Wie is er ook bezig of net begonnen met zwanger worden?

Hee meiden. 
Wat leuk dat er inmiddels zoveel vrouwen meeschrijven! Allemaal met een ander verhaal! Veel beginnen er nu net pas, anderen hebben al wat rondes achter de rug. Hoewel de leeftijden van onze partners allemaal behoorlijk uiteen liggen, liggen die van ons vrouwen allemaal redelijk dicht bij elkaar. Leuk! 
Morgen is het voor mij dan eindelijk zo ver. Mijn spiraaltje gaat eruit! Ik heb dr dagen afgeteld! Als ik mijn cyclus zou aanhouden zoals die met spiraal is geweest zou ik een week later mijn eisprong moeten hebben. Maar geen idee of een onttrekkingsbloeding invloed heeft op een eisprong, heeft iemand daar ervaring mee? Ik snap wel dat veel mensen ervoor kiezen om eerst even te wachten voordat je cyclus weer wat logischer is. Maar het voelt tegelijkertijd ook als een weggegooide maand als we hem niet gebruiken ?. 
 
In het kader van gênante vragen: Hoe zit het bij jullie mbt seks? Mijn vriend en ik doen het denk ik gemiddeld 1 keer per week. Niet minder, maar ook niet heel veel vaker. Laat het anderhalf keer per week zijn. Wat mij betreft zou het iets vaker mogen, maar ik ben niet ontevreden en vriendlief is er content mee :) 
Maar ik zou het liefste rondom mijn vruchtbare dagen om de dag seks hebben. Dus ik zit nu al manieren te bedenken hoe ik mijn vriend kan vermoeden tot om dr dag seks haha. Natuurlijk hoeft er maar 1 keer een eicel bevrucht te worden, maar ik zou de kansen graag vergroten ?. 
 
Sorry voor de details! Maar ik ben benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken! 
 
Zijn er al meiden die tegen een NOD aanlopen en al bijna kunnen testen? Ik ben benieuwd! 
 
Liefs! 
 
Hi Snackworteltje, 

Bij ons verschilt de sex heel erg. Soms meerdere malen per week tot rustig een maand niks. We merken allebei dat ons libido erg "onregelmatig" is. vandaar ook het grote verschil erin. Overigens ben ik er content mee. 

@HappySiem,
Dit verschilt natuurlijk enorm per man hoe oud iemand zich voelt! 

@Lisaaaa,
Inderdaad heel belangerijk het bespreekbaar te maken. Helemaal als de kinderwens groot is. Dan weet je vooraf waar je aan toe bent. Het was natuurlijk ook een domper geweest als hij het niet wou.

@Allemaal, totally of subject I guess.
een oud collega'atje van mij, hij was ook ouder en had bewust geen kinderen, zij had een grote kinderwens. Uit eindelijk zijn ze uitelkaar gegaan om dat hij geen kinderwens had. Hij durfde het gewoon niet, er waren teveel pshyische ziektes en handicaps en andere ziektes bij hem in de familie en hij wou gewoon niet het risico lopen dat iets van dat werd overgedragen aan een kleine. 

Ik begrijp dat ergens wel. als je het zoveel ziet in de familie en mensen verliest aan dergelijke ziektes dan snap ik dat je dit niet kan verdragen als je kindje iets zou hebben. 


 
 
Snackworteltje hier gaat het ook qua seks wel wat op en af maar ik denk dat we gemiddeld toch wel zeker 2x per week seks hebben en soms vaker. 
Mijn vriend zei al dat hij het nu wel elke dag wilde doen hoor haha. Dus in de vruchtbare periode om de dag lukt hier denk ik wel ;) 
Voor de spermakwaliteit is het beter om het om de dag te doen ipv elke dag toch? En had volgens mij ook ergens gelezen dat de kwaliteit in de ochtend beter is dan in de avond. Toch grappig die feitjes.
 
 
@VlinderJ,

Te vaak doen is ook niet goed. Ieder dag bijvoorbeeld geeft een probleem om dat het licham van de man de zaadcellen niet voldoende kan aanmaken en er dna dus minder zwemmers aanwezig zijn. |

Ik las ergens dat om de dag een zaadlozing perfect is en dat de man wordt aan geraden om 1,5 tot 2 liter water te drinken op de dag dat jullie het gaan proberen, dit zodat het sperma wat meer vloeibaarder wordt en de zaadcellen dus makkelijker kunnen zwemmen/voortbewegen. 

Ik las inderdaad ook dat de zaadcellen het beste zijn in de ochtend. 
overigens toen ik hier wqat onderzoek na deed las ik het volgende zinnetje:

Het is noodzakelijk dat je man een orgasme krijgt om jouw eicel te kunnen bevruchten. 

Vond dit stiekem erg grappig om te lezen. Bedoel er is eventueel een mogelijkheid dat je zwanger wordt van eventueel voorvocht en een verdwaalde zaadcel, maar deze kans is zo klein. 

Mocht je in tresse hebben dit is de link:
https://wij.nl/zwanger-worden-vruchtbaarheid/artikel/je-kansen-op-een-zwangerschap-vergroten 

Blijkbaar zijn er ook vruchtbaarheids testen voor de man te koop.... Nooit geweten. 
 
@ snackworteltje
Wij vrijen zo een 11, 12 keer per maand en rond de ovulatie het meest. Ik hoor mijn vriend echt niet klagen ?
Wij wachten (vooral ik) vol spanning op mijn NOD zaterdag. Maar sinds gistr heb ik echt het gevoel dat ik ongesteld zal worden. ?
Het rare is dat ik super emotioneel ben, we hadden gistr een kleine discussie, stelde echt niets voor en ik begon echt te janken, een liedje en bepaalde film en hup... tis van dat...
 
 
Wij doen het bijna wel om de dag! En na die eisprong dan weer elke 3 dagen ongeveer want dan is het zoveel gebeurd. Mijn vriend vindt het helemaal leuk met het idee dat het nu kan gebeuren! En we nemen allebei vitamines in, kan nooit kwaad denken wij!
@Sté spannend hoor jij bent er bijna! Ik merk dat mijn emoties ook hoog oplopen sinds het stoppen met de pil, en had toen ook veel klachten en nu niks alleen wat gevoeliger.
Mijn NOD is 21 sept maar mijn cyclus hoeft natuurlijk niet weer precies zo te zijn als de eerste maand. Wanneer de rest? Ik vind dit een leuk groepje! Die nod september vind ik wat te groot.
 
 
@Lisa en Ste

Destijds (10/15 jaar geleden ongeveer) adviseerde mijn huisarts mij juist om te stoppen met de pil voor 3 maanden om te kijken of de klachten die ik had verdwenen. Ik was namelijk vaker ziek als niet ziek.
De eerste maand merkte ik dus ook dat ik meer emotioneel was. Dit trok weg na ongeveer 1,5 maand. Net als de klachten. Sinds ik gestopt ben met de pil ben ik amper ziek geworden. Ik kreeg van de pil ook echt griep verschijnselen veel overgeven en diarree ook met op sommige dagen zelfs migraine. 

Mijn huisarts heeft me nooit op hormomen laten testen om te kijken of dit heel hoog is bij mij, maar door het stoppen met heeft ze me eerst over gezet op dee 3 fasen pil, echter vertrouwde ik die zelf niet echt en daarom ben ik daarna in overleg met haar over gestapt op een spiraaltje. 
Achter af de beste oplossing. De hormonen in het spiraaltje beperken zich alleen tot de baarmoeder. 

Dus kijk niet vreemd op als je wat "gekke" klachten hebt tijdens het ontpillen. of juist tijdens de pil klachten hebt. Deze doet flink wat met je hormoonhuishouding.  
 
 
 
Hoi KellTessa, 
Ik ben al van vorig jaar in augustus gestopt met mijn pil, dus ik denk wel dat ik al ontpilt ben ?? 
En nog nooit echt last gehad van mijn hormonen of emotionele buien... maar de laatste 10 dagen amai... 
 
Terug
Bovenaan