Fleurbo graag gedaan! Het blijft nog wel genoemd worden dat er dus enig risico is, maar de echte schrik die er in zat tijdens die epidemie is voorbij. In Afrika en Azië kwam Zika al voor 2015 voor en is niet zo'n epidemie geweest. Voorzichtigheid en muggenprotectie e.d. blijft wel aangeraden worden, want de kans is niet 0, maar dus wel inderdaad heel klein. Er wonen natuurlijk ook gewoon vrouwen in die gebieden en die raken ook zwanger, denk ik altijd maar.
Ik raad sowieso alle mensen aan die op reis gaan naar iets spannendere gebieden dan de Ardennen (hihi) om even langs een reisspreekuur (van bijvoorbeeld GGD, Travel Clinic of reisvaccinatie) te gaan. Die geven ook hartstikke fijne adviezen, ook als er geen vaccinaties nodig zijn. Dus zeker als het raak is voor jou (fingers crossed!) zou ik je dat wel aanraden, niet alleen vanwege de muggen maar juist ook algemene adviezen. Reisbureaus zijn geen dokters, dus ook niet altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Fijne vakantie alvast!!!
KKKK gelukkig! Dat heb ik inderdaad haha. Ik denk aan de ene kant dat jouw mindset juist ook wel fijn is. Ik heb juist heel erg het idee dat het raak is maar dat had ik vorige maand ook en toen was de teleurstelling wel heel groot. Ik probeer mezelf er nu van te overtuigen om pas na de NOD te testen. Dus woensdag of donderdag. Ik las iemand schrijven dat die hele zwangerschap een ' waiting game' is en dat is natuurlijk helemaal waar, dus wat maken die paar dagen dan nog uit. Denk ik nu, haha, misschien denk ik er morgen wel weer anders over.