wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

Hi Sassie,

Jou verhaal geeft weer moed!
Vandaag samenlevingstest voor mij, een controle van mijn slijm en kijken hoe ver mijn eitje al is. Ben benieuwd maar ik denk dat ze nog te vroeg zijn.

Gisteren moesten we ivm de test 'verplicht' vrijen. Maar ik had mooie lingerie aan gedaan en het wel leuk gemaakt. Ik wil niet dat het echt zo n verplicht nummertje wordt. Soms wel moeilijk, maar ik doe erg mijn best om een beetje te verleiden dan. Dan gaat het bij mannen vanzelf en dan lukt het mij ook wel ;-)

Even een vraag voor degenen die een samenlevingstest hebben gedaan: ik las overal dat er niet zoveel uur tussen mag zitten, de ene site zegt 2-6 en de ander 8-12 uur. Maar ik moet pas om half 2, dus bij mij zit er wel 15 uur tussen ofzo. Welke instructies hadden jullie meegekregen?

Dus ik ben weer benieuwd. Jullie horen weer van mij hoe het is afgelopen.

gr.
Wenser

hallo allemaal

dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes. ik heb momenteel even een rotdag. gisteren zijn de sluisen opengegaan en nu willen ze niet meer dicht. ik ben afgelopen zaterdag ongesteld geworden (was een dag overtijd dus weer heel hoopvol...). ik verwacht dat mijn NOD 17 mei. en vrijdag dus het gesprek in het ziekenhuis. een vriendin van mij zit ook in het traject, bij hun duurt het nu al 2.5 jaar dus ik weer een beetje wat ik kan verwachten. het blijft allemaal wel spannend... ik leef met jullie mee.

groetjes isolde

@sassie
Vind het wel fijn dat je je verhaal verteld hoor, want dan staat het toch allemaal veel anders in zon foldertje, dus dan lijkt het al minder erg.

@wenser
ik heb nog geen samenlevingstest gehad, ik zou ook nog niet eens weten wanneer je die normaal krijgt, dus ik kan je niet verder helpen. En dat verplichte tja wij moesten het een paar weken terug ook verplicht doen en de gyn zei dan zo mooi als je dan vanavond vrijt en dan woensdag en vrijdag en dan zondag nog dat zit je altijd goed, leuk he, hahah, wel komischien aan de ene kant.

Geniet van het mooie weer dames en spreek jullie, nog steeds op het wachtbankje.

@ isolde shit van dat ong worden, ik leef met je mee, weet hoe het is, zoals de meeste hier bij dit topic.
Succes en als je je ei kwijt wilt dan typ maar raak.

Gr Amber07

Goedenmiddag,

Amber ik had na het lezen van de folder ook zoiets van slik.
Ik ben dan ook van het allerergste uitgegaan toen ik gisteren heen moest.
Maar ik zou het nu zo weer doen indien nodig, ik heb dan ook niet echt pijn gehad alleen het trekken van de baarmoeder heb ik gevoeld dat was lichtjes vervelend.
Wel had ik aan het einde van de middag lichte rugpijn, maar minder dan als tijdens de menstruatie normaal gesproken. Vanmorgen had ik helemaal nergens meer last van.

Wenser ook wij hebben nog geen samenlevingstest gehad dus kan daar ook nog niet over mee praten.

Ik heb mij nu voorgenomen even een lijstje te maken met vragen voor de gyn, aangezien er nog wel heel veel vregen bij mij ronddwalen.
Want als die ene eileider wel verkleefd wil ik graag weten wat de mogelijkheden zijn om zwanger te worden met 1 eileider en hoop ik dat ze het traject van het groeien van de eitjes in de gaten willlen houden.
Want eigenlijk wil ik geen kijkopratie ondergaan als het heel goed mogelijk is om met die ene eileider alles goed is. Maar ja misschien is de verkleving door de vloeistof ook wel verdwenen, laten we het houden.
Deze week zitten wij in ieder geval in onze klusweek en deze gaa wij ook optimaal benutten, we gaan er wel weer vol goede moed tegenaan.

Ben nu nog lekker even aan het genieten van het mooi weer en dan moet ik strakjes Daan weer ophalen en door brengen naar mijn schoonmoeder.
Ik moet om 5 uur werken tot 11 uur vanavond ook wel weer lekker ik werk door de weeks niet zo heel vaak alleen inval zeg maar.
Maar moet wel zeggen dat ik het wel ff lekker vind om vanavond ook even te werken.
Nou ik ga nog eens even at opruimen hier in huis en lees het morgen allemaal wel weer denk ik.

Liefs Saskia

Hoi meiden,

Ik ben gisteren bij de gyn geweest voor onderzoek. Tevens bloeduitslagen gehad, die waren goed. Bleek alleen dat ik ooit een soa heb gehad (nooit iets van gemerkt), maar was hij wel alert op. Meteen gekeken of er inwendig nog gevolgen waren en een kweekje genomen. Zag er goed uit, baarmoedermond was schoon en de eierstokken zagen er goed uit. Eitje was circa 1 cm dus nog (te) klein en zat gister op dag 11 van m'n cyclus.
A.s. vrijdag weer, dan uitslag van het 'kweekje' en weer controle op de eigroei. Ben benieuwd.

@ Yosha, fijn dat je jouw verhaal deelt. En goed bericht natuurlijk dat het bij jou niet zoveel pijn deed (of in ieder geval te dragen). Succes met jullie nieuwe pogingen.

@ Hoopvol, ik werd ook pas na 7 na provera ongi. Maar een half jaar aankijken is wel erg lang. Hebben ze bij jou ook een cyclus de eigroei in de gaten gehouden? Dat doen ze nu bij mij. Als er niets afwijkends is moeten ze toch doorzoeken lijkt me.

@ Saskia, blij dat het onderzoek is meegevallen. Het staat bij mij   nog niet op de planning maar wel een geruststelling!!

@ Wenser, ben heel benieuwd hoe het ging met de samenlevingstest. Heb ik nog niet gehad maar moet nog wel deze cyclus.

Heb het schemaatje weer bijgewerkt.

Groetjes Shanna

quote: amber07 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-04-2009 09:24:26'));

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));

NOD

Naam                              
Leeftijd  
Ronde        
Datum NOD
Afspraak gyn

Shanna
27
7
18 mei
24 april

Amber07
30
15
26april
als ong wordt bellen   voor onderz

Polleke1979
30
8
24 april

Triesje81
27
2
20 april
26 mei

Wenser
30
15
4 mei
14 april

Isolde        
27

17 mei
24 april

NOD

Naam                              
Leeftijd  
Ronde        
Datum NOD
Afspraak gyn

Shanna
27
7
18 mei
24 april

Amber07
30
15
26april

Polleke1979
30
8
24 april

Triesje81
27
2
20 april
26 mei

Wenser
30
15
6 mei
29 April bloedprikken

Isolde        
27

17 mei
24 april

Ik heb m ook weer even bijgewerkt ;-)

Nou de samenlevingstest was niet bijzonder goed. Mijn slijm was op zich vruchtbaar en mijn eitje springt binnen 2 dagen volgens de gyn. Maar de zaadjes die nog in mijn baarmoedermond zaten bewogen neit erg hard. Een aantla bewogen wel, dus ze zei dat het niet dramatishc was, maar wilde m nog wel een keer over doen met wat minder tijd ertussen. Maar dat is pas volgende maand rond mijn ei en de baarmoederfoto wordt dus nog een maand wachten. He dat was toch wel even een domper, eerst die uitslag en daarna het bericht dat die foto nog een maand langer duurt (terwijl ik natuurlijk hoop dat ik juist daardoor vruchtbaarder wordt).

Volgende wek bloedprikken. En dan dus een maand wachten. En gneieten vna mijn vakantie zei ze.
Kreeg ook nog het nieuwtje dat er vanaf juli een neiuwe mannelijke gyn komt. Bah, ook dat was niet echt leuk, ik was juist blij met een vrouw. Al met al dus geen hele leuke middag gehad verder. Heb maar een leesboek gepakt en heb die in één keer uitgelezen.

gr.
Wenser

NOD

Naam                              
Leeftijd  
Ronde        
Datum NOD
Afspraak gyn

Shanna
27
7
18 mei
24 april

Amber07
30
15
26april

Polleke1979
30
8
24 april

Triesje81
27
2
20 april
26 mei

Wenser
30
15
6 mei
29 April bloedprikken

Isolde        
27

17 mei
24 april  Saskia                             29                     heelveel       9 mei?                     29 april

Zo heb mij ook even toegevoegd onder aan het lijstje.

Wenser dat de samelevingstest niet helemaal goed was en dat je nu met alles weer een poosje moet wachten.
Ik kan mij voorstellen dat het behoorlijk teleurstellend is.

Shanna nou ik hoop voor je op goede uitslagen vrijdag en natuurlijk een goed gegroeis ei!

Nou ik zie dat het alweer half 11 is ik ga eens even kijken of mijn bazin op de zaak aanwezig is ik moet nog ff een aantal dingetjes met haar bespreken.

Ik kom vanmiddag nog wel weer even neuzen hier op het forum.

Liefs Saskia

Naam                              
Leeftijd  
Ronde        
Datum NOD
Afspraak gyn

Shanna
27
7
18 mei
24 april

Amber07
30
15
26april

Polleke1979
30
8
24 april

Triesje81
27
2
20 april
26 mei

Bambam        
36
16
4 mei
11 mei

Wenser
30
15
6 mei
29 April bloedprikken

Isolde        
27

17 mei
24 april  Saskia                             29                     heelveel       9 mei?                     29 april

Hallo,

Wij zijn deze maand ook voor het eerst bij de gyn. geweest. De ronde met follikelmeting en bloedtesten zijn nu achter de rug. Alles goed bij mij. Het blijkt in ieder geval dat de zaadkwaliteit van mijn vriend wat minder is dan gewenst.

Op 11 mei horen we wat het vervolgtraject wordt, nogmaals zaad testen, HSG of  IUI.

Vooral de follikelmeting vond ik erg fijn om te zien dat er wat groeit.. Bij mij werken de ovulatietesten heel goed, op de dag dat ze positief zijn heb ik mijn eisprong gehad (was te zien op de echo).

Gezien mijn leeftijd was ik ook blij met het FSH gehalte van 8,0. Als het erg hoog is kan het zijn dat de eitjes bijna op zijn, maar dit was gelukkig niet het geval.

Ik zou het fijn vinden mee te kletsen met jullie?

Groetjes,
bam

Terug
Bovenaan