wie nog meer langer als een jaar bezig????

Hey lieverds,

Hoe gaat het met jullie???
Hier even een berichtje van mij. Als jullie het niet fijn vinden moeten jullie het wel zeggen hoor!!

Vandaag 7 weken zwanger. Heb nog steeds hele erg ongi krampen. Ben ook heel erg moe en s'ochtends misselijk. Verder gaat het wel goed. Geniet vol op. Al is het nog wel heel erg spannend. 2 april hebben we de eerste echo en 8 april gaan we voor het eerst naar de verloskundige kan haast niet wachten!

Ik hoop echt dat jullie mij snel volgen!!

Liefs Inge

Hallo allemaal,

Zo af en toe kijk ik eens op de site en zo nu ook weer eens. Ik reageer meestal niet maar heb toch wel de behoefte om het nu eens met iemand te kunnen delen.

Inge, van harte met je zwangerschap. We hebben vorig jaar al wel eens wat berichtjes uitgewisseld. Je bent dus het bewijs dat het toch nog steeds kan na 2 jaar op natuurlijke wijze!

Wij hebben inmiddels na 1,5 jaar een vervolg stap gemaakt en ben voor onderzoeken in het ziekenhuis. Heb inmiddels zo'n cyclus echo erop zitten en zo'n samenlevingstest. Maandag moet ik voor het hcg hormoon bloedprikken en daarna volgt mogelijk nog zo'n buikfoto waar ze de doorgang van de eileiders kunnen zien. Las net een paar verhaaltjes dat dit niet zo'n lekker onderzoek is......
Na 1,5 jaar nu toch wel toe aan een beetje duidelijkheid.
Wij hebben het onze ouders nog niet verteld dat we bezig zijn en nu zeker niet dat we in het ziekenhuis lopen. Vind het soms best moeilijk om het ze niet te vertellen. Hoe zijn jullie daar mee omgegaan?

groetjes,

Hoi allemaal,

ben vandaag alweer naar de gynacoloog geweest.
En eindelijk de laatste follikelmeeting.
Maar helaas niet zwanger.
We dachten even van wel maar vanmorgen toch echt achter gekomen dat het niet zo was.
Mijn menstruatie was niet zoals het normaal was (1,5 dag maar) en 4 dagen na de eisprong  had ik 2 hele kleine druppeltjes bloed verloren.
Dus we dachten aan een innesteling.
maar helaas bleek niet zo te zijn.
Nu deze maand weer afwachten of het lukt anders volgende maand hsg.
We zijn nu in de 18de maand en wordt nu wel een   beetje ongeduldig.
Maar ooit komt het bij ons ook goed.
Ik heb nu een buurmeisje van 9 dagen oud die ik lekker de fles mag geven, in bad doen enz. Lekker mee tuttelen.
Dus helpt ook als afleiding en er niet teveel mee bezig te zijn.
In Juli worden we alweer oom en tante van de 2de en in oktober van de derde.
Nu wij nog papa en mama.

Groetjes Fanny

He meiden

Ik ban vorige week naar de gyn geweest. Het was een nogal kort bezoek:
Alles is goed en we moeten nog maar 3 of 4 maanden zelf proberen.
Daarna kunnen we terugkomen en komen we in aanmerking voor IUI.

De reden dat we nog even zelf moeten proberen is omdat je na een HSG schijnbaar vruchtbaarder bent.

Ik weet niet of ik wel aan IUI wil beginnen. Daar moeten we nog eens diep over nadenken.

Patricia ik heb de MSN maar heel weinig aanstaan, maar je kan altijd mailen:
deedee73@live.nl
Hoe waren je paasdagen? Mijn moeder was met Pasen jarig, dus daar zijn we heen gegaan, het was erg gezellig.

Bontrie ik vind het wel leuk om te horen hoe het met je gaat. We zitten al zo lang samen op dit forum. Dus af en toe even laten weten hoe het met je gaat. Fijn om te horen dat het tot nu toe goed gaat.

Hunternl Bij ons in het ziekenhuis deden ze geen samenlevingstest. Ik heb wel bloed laten prikken op 3 dagen in de cyclus. Daar kwam uit dat ik een goede eisprong had en verder was alles goed. Als je met die foto een HSG bedoeld dan is dat idd niet zo'n lekker onderzoek, maar het duurt maar 10 minuten, even doorbijten dus.
Mijn ouder en schoonouders weten van niets en dat wil ik graag zo houden. Misschien als ik echt de medische molen in ga  met IUI dat ik ze het dan vertel. Maar tot die tijd niet. Ik heb wel een paar vrienden die ik op de hoogte hou (niet veel, alleen diegene die me echt na staan)

Fanny ik heb ook een keer gehad dat ik veel minder ongesteld was. Kan blijkbaar een keer gebeuren, maar je wordt er wel onzeker van he?
Jij ook al een HSG? Jeetje dadelijk hebben we dat allemaal gehad. Succes, zoals ik net al schreef het duurt maar 10 minuten, dus even doorbijten want het is een rot onderzoek.

Ik heb de laatste tijd wat minder tijd voor het forum. Ik heb er ook even wat minder zin in al dat gedoe om zwanger te worden. Dus ik ben wat minder hier. Maar ik leef wel met mee met iedereen. Ik probeer toch even elke week op het forum te komen, want wil gewoon weten hoe het met jullie gaat.
Jullie kunnen ook altijd mailen, geen probleem.

Succes allemaal

Hoi hoi,

[deedee:] we moeten nu eerst even wachten of deze maand (april) de menstruatie komt zo ja dan krijgen we de hsg. (dus tot 10napril is het afwachten voor ons)
Zie er wel tegenop maar weet ook dat het maar kort duurt.
En daarna je meer kans heb op een zwangerschap en tot 6 maanden zelf proberen en anders wordt er een plan opgesteld door de gynacoloog.
Of mocht er iets vreemd uitkomen bij de hsg komt er eerder een plan.
Ik ben me al wel een beetje op de hsg aan het voorbereiden.
Maar komt goed en op dit fomrum zijn er al een paar meiden die de hsg al hebben gehad en daar heb ik ook zeker iets aan.

Groetjes Fanny.

Hallo meiden,

We hebben net de uitslagen van de eerste testen terug en daaruit kwam dat onze samenlevingstest niet goed is. Mijn vriend moet dus nu eerst zijn onderzoeken laten doen en dan pas gaan ze verder bij mij op zoek. Helaas is hij net ziek geweest dus is het de vraag of zijn onderzoek kan of dat hij drie maanden moet wachten
voorlopig zitten wij dus op het wachtbankje.

Fanny, laat je ons weten wanneer je die HSG test mag doen? Is dat zo'n foto waarvoor ze contrastvloeistof inspuiten?

Deedee, Jeetje dat je gewoon weer naar huis gestuurd wordt! maar ja, misschien maak je nu wel meer kans..... Hoop het voor je! Hoe kan zo'n onderzoek eigenlijk invloed hebben op je vruchtbaarheid?

Voor alle anderen: veel succes en tot snel!

groetjes,

Hunter Een Hsg test is een baarmoeder foto met behulp van contrastvloeistof.
Ze spuiten contrsct vloeistof in je baarmoeder en maken een foto op het moment dat het door je eileiders loopt.
Het neven effect hiervan is dat je ei-leiders doorgespoten worden. Als er iets kleins je eileider verstopt dan wordt dat tijdens de HSG dus was gespoelt en is de doorgang weer vrij. Vandaar dat de kans groter is dat je zwanger raakt.
Ik wist van te voren dat ze zouden zeggen dat we het na de HSG eerst een tijd zelf zouden moeten proberen.

Balen dat je samenlevings test niet goed was. Bij ons hebben ze geen samenlevings test gedaan, daar zagen ze het nut niet van in. Geen idee waarom niet.
Welke testen gaan ze nu bij jullie doen?

Fanny weet je al wanneer je je HSG krijgt?

Hoi Deedee,

We moeten eerst wachten op de uitkomst van mijn vriend zijn test. Mogelijk dat deze niet goed is aangezien hij net ziek is geweest met hoge koorts en dan moet de test over 3 maanden weer. We moeten dus nog even afwachten.

hoe is het bij jou?

En bij de rest nog nieuws?

groetjes

Terug
Bovenaan