wie is er ook net voor een eerste gesprek bij de gynaecoloog geweest??

Hey meiden,

Nou gisteren dus bij de gyn geweest, en het begint nu pas door te dringen wat er verteld is.
Het was dus slecht nieuws, wij moeten als wij nog een kindje willen voor ivf gaan.
Wij hebben gelijk gezegd dat wel te willen en   worden nu op de wachtlijst geplaatst in zwolle.
Het is allemaal zo dramatisch van binnen dat het zelfs een wonder is dat ik al ooit spontaan zwanger geworden ben, en dat gaat jeniet in de koude kleren zitten.
Ik heb ook gister aan iedereen zonder emoties verteld hoe het er nu voor staat, maar nu na een nachtje slapen hakt het nieuws er bij mij ok behoorlijk in.
Ik laat het dan voor nu ook ff hier bij en kruip zo nog even weer mijn bedje in.

Liefs Saskia

he sassie

Jeetje wat een K nieuws, gaat het wel een beetje met je.
Geen rare dingen gaan doen hoor!

Maar met ivf kan je wel zwanger worden, maar op de wachtlijst in zwolle???? Hoelang is die wachtlijst dan? hopelijk niet al te lang voor jullie.
Hoe reageerde de omgeving erop, wel begripovol hoop ik voor jullie.

Ik begrijp het best als je nu een tijdje niet schrijf of helemaal niet meer schrijf met ons maar ik hoop van wel. Zodat we weten hoe het met je gaat enz.

he meid. Sterkte met het verwerken van dit nieuws.

dikke kus natas

He wenser.

Ja heb giga de kriebels in me buik van wel of weer eens niet?
Wordt daar het geks van dat afwachten maar weer elke maand.
Ik kan elke moment ogi worden maar heb helemaal geen voortekens dat ik het ga worden maar daaar put ik maar niet tevel hoop uit.
Mijn cyclus is altijd goed geweest meestal 24 a 27 dgn. maar ben ook al een paar keer overtijd geweest en dan was er niks aand e hand, deed een test een een uur erna bingo ogi geworden. Bah.

Daarom   durf ik ws pas over 2 wkn of zo een test tedoen als ik nog niet ogi ben geworden dan.

Maar we blijven duimen voor elkaar en wie weet kunnen we straks schrijven dat we zwanger zijn.

Sterkte met wachten en in spanning zitten

xx natas

Hey Natas,

Uiteraard blijf ik wel mee lezen en schrijven hoor.
De wachtlijst in zwolle is zeker een half jaar, maar het is voor ons het dichtstebij en zwollen staat goed bekend als ivf kliniek.
Ik voel mij vandaag wat down begin mij nu te realiseren hoe blij ik mag zijn dat ik van Daan toch spontaan zwanger ben geworden.
De ivf houd mij nu ook wel heel erg bezig hoor heb een info boekje mee gekregen en die heb ik inmiddels vluctig doorgelezen, maar er komt nu zoveel op je af.
In de omgeving merk ik dat de meesten toch wel behoorlijk geschrokken zijn, maar ook blij zijn dat er voor ons nog een kans weggelgd is om toch nog een kindje te krijgen.
Ik hoop dan ook dat als het straks daarwerkelijk zover is dat we het traject in gaan dat iedereen mij blijft steunen.
Het is nog een lange weg maar we gaan nu de komende tijd eerst genieten van een tijd zonder bezig zijn met het beruchte ei en de komende menstruaties, en lekker klussen wanneer wij willen even een paar maanden geen druk meer.
Wij zeggen nu dan ook niet geschoten is altijd mis maar nu is voor ons wel geschoten ook altijd mis. Maar moet toegeven dat ik het een lekker idee vind dat de druk van de ketel af is nu.

Liefs Saskia

Hoi Sassie,

Wat een schok moest dat zijn gisteren. Je vermoedde al wel wat, maar als je het dan uit de mond van een arts hoort komen, dan is het wel heel echt. Wel  fijn dat jullie samen besloten hebben dat IVF voor jullie wel een optie is. En ik moet eerlijk zeggen dat ik de wachtlijst best kort vind. Als je normaal wordt weggestuurd als  je 'onverklaarbaar' bent, dan schijn je het eerst drie jaar te moeten hebben geprobeerd. En nu ben je wel sneller aan de beurt, dus dat is positief. En inderdaad wat je vertelt: even rust, geen druk van eisprongen etc. Goed dat je er de positieve kant van kunt zien.

Maar het verdriet blijft een feit.  Veel succes met het verwerken hiervan. Geniet wel lekker van je man en kind (het wondertje dat je wel is overkomen) en de rust die je nog even hebt voordat  je het traject in gaat. Volgens mij liggen de slagingskansen op 25% per ponging, dus relatief meer dan een normale kans (15 a 20%). En je lichaam heeft je al eens bewezen dat het een eitje vast kan houden en kan laten ontwikkelen tot een kindje, dus dat geeft ook weer  hoop. Maar het is niet leuk, heel zwaar voor lichaam en geest en moeilijk te accepteren denk ik.  

Sterkte.  

En dikkidik jij ook met wachten.

xxx
Wenser

Hey wenser,

Ja het klopt idd als je onverklaard zwanger bent en de gyn denkt dat het toch zo moet lukken kun je met een maximum van 3 jaar naar huis gestuurd worden, maar dat schijnt nog wel weer van verschillende factoren af te hangen.
Maar het is niet gezegd dat ik over een half jaa direct aan de beurt ben ze gaan de wachtlijst niet netjes van boven naar onder afwerken het kan best zijn dat er mensen ivm de leeftijd tussengeplaatst worden, ik heb de pech dat ik nog maar 29 ben.
Ik moet zeggen dat ik een half jaar op zich ook nog wel mee vond vallen had langer verwacht, maar ja kan voor mij ook alsnog langer duren helaas.
Ik heb dan wel   het geluk dat ik niet overklaarbaar onvruchtbaar ben en gewoon door stroom die molen in. Maar ja hoe je het ook went of keert ik ben straks ook al met al zeker 4 jaar verder vanaf het moment dat ik stopte met de pil.
Ja en ik probeer het van de possitieve kant te zien alles maar dat lukt niet steeds even goed hoor heb vandaag wel al een paar traantjes gelaten en vind het ook lastig om er over te praten.
Ik heb nu op hyves een blog geplaatst dus de hele buiten wereld kan het nu lezen en moet wel zeggen dat ik het wel prettig vind dat mensen het nu kunnen lezen en ik niet constant weer de zelfde krabbels of inbox berichtjes hoef te sturen.
Leuk dat mensen mee leven maar merk nu wel dat ik nu heel even de tijd voor mijzelf nodig heb.

Liefs Saskia

hallo wenser bedank voor de moeite! ja wijn zijn bezig voor ons eerst kindje, ik weet ook niet waroom mijn vriend mee moet maar dat zien wij dan wel ben nog steeds niet ongi ik denk morgen maar ik voel mog niks zit nu ff thuis deze week mijn bloeddruk was veel te hoog en ik had medicijnen gehad ervoor maar het er een allergische reactie van gehad! kreeg in een keer roode brandende beenen en werdt kortademig het gaat nu wel weer better maar moet een weekje rust houden anders kan ik hartkloppingen krijgen.Sassie wat een K nieuws zeg maar geef de moed niet op!! meiden tot snel groetjes xxxjes springkikkertje

Zo springkikker, kijk maar uit. Hart- en bloedvaten zijn zo gevaarlijk als je er wat ana heb.t Doe vooral rustig aan. Heb je vaker last?

Sterkte

Wenser

Terug
Bovenaan