wie krijgt er ook een kindje in januari 2009

Wij hebben het nu aan onze ouders en mijn vriend zijn broers verteld en aangezien zijn ouders bij zijn opa en oma waren weten die het nu ook, niet helemaal de bedoeling, maar ja...

Ik heb ook heel erg de neiging om het aan meer mensen te vertellen, maar mijn vriend wil dat niet. Ik heb bijvoorbeeld mensen in mijn omgeving die opmerken dat ik zo vaak naar de wc moet (op een belangstellende manier hoor), ik ga iedere dag naar Zweedse les en moet dan een paar keer in die les naar de wc. Hebben jullie dat ook? Zo vaak moeten plassen?

In ieder geval, ik zou die mensen die iets opmerken zo graag willen vertellen dat ik zwanger ben, ook om er lekker over te kunnen kletsen. Maar we hebben afgesproken het nog niet aan anderen te vertellen totdat ik 12 weken zwanger ben.
Ik merk ook dat mijn vriend  er heel anders mee omgaat  dan ik, logisch natuurlijk, want ik ben zwanger en ik voel alles. Voor hem is het nog meer iets abstracts, een gegeven waar hij, behalve mijn vermoeidheid en wisselende buien nog niet zoveel van merkt.  Het is voor hem nog een beetje een ver van zijn bed show, behalve als ik in de buurt ben. Hoe gaan jullie mannen ermee om?  

Ik vroeg me ook af of jullie 'ik ben zwanger' of 'wij zijn zwanger' zeggen? Ik vind het een beetje vreemd om 'wij zijn zwanger' te zeggen, want het kindje zit toch ik mijn buik?!Hoe zien jullie dat?

Fijne dag allemaal!
Groetjes, Eefje

Heb ook even een banner in elkaar geflanst, leuk zeg, die dingen! Vraag me alleen af of het zo werkt..

Hallo allemaal,

wij hebben het nu aan mijn schoonfamilie verteld en die waren helemaal enthousiast!! Echt heel leuk!!

Ook op mijn werk reageerden ze heel positief. Aangezien ik een aantal werkzaamheden niet meer mag uitvoeren, was het een soort van "verplicht" het te vertellen. Maar iedereen reageerde heel enthousiast.

@jadeje, ook ik krijg mijn broeken bijna niet meer dicht. Volgend de huisarts is dit voornamelijk vocht wat je vasthoud tijdens je zwangerschap en darmen die al een andere weg gaan zoeken. Maar vervelend is het wel vind ik hoor. Want om nu met 6 weken als positiekleding te gaan dragen is zo vroeg vind je ook niet?
De huisarts heeft ons geadviseerd kraamzorg alvast te regelen in verband met wachtlijsten. Ik heb donderdag gelijk een email gestuurd en vandaag alle informatie al binnen, heel netjes!

@Elmoo, haha dat van die sigaretten komt me bekend voor! M'n vriend gaat strax als de kleine geboren is buiten roken. En ook nu houdt hij er rekening mee dat hij niet te veel binnenrookt. Ik ben toch blij dat ik er nu anderhalf jaar vanaf ben zeg!

@whiterose, het lijkt mij inderdaad logisch dat je pas positiekleding nodig hebt op de helft, maar zoals al meerderen hier aangegeven hebben, past de broek van Poeh bijna niet meer dicht. Wat adviseer je  te doen? Want een strakke broek aan is ook niet echt fijn. Of zakt dat buikje strax weg, dat het alleen in het begin met de hormonen te maken heeft?

@EefjeZweden, wij zeggen dat ik zwanger bent. Want wat jij ook zegt, de baby zit in jouw buik en niet in die van je vriend. (zou wel makkelijk wezen.....) Wat je misschien wel kan zeggen is: "wij zijn in verwachting". Want dat ben je wel beide. Je kan ook zeggen:"wij worden papa en mama'. Haha, zo zei mijn schoonmoeder het en dat is nog zo raar om te horen, papa en mama. Klinkt gek, maar het is wel zo.

Voor de rest gaat het hier heel goed. Heb gelukkig (nog) geen last van misselijkheid of zo. Wel moe en wat pijn in m'n rug, maar het zal er allemaal bij horen!

Hey allemaal

wij gaan zondag op moederdag langs bij mijn ouders en schoonouders en willen het dan gaan vertellen .de rest daar wachten we nog even mee.

en dat plassen ja dat heb ik ook dat ik vaker naar de wc moet maar ze hebben het nog niet door op mun werk mischien omdat ik ook veel water drink haha

koetjeukkel dat opgezette buik gevoel omdat je darmen plaats aan het maken zijn voor je kindje vandaar dat broeken waarschijnlijk strak kunnen zitten in het begin, maar een goede oplossing is een broek met een elastieke band zodat het niet knelt .
want om nou al positiekleding te kopen dat zit nu nog echt niet daar moet je echt al een buik voor hebben wil je dat het ook maar een beetje goedzit.

groetjes vera

Hoi!

Koetjeukkel, leuk om te lezen dat ook jij zo blij bent met een stok achter de deur om niet te roken! Ik was zogenaamd al gestopt, maar rookte stug door in de kroeg of op feestjes. Nu dus helemaal verleden tijd. Mijn vriend zegt dat hij deze pak shag oprookt en daarna ook stopt, we zullen zien!

We zaten gisteren op het terras en ik had echt het idee dat iedereen het al aan mij kon zien. Ik was de zogenaamde BOB, maar moest de hele tijd mijn bloes voor mijn buik hangen, naar mijn idee.

Heb ook broeken met elastiek gekocht en een grotere BH. Best raar om in een keer dikkere bortsten krijgen. Maar het zit een stuk beter!

Aangezien mijn vriend een week weg moet voor werk, zal ik jullie wel veel schrijven!!
Moet toch mijn ei kwijt!!

Groetjes,
Mascha

Best wel leuk om te lezen dat eigenlijk iedereen wel een beetje dezelfde klachten heeft. Heb ook het idee dat ik heel de dag met een glimlach van oor tot oor loop  Wij gaan het vertellen aan de family als m'n man over 2 weken terug is. Wil die gezichten wel s zien

@vera, wat moeten we dan blij zijn dat de leggings dan weer redelijk "in" zijn he??? Zal toch blij zijn als het een echte "babybuik" wordt, want nu voelt en ziet het eruit alsof ik mezelf flilnk heb laten gaan aan de calorieen!! Wij gaan tweede pinksterdag het aan mijn moeder vertellen. In de loop naar de eerste echo (11 juni) vertellen we het ook aan onze beste vrienden en pas na de eerste echo mag iedereen het weten!

@mascha, mijn vriend vind het ook wel makkelijk, zo'n BOB voor de komende tijd. Nu waren we altijd heel samengezind met het BOBBEN, maar nu hebben we geen keus he? Niet dat ik het erg vind hoor, de wijntjes smaakten me toch al niet meer. Heb je een gewone grotere beha gekocht of zo'n meegroeibeha? Ik heb een beetje op internet gespeurd en de beha;s die voor zwangerschap en borstvoeding te koop zijn, zijn nou niet echt flaterend. Dat ze hier nog niet op weten in te spelen zeg! Je wilt je toch nog een beetje "sexy" voelen?        

Vandaag heerlijk in de zon gezeten, wel warm hoor, maar we mogen niet klagen, want voor je het weet is het weer van dat typisch hollands weertje.
M'n vriend moet vandaag en morgenavond werken en hij vind het wel moeilijk om zijn mond te houden zei hij. Lief he?
Vandaag ook het negen maanden dagboek gekocht. Hierin kan je per week bijhouden hoe je je voelt, hoe zwaar je bent, wat er om je heen gebeurd is en wat er op de wereld voor bijzonderheden gebeurd zijn. Ook staat er bij elke week informatie wat er gebeurd en wat er geregeld kan/moet worden. Heel schattig boekje, echt aan te bevelen!

Oh, dat lijkt mij ook leuk zo'n 9-maanden-boekje. Die ga ik ook kopen denk ik...

Mijn man gaat er ook anders mee om dan ik. Maar hij is wel heel lief voor me. Ik ging laatst voor het eerst met de hond fietsen en toen zei hij 'doe je wel voorzichtig?'. En vanochtend gaf hij een kusje op mijn buik, zo schattig! Hij is trouwens helemaal gek van mijn borsten, ik moet ook al naar nieuwe bh's gaan kijken. En ook naar andere broeken, ik ben zo opgeblazen...
Ik  was vandaag best misselijk en erg moe. Gisteren hadden we een verjaardag en ben ik eerder weggegaan, zo moe was ik. Hebben jullie dat ook? Ik heb ook helemaal geen eetlust. Terwijl ik een echte zoetekauw ben, heb ik nu helemaal geen zin in lekkere dingen.
Jammergenoeg is mijn geur er niet beter op geworden. Ik heb namelijk anosmie, dat houdt in dat ik niet kan ruiken. Ik had gehoopt dat het terug zou komen als ik zwanger zou zijn maar dat is nog niet het geval. Misschien komt het nog...
Morgen gaan we het grote nieuws aan mijn oma (enige oma die we nog hebben) vertellen. Ik ben benieuwd hoe ze reageert.

Nog een fijn weekend allemaal! Zal vast wel lukken met dit heerlijke weer!

Groetjes Karin

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag lekker naar de stad geweest met mijn man. Hier hebben we lekker even rondgeneusd bij de prenatal. We hadden afgesproken als we iemand tegen komen zijn we een cadeautje aan het kopen voor een vriendin. De kans dat we iemand tegen komen in natuurlijk klein. Wij zijn namelijk binnen onze vriendenkring de eerst  die een kindje krijgen. En onze familie woont niet bij ons in de buurt. We hebben ook nog wat gekocht, kon het niet laten. Niet veel hoor namelijk een rompertje met bij passende slofjes en mustje. En het alleleukste is dat mijn man een moederdagcadeautje voor me heeft gekocht. Lief he. En dt terwijl ik nog niet echt mama ben.

Ik ben ook een echte zoetkauwer en heb daar ook helemaal geen zin in. Nou, dat is toch weer mooi meegnomen, zo gezond is dat ook niet! Ik vindt het dus niet zo erg.
Verder ben ik alleen moe en vergeet dingen. Nornaal ben ik niet zo vergeetachtig, het is echt om gek van te worden vindt ik zelf. Mij man moet er alleen maar om lachen.

Wanneer gaan jullie je in schrijven bij het kinderdagverblijf? En schrijven jullie je bij meerdere kinderdagverblijven in?Ben benieuwd.

Mijn huisarts had trouwens gezegd dat je de kraamzorg moet regelen nadat je e eerste keer bij de verloskundige bent geweest. Maar ja beter te vroeg dan te laat. Dus ik denk als je het al wil gaan regelen moet je dat lekker doen.

Ik had trouwens als cadeutje voor mij man het boekje gekocht "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt"van kluun. Hij vond het erg leuk ik ook trouwens.

Groetjes Jessica

Terug
Bovenaan