wie rookt er nog ??

Hoi Vero, dapper dat je dit onderwerp op tafel gooit! Het onderwerp viel me meteen op. Je vraagt om meiden die OOK nog roken, jammer dat er dan ook perse meiden moeten reageren die fel tegenstander zijn en geen begrip tonen voor dit onderwerp.

Misschien kunnen zij hun eigen onderwerp openen! Bijvoorbeeld: "wie kan het niet laten om te oordelen over een ander??"

Ikzelf ben 12 weken zwanger en ik rook ook nog. Dat wil zeggen ik rook 2 sigaretten per dag (rookte 1.5 pakje per dag) Ik schaam me hier heel erg voor, maar toch is het te moeilijk om te stoppen. Voor mij is zwanger zijn een stressvolle periode, aangezien ik al 2 x een miskraam heb gehad. Ik begrijp heel goed dat jij ook vanwege stress toch blijft roken. Wat voor smoesjes we ook bedenken we weten zelf wel dat we niet goed bezig zijn!

Het feit blijft dat we ondanks het roken erg blij zijn met de baby die we straks in onze armen houden en dat we er alles aan doen om de allerbeste mama ter wereld te zijn. Ik ga na de eerstvolgende echo (morgen) heel erg hard mn best doen om toch te stoppen met roken.

Veel succes met je zwangerschap!

Groetjes Daatje

Leuk is dit om te lezen...hihihi..
Misschien raar..maar waarom schamen mensen zich die roken...als ze zwanger zijn..
wat kan het jou schelen wa andere zeggen....!?!?
Zoals ik al eerder las..vroeger deed men alles..wat..nu juist niet meer mag...wrom niet omdat de medische wereld...anders is geworden..
Mijn moeder rookte ook toen ze zwanger was van mij..en van mijn broer en zus(tweeling)
Wij hebben nergens last van...geen allergie...geen laag geboorte gewicht...

Tuurlijk snap ik de niet rokers ook...maar hun zullen ook wel een verslaving hebben..
stel dat je opeens geen cholocade meer mag??of wat anders..wat je dol graag at..en dat van de een op de andere dag niet mag....dan zit je toch net zo te stressen...

Ja ik was ook een roker....die nu af en toe een hijsje neemt..van vriend z'n peuk...
Beter geen stress dan....tja...?!?!?! dat weten we..
Ik mocht ook gewoon van dokter en verloskundige doorroken...als het echt niet anders ging....nu had ik een mazzeltje..dat ik zo  misselijk werd van die geur en smaak...dat ik van de ene op de andere moment 'stopte'...
waar maken we ons druk om.....
kijk naar de wereld...wat een ellende..he....daar ga je pas door roken....(ook uit je oren whahha)
Meiden geweldig die...reakties...
Fijne zwangerschap....allemaal
Tine

Lieve rooksters,

Zelf rookte ik voor mijn zwangerschap (en in de eerste 2 weken) zeker
25 sjaggies. Sinds mijn 15e. Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik
ong. 2 sigaretten per dag gaan roken. Eéntje als ik thuis kwam van t
werk, en ééntje na het eten; heerlijk, alsof ik het verdient had.

Ik wist van de VK van een vriendin dat er max 5 per dag werden toegestaan.

Dus vond mezelf een hele piet.

Totdat wijzelf naar de VK gingen; we moesten een formulier invullen en
een stopdatum prikken. Verschrikkelijk vond ik dat. Maar vooral door de
manier waaróp; ik haaaaaaaaaaaaaaat die stichting STIVORNO, omdat ze
nog erger zijn dan mijn moeder (die alwel 10 jaar is gestopt); héél
betweterig. Ook aan de VK merkte ik dat ze eerder een 'procedure' met
ons door moest dan dat ze het echt meende, alsof ze een goede
'anti-rook-communicatie-training' heeft gehad.

Affijn.

Smoezen en smoezen.

De dag naderde. Ik moet wel zeggen dat mijn vriendje met mij mee wilde stoppen en dat ik dat wel heel fijn vond.

Mijn leven lang heb ik altijd geroepen dat als ik zwanger zou worden,
dat ik zou stoppen, en vond het nu ineens toch heel moeilijk.

HET IS EEN VERSLAVING, zoals Alan Carr en consorten schrijven, en dat is zo waar.

Sinds de stopdag zijn we 2x uit de slof geschoten, 3 sigaretten. En eergisteren nog één.

Andere rokers vind ik het allermoeilijkste; die pakjes sigaretten worden een obsessie.

Er is één gedachte die ik heel voorstelbaar vind, zonder bangmakerij, en die bij mij heel erg helpt:

Zo moeilijk als jij het vind om te stoppen, zo moeilijk maak jij het
straks je babietje, die op eigen kracht dan moet stoppen, want die is
dan net zo verslaafd.

Dus dames!

Zet m op!

Sascha

quote: stampertje1981 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2006 10:41:26'));

Hoi Vero,
Ik rook ook nog. Ben zeker de helft minder gaan roken en rook nu nog max 8 sigaretten per dag.. Probeer uiteraard zo min mogelijk te gaan roken..
Volgens mij is het per persoon verschillend want iemand die ik ken rookte ook gewoon lekker door en niets mis met het kindje!!!

Groetjes,

Dit vind ik van die doodoeners. "Niks mis met het kindje"

Gelukkig maar, nu is er nog niets mis. problemen kunnen ook later nog komen.
Ach laat mijn kind het water maar inlopen, het buurjongetje is ook gered.

Het zal jouw kindje maar zijn die er wel wat aan over houdt. En helaas kun jij dat van te voren niet weten.

Miep

tja vero en andere rokende mama's,

Je vroeg inderdaad wie er nog meer rookten en niet om commentaar, maar je kunt natuurlijk wel nagaan dat je commentaar krijgt als je zo'n topic start.

Ik heb geen enkele spijt van wat ik heb geschreven, neem er echt geen woord van terug. Ik kan er echt geen begrip voor opbrengen als je door rookt, onder geen enkele omstandigheid. Dat het niet leuk is om dat te horen, begrijp ik wel. Je begon dit topic vast om te horen dat je niet de enige bent die door rookt zodat je  meer vrede kon hebben met je eigen rookgedrag. Want als heel veel vrouwen doorroken, en jij er gewoon een van de vele bent....lijkt het al veel minder erg.  Maar "wie de schoen past, trekke hem aan", en uit je eigen reactie op te maken, pas jij de schoen en trek je hem ook aan. Ik  zou zeggen trek de conclusie zelf.  

Succes verder met de zwangerschappen en natuurlijk hoop ik van harte dat het allemaal goed komt met bloeddruken, prive sores etc (zodat  er ook meteen geen excuus meer is om door te roken..).

groeten,
Janneke

Als het zoveel stress zou opleveren tijdens de zwangerschap en dat zou dan weer slecht zijn, waarom heeft een ieder van jullie zich dan voor het zwanger worden er niet in verdiept. Het is algemeen bekend dat het slecht is, het is ook agemeen bekend dat het moeilijk is om te stoppen.

Hadden jullie dan niet beter kunnen stoppen voor het zwanger worden?

Vraag het me keer op keer weer af als deze discussie naar bovenkomt.

Miep

Haha, wat een vreselijke discussie eigenlijk!

Natuurlijk snappen de rokende zwangeren onder ons ook wel dat het handiger is om te stoppen met roken als je een zwangerschapswens hebt, dat zou natuurlijk de perfecte situatie zijn! Ik kan mezelf ook wel voor mn kop slaan dat ik dat niet gedaan hebt, maar dit is allemaal achteraf gel..! Ik weet zeker dat we hier als rokende zwangeren absoluut niet gevraagd hebben om reacties van de felle tegenstandsters, maar meer van medestanders zodat we elkaar wellicht kunnen stimuleren om te stoppen met roken of in ieder geval te minderen!

Vraagje aan de tegenstanders: gaan jullie je straks ook bemoeien met de opvoeding????

Ik moet eerlijk bekennen ik ben ook nog een roker.
Ik walg af en toe van mezelf dat ik zo afhankelijk ben van die stinkstokken. Ik weet dat het beter is voor mezelf en de kleine en toch ik kan er maar niet mee stoppen.
Voel me er dagelijks wel schuldig onder. Vooral als ik bij stress en/of spanning wat meer rook dan dat ik wil.

Probeer het vaak genoeg ook geheel te rekken om bijv. een hele dag niet te roken, nah wat niet lukt want ik word helemaal kriegelig en er gebeuren allerlei rare dingen in m'n lichaam waarbij ik merk ik moet ff een shotje nicotine hebben!

Of als je in het openbaar een sigaretje rookt pfff als sommige blikken konden doden!! Helpt wel enigzins om er dan geen 1 op te steken.

gr
funkymum

Terug
Bovenaan