Wie ook zo ziek van de zwangerschap?

Hallo,

Hier weer even een berichtje van mij. De afgelopen dagen had ik vrij veel last van hoofdpijn en was niet in staat om lang achter de computer te zitten. Nu gaat het gelukkig weer wat beter. Met de misselijkheid gaat het ook best goed. Gisteren nog wel een keertje overgegeven, maarja  na bijna een hele zak zoute sticks en een glas cola kan je natuurlijk ook wel verwachten dat je maag dat niet zo leuk zal vinden. Heb nog wel lekker bloemkool gegeten en dat ging gelukkig wel goed.

Vandaag eigenlijk weer een vrij goede dag. Ik ben wel errug moe, maar dat nemen we maar op de koop toe.
Hoe gaat het bij jou Anne?? Ik begreep dat Rozemarijke lekker met vakantie is. Heerlijk hoor, ik krijg er ook wel zin in als ik dat zo lees.

Met mijn verstoppingen gaat het gelukkig ook steeds beter. Ik dwing mezelf om 's ochtends te 'poepen'' en dat gaat eigenlijk vrij goed. Mijn buikje begint nu toch ook echt te groeien. Ik denk dat ik komend weekend toch maar naar de prenatal ga om nieuwe broeken te kopen want dat wordt nu toch wel heel hard nodig.
Wanneer moet jij ook alweer naar de VK??? Jij voelt je kindje al hè. Ik heb het helaas nog niet gevoeld. Ik zit er eigenlijk al wel een beetje op te wachten want ik vind het wel een prettig idee dat je het kindje op die manier een beetje in de gaten kunt houden. Fijne koninginnedag morgen en tot snel.

Groeten,
Jacoline

Hoihoi jacoline,

Inderdaad rozemarijke is lekker op vakantie... ik begin ook steeds meer het gevoel te krijgen dat het mij straks ook wel gaat lukken.

Uit mijn hoofd gezegd ga ik 7 mei weer naar de vk. Wij hebben hier de luxe dat onze vk op woensdagavond spreekuur houdt, op die manier kan manlief ook altijd mee, zonder dat het hem al te veel vrije uren kost. Wel zo  leuk, helemaal sinds we t hartje beluisteren :). Ik voel de kleine al een hele tijd bewegen... eerst heel lichtjes, maar nu echt steeds duidelijkere trappen. Waarschijnlijk dat ik het nog extra voel ook doordat ik een tijdje terug met overgeven mijn ribben lichtelijk heb gekneusd. Niet dat ze al zooo hoog zit.. maar dat dreunt natuurlijk best een beetje door. Manlief heeft d'r zelfs ook al gevoeld, maar helaas nog maar 1-malig, maar dat wordt vanzelf wel weer meer.. ik vind het echt zo bijzonder. Als ik op mijn zij lig heb ik soms het idee dat ze het er niet mee eens is... zo loopt ze dan te schoppen, uiteraard is dat mijn eigen interpetatie, dus of het ook daadwerkelijk zo is dat weet ik niet.

Met mij gaat ie best goed!! De goeie dagen overheersen 't van de slechte dagen. Maar ik merk wel echt dat ik echt rustig moet doen, als ik te eigenwijs ben wordt dat altijd beloond met het feit dat ik me dan slechter voel. Mijn gewicht is nu redelijk stabiel... t schommelt met een kilootje... soms d'r af en dan weer d'r bij.. dat is toch ook wel een opluchting! Want t is best eng als je als sneeuw voor de zon wegsmelt.
Mijn conditie is nog echt waardeloos, dat schijnt opzich al een zwangerschapskwaal te zijn, maar ik denk dat wij dat nog eens extra hebben doordat we zo ziek zijn geweest en doordat al die kilo's zo snel verdwenen zijn. Ik probeer dat een beetje op te bouwen weer door wandelingetjes te maken, maar dat gaat nog best moeizaam.

Ik werd vandaag gebeld dat ze een gastouder voor ons hebben! Echt verbazingwekkend snel! En wat een opluchting........ alleen nu met al dat gedonder met 't kabinet.... eens kijken wat dat allemaal gaat worden...

Ik ga jou vast voor morgen een hele fijne verjaardag wensen!! Ik ben 't zowaar niet vergeten :)   Hoop dat je een leuke dag zult hebben, en het weer een beetje mee zal werken... je wellicht nog kan genieten van iets taart-achtigs... en alle leuke lieve verrassingen die ze voor je hebben :) Heel veel levenswijsheid gewenst :)
En uiteraard hoop ik dat je n goeie dag zult hebben, maar dat lees ik vast en zeker wel!

Groetjes,
Anne

lieve meiden!

Wat een verhalen zeg.... mijn misselijkheid valt in het niets in vergelijking met die van jullie... (en ik dacht dat ik het ook best zwaar had/.. ahum). Kan er toch wel een beetje over meepraten. Ik ben eigenlijk op en af ontzettend misselijk. Zo erg dat ik niet kan werken en alleen kan slapen en overgeven. TOch houd ik genoeg binnen zodat ik niet uitdroog of afval. Het is een paar dagen mis en dan gaat het weer toppie.

Maar ik snap wel hoe jullie je moeten voelen. Na een week op de bank voel ik me zo beroerd, lichamelijk maar ook psychisch is het een zware aanslag. Je kunt niet genieten. Ik voelde me langzaam depressief worden. Omdat je niets doet en niets kunt.

Ik hoop heel erg dat het snel beter gaat met jullie! Dit is echt geen pretje!
Zet m op!

Liefs
Astrid

O ja, 1 troost:

ik heb gelezen dat er een onderzoek is geweest waaruit wetenschappelijk is bewezen dat vrouwen die misselijk zijn geweest tijdens hun zwangerschap(pen) na 10 jaar aanzienlijk minder kans hebben op borstkanker (http://noorderlicht.vpro.nl).
En ook het aantal miskramen, vroeggeboortes en doodgeboortes is lager bij vrouwen die misselijk zijn!
Dus..... het komt helemaal goed!

Ik weet niet wat hiervan waar is, maar misschien een steuntje in de rug!

Hoi Assie,

Bedankt voor je opbeurende woorden, jij ook veel sterkte met je misselijkheid.
Hier gaat het best goed hoor, het scheelt ook dat het een stijgende positieve lijn is.. dat geeft weer een hoop levenslust! Vergeleken bij waar we geweest zijn is dit appeltje eitje...

Die dingen die je in je laatste berichtje zegt klinken ook goed.
Ik zeg altijd tegen iedereen die verzucht 'Jij hebt het ook wel zwaar he!?'   Dat ik voor 'n erg makkelijke bevalling ga ... Hopen dat dat straks ook nog waar gaat worden :)

Fijne dag allemaal

Anne

Dag lieve lotgenoten,

Assie bedankt voor je opbeurende woorden. Met dit idee in je achterhoofd heb je in ieder geval nog het gevoel dat je het voor een goed doel doet. Ik hoop echt dat het met jou ook snel beter gaat, want zo lang misselijk zijn is echt niet leuk.

Hebben jullie nog een leuke Koninginnedag gehad? Nog een beetje erop uit geweest??? Ik heb helaas de hele dag op de bank gelegen. Ik voelde me niet zo heel erg lekker en had geen zin om weg te gaan. De afgelopen dagen gaat het heel erg wisselend. Eergisteren ging het 's ochtends echt heel goed. 's Middags helaas weer overgegeven. Ik word hier wel heel erg onzeker van en durf nu ook niet meer zoveel te eten omdat ik dan bang ben dat het er weer uitkomt. Gisteren ging het ook niet zo heel erg lekker en vandaag gaat het volgens mij ook nog niet zo. Maar goed, het is niet meer zo erg als dat het geweest is en ik hoop dat de stijgende lijn zich wel blijft voortzetten. In het ziekenhuis hadden ze me er al op voorbereid dat het echt met pieken en dalen gaat. En dat is dus echt zo.

Gelukkig wordt het volgende week heel mooi weer dus we hebben weer iets om naar uit te kijken. Lekker buiten zitten in het zonnetje. Heerlijk.

Dames, ik wens jullie een hele fijne dag en tot snel.

Groetjes,
Jacoline

Hallohallo,

Ook ik heb niet echt wat gedaan met koninginnedag, ik zag die grote mensen massa niet zo zitten, en al die etenstentjes met bijbehorende geuren.
We hebben gezellig visite gehad en manlief heeft gezellig samen met de visite oranjetompoesen gegeten, terwijl ik lekker toekeek. Ook hebben we weer een cadeautje gehad voor de kleine... altijd leuk! :)
Qua overgeven blijf ik hangen op 2 a 3 keer per dag (met 4 pillen) en rustig aandoen.
Ik eet ook nog steeds erg voorzichtig, weinig vet, geen vlees en vooral de succes-recepten.

Zaterdag goed weer! Hmmmmz... ik kan niet wachten!
Verder eigenlijk weinig nieuws!

Groetjes,
Anne

Terug
Bovenaan