Wie ook zo ziek van de zwangerschap?

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje. Ik heb al een poosje niets van me laten horen. Het gaat hier momenteel eigenlijk best heel erg goed. Ik ben alweer wezen fietsen en   heb vanochtend het hele huis op z'n kop gehad. Het mooie weer speelt ook wel mee hoor. Ik ben daar denk ik toch heel gevoelig voor.

De batterij van de computer is bijna leeg dus ik stop snel.

Hoe gaat het ondertussen eigenlijk met jullie?

Tot snel.

Jacoline

Goeie morgen!

Wat ben ik blij om je te lezen jacoline... ik was even bang dat je weer in 't ziekenhuis was ofzo.
T gaat hier ook best goed! Op 3 pillen ipv 4 !!! T mooie weertje scheelt en t gewicht stabiliseert... sterker nog ik ben zelfs al wel weer wat aangekomen  nooit gedacht dat ik daar ooit nog is zo blij mee zou zijn! Nog eventjes en m n gewone broeken blijven echt hangen, aan mijn mooie buikkie!
Morgen avond weer naar de VK.. en dan nog 2 weken aftellen tot de 20 weken echo! (en de vakantie...). Ik kan niet wachten op die echo, want ik heb nog steeds geen mooie foto van die kleine uk (alleen op de 9 weken echo wou ze nog stil liggen...). En we gaan dan ook meteen een DVD laten maken, dan hoeft ze niet perse stil te liggen :)

Ook niet echt veel nieuws dus..... maar dat zal goed nieuws zijn ;)

Fijne dag! Ik ga zo weer op de thee...

Groet,
Anne

Hoi anne en andere dames,

Hoe gaat het met je?? Ben je ook nog zo lekker aan het genieten van het mooie weer??? Qua misselijkheid gaat het hier nog steeds redelijk. Gisteren weer een keertje overgegeven, maar dat kwam denk ik doordat ik me veel te zenuwachtig had gemaakt. Ik had voor gisterochtend een afspraak gemaakt bij de VK omdat ik het kindje nog steeds niet voel bewegen. De andere twee voelde ik al rond de 16 weken en nu ik 17 weken ben, begin ik me toch wel zorgen te maken. Ik mocht gisterochtend dus even langskomen om naar het hartje te luisteren. Lig ik daar op de tafel, kunnen ze het hartje niet vinden. Ze hebben echt bijna tien minuten moeten zoeken voordat ze het hartje vonden. Je snapt natuurlijk dat mijn hart in mijn keel zat en dat de meest vreselijke scenario's al door mijn hoofd gingen. Ik heb volgens mij wel 5 keer gevraagd of ze zeker weten dat ze het hartje van het kindje gehoord hebben (en niet mijn eigen hartslag, want die kon je ook horen). Ze wist voor 200% zeker dat het het kindje was en niet mijn hartslag.

Ik ben nu alleen zo bang dat ze het verkeerd gehoord hebben. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet doen. Of ik de VK nog een keer zal bellen en vragen of ik nog een keer langs mag komen. Aan de andere kant wist zij het zo zeker dat het het kindje was dat er geen reden is tot ongerustheid. Ik denk dat ik er toch maar op moet vertrouwen dat alles goed is en dat misschien mijn placenta aan de voorkant ligt waardoor ik het kindje nog niet voel. Volgende week woensdag heb ik weer een controle dus ik denk dat ik het toch maar probeer uit te zingen tot dan.

Vanochtend ben ik ook nog bij de bedrijfsarts geweest. Ik mag de komende drie weken nog lekker thuisblijven. 28 mei moet ik bij hem terugkomen. Wel een lekker gevoel hoor dat ik nog niet hoef te werken. Ik ben daar op dit moment ook nog niet aan toe.

Zo, ik heb mijn hart weer even gelucht.

Groetjes,
Jacoline

Hoi Jacoline en uiteraard ook de andere dames ,

Als de VK zegt dat ze zeker weet dat het het hartje van het kindje was, dan is dat ook echt zo. Ik heb tijdens 1 van de luister sessies ook eens mijn eigen hart gehoord en dat van 't kind, in het geluid zit echt een behoorlijk verschil. De oren van de VK zijn daar echt wel op getraind.
Wat betreft het voelen van de kleine, elk kind is anders denk ik maar, en volgens alle boekjes is het moment dat je het gaat voelen weer op een ander moment. Ik las laatst ergens zelfs pas 20 weken. Misschien is dit kindje gewoon wat rustiger dan de rest? Ik zou me d'r niet zo druk om maken.
Mocht je dat toch doen kan je misschien een angelsounds kopen, dit is net zoiets als de doptone. Kost geloof ik 40 euro bij de kijkshop en op marktplaats zijn ze ook vaak 2e hands te koop. Ik heb dat zelf ook overwogen maar toch maar besloten om het niet te doen.. stel je voor dat je zo n ding probeert en je kan het hartje niet vinden...
Dan ben je misschien nog verder van huis.

Ik ging gisteren vol vertrouwen naar de VK, tenslotte voel ik onze kleine behoorlijk trappen dus ik was nergens bang voor... lig ik daar op die tafel... kan ze het hartje toch niet vinden. Dus ik snap je gevoel best hoor! Bleek dat onze kleine verstoppertje aan het spelen was, steeds als  de VK  met die doptone kwam vluchtte ze weer weg. Dat gevoel had ik al want steeds als manlief (of ikzelf ook) zijn hand op mijn buik legt floept ze ook weg. Terwijl ze volgens mij dusdanig beweegt dat hij het zou moeten kunnen voelen, ik zie mijn buik soms zelfs  bewegen.
21 mei mag ik weer terug komen, nog een keertje voor de vakantie... en dan 22 mei de 20 weken echo :)

Qua kotsen blijf ik hangen op 2 a 3 keer per dag. Ik twijfel dan ook erg wat ik zal doen met werk... misschien weer 2 uurtjes per dag wat kantoorwerk proberen? of... toch niet... Ik vind het erg moeilijk om daar een beslissing over te nemen. Ook omdat ik gewoon echt uitgeput ben.

Groet,
Anne

Hoi Jacoline,

Ik begrijp je zorgen over het haast niet voelen van je kindje. Ik ben zelf nu ruim 17 weken zwanger van de vierde en kan pas sinds gisteren zeggen dat ik de kleine echt voel schoppen, gisteravond zelfs even aan de buitenkant. En wat Anne zegt, de vk weet echt wel zeker of ze jouw of de kleine zijn/haar hartslag hoort. Een vk zal echt niet zeggen dat het goed is, als dit niet zo is.
Kop op meid, probeer wat van het mooie weer te genieten en te ontspannen, dan duurt het wachten op de schopjes ook wat minder lang.

Groetjes,

Suus

Hoi Anne,

Als ik jou was, zou ik toch nog even thuisblijven hoor totdat je wat meer opgeknapt bent. Lichamelijk is het natuurlijk best zwaar om weer wat werk te doen, ook al is het kantoorwerk. Ongemerkt maak je misschien toch langere dagen dan de bedoeling was en ik denk dat je lichaam dat nu nog niet aankan. Je lichaam heeft zo'n uitputtingslag moeten ondergaan dat het denk ik wel heel belangrijk is om toch zoveel mogelijk je rust te pakken, helemaal omdat je nog steeds moet overgeven. Ik merk zelf dat het mis gaat zodra ik mij te druk heb gemaakt. Daarom zie ik het nog helemaal niet zitten om naar mijn werk te gaan. Maar je moet het natuurlijk zelf weten. Ben je al bij de bedrijfsarts geweest?? Misschien kan je hem/haar om advies vragen????

Gistermiddag was ivm de ziekte van mijn moeder de huisarts bij hen  op bezoek. Mijn moeder had toen uitgelegd wat de vorige dag bij de verloskundige was gebeurd en hij stelde voor dat ik vandaag even bij hem langs mag komen voor een echo. Fijn hè. Ik moet om 13.20 uur vanmiddag naar hem toe. Ik ben er wel blij om dat ik nu toch even snel kan kijken. Ik ben nu natuurlijk wel weer gespannen dus dat zal vanmiddag wel weer kotsen worden. Nou goed, ik heb het er graag voor over.

Balen zeg dat ze bij jou het hartje ook niet konden vinden. Het gebeurt dus wel vaker. Ik heb nu soms wel het idee dat ik het kindje voel, maar omdat ik er zo op gefixeerd ben, denk ik dat het verbeelding is. Weet je, het is dat ik vergelijkingsmateriaal heb van de eerste twee. Had ik dat niet gehad dan was er nu helemaal niets aan de hand geweest.

Bijna vakantie joh, heerlijk. Waar gaan jullie ook alweer naartoe? Heb je er een beetje zin in??

Groetjes,
Jacoline

Hoi Meiden!

fijn om te lezen dat het bij jullie ook wat beter gaat. zelf heb ik sommige dagen een enorme terugslag. Gisteren heb ik bijvoorbeeld ook weer 5keer overgegeven, vandaag 1 keer. Ik ben wel gewoon gaan werken, maar ik ben ook niet zoooo ziek als jullie (er zit bij mij rustig 5 kilo aan, dus eten doe ik genoeg).    Maar het is wel even doorbijten op die dagen. Vorige week heb ik me nog wel een halve week ziekgemeld. Ik voel me daar best schuldig over; al 3 keer ziek geweest sinds ik zwanger ben!! Maar goed, er is gewoon niets aan te doen. Hopen dat het nu eens met 17 (!) weken over gaat.

Jacoline, ik voel mijn kindje ook nog niet goed hoor! Bij de eerste voelde ik het nu ook al wel. Ik heb het nu wel al gevoeld, maar niet dagelijks. Soms vind ik het wel eng, maar ik denk niet dat we ons zorgen hoeven te maken. Pas vanaf 23 weken moet je het dagelijks voelen, en ik lees overal dat je pas met 20 weken het kindje gaat voelen! Dus no worry, ik denk dat het  hartstikke goed gaat met die kleine van jou! Maar ik kan me je zorg best voorstellen hoor. Fijn voor je dat je een echo krijgt vandaag!

Succes weer allemaal!  

Liefs
Astrid  

Heyhey dames :)

Wat fijn dat je een echo krijgt Jacoline! Altijd fijn als je serieus wordt genomen... en daarmee je ongerustheid gestild wordt ... Benieuwd hoe 't was!

Ik ben met 12 weken bij de arbo arts geweest..... die zei toen dat ie verwachtte dat ik met 16 weken weer aan de slag zou gaan want volgens de officiele boekjes wordt alles met 16 weken minder he? Aan zo'n vent heb ik dus niks!  Zoals je weet is dat niet gebeurd (18 weken 1 dag inmiddels). Mijn baas is gelukkig  heel begripvol en neemt mijn ziek-zijn heel serieus. Ik kan bij haar ook wel goed aangeven wat ik aankan en wat geheel niet. Ze zei ook dat die arbo-arts wel meer kan willen, maar dat er pas weer gewerkt wordt als zij en ik vinden dat het moment daar rijp voor is. Da's fijn om gesteund te worden :)

Ik heb geen flauw idee waar we heen gaan met vakantie... we gaan kamperen. Zien tegen die tijd wel wat ik aankan, en waar het een beetje mooi weer is!

Dat het hartje met 18 weken nog moeilijk te vinden was dat had ik ook niet verwacht, ik zou denken dat het tegen die tijd al een krachtig dingetje moet zijn en gezien de groeiende buik de ligging van t kindje gunstiger zou moeten zijn... mispoes dus!

Liefs,
Anne

Terug
Bovenaan