wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

@ Wenser, wat een slim idee zeg, twee vensters openen!! Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb haha!

Dat van het klussen herken ik ook helemaal! Wij doen het ook om de dag maar is best lang als je zo'n onregelmatige cyclus hebt en geen idee wanneer het ei komt.
Nu we naar de gyn zijn geweest en alles moeten afwachten gaat het ook weer makkelijker! Maar m'n man werkt ook wel echt goed mee. Hij heeft ook niet altijd zin na een drukke dag op het werk, maar we proberen wel echt in de stemming te komen en als we eenmaal bezig zijn is het goed.

@ Hopje, hoe is het met jou? Zag dat je NOD was, maar jij zit ook met die onregelmatige cyclussen he.

-x- Shanna

Hallo allemaal!

Mijn naam is Triesje en ben 27 jaar.
Ik ben weer voor de tweede keer naar de gyn geweest, dus we hebben het allemaal al een keer meegemaakt. Gelukkig slaan we nu een groot gedeelte over. Ik zal onze eerste keer vertellen misschien dat jullie daar wat aan hebben. We waren al meer dan een jaar bezig om zwanger te worden. We werden doorverwezen naar de gyn. Als eerst werd er bij mij een screening gedaan, bloed en een inwendige echo. Na een paar weken kregen we de uitslagen en bleek dat ik PCOS heb. Ik menstrueerde dan ook niet en had dus geen eisprong. Vervolgens werd mijn man onderzocht voordat we met een behandeling begonnen, want als het bij hem ook niet goed zou zitten dan had heel de behandeling geen zin en dat zou zonde zijn. Gelukkig was bij hem alles goed. Nu mocht ik gaan beginnen   met clomid tabletten. Eerst moest ik met  een ander medicijn    ( de naam is me even ontschoten) beginnen om een menstruatie te krijgen. Op dag 3 t/m 5 moest ik dan de clomid tabletten slikken. We begonnen met 50 mg. Daarna moest ik weer bloed laten prikken na een paar dagen om te kijken of de clomid zijn werk deed. Maar niks hoor, toen naar 100 mg maar dat deed ook niks en toen naar de 150 mg maar dat deed ook niks. En elke keer moest ik van te voren die anderen medicijnen slikken om te menstrueren zodat ik mijn clomid kon gaan gebruiken. Heel wat gedoe geweest zonder resultaat. De volgende stap was hormooninjecties. Maar om te beginnen wilde ze er zeker van zijn dat er niks aan de hand was met mijn baarmoeder en eierstokken. Dus kreeg ik nog een onderzoek, namelijk een HSG onderzoek. Dan spuiten ze je baarmoeder en eierstokken door met een radioactieve vloeistof. Een behoorlijke pijnlijke en vervelende onderzoek, waarna ik behoorlijk beroerd werd en nog even een uurtje in het ziekehuis moest blijven. Gelukkig was alles verder goed. Ik mocht gaan beginnen met spuiten. Het klinkt stom maar dit vond ik veel fijner. Om te beginnen moest ik weer het medicijn slikken om te menstrueren en op dag 3 kreeg ik een inwendige echo en daarop konden ze zien dat ik mocht beginnen met spuiten. Elke week kreeg ik een inwendige echo om te kijken hoe de eitjes groeiden. Om terug te komen dat ik dit veel fijner vond is dat je elke week zelf het bewijs kan zien dat het iets doet, je  ziet zelf de eitjes groeien. Je ziet waar je het voor doet en dat geeft  echt motivatie om vol te houden.  Na een aantal weken waren een paar eitjes groot genoeg. Maar het waren er teveel en dus moest ik kiezen. Of het medicijn (Pregnyl) spuiten die ervoor zorgt dat de eitjes springen en dan niks doen en overnieuw beginnen of ze allemaal weglaten halen op twee na en dan het medicijn (Pregnyl) prikken om deze te laten springen. Ik koos voor het laatste. Het weghalen was niet zo vervelend. Ze doen dit met een inwendige echo en daarnaast een lange naald en dan prikken ze de eitjes 1 voor 1 aan en zuigen deze dan leeg. Nou nadat er een aantal weg waren gehaald en er twee achter gebleven waren moest ik de Pregnyl dezelfde dag spuiten en daarna 3 dagen achter elkaar klussen en daarna twee weken geduld hebben. Door alle hormonen voel je je al automatisch zwanger. Pregnyl is dan ook gemaakt van het   hormoon die zwangere vrouwen uitplassen. ( moeders voor moeders ) Dus je spuit de HCG in. Daarom moet je ook echt twee weken wachten met testen, anders kun je een valse positieve test krijgen door de medicijnen die je hebt gespoten. Mijn borsten deden ontzettend veel zeer en groeide aardig, maar de pijn werd alleen maar erger en ook had ik behoorlijke buikkrampen. Maar na twee weken een test gedaan en deze was hardstikke positief!!!! Toen ik 7 weken zou zijn kreeg ik een echo en daar zagen we dan echt eindelijk een hartje. Na 2 jaar uiteindelijk bezig te zijn geweest zagen we wat we graag wilde. Zo mooi. Maar helaas hebben we naast het al niet natuurlijk zwanger kunnen worden nog meer pech gehad. Onze droom hield bij 21 weken op, mijn vliezen waren gebroken en ons kindje is veelste vroeg geboren. We waren zo boos en zo verdrietig, het voelde zo oneerlijk. Na veel onderzoeken heeft het niks te maken met het zwanger worden door hormooninjecties of wat dan ook. Na de vele onderzoeken konden ze maar 1 ding zeggen, u heeft gewoon domme pech. Nu zijn we al weer een paar maanden verder en onze kinderwens is nog steeds sterk aanwezig en we willen er weer voor vechten. Eerst hoopte we weer op de natuurlijke manier zwanger te kunnen worden, omdat ik na mijn bevalling weer ben gaan menstrueren, maar dat is weer zo onregelmatig dat dit volgens de gyn zeer waarschijnlijk niet gaat lukken. Dus we moeten van de week weer een screening krijgen ( bloed onderzoek en een inwendige echo ) en dan is het weer een paar weken wachten voor de uitslagen. Als die er zijn dan mogen we weer afhankelijk van de uitslagen beginnen met prikken. Dus we hopen dat we dan weer in 1 keer zwanger worden als de eitjes weer groot genoeg zijn.
Nou ik hoop dat jullie wat aan mijn verhaal hebben ookal liep het niet zo positief af, maar we gaan er nu weer voor en beginnen weer opnieuw voor een tweede kindje!!!
Heel Heel Heel veel sterkte iedereen en fijn dat we er voor elkaar kunnen zijn.

Liefs Triesje

hey triesje,

wat fijn dat je je verhaal hebt verteld! ook heel verdrietig zeg! dan ben je eindelijk zwanger en gebeurt er zoiets! Ik gun het je zo dat jullie snel weer zwanger mogen zijn...

wij krijgen vrijdag de uitslagen! ben eigenlijk best bang, want het kan natuurlijk ook helemaal niet goed zijn en daar had ik eigenlijk nog helemaal geen rekening mee gehouden.

hoe heb je het hele traject ervaren? is het slopend? moest je ook veel naar het ziekenhuis??

heel veel geluk..

xx

Hey Polleke,

O je krijgt vrijdag al je uitslagen, spannend hoor!   Ik snap best dat je bang bent. Voor het onzekere, je weet niet wat je te wachten staat en wat er dus allemaal gaat gebeuren en welke mogelijkheden er zijn. Ik begrijp het helemaal. Ik was ook bang en zelfs nu ben ik bang en misschien nog wel banger dan de voirge keer. Terwijl ik weet dat ik zwanger kan worden. Maar dat komt omdat het ook nog eens fout is gegaan.Ik hoop dat je positief nieuws krijgt te horen, dus dat ze je goed kunnen helpen met het zwanger worden. Waardoor je ook over een niet al te lange tijd ook zwanger bent!!
Ik zal aan je denken vrijdag en ga ook hard voor je duimen. Ik weet dat het niet makkelijk is maar laat het over je heen komen. Je kunt nergens mee rekening houden omdat je niet weet wat er gaat komen, en als je ergens mee rekening houdt kan het alleen maar terleurstellend zijn en niet zijn wat je zou verwachten. Of je zit je suf te piekeren wat er inderdaad allemaal fout kan zijn en dan is er niks aan de hand en heb je voor niks suf gepiekerd. Dus laat het echt over je heen komen, nogmaals ik weet dat het moeilijk is maar ik heb het allemaal meegemaakt, en ik kan je verzekeren, dat is echt de beste methode.

Ik vond het verder wel een zwaar traject, met name het elke keer maar weer moeten wachten op bijvoorbeeld uitslagen of onderzoeken enz. De terleurstellingen die je in het traject meemaakt. Ik moest in het begin niet zoveel naar het ziekenhuis, maar met de injecties wel. Dan moeten ze heel goed in de gaten houden om te bekijken of je geen overstimulatie krijgt, want dat kan behoorlijk gevaarlijk zijn. Met de hormooninjecties moest ik elke week naar het ziekenhuis en toen ze echt begonnen te groeien om de 2-3 dagen. Dat is met name heel moeilijk te combineren met je werk. Het is ook zwaar voor je relatie, want als je eenmaal zo'n traject ingaat dan vergt dat veel energie en moet je dus samen sterk staan. Gelukkig zijn mijn man en ik er alleen maar sterker uit gekomen, maar veel met elkaar blijven praten   is erg belangrijk en toch ook elkaar weer ruimte geven en je leven er niet compleet door te laten beinvloeden. Probeer er niet 24 uur per dag, 7 dagen per week ermee bezig te zijn,want dat trek je op ten duur niet meer. Ik weet dat dit ook moeilijk is wat ik zeg, omdat je het zo graag wil, een kindje.

Ik hoop echt dat je er wat aan hebt wat ik vertel en dat ik je niet alleen maar banger maak, maar ik wil je graag helpen met wat ik weet.
Het is wel zo als je eenmaal zwanger bent dan ben je zo dolgelukkig dat je heel het traject al weer helemaal vergeten bent en het net is of het maar voor een korte duur was. Tenminste dat hadden wij.

Jij ook heel veel geluk en als je nog wat wil weten, laat het maar horen!!!

Liefs

hey triesje,

wat fijn dat je je verhaal hebt verteld! ook heel verdrietig zeg! dan ben je eindelijk zwanger en gebeurt er zoiets! Ik gun het je zo dat jullie snel weer zwanger mogen zijn...

wij krijgen vrijdag de uitslagen! ben eigenlijk best bang, want het kan natuurlijk ook helemaal niet goed zijn en daar had ik eigenlijk nog helemaal geen rekening mee gehouden.

hoe heb je het hele traject ervaren? is het slopend? moest je ook veel naar het ziekenhuis??

heel veel geluk..

xx

Hoi Triesje

Wat een verhaal, maar ik heb er wel wat aan nu weet ik ook allemaal wat het inhoud, ik krijg morgen mijn 2e inw echo om te kijken of de eitjes goed groeien, afgelopen vrijdag sprong er al 1 uti qua grote hopen dat die gegroeid is. MAar weet jij of de gyn kan zeggen wanneer je eisprong is en wanneer je moet klussen??
Wij moeten het nu nog een half jaar zo proberen als er niets uitkomt en als alles goed blijkt te zijn en als we dan nog neit zwanger zijn krijg ik ook hormonen toegediend, maar die zorgen dan alleen maar voor meer eitjes ofzo?? Want zover ben ik nog niet.

Hoop morgen ook de uitslag van mn mans zaad te horen, ik heb eigenlijk niet gedacht dat er iets verkeerd zou kunnen zijn, misschien komt dat ook omdat we al een kindje hebben,

Fijn dat je je verhaal wilde vertellen aan ons.

@polleke
Ik zal voor je duimen as vrijdag en hoop dat alles goed is.

Gr Amber07

Dag allemaal,

Een druk weekend gehad dus niet meer gelezen en gereageerd. Lekker bezig geweest in de tuin, met tegels leggen etc. Was zondag lekker weer zeg, ik hoop dat het zo blijft.

Triesje, wat vreselijk. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag raken. Dat lijkt mij ook heel erg; dan ben je ein-de-lijk zwanger en dan gaat het mis... En je bent al zo lang bezig geweest.
Ik heb het er met mijn man ook wel eens over. Ik zit nog niet in de onderzoeken, maar dit trekt al een zware wissel op onze relatie: ieder keer die teleurstelling en het verdriet dat het weer niet is gelukt... Kun je na gaan als het daarna ook nog mis gaat.

Je moet sterk zijn om dan weer van voor af aan te willen beginnen. Veel succes en goed dat jullie er samen zo mee om kunnen gaan!

Amber: sterkte ook weer vandaag. Ben benieuwd!

gr.
Wenser

Goedenmorgen,

Jeetje Triesje wat een verhaal zeg, ik ga voor je duimen dat het snel raak is.

En de rest van de meiden voor julllie ga ik ook allemaal duimen.

Zo heb het weekend ff niet gekeken maar wat een reacties allemaal ik ga nu ff niet de moeite nemen om op iedereen te reageren maar ik zal van de week elke dag ff kijken en dan wel reageren haha. Is mij nu ff teveel moeite want eigenlijk ben ik heel druk aan de schoonmaak in huis, maar heb nu heel ff pauze.
Vanmiddag lekker genieten van het mooie weer lekker lekker.

NOu meiden misschien ga ik vanmiddag nog wel ff rustig zitten en wat typen maar ik heb nu eigenlijk geen zit in het gat haha.

Liefs Saskia

hoi triesje,

dank je wel voor je medeleven en je verhaal! fijn dat we dit kunnen delen met elkaar, want ja dit soort verhalen hoor je nooit van mensen! t zijn vaak alleen maar de "snelle" zwangerschappen...

mocht ik na vrijdag meer vragen hebben, dan zal ik het zeker aan je vragen! maar laten we vooral niet vergeten dat jij ook nog in hetzelfde schuitje zit, dus mocht je lekker van je af willen praten (typen) doe dat dan gerust!!

@amber

ben zo benieuwd hoe het is gegaan vandaag! hopelijk is alles goed!!

meiden voor de rest heb ik niet zoveel te vertellen vandaag! ga nu lkker ff relaxen..

xx

Terug
Bovenaan