wie rookt er nog ??

DAANTJE IK HOU VAN SERIUEUS hahahaha!!!!!

somige vrouwen zijn te trots met hun eigen en denken dat ze zelf alles goed doen denk ik.
ik wou dit eerst niet op het forum plaatsen maar doe het toch even ( ze kennen me toch niet haha)
ik heb 3 jaar een relatie achter de rug 3 klote jaren mijn ex was nogal agresief en dan bedoel ik niet tegen een deur slaan en schoppen.
na 3 jaar bleek dat ik van hem inverwachting was ongewenst eigelijk want ik was aan de pil maar goed hij heeft me huid volgescholden en het was allemaal mijn schult hij heeft me gewurgt ik heb met stikkings verschijnselen bij me huisarts gezeten.
de dag daarna heeft hij mij letterlijk op straat gesmeten. en heeft me tot op de dag van van daag alleen maar bedrijgt ik zit op dit moment bij me ouders in. die helpen me maar ja kunnen ook niet meer doen dan onder dak geven ( dit maar voor 1 jaar) er liggen raporten over hem bij het politie bureau maar ze kunnen nog niks doen hij heeft wel een proses verbaal voor mishandeling, maar ja de politie van tege woordig is ook niet alles meer.
maar ik kan nooit eens straks met mijn kleintje zomaar het dorp in er moet altijd iemand mee. kort om ik heb echt stres en ik heb een veel te hoge bloed druk en dat is de rede dat ik rook maar denken jullie maar lekker wat jullie willen dan vinden jullie mij maar een slechte moeder omdat ik dat doe. maar ik weet wel beter.

zo dat wilde ik even kwijt.
en ik heb ook respect voor de vrouwen die roken zonder reden zijn net zulke goeie moeders!! en iedereen moet zelf bepalen wat ze willen ieder z,n ding ieder z,n leven.

kussies vero

hoi Vero,

toppie meid deze discussie......meen ik echt trek je niet teveel aan van alle negatieve reacties en doe je ding dat doen hun ook....ik vind het zowiezo heel knap van je dat je gestart bent met dit aan te kaarten want denk dat er weinig mensen het lef zelf voor hadden  Al had ik het wel verw8 trouwens hoor en jij waarschijnlijk ook...want het is gewoon slecht voor ons en dat weten wij rokers donders goed.......wat me wel verbaasd is dat er mensen reageren die zelf ook in andere topics zelf iets zeggen wat bijna net zo erg is of erger (laat ik me verder niet over uit) maar kop op meid en negatieve reacties doe er iets mee als je wil en anders lekker laten gaan.

xxxxxxx

Corina, nou maak je me wel heeeeel nieuwsgierig (nog zo'n slechte eigenschap van mij)

Wat een ellende heb jij meegemaakt en maak je nog steeds mee Vero! Dan mag ik van geluk spreken met mn lieve partner! Ik hoop dat je steun krijgt van mensen om je heen, en gelukkig kan je hier ook het een en ander kwijt.   Ik vind het niet vreemd dat je stress hebt en dat je daardoor af en toe een sigaretje rookt.

Ik kan me zo irriteren aan mensen die zich met dit soort dingen bemoeien, nogmaals ik vind het dapper van je dat je er voor uit komt dat je rookt en wat ik vooral dapper vind, dat je straks in je eentje je kleintje gaat opvoeden! Daar heb ik respect voor , en dat je dan af en toe een sigaretje rookt, dan nemen we dan maar voor lief!

Sterkte, groetjes Daatje

dank je.
ja heb het af en toe gewoon even nodig.
ben al blij dat ik het bij 5 per dag hou hihi.
en niet aan de drank zit of zo ( ik drink ook nooit dat scheelt) haha.
maar ja ik laat ze hier voor de rest wel lekker spuien ik ken hun niet en zij kennen mij niet dus dat scheelt.

dikke kus vero

Hoi.

Ik rook ook nog steeds ( niet meer maar ook niet minder er op)
En ik weet ook wel dat het slecht is,maar tegen woordig is alles slecht.
Heb inderdaad een meerdere poginge gewaagd om te stoppen,maar het leukt gewoon niet.Mensen die niet roken ,hebben makkelijk praten.

groetjes peggy.

Hoi allemaal!

Ik was zelf ook een roker. In principe ben ik nu helemaal gestopt maar héél af en toe gun ik mezelf een sigaretje .

Ik las op het forum eens een topic over alcohol... daar waren meiden die daar zoveel moeite mee hadden (dat vindt ik dan weer veel minder moeilijk, alhoewel ik hèèèl soms nog  1 biertje neem). Maar zo las ik daar bijvoorbeeld iemand die zwanger was en die 6 wijntjes had gedronken op een avond (!). 6 wijntjes!! Dan ben je dronken (ik wel tenminste.. hihi).
Ik bedoel dit niet vervelend voor mensen die nog drinken, maar een beetje om te relativeren zeg maar....Roken is niet het enige wat slecht is...
Zelf vind ik dat veel mensen een beetje te overdreven overal mee omgaan. Ik let zelf helemaal niet echt op wat ik eet bijvoorbeeld. Ik denk dat alles niet zoveel kwaad kan, als je het met mate doet. Een babytje kan ook leren om ergens tegen te kunnen!! Een stukje veel dat nog ietsje pietsje rood is smikkel ik lekker op hoor! Ik drink ook elke dag 2 kopjes koffie... Niet te moeilijk doen denk ik dan!  
.... alles met mate!

succes allemaal!

Hoi!

Ik wil niemand veroordelen die nog wel rookt, maar ik wil wel mijn verhaal vertellen:

Ik heb ruim 10 jaar ruim een pakje marlboro per dag gerookt. Geprobeerd te stoppen met Alan Carr, lasertherapie, gewoon zomaar en door minderen voordat ik ook maar zwanger wilde raken, dit heb ik nooit langer dan 2 dagen volgehouden.

Toen ik zwanger wilde raken en dit langer bleek te duren (langer dan 2 jaar) ben ik 3 keer gestopt, maar niet langer dan 1,5 maand volgehouden elke keer. Ik dacht toen nog, dat wordt wat als ik straks zwanger ben, dan wordt het zoooo moeilijk.

Vanaf het moment dat ik een positieve test in handen had heb ik geen enkele sigaret gerookt, zelfs geen trekje, en probeer ik rokerige ruimtes te vermijden. De grap is dat ik er NU niet eens het kleinste beetje moeite mee heb!  Bij mij heeft de zwangerschap automatisch de grote knop omgedraaid, ik denk er niet eens aan!

Toch vreemd dat dat bij iedereen zo anders is, ik was toch echt flink verslaafd, en had verwacht dat het zo moeilijk zou worden, terwijl het gewoon absoluut geen probleem is geweest (en nog steeds is) om te stoppen.

Groetjes, Stephanie

Ik vind ook dat het een keuze is van een ieder, maar er worden hier echt opmerkingen gemaakt dat het allemaal niet erg zou zijn, want die en die heeft gerookt  ook en een gezond kind op de wereld gezet. Kijk daar stoor ik me wel aan. Helaas horo je meestal die verhalen, en zijn er maar weinig vrouwen die later zeggen ik heb mijn kind dit of dit bezorgd...

Dat ik me afvraag waarom iemand niet vooraf stopt, is geen oordeel, maar een serieuze vraag. Iederen verdedigt zich hier met dat het stress zou opleveren en dat zo erg is.

Wat je ook doet, van mij mag je,maar bedenk wel dat jouw kind straks de dupe kan zijn.
En als mensen er niet tegen kunnen dat er commentaar komt op de rokers, blijf dan van een forum weg, want een forum levert nou eenmaal altijd discussies op.

Wat betreft respect, ik heb geen respect voor het roken van mensen, wat niet wil zeggen dat ik mensen die roken helemaal niet respecteer. .Nneem aan dat roken toch maar één aspect is van zo'n persoon en dat er nog vele aspecten zijn die volop te waarderen zijn. Maar vraag mij niet om de handeling roken op zich te waarderen.

Miep

Terug
Bovenaan