wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

quote: dikkidik1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-06-2009 12:59:32'));

Leeftijd  
Ronde        
Datum NOD
Afspraak gyn

Shanna
27
7
18 mei ZWANGER
26 mei controle/echo

Amber07

30

17

ong 20juni

11 juni gyn

Polleke1979
30
8
24 april

Triesje81
27
2
20 april ZWANGER

Bambam        
36
16
4 mei, ZWANGER!!

Wenser

30

16

21 juni
volgende ronde pas HSG
ivm geen plek in ZH

Isolde        

Saskia

dikkiedik

Yvonne

Lien9

27

29

35

26

29

14

heel veel

17

16

13

17 mei

9mei

ongv 17 juni

22mei ZWANGER

28 juni
17juni

29april

10 juli

25mei

Hallo allemaal,

Heb mezelf even toegevoegd, hopelijk klopt het zo nog steeds...?!

@amber: succes met je herstel! Gelukkig dat de uitslag positief is (wel fijn om te weten dat je eileiders in ieder geval goed open zijn!). Inderdaad gewoon lekker laten verwennen en rustig aan doen!

@polleke: bedankt voor je reactie, ik probeer inderdaad mezelf terug te fluiten als ik weer van die gedachtes krijg dat het lijkt alsof iedereen in  mijn omgeving zomaar ineens zwanger is. Ik moet zeggen dat een zinnetje wat de gyn zei ook de hele tijd door mijn hoofd blijft gaan, nl dat je maandelijks maar iets van 10-15% kans hebt dat het lukt, er moeten zoveel factoren tegelijkertijd goed gaan dat het eigenlijk een wonder is (tja als je het zo bekijkt is het dus eigenlijk niet zo verwonderlijk als het wat langer duurt, en je dus ook echt geluk moet hebben!). Net als jou moeten wij nu 6 maanden zonder hulp proberen (goed en veel oefenen dus , al moet ik zeggen dat alle spanningen rondom zwanger proberen te worden niet echt bevordelijk zijn!).

@dikkidik: balen dat het nog zo lang duurt voordat je de uitslag krijgt, maar wie weet lukt het deze maand toch nog!! Succes met klussen! En begrijpelijk van je dip, heb ik ook veel last van als er weer iemand in mijn omgeving zwanger is, probeer mezelf ook af en toe zo'n dip en evt jankbui toe te staan (verdriet mag er ook wezen!) om vervolgens mezelf weer moed in te praten dat onze tijd nog wel gaat komen!!

@springkikkertje: spannend allemaal (ik heb geen verstand van clomid, hoop dat het helpt voor jullie!!)

@sassie; jij ook nog veel succes met je herstel en je gesprek met de gyn (wanneer moet je eigenlijk?)

@wenser: geloof dat je pas in juli terug moet naar gyn of niet? Ben benieuwd, als alles goed is zit de kans er wel in dat jullie eerst weer 6 mnd zonder hulp verder moeten (net als wij), ik moet zeggen dat mij dit ook erg tegenviel, maar de gyn bleef benadrukken dat we op dit moment toch echt nog steeds het meeste kans hebben om zonder hulp zwanger te raken (evt hulp vermeerderd onze kansen op dit moment niet dus tja snap dat we het dan zelf moeten proberen al weet ik soms ook niet hoe ik de komende 6 maanden door moet komen hoor!! Ik vind die maandelijkse teleurstelling er emotioneel echt in hakken!!

Zo, hoop dat ik niemand ben vergeten (en niemand door elkaar heb gehaald, sorry als dit wel zo is!!).
De hele maand juni hangt aan elkaar van de feestjes (heb er allemaal niet zoveel zin in, maar helpt wel als afleiding!). Zo had ik gister ook helemaal geen zin en heb ik me weer eens  ouderwets vermaakt met hele avond dansen en zingen). Vanavond BBQ (al zit 't weer helaas niet mee) en feest en morgen heerlijk dagje niksen!!
Fijn weekend nog allemaal!

Liefs Lien.

Hallo dames,

Ik ga ff niet uitgebreid reageren er is nogal wat bij gekomen haha.
En aangezien ik best wel last heb van de narcose en een bloeddruk die erg laag is dus heb vreselijke last van vermoeiheid momenteel.
Lichamelijk heb ik vandaag een echte off day alles in de buik is erg gevoelig vandaag.
Heb dan ook het gevoel dat het herstel nog wel ff langer gaat duren als aangegeven.
Ik ben wel erg rustig onder het hele gebeuren, alhoewel ik wel slecht slaap door vervelend dromen het is wel elke dag een andere droom, maar geen van allen waar je vrolijk van wordt bah.
Over dag weet ik alles wel goed te relativeren en ben ik eigenlijk wel nuchter en zie alle possitieve dingen ook wel in en hou moed.
Morgen hebben we een familiedag daar zie ik wel tegenop want ik ga s'middags nog ff slapen. Maar ik neem een eigen makkelijke stoel mee met een stoel kussen zodat ik wel een beetje relaxd kan zitten. Veel doen kan ik toch niet aangezien we een zeskamp hebben met ansluitend een bbq.
Amer ben blij dat het bij jou toch possitief was ben benieuwd wat ze doonderdag zeggen.
Ik moet de 15e weer naar de gyn duurt me eigelijk te lang maar probeer wel wat afleiding te zoeken aankomende week.

LIefs Saskia

Hey lotgenootjes,

Wat een gedoe allemaal bij iederen he? We zijn allemaal ongeveer anderhalf jaar bezig nu toch? Of Polleke, jij al langer? Hebben jullie wel eens het gevoel dat je lichaam niet meer van jullie is? Al die vreemden die eraan zitten. Eigenlijk is dat wel een voordeel van deze maand geen HSG: even een maand niks aan mijn hoofd. We hebben met vrijen ook niet zoveel rekening gehouden. Ik verwacht ongeveer mijn ei dit weekend, maar we hebben alleen donderdag en zondagochtend gevreeen. En dat was leuk. Ik was het om de dag vrijen van dag 8 tot 16 gewoon even helemaal zat. Ik geloof toch niet dat het voor de HSG ineens wel gebeurt, hoewel ik waarschijnlijk over 2 weken toch wel weer gespannen ben.

Gisteren hadden we familiedag vna mijn man, met 3 kleine kinders en 1 op komst. Er is wel 5 x aan mij gevraagd wanneer wij nu eens... Ik heb mijn mond maar gehouden. 1 tante zei toen tegen de rest: 'soms is het ook niet zomaar raak' en daarna gingen ze snel op een andere onderwerp over. Waarschijnlijk lazen ze wel wat aan mijn reactie af. Nou ja, jammer dan hoor. Voordat we er heen gingen heb ik nog wel zitten huilen omdat ik al bang was dat er naar gevraagd zou worden. Het is best wel een intieme en nieuwsgierige familie. Toen we thuis waren hebben we een fijn gesprek gehad. Ook over 'wat nu als we geen kinderen krijgen, kunnen we dat dan aan'? We zijn een goed duo samen, dus mijn man geloofde er in, dat steunt mij wel.

Nou dames, ik ga nog even genieten van mijn avond. Lekker zelfgemaakte pasta eten met een heerlijk glaasje wijn erbij.

Sassie en Amber: jullie vooral veel sterkte, jullie lichamen zijn herstellende!
En Amber, fijn dat je iig. goed nieuws had.

xxx
Wenser

hoi iedereen

hier weer een berichtje, jeetje wat doet mn buik nog zeer, net of ze erin hebben geschopt, ben vandaag lekker in de douche geweest en zag dat ze 4 sneetjes hadden gemaakt, wil het donderdag toch nog eens vragen, normaal is het 2. Sassie ik weet niet of jij dat nog hebt, maar dat gas in je buik blijft dat lang? Mijn buik is echt opgezwollen net of dat je zwanger bent en dat wil je natuurlijk niet zien of van iemand anders horen. Erg raar dat je nu een buikje hebt van dat gas, niet leuk, maar ja we wachten af tot donderdag, heb denk ik vandaag mn ei dus misschien heel voorzichtig klussen, we zien eht dalijk wel, we wachten eerst maar eens de onweersbui af, want de hond is er een beetje bang voor.

Gr Amber07

Goedenmorgen,

Zo Amber 4 sneetjes jeetje zeg. En nog voorzichtig geklust gisteren?
IK moet er nog niet aandenken het herstel valt mijeigenlijk ook best wel tegen.
Gisteren hadden we familiedag maar dat was toch veel te druk voor mij ik was ook helemaal kapot aan het einde van de dag ondanks dat ik de heledag bijna gezten heb, maar ja het uurtje liggen gemist gistermiddag, dus vanmiddag als Daan weer naar school is kruip ik weer even lekker in mijn bedje.
Die gassen ik heb het gevoel dat ze nog steeds in mijn lichaam zitten, mijn buik begint nu wat af te zakken, maar ook ik leek behoorlijk zwanger idd.
En dat vond ik erg confronterend.
Ook krijg ik er moeite mee om steeds weer mijn verhaal te doen, gisteren ook weer paar keer. Ik begin mij nu steeds meer te beseffen dat het niet goed zit van binnen, en vind het steeds beangstigender worden om volgende week weer naar de gyn t gaan.
Mijn man neemt vrij en die gaat met mij mee, dat vidn ik wel erg fijn.
strakjes nog even een beetje rommelen in huis voor zover mijn lichaam het toelaat, maar het moet wel even gebeuren.
Zo dat was het weer even.
Amber jij ook nog sterkte met je herstel.

Liefs Saskia

@sassie

Nee niet geklust, toch te veel pijn en mn man durfde het ook niet, omdat ik teveel pijn heb.

Ik hoop echt dat de gyn voor je een oplossing heeft, want het is neit leuk, hebben ze ook neit gezegd waar het door kan komen??
Weet je ik zeur over een beetje pijn en jij hebt en de pijn en slecht nieuws gekregen wat je nog aan het verwerken bent, ik leef echt met je mee. Hoop dat gyn echt iets voor jullie kan doen dan maar via andere weg. Het leven is af en toe neit eerlijk.
Sterkte he meid.

Gr Amber07

Hey ,

@amber en sassie: Ik lees dat het bij jullie beiden nog niet echt lekker gaat. Sassie, idd. jij hebt ook nog eens met een niet zo goede boodschap om te gaan. Wacht idd maar eerst het gesprek af, misschien hebben ze wel hoopgevende vberichten, zeker nu je uitgaat van slecht nieuws. Fijn dat je man mee gaat, dat is erg belangrijk.  Lijkt me ook raar trouwens, die gassen in je lichaam. Hoe komen die eruit, via het spijsverteringsstelsel of gaat dat helemaal door je huid ofzo?

Mijn man is tot nu toe iedere keer mee gegaan, niet bij het prikken natuurlijk. Maar wel de keren dat er een test werd gedaan wel (= 1 x echo+ 2 x samenl. test). Hij zei dat als er uberhaupt kans bestaat dat ze een uitslag geven en ik dus evt. slecht nieuws zou krijgen, hij er bij wil zijn. Hij gaat dan niet mee het onderzoekskamertje in. En met de HSG weet ik nog niet of hij mee naar binnen mag of gaat. Hoe was dat bij jullie allemaal?

Bij het eindgesprek gaat hij natuurlijk mee, tenzij er echt iets tussenkomt door zijn werk, maar dan proberen we toch een oplossing te vinden. Mijn ouders weten het nog steeds niet, dus ik kan ook mijn moeder niet meenemen.  

Amber, balen dat je nu het  gevoel hebt dat je niet kunt klussen. Weer een ronde voorbij, ik weet een beetje hoe dat voelt door die onderzoeken die maar vooruit geschoven worden.  Maar misschien is je ei wel iets later deze maand?

Zoals ik volgens mij al eerder heb gezegd, heb ik deze maand niet echt mijn best gedaan rond mijn ei (weet niet eens precies wanneer die is, geen ovu-testen, geen gynbezoeken en geen temp. metingen gedaan). Ik had gewoon geen zin in 5 x om de dag klussen en ik heb meer hoop op de tijd na mijn HSG eigenlijk.  Klinkt misschien een beetje ondankbaar dat ik niet echt mijn best heb gedaan, ik heb natuurlijk niet de kans helemaal laten lopen, maar ik had er gewoon even geen zin meer in al dat geplan.

Nou succes meiden, hou jullie rustig hoor.

xxx

Hier ik weer even,

Ik mag dan wel geen goed nieuws gehad hebben maar we mogen allemaal blijven klagen toch?
En voor jou (Amber) ben ik juist blij dat jij na een slechte HSG toch een goede kijkopratie gehad hebt, toch?
En ik hou mij er vast dat er tegenwoordig zoveel mogelijkheden zijn om wel zwanger te worden, alleen had ik er nooit helemaal rekening mee gehouden dat het voor ons ook wel eens zover kon komen dat we met hulp zwanger zouden worden.
Nu is het beeld dat Daan alleen zou blijven ook heel lang voor mij normaal geweest hoor.
Ik heb heel lang zoiets gehad van we zien het wel of er een 2e bij komt.
Maar het begon uiteindelijk   toch mijn leven te beheersen en moest ik toch toegeven dat het verlangen wel heeeel erg groot was. En nu ben ik idd zover dat ik er alles voor over heb nog een keer een zwanger te worden en alles nog een keer mee te maken.

Vanmiddag lekker een middagje rust Daan gaat uit school lekker bij een vriendje spelen. Dat komt mij wel ff erg lekker uit.
Alleen is het wel erg jammer dat hij alleen daar kan spelen zijn vriendje heeft een katten allergie en wij hebben er 2.

Nou ja ik zal strakjes Daan weer naar school brengen en dan ga ik nog even languit in de tuin even de ogen dicht heerlijk.

Ohw ja wenser je vroeg hoe de gassen weer uit het lichaam gingen, bij mij via de urine ik heb 3 dagen groen en blauwe urine gehad. Het kan ook via je je ontlasting maar dat kwam bij mij de ontlasting pas heel laat op gang en heb daar dus geen verkleuring in gehad. En meestal stijgen de gassen ook naar boven en kun je vreselijke last van schouders krijgen hier heb ik totaal geen last van gehad.

Zo dit was het weer voor even.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan