben we ook een kattenhuishouden ? het zijn er maar liefst 6. Ik had er 4 en me man 2 dus ja ?? daarnaast de kleine meid van me man die ik overigens zie als me eigen dochter. Maar een mix van mijzelf en me man wil ik natuurlijk ook erg graag.
Helaas een lichte stress factor wat tegen kan werken is dat we nu met een afvocaat bezig zijn zodat we me stiefdochter meer hebben als 4 dagen in de maand. (Ex eerkt ontzettend tegen en wilt niks, chanteerd me man met zijn dochter etc) maar ik laat ons niet kleinmaken en probeer me er vanaf te zetten we gaan zien hoe het loopt en hoop dat wij snel zelf kunnen zeggen dat er een kleine aankomt en me stiefrochter een broertje/zusje krijgt die ze heel graag wilt.
Ik werk trouwens zelf in de kraamzorg dus werk wel onregelmatig en veel achter elkaar en mijn man is vliegtuigmonteur
 
@snackworteltje
Ik lees nu even het hele topic en ook al was het je vraag van de 4e ik wil yoch even antwoorden ?
Mijn man en ik hebben om de dag meestal seks soms 2 dagen niet en dan 2 dagen acbter elkaar weer wel. Rondom de eisprong hebben we getimed. Ik temp en ik weet dus pas wanneer me eisprong is geweest als deze gestegen is. Vandaar de om de dag dan weet je dat je wel goed zit.
Mijn HA haf overigens ook geadviseerd 3 a 4x per week seks te hebben wil je goede slagingskans hebben
Zaad leeft tot 72 uur en je eeitje maar 6 tot 24 uur. Je wilt dus ervoor of de dag erna minstens seks hebben gehad.
Overigens moet de man vaker lozen om gezond zaad te houden.
En mijn NOD is de 23e en mag dus woensdag testen
 
Oh jeetje wat gek! Maar ook wel weer fijn om te lezen Ananas! Dan heb ik hoop voor een eventuele andere keer, mocht ik geen symptomen hebben, dan kan je toch wel zwanger zijn!
Helaas ben ik gisteren nog ongesteld geworden en ga ik door naar ronde 2 ;) 
 
Ik meld me ook even in dit topic ?
in juli gestopt met de pil en nu is het ronde 3 voor ons. Ik denk alleen dat dit eigenlijk pas ronde 1 is door het ontpillen hiervoor geen positieve ovulatie test in handen gehad.
gister voor de eerste keer weer een ovutest gedaan.
Wilde eigenlijk een foto van mijn test erin gooien om jullie mee te laten kijken maar geen idee hoe dit moet.
de streep is bijna net zo donker echt een heel klein verschil is hierin maar te zien. Is dit dan al een positieve uitslag of dan nog net niet? Ik heb zelf niks gemerkt van een eventuele eisprong. Volgens de berekening zou ik dit morgen moeten hebben. 
Gister wel al goed geklust. Wat denken jullie vanavond weer klussen of beter een dag tussen laten in verband met de kwaliteit van het zaad? 
 
Groetjes 
 
Wat ik nog vergat te vertellen is dat ik op mijn 14de begon met het slikken van de pil. Ben nu 23 jaar en mijn vriend 32 jaar. 
Na het stoppen van de pil meteen een cyclus van 27 dagen maar pas de 3de bloeding zoals hij hoorde te zijn. De menstruaties hiervoor alleen maar oud bloed verloren. 
2oktober zal mijn nod zijn als mijn cyclus weer 27 dagen is.... spannend!
 
@gebruiker10090706
Die ovulatietesten vind ik ook maar lastig. Ik gebruikt ze als onderdeel van naturel cycles eerst als anticonceptie nu om te kijken hoe mijn cyclus is maar zolang er niet een beetje regelmaat in mijn cyclus komt, schiet het niet zo op geloof ik en om nou elke dag zo n test te doen. Ook lastig te zien inderdaad is het nou wel of niet net zo donker hahaha :p
In Augustus voor het eerst weer ongesteld geweest als in helder rood en een normale hoeveelheid zeg maar sinds april. Daarvoor tussendoor nog wel een paar dagen bloedverlies gehad maar echt ongesteld zou ik dat niet durven noemen misschien was dat een soort op gang kom poging van mn lichaam. Als ik uit ga van een gemiddelde cyclis zou ik ergens aanstaand weekend nod moeten hebben maarja denk niet dat ik dat kan verwachten. Zullen wel veel testen worden de komende periode, weet dat niet of m'n cyclus stom is of dat het misschien toch heel snel raak is.
 
Terug
Bovenaan