wie krijgt er ook een kindje in januari 2009

Hey Sandy
Bedankt voor je berichtje. Ja ik ben blij dat alles goed is, maar ik blijf toch wel wat onzeker. Gelukkig met 4 weken weer een echo.
Wat heb jij vroeg een echo gekregen. Is dat in Duitsland normaal??
Ik heb de mijne zo vroeg omdat ik door middel van icsi zwanger ben geworden.
Liefs Nurse

Wow, vanmorgen bij de verloskundige geweest en niet 7 maar 11 weken zwanger!!
Echt supergaaf die echo, nu eindelijk bevestiging dat we dus zeker te weten zwanger zijn. Ik ga wel deze box verlaten, want ik ben dus niet in januari, maar al in december uitgeteld!!

Allemaal een super zwangerschap toegewenst en wie weet spreken we elkaar nog eens.
Groetjes Kruimel

Hoi iedereen,

Zaterdag 24 mei een test gedaan en hij was positief. Als het goed is ben ik 25 januari uitgerekend en nu dus 5 weken en 2 dagen zwanger.
Ik heb het vrij zwaar, niet qua kwaaltjes hoor. In 2005 een tumor in mijn eierstok gehad, mijn linker eierstok en eileider zijn verwijderd en de rechter eierstok werkt ook niet naar behoren. 29 november 2007 ben ik gecurreteerd na 10+4 weken zwangerschap, het hartje was gestopt met kloppen. Nu dus weer zwanger.
Ondanks de super blijheid van mijn vriend en mij, steekt de angst toch de kop op. Ik had heel erg last van mijn borsten, gigantisch honger en heel erg moe. Nu niet meer. Ook heb ik de hele tijd van die ongesteldheidskrampen en vreselijk krampen van (volgens mij) mijn darmen. Bij elk pijntje ben ik bang dat het misgaat. Maar dat zullen wel meer met mij hebben ;)
Ook heb ik heel erg angst om de VK te bellen. Met mijn vorige zwangerschap had ik met 6 weken al een echo en kreeg ik te horen dat alles perfect er uit zag. Kloppend hartje en mooi op schema. Bij een echo bij 10 weken was er geen hartje meer te zien. Nu ben ik zo bang, dat als ik er weer heen ga, ik weer te horen krijg dat het goed zit en toch even later weer horen dat het mis is. Ik trek dat gewoon niet nog een keer. Toch weet ik dat ik moet bellen. Ik wacht tot ik precies 6 weken ben, mijn 7e week in ga en dan ga ik bellen. Ik hoop zo dat alles goed gaat en ik weet dat positief moet blijven, maar af en toe is dat gewoon heel erg moeilijk.

Iedereen die hier meeschrijft, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!
En sorry voor het lange verhaal! :)

Groetjes

Hallo Barc,

Ik snap hoe je je voelt; zelf heb ik precies dezelfde klachten (maar dan ook nog wat bruine afscheiding) en hier word ik super onzeker van  Bij elk pijntje raak ik nerveus en dat is ook niet goed.
Ook ik ben 25 januari uitgeteld en ik hoop dat alles goed gaat.

Heb vanmorgen maar met de verloskundige gebeld en deze klachten waren vrij normaal; zolang ik geen echte buikpijn kreeg of helder bloed verloor moest ik positief blijven (aarrrgg, makkelijk gezegd dan gedaan!).
Ik mag 10 juni een echo komen maken en ik hoop dat dit dan mijn ongerustheid een beetje wegneemt.

Maar ik hoop dat jije je ook snel beter gaat voelen!

Succes.

Grt.

Hallo allemaal,

@nurse: fijn om te horen dat alles goed is! Kun je nu misschien gaan genieten van je zwangerschap!

Grappig dat het overal zo verschillend is wanneer naar de verloskundige en wanneer de 1e echo. Ik kan niet wachten, maar moet dat nog een kleine 3 weken voor de echo en de week erna naar de verloskundige. Ben dan al 11 resp 12 weken.
Informatie over de combinatietest hebben wij thuisgestuurd gekregen en als we dat wilden, moesten we contact opnemen. We gaan het niet doen hebben we besloten. Het is maar een kansberekening, en stel dat het een verhoogde kans is, wil je dan vervolgonderzoek met een kans op een miskraam. Nee hebben wij gezegd.

Ik heb ook al kraamzorg aangevraagd en kreeg net de papieren thuis. Ik heb er helemaal niet bij stilgestaan dat er misschien meerdere aanbieders zijn. Heb eerst op de website van mijn verzekering gekeken en er was maar 1 bij mij in de buurt (Groningen). Dus daar heb ik me dan ook maar aangemeld.
Het is een grote instelling en ik zag al dat er borstvoedingsvoorlichting wordt gegeven. Dus het klinkt wel goed. Heb van vriendinnen ook geen wanverhalen gehoord haha, gelukkig maar.

Verder heb ik ook al de kinderopvang gebeld. Er zit eentje bij ons in de straat, lijkt me wel gemakkelijk. Het beste kon ik me nu al aanmelden om zeker te zijn van plaatsing. Het is toch wat! Wacht hier nog even mee tot na de echo, het is ook niet leuk als ik vervolgens de boel weer moet afzeggen.

Vandaag had ik mijn dag trouwens niet. Verschrikkelijk moe en ook wat last van misselijkheid. Daar zit je dan op je werk met drukke overleggen. Op zo'n moment geen zin in, liever even rustig aan mijn bureau mijn werk doen. Morgen gelukkig wel zo'n rustig dagje!

Tot gauw, groetjes Laura

Hallo,

Gister naar de verloskundige geweest voor de 1e keer. Ze heeft vanalles gevraagd en veel info meegegeven. Volgens haar zou ik rond 3 januari uitgerekend zijn. Gister ook afspraak voor de echo gemaakt, die krijgen we 19 juni, dus nog even geduld hebben. Ik heb vorige week en vanochtend een keer gespuugd, maar was niet misselijk maar kwam doordat ik moest hoesten.
Vrijdag gaan we er een weekje tussenuit, even lekker ontspannen

groetjes

Hallo allemaal,

Als eerste iedereen GEFELICITEERD met jullie zwangerschap! Ik zat zomaar een beetje te surfen op internet en kwam deze stie tegen, leuk! Toe zag ik dit specifieke forum, helemaal geweldig. Ik ben namelijk ook uitgerekent in januari, volgens de dokter op 9 januari. En wel van ons 4de kindje! We hebben al drie dochters, Marissa van 9, Imara van 7 en Anne-May van 3. We hopen dat deze zwangerschap net zo voorspoedig verloopt dan de vorige drie.
Ik ben al flink misselijk, heel erg moe, m'n buik is al aan het groeien en heb pijnlijke borsten. Ook toen het zo warm was hield ik al vocht vast in m'n enkels, vroeg hoor!
Maar ja, het hoort er allemaal bij!
Ik heb de eerste bladzijde van jullie forum gelezen maar toen zag ik dat er al 7 waren, poeh hee! Die heb ik dus nog niet gelezen maar dat komt nog wel eens.

Ik ga nu maar lekker douchen en naar bedje, tis weeral veel te laat voor moeders, hahaha....
Tot schrijfs! Groetjes Viola, 33 jaar.

Terug
Bovenaan