Wie is er ook bezig of net begonnen met zwanger worden?

Hallo,
ik wil me ook even melden in dit topic.. mijn vriend en ik zitten in ronde 3 en heb morgen mijn nod…. spannend!!
mijn laatste 2x dat ik ongesteld ben geweest na de pil heb ik steeds last gehad van een aantal dagen bruin bloed voor ik ongesteld werd. Soms wel 3 dagen. Nu echter niks te bekennen. Wel enorme strakke gespannen gevoel in mijn onderbuik. Heel ander gevoel als een ongesteldheid. Ook heb ik al een langere tijd last van mijn onderrug en gister stond ik een aantal keer te kokhalzen gelukkig kon ik het binnen houden haha..
Heeft iemand dit gevoel in de onderbuik al eens eerder gehad. Als ik ga zitten geeft het een soort schokje/steekje. 
Zoo benieuwd naar morgen!!   
Groetjes m 
 
Kershje. Haha ik denk het ook! Begin er zelf ook niet over alleen als mensen het vragen dan zeg ik het wel want liegen ben ik zo slecht in.
Nikkkiii. Geeft niet probeer het goed uit te leggen. De meeste mensen hebben 14 dagen na ovulatie de menstruatie. Daar gaan ze dus meestal vanuit. Maar! Bij veel mensen wijkt dit dus af want we zijn geen computers. Je zit binnen de marges die gynaecologen stellen als je 10 tot 16 dagen na de ovulatie ongesteld word. Dus heb je je eisprong en 8 dagen later word je al ongesteld dat is te snel en is de kans op zwangerschap kleiner omdat het eitje dan niet genoeg tijd heeft om te nestelen. Snap je me nog?
Zelf word ik vaak 12 a 13 dagen na eisprong ongesteld en dit was dus geen probleem. En is het een enkele keer korter/langer is dit nog geen probleem want je lichaam doet wel eens raar. Hopelijk heb je snel een positieve ovulatietest! Ik heb het ook 1 maandje geprobeerd en vond de piek wel maar gaf best veel stress omdat ik na een positieve test lastig vond te bepalen wanneer het eitje dan springt zeg maar.
Liefs 
 
Bedankt voor je uitleg ietie! 
Ja hopelijk morgen en anders denk ik dat ie deze maand eerder geweest is, heb nog maar 1 test over ook dus morgen laatste kans om te testen deze maand haha. 
Mocht ik wel ongesteld worden ben ik heeel benieuwd hoe lang mijn cyclus nu is. 
Kan niet wachten! ?
 
maar wat jij zegt over stress met die testen snap ik wel, voor mijn man lag de druk daardoor de eerste keer ook te hoog zeg maar. Doe het nu vooral ook om mijn cyclus in beeld te brengen ☺️
 
Ietie bedankt voor je uitleg! Ik vind 't zo verwarrend omdat ik dus wel 8 dagen na eisprong ongesteld werd, toen op dag 9 van ongesteldheid ging ovu testen en nu op dag 16 nog geen eisprong gevonden heb. 
 
Na deze cyclus zit 't er weer even op qua opties, dan is manlief weer ver van huis helaas. 
Vind 't zo bijzonder dat overal staat dat Mirena de cyclus niet beïnvloed, terwijl ik dat idee toch wel krijg...
 
Nikkkiii spannend. Ik duim! 
 
Nou eindelijk hoor! Vanmorgen op dag 19 een smiley op de CB ovutest!!
Op dag 17 nog gezellig gehad :p maar denk niet dat die keer nog invloed heeft. Vanavond maar extra gezellig maken hihi. Mijn man weet dus niet dat ik nu een positieve test gehad heb, omdat hij dat niet fijn vindt ;)
Als mijn NOD weer 10 dagen later is, dan verwacht ik hem op 13 oktober! Maar kan ook heel goed iets later.
Vanavond aan de bak en dan weer op het wachtbankje hihi
 
Ik hoop dat je ook snel een positieve test hebt Annanananas!
 
Hoi,
 
Ik schrijf ook graag mee. Wij zijn 29 en 28 en proberen sinds afgelopen maand zwanger te worden van de eerste. Ik ben eind februari gestopt met de pil na 13 jaar. Mijn cyclus leek meteen weer regelmatig  cyclus van 31 dagen. Na een stressvolle periode de laatste keer echter 44 dagen. Als het nu weer 31 zou zijn zou mijn menstruatie nu weer moeten beginnen. Afgelopen maand seks gehad dicht op de verwachte ovulatie (via app, geen tests). Vandaag een test gedaan maar helaas negatief. 
Merk dat ik toch wel veel mee bezig ben en bang ben dat het misschien niet lukt. Terwijl we net beginnen. Ik vind het lastig dat ik niet weet hoe lang mijn cyclus nu is.. we hebben normaal meestal ook maar 1 x per week a anderhalve week seks. Misschien als ik nu ongesteld wordt toch maar met ovulatie tests gaan werken. 
 
Ook ik zou graag willen mee schrijven en praten!
Zijn pas eind augustus gestopt met de pil. Inmiddels dag 35 maar nog geen menstruatie. frustrerend, maar ik weet dat het lang kan duren. Vind het vooral vervelend dat je niet weet of je een eisprong hebt en wanneer deze dan is.. wil niet te snel beginnen met testen, ben bang dat het anders een moetje gaat worden om te klussen;)
Lees graag met jullie ervaringen mee en laten we hopen dat iedereen snel wat geluk heeft met het klussen!
 
Nou net weer een ovu test gedaan. En het streepje lijkt iets duidelijker te worden. Ook merk ik dat ik vandaag een stuk meer moeite moet doen om me bm hals te voelen en lijkt het cervix slijm wat te veranderen (kan er nog geen draden van maken) temp is nog laag dus weet iig dat me ovulatie nog niet geweest is. Hopelijk wordt de ovu test snel een stuk donkerder en weet ik wanneer me piek is. Nu dag 13 van de cyclus
 
Terug
Bovenaan