Hallo allemaal,
heb net dit forum en dit onderwerp ontdekt...wat een feest van herkenning!
Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik ben zelf 6 en een halve week zwanger (van de eerste) en volgens eigen berekening 29 december uitgerekend, maar omdat mijn cyclus wat langer is, denk ik dat het januari gaat worden.
Ik ben 27 jaar en mijn vriend ook. Het was voor ons de eerste poging en meteen raak, verbazing alom! Ik durfde het niet te geloven en heb af en toe nog steeds last van onzekerheid als ik even niets ' vreemds' voel in mijn buik of borsten. Heb meestal wel krampen en gerommel in mijn buik en pijnlijke borsten.
Heb twee testen gedaan en beiden waren duidelijk positief. Vandaag hebben we een afspraak met de verloskundige gemaakt, waar we a.s. maandag al terecht kunnen.
Ik woon in Zweden (sinds een half jaar) en dat maakt het allemaal nog wat spannender, omdat de dingen volgens mij net iets anders gaan dan in Nederland (plus dat ons Zweeds nog niet zo optimaal is..). Zo is een thuisbevalling hier bijvoorbeeld zo goed als onmogelijk, iedereen gaat naar het ziekenhuis, dat vind ik wel jammer.
Ik las net ook jullie opmerkingen over moeders voor moeders, ik had daar al van gehoord en zou graag mee willen doen, maar weet niet of zoiets ook hier bestaat... ik zal het maandag eens vragen.
Wij hebben het vanochtend aan mijn ouders en een goede vriendin verteld. Ik vind het prettig om er met een paar fijne mensen over te kunnen praten, ook als het eventueel mis zou gaan, dan zou ik bij hun terecht kunnen.
Veel sterkte allemaal en ik vind het erg leuk om jullie ervaringen te lezen!