Wie nog meer in Mei / juni gestopt met pil

Ter info; ik drink niet na mn eisprong (nu dus) en probeer het in tussentijd te beperken. Lastig voor iemand die er erg liefhebber van is

Gebruiker10194345 Ik heb hier heel veel over gelezen rondom onze reis. Het RIVM hanteerde een wachttermijn 1 maand voor vrouwen en 2 maanden voor mannen die naar een Zika-land zijn geweest. De termijnen die jij noemt zijn Amerikaanse adviezen, en Amerikaanse gezondheidsadviezen zijn naar mijn mening altijd wat overdreven uit angst voor rechtszaken enzo. Overigens is inmiddels dit advies van het RIVM ingetrokken. Zwangere vrouwen en vrouwen die zwanger willen worden wordt niet langer afgeraden om naar deze landen te gaan. Dit komt omdat de epidemie over zijn hoogtepunt is en de kans dat er wat gebeurt echt minimaal. Het WHO houdt inmiddels ook niet meer bij wat risico-landen zijn en wat niet. (https://www.rivm.nl/zikavirus)
Persoonlijk hebben wij de afweging gemaakt om die 2 maanden nog even te wachten, maar de kans is enorm klein dat er wat gebeurt. Ten eerste moet je namelijk gestoken zijn, dan moet je ook nog de pech hebben dat je door een zika-besmette mug gestoken bent (die kans is niet zo groot) en zelfs als dat gebeurt is de kans dat je het overdraagt op je kind niet heel groot (6%) en die is al helemaal miniscuul als je man het opgelopen heeft en het dan eerst nog via sperma overdraagt op jou. Lang verhaal maar conclusie is dat het risico echt mini-mini-minimaal is. Uiteindelijk is het ook een afweging die je zelf moet maken, wat goed voelt voor jou. Maar wij hebben uiteindelijk ook niet exact de 2 maanden gewacht, net een week minder, maar ach de eerste ronde was het toch niet raak dus dat scheelt dan weer. 
Ik ben trouwens zelf arts, maar zie dit alsjeblieft niet als medisch advies, iedereen moet die afweging voor zichzelf maken. Maar de paniek die eerder rond Zika ontstond is dus inmiddels voorbij, al is voorzichtigheid natuurlijk altijd goed! 

@SV  hahah wat super slim. Ga het morgen echt overdoen in een ander potje! Heb nog wel multivitamine potje die bijna op is. Ja ik heb er ook echt te makkelijk over gedacht. De 1e maand dacht ik oh ja ik denk dat het misschien wel raak is maar nu denk ik steeds duurt vast nog heel lang. Sta er wel nuchterder in dan als in begin. 
@gebruiker oh wat lief dat je daar speciaal account voor aanmaakt! Maar die periode is alleen als je besmet bent geraakt geloof ik toch? 
@pluisjemuis! Welkom, leuk dat je ook mee gaat schrijven en Fijn dat je cyclussen wel wat regelmatig zijn. Hopelijk ben je gauw weer helemaal hersteld van je burn out. Vriendin van mij heeft dat ook gehad, en Fijn dat je in ieder geval positieve instelling hebt en bezig bent met zwanger worden. Mooi iets om naar uit te kijken! 

Ik zit mijn post terug te lezen en kom een beetje betweterig op mezelf over, ik hoop niet op jullie, dat is totaal niet de bedoeling. Echt mijn eerdere onderzoek (heb heel het internet afgespit) en gedachtegang even op papier gezet. Idd heel lief dat je speciaal hiervoor een account hebt aangemaakt gebruiker!!!
SV dat vitaminepillenpotje is echt een slimme tip!! Ik verstop het potje nu maar achter de vitamine D, hahahah. 
KSAS Welkom! oh lijkt me inderdaad heel lastig met die onregelmatige diensten van je man. Ik ben wel blij dat wij heel regelmatige werkdagen hebben, al houden we ons wel druk bezig met veel sporten. Al heb ik helaas nu een blessure, maar dus in ieder geval genoeg tijd voor 't klussen zegmaar. 
Pluisjemuisje ik heb ook zo'n nuchtere vent. 1 vriendin van mij weet dat ik actief bezig ben, maar die vraagt het inderdaad niet ook elke keer, gelukkig. 
Doggielover Welkom! Ook sterkte deze wachtweken!!
Ik zit nu op 9 DPO. Nog maar 5 nachtjes... aaah wat duurt het lang. Ik vind het in het weekend ook langer duren, ik werk maandag-donderdag en dan gaan de dagen lekker snel, maar in het weekend duurt het echt eindeloos! 

@runbaby  Oh Nee hoor je komt niet betweterig over. Juist alsof je het goed onderzocht hebt. Alleen maar goed dat je er goed over na hebt gedacht en alle info erover hebt gelezen. 
Ik zit ook op 9 dpo. Deze week ging wel snel. Maar ben na morgen 4 dagen vrij. Dus dan gaat tijd wel langzamer inderdaad. Al heb ik toch een mindset dat het niet lukt.. misschien wel heel verkeerd. Wacht nu eigenlijk echt op mijn menstruatie. Maar hoe dichter die datum komt hoe meer ik ga nadenken. Als je 2 dagen ervoor zit dan ga ik pas beginnen met nadenken van ohhhh wat als . En dan ineens voel ik natuurlijk steken in mijn buik etc. Hahah Maarja gelukkig hebben we allemaal beetje zelfde NOD. Dat is wel leuk!

Afgelopen cyclus werd ik in de avond rond. 20.00 (ja ik weet het nog goed haha) 11 dagen na mijn ovulatie verloor ik al wat bruine afscheiding.  Dus hoop dat ik deze zondag dat niet weer Heb..  Vind 11 dagen luteale fase zo kort.. Wil liever gewoon 14. 

Oo runbabyrun dank voor deze hele uitgebreide uitleg! Wij hebben een tijd geleden vakantie naar Egypte geboekt in januari. Toen aan het reisbureau wel gevraagd of er inentingen nodig waren naast degene die we al hebben en of er risico was op ziektes zoals malaria en zo. Dat was volgens hem niet zo on Egypte, dus wij die reis geboekt. Maar later ging ik googelen (had ik beter vooraf kunnen doen?) en toen zag ik dat daar ook zila voor kwam. Had idd gelezen dat het risico wel minimal was en hebben gelukkig annuleringsverzekering die dekt als je zwanger bent (moet het wel deze ronde raak zijn) maar ben wel gerust gesteld door jouw verhaal en het feit dat de RIVM dat advies heeft ingetrokken 

Fleurbo graag gedaan! Het blijft nog wel genoemd worden dat er dus enig risico is, maar de echte schrik die er in zat tijdens die epidemie is voorbij. In Afrika en Azië kwam Zika al voor 2015 voor en is niet zo'n epidemie geweest. Voorzichtigheid en muggenprotectie e.d. blijft wel aangeraden worden, want de kans is niet 0, maar dus wel inderdaad heel klein. Er wonen natuurlijk ook gewoon vrouwen in die gebieden en die raken ook zwanger, denk ik altijd maar. 
Ik raad sowieso alle mensen aan die op reis gaan naar iets spannendere gebieden dan de Ardennen (hihi) om even langs een reisspreekuur (van bijvoorbeeld GGD, Travel Clinic of reisvaccinatie) te gaan. Die geven ook hartstikke fijne adviezen, ook als er geen vaccinaties nodig zijn. Dus zeker als het raak is voor jou (fingers crossed!) zou ik je dat wel aanraden, niet alleen vanwege de muggen maar juist ook algemene adviezen. Reisbureaus zijn geen dokters, dus ook niet altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Fijne vakantie alvast!!!
KKKK gelukkig! Dat heb ik inderdaad haha. Ik denk aan de ene kant dat jouw mindset juist ook wel fijn is. Ik heb juist heel erg het idee dat het raak is maar dat had ik vorige maand ook en toen was de teleurstelling wel heel groot. Ik probeer mezelf er nu van te overtuigen om pas na de NOD te testen. Dus woensdag of donderdag. Ik las iemand schrijven dat die hele zwangerschap een ' waiting game'  is en dat is natuurlijk helemaal waar, dus wat maken die paar dagen dan nog uit. Denk ik nu, haha, misschien denk ik er morgen wel weer anders over. 

Terug
Bovenaan