Wie ook tussen 20 en 25 augustus haar NOD

He Knutseltje, het gaat alweer wat beter. Ben nu wel strontverkouden.
Ik heb een zoontje van 3 en een half jaar. Hij zit ook in de lappenmand op dit moment (koortsig en verkouden).

We hebben alweer 2 dagen achter elkaar geklust. De 1e x voor geen meter zin, gisteren was de mood weer wat terug. We zijn bezig voor de 2e ronde. Vanavond nog een keer proberen, net zo lang tot mijn temperatuur omhoog gaat. Ik ben deze 2e ronde begonnen met temperaturen zodat ik kan zien wanneer de eisprong geweest is en we weer wat relaxter kunnen zijn qua klussen.

Ik kan me heel goed voorstellen wat jij moet voelen als je nog helemaal niet zwanger bent geweest. Is een heeel spannend gevoel, van "zou het?" En "wat voel ik allemaal". Je bent ineens onwijs op je lichaam gefocust. Heb ik nu trouwens weer hoor, ondanks dat ik al een kindje heb. Maar probeer nu toch me niet te veel  te denken aan wat ik allemaal voel (met de nadruk op PROBEER) haha.

Ben jij ook nog steeds aan de klus?

xx Luna

Hoi Luna,

Wat leuk dat je al een kindje hebt. Wij gaan pas voor de eerste, maar kan me voorstellen dat de 2de net zo spannend is als de 1ste. Voor ons is dit ook praktisch de tweede ronde, maar dan 1ste kindje. we zijn 6 juli, net na de bruiloft "begonnen" om het zo maar te zeggen, maar omdat ik toen van de trap ben gekletterd ben ik veel te vroeg ongesteld geworden. Dus ik te dit als de 2de ronde en niet als de 3de.
 Wij zijn ook druk aan het klussen. Morgen weet ik alleen niet of het gaat lukken. moet om half 7 de deur uit en ben rond half 1 snachts weer thuis, lang leve werk, vergaderingen en studie op 1 dag.  Of ik dan nog fut heb om te klussen??? Maar in ieder geval doen we ons best. hopen dat het deze maand raak is, zou wel leuk zijn.

Hoop het ook voor jou. Hou lang heb je er bij je eerste kindje over gedaan?? Ik heb zoveel mensen in mn omgeving die moeilijk of niet zwanger kunnen worden dat ik er wel een beetje bang van wordt. Ze zijn wel allemaal ongeveer 10 jaar ouder dan ik, maar toch. Je wordt er wel een beetje angstig van. maarja, inderdaad niet te veel over nadenken. ben nog jong... dus het zal wel goed komen hoop ik. Jou NOD is nu de 18de he?? dan zal die van mij ook wel daar ergens zitten. mn cyclus duurt nu tussen de 26 en 29 dagen. dus vrij regelmatig.

wel blij dat jij me in ieder geval wat meer kan vertellen. dat temperaturen hoe werkt dat eigenlijk??

Groetjes Jen

He Knutsel,

Jee hee druk druk druk vandaag! Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om half een 's nachts en anders zeker je mannetje niet. Ik ben vanavond ook laat thuis, maar maak em nog wel ff wakker hoor. Ik denk dat morgen de eisprong eraan komt dus waarschijnlijk laatste kans deze ronde.

Het is wel een heel gek gevoel hoor als je zwanger bent, voor jou is dat allemaal nog nieuw dus veel spannender dan voor mij. Voor mij is het vooral spannend of het nog een keertje zal lukken.
Bij onze eerste hebben we er 8 maanden over gedaan (5 cyclussen ivm laaaange lengte). Ik kon mij ook helemaal niet voorstellen dat ik ooit zwanger zou kunnen worden. Ik denk dat iedereen die onzekerheid wel heeft. Door die lange cyclus  ben ik toen gaan temperaturen om te kijken of ik uberhaupt wel een eisprong had. Hier valt heel veel over te lezen, dat je denkt van poeh zal ik er wel aan beginnen? Maar eigenlijk is het doodeenvoudig, zeker als je het op een site bijhoudt die dmv software laat zien wanneer je eisprong is geweest.  De basis is dat je iedere dag op hetzelfde tijdstip, maar wel als je nog in bed ligt, je temperatuur opneemt. Als je eisprong is geweest, gaat je temperatuur minimaal 0,3 graden omhoog, en blijft hoog totdat je ongi eraan komt. Je kunt dat dan precies zien omdat je temp weer omlaag gaat. Als je temp ongeveer 18 dagen hoog blijft, kun je er wel vanuit gaan dat je zwanger bent.

Hou je trouwens ook je cervixslijm in de gaten? Als je tegen je eisprong aan zit dan wordt dit waterig of rekbaar niet als eiwit.

Nou, dit was een inleiding in de cursus temperaturen haha.

Succes met werken, studeren en vergaderen vandaag.

xx Luna

"niet als eiwit" huh? Ik bedoel natuurlijk NET als eiwit.

doeiii

he dames,

dus de volgende ronde klussen   is voor jullie weer in zicht? Genieter maar lekker van.

Ik sluit me even aan bij de tip om je cervixslijm in de gaten te houden, want dat heb ik ook gedaan.

Maandag gaan we voor het eerst naar de vk. Bet wel spannend.

gr. nina

Hoi Nina en luna,

Spannend hoor nina, gefeliciteerd.Maandag naar de vk. Klinkt goed. Je houdt ons wel op de hoogte he. Voor ons zit de klusperiode er alweer bijna op.

Luna, bedankt voor je korte cursus temperaturen. Het is me gister nog gelukt om mn man wakker te krijgen om even te klussen. Ik ga niet zomaar mn vruchtbaarste dag voorbij laten gaan. Denk dat we nog maar even doorklussen een paar dagen. Ik kan mn ei niet voelen, dus precies weten doe ik het nooit.
Als het deze maand niet lukt ga ik me wel op het temperaturen storten ;) maar daar gaan we natuurijk niet al vanuit. Ik vindt dit stukje wel het langst duren hoor, van je vruchtbare periode naar je NOD. Zit je maar een beetje te wachten en een beetje te bedenken wat je allemaal voelt.
Mijn lichaam doet zoiezo soms een beetje raar. Toen ik gestopt ben met de pil zijn mn borsten 2 cupmaten gegroeid en ben ik 5 kilo aangekomen.Ik krijg het er ook niet meer af (zelf sonja werkt niet meer ) De dokter heeft ook geen idee wat er met mn lichaam aan de hand was. Gelukkig was dat ergens in februari en gaat het nu weer wat beter.

Wat voor symptomen hadden  jullie aan het begin van je zwangerschap?? Ben ik wel benieuwd naar.

Groetjes Jen

He Nina, hoe gaat het met jou? Nog steeds geen last van kwaaltjes? Wanneer ben jij eigenlijk uitgerekend?

He Knutseltje, tis gewoon te erg, maar was gewoon veeel te moe gisteravond. Heb mijn mannetje nog wel wakker gemaakt maar ik kon me er niet toe zetten. Dat is wel balen want mijn ei is -denk ik- vandaag. Had gisteren ook veel waterige afscheiding en dat is vandaag weer wat minder dussss. Maar ja, de 3 dagen ervoor wel geklust dus hoop dat dat genoeg is geweest. Zaadjes blijven langer in leven toch? Vanavond nog maar eens proberen, maar heb eerst vanavond een vergadering dus ben weer laat thuis en ik ben al zo moe. Tja  je moet er wat voor over hebben he? Bij jou was het wel gelukt he om te klussen! Goed gedaan!

Jee hee 2 cupmaten erbij, zou wel wat voor mij zijn hihi. Je zegt dat het nu weer wat beter gaat, raak je nu de kilo's en de cupmaat weer kwijt? Die kilo's zijn niet zo erg, maar die cupmaten verliezen lijkt me wat minder.

Wat ik me nog kan herinneren van toen ik net zwanger was en tot mijn NOD moest wachten, is dat ik onwijs zere borsten had en ongikrampjes in mijn onderbuik. Af en toe beetje misselijk. Die misselijkheid werd heel extreem vanaf een week of 7 volgens mij, en dat heeft tot 16 weken  geduurd. De laatste dag noem ik nog steeds de finale: ik moest echt elk half uur over mijn nek. Mijn vriend wist niet meer wat hij er mee aan moest. De volgende dag had ik nergens meer last van, heeel gek was dat.

Nou succes nog met de eindspurt ;-)

xx Luna

Terug
Bovenaan