Hallo iedereen!
Zo af en toe lees ik met jullie mee, en nu dacht ik laat ik mijn verhaal maar eens vertellen. Het is fijn om zo veel andere ervaringen van Clomidgebruikers te kunnen lezen. Dank je wel daarvoor!!
Ik ben op zich nog niet zo heel lang bezig om zwanger te worden, nu 7 maanden. Maar omdat ik zo ontzettend onregelmatig ongesteld ben en ook niet meer de jongste ben (31) ;-), ben ik eind februari naar mijn huisarts gegaan (ik moest er toch heen voor een uitstrijkje). Daarnaast heb ik ook altijd een gevoel gehad dat er bij mij iets niet goed zit daar in dat gedeelte van mijn lichaam. Gelukkig was mijn huisarts erg begripvol en heeft mij direct doorverwezen naar de gyn waar ik half maart al terecht kon. Ook de gyn nam mij gelukkig serieus. Op de inwendige echo was niets bijzonders te zien, maar ik ze heeft toch maar bloed laten prikken op dag 3 en 21. Half april moest ik terugkomen voor de uitslag: mijn hormonen zijn uit balans. Ik heb te veel vrouwelijke én mannelijke hormonen waardoor ik (bijna) geen eisprong heb.
Gelukkig kreeg ik gelijk een kuurtje Provera en Clomid 50 mee. Die heb ik nu achter de rug en zit op dag 17 van mijn cyclus. Op dag 21 moet ik weer bloed laten prikken om de progesteron te laten meten. En 28 mei weer een afspraak bij de gyn.
Nu gebruik ik ovulatiesticks, maar helaas kwam daar de afgelopen dagen niet veel uit. Ik was in de veronderstelling dat als de Clomid zou werken, je rond dag 15 een eisprong moet hebben. Maar nu lees ik hier dat er ook meiden zijn die rond dag 19 pas hun eisprong hebben. Dat geeft mij weer een klein beetje hoop voor deze 1e ronde... ;-)
Ohja, over de bijwerkingen van Clomid (maar ook van Provera): ik heb er wel wat last van gehad. Allereerst zat ik niet lekker in mijn vel, ik hield enorm veel vocht vast, en ben daarnaast 5 kilo aangekomen. Ook liet mijn humeur aardig te wensen over. Ik merkte dat ik niet veel kon hebben. Wilde met iedereen die niet meewerkte zoals ik het wilde direct ruzie maken, en heb zelfs vriendlief een nachtje op de bank laten slapen.... hahaha (hij maakte de opmerking 'heb je last van je hormonen ofzo'; dat moet je dus niet doen bij mij als ik er last van heb haha. Hij heeft er ook enorm veel spijt van gehad gelukkig.)
Bedankt dat ik even mijn verhaal kwijt kon

Ik blijf hier meelezen en waarschijnlijk zo af en toe een reactie geven. Iedereen ontzettend veel succes, en dat we allemaal maar snel zwanger mogen worden!
Groetjes, Angela