Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Ik dacht al het wordt druk hier ineens.. hihi
Nou hier is de eerste ongi gearriveerd!
Deze cyclus 29 dagen (misschien was het wel 28 want de eerste dag was een btje vaag toen... maar ik hou 29 aan)

Op naar de volgende.

Spannend TOPPERTJE! hihihi
De eerste duurde bij ons 5 maanden.
Ik hoop nu op iets sneller. maar als het weer zolang duurt of langer maakt het ook niet uit..

Liefs Jazzie

Hoi Jazzie,
Wat ben je toch een schat!
Je beurt me helemaal op, dat had ik nét nodig. Ik blijf hier ook wel komen hoor, tuurlijk.

Je hebt gelijk als je zegt dat ik het gewoon op me af moet laten komen, wie weet hoelang het nog duurt.....
Het ligt denk ik ook wel  aan de ervaringen die ik heb gehad, bijvoorbeeld na de 24 uurs-bevalling heb ik maar zó weinig slaap gehad.
Het ging ook maar door en door.....er kwam geen eind aan.
Eerst die tijd dat hij ´s nachts gevoed moest worden,  daarna was hij elke nacht wel 6x wakker, mijn man merkte het niet eens en ik was al wakker voordat mijn zoontje wakker was. Ik voelde gewoon dat hij wakker zou worden.
Ik was daardoor op het laatst erg prikkelbaar en kon van mijn zoontje nog maar weinig hebben. Logisch achteraf, maar op dat moment voelde ik mij een waardeloze moeder.
Nu, na 2 jaar zijn we eindelijk zover dat hij ´s nachts bijna altijd doorslaapt en hij is nu zelfs zover dat hij in de ochtenden ook wel eens langer blijft liggen. Afgelopen maandag zelfs tot 7 uur!
In de vakantie een keer tot 8 uur!
Heerlijk!!!

Maar even genoeg over mij, dus je zoontje is momenteel goed te pas??
Lekker is dat hé, ze zijn dan zo vrolijk!
Hey Jazzie, wanneer ga je nu  ook alweer  op vakantie dan?
Hoelang moeten wij jou dan missen?

Nou ik merk al dat als ik hier vaak kom, ik heel erg ga twijfelen dus ik zal proberen er weer vaker te zijn, goed?

heee, doe het rustig aan en ik hoor van je!

liefs mamajb (ja ik heb mijn naam gewijzigd.....moest hier lang op wachten)

Hoi Toppertje,
Welkom hier bij ons!
Leuk dat je ook in het najaar stopt met de pil, hoe meer zielen....
Ik slik 2 september a.s. de laatste pil.
Daarna zien we het wel.....
ja ik schrijf er nu heel nuchter over maar je hebt mijn twijfels vast wel gelezen hé?
Ik ben al aan het twijfelen vanaf vorig jaar augustus en ook al 2x met de pil gestopt en ook maar weer begonnen hihihi.

Ik heb een zoon van bijna 2,5 jaar en ik heb er 2 maanden over gedaan om zwanger te worden.

Het is zeker een spannende tijd maar ook een verwarrende. Ik wil zo graag genieten van mijn zoontje maar de twijfels nemen mij behoorlijk in beslag. Toch wil ik er niet zoveel leeftijdsverschil tussen hebben. Mijn broer, zus en ik schelen best wel veel van elkaar en hebben niet zoveel aan elkaar gehad.
Ik moet dus gewoon mijn twijfels aan de kant zetten!
De tweede wordt ook wel groot, toch?

Hoop weer wat van je te horen....
liefs mamajb

Lieverd... hoe moet ik je nu noemen hahahah mama?!

Ik snap heeel goed dat je twijfels..en je zult zien dat een 2de allemaal meevalt.
Ik wil niet steken maar kan je ook een voorbeeld geven van hoe het  ook kan  gaan..
Mijn zoontje sliep vanaf de geboorte snachts goed.. kwam wel voor een voeding.. maar regelmatig gebeurde het dat we dan allebei al weer in slaap vielen tijdens hihihi.
Het inslaap komen ging niet altijd van een leie dakje.. vanaf 10 maanden sliep hij vroeger.. (hij heeft de eerste maanden wel bij ons op de borst gewoond)
Vanaf 10 maanden slaapt hij snachts helemaal door... van 7 tot 8.
Nu nog steeds. smiddags slaapt hij ook 3 uur.

Zo kan het ook.. en misschien is jouw tweede wel een slaapmuts..
De bevalling schijnt met een 2de ook altijd makkelijker te zijn.

Ik zou het wel leuk vinden als we straks samen zwanger zijn hihi.
We gaan begin oktober 1 week weg... ik geef het nog wel even aan als het zover is.
Dat is te overbruggen he? 1 week hihihi.

Hoe langer je wacht hoe groter het verschil gaat worden.. en ik denk dat vanaf  3 jaar  dat leeftijds verschil wel te merken gaat worden .. Als je het zo wil is het leuk.. maar als je het liever dichter bij elkaar probeert dan is 2,5 en dan zwanger worden is je zoontje al ruim 3.. en Zelfstandig.. En nog speels met elkaar.

En dan heb je het natuurlijk nog nooit voor het zeggen.. Maar denk dat het wel voor jou een mooi verschil zou zijn. Je zoontje kan helpen.. en hij is nog thuis dus je hebt ook nog tijd voor hem.. En je kan van je baby genieten.. en de kleintjes nog veel samen laten spelen..

Liefs Jazzie

Hey allemaal!

Op dit moment is m'n zus bij ons thuis (ze woont in het buitenland) en ze weet niets van onze plannen af. Ik moet dit dus even heel stiekem doen. Ze zit nu tv te kijken, haha!
Dus even heel kort:

@Mama (of mogen we connie blijven zeggen?), fijn dat jullie een leuke vakantie gehad hebben! Ik vind het zo vervelend voor je, die twijfels! Hoop dat je het allemaal een beetje trekt. Ik denk zelf dat twijfels heel gezond zijn, het is ook niet niks! Maar jullie zoontje brengt jullie (na een vervelende tijd) nu zoveel geluk! Stel je eens voor dat er nog zo'n kleine ik bijkomt, dat betekent nog meer genieten! Tja, dat leeftijdsverschil, daar heb je jammer genoeg niets in mee te beslissen, dat doet de natuur helaas wel voor je. Ik denk net als Jazzie dat je het allemaal een beetje op je af moet laten komen. Het moet niet een te groot issue worden en je hele dag bepalen. Tenzij je echt zo erg twijfelt of je uberhaupt een tweede wilt, zou ik er gewoon lekker voor gaan straks. Kun je hier goed met je man over praten? Meid, iig heel veel succes met alles. Wij zijn er hier voor je als je je twijfels kwijt wilt!

@Jazzie, hoe is het nu met je ongi? Nog steeds heftig? Vind het altijd een beetje lastig dat ik je op twee topics spreek, haha! Wel gezellig natuurlijk. Maar als ik op de ene reageer, lijkt het bij de andere of ik niet echt geinteresseerd ben. Ach ja, je weet wat ik bedoel. Hoe staat het met de twijfels bij jullie? Stel dat je er toch eerder voor gaat en het is raak, ben je dan bang voor vervelende kwaaltjes als je op vakantie bent? Of vind je het eng met vliegen? Gewoon een vraag hoor, ben benieuwd hoe je erover denkt.

@Toppertje, welkom hier!! Wat super dat jullie voor een derde gaan! Mag ik vragen hoe oud je bent? Als je van 1979 bent, ben je een jonge moeder, leuk! Hou je ons ook op de hoogte van alle ontwikkelingen? Gezellig!

Nou meiden, ik ga koken nu. Hier gaat trouwens alles prima. Ik hoop zondag of maandag ongi te worden. Maar denk laatst m'n eisprong gevoeld te hebben op een woensdag, dus het zou ook wat later kunnen zijn. Daarna gaan we er dus voor! Ik vind het zo leuk! Maar tegelijkertijd ook heel erg spannend. Er gaat zoveel door m'n hoofd, haha!!

Liefs, ikke

Sorry Jazzie, was even in de war. Zag dat je net ongi geworden bent. Wel mooi op tijd dus! Wat fijn voor je!

Dikke kus

Hoi Jazzie en MissX,  
Noem me maar gewoon Connie hoor,  ik heet ook Connie maar geen Boers van achternaam hihihi!

Nou de twijfels zijn weer een beetje op de vlakte hoor, dankzij jullie lieve reacties!
Weet je, ik wil het er ook niet meer over hebben.....straks breng ik jullie ook nog aan het twijfelen.......alhoewel dat zal denk ik niet lukken, jullie staan er zó positief tegenover. Ik wou dat ik dat ook had, maar zo ben ik nou eenmaal. Ik zie altijd en overal beren op de weg en ik ben ook een grote piekeraar.

Ander onderwerp:
Mijn zoontje krijgt een andere kamer....we willen daar in oktober ongeveer mee beginnen omdat ik dat niet wil doen als ik straks zwanger ben. Dan geven wij hem het gevoel dat hij plaats moet maken en dat willen wij niet.
Ik ben in twijfel over een peuterbed of het logeerbed mooi schilderen. Een groot bed is zo groot maar stel dat hij er graag in ligt, dan hoef ik toch geen andere te kopen?
Hoe denken jullie daar over?
Ik zal dan wel zorgen dat hij er niet uit kan vallen d.m.v. een rekje of zo.....Het lijkt me heerlijk om me daar even helemaal op te storten, lekker gordijntjes uitzoeken en een carpet op de grond, een leuke kast hebben wel al, die moet alleen nog geschilderd, een mooi tafeltje en stoeltje etc.etc......

Hee Jazzie, het duurt niet meer zolang en dan ga je naar de zon!!!
Heb je er zin in??

MissX....september is jullie klusmaand hé, weet je al precies op welke dag je het meest vruchtbaar bent?

Dames,
Ik heb gelezen dat als je 2 of 3 dagen voor je meest vruchtbare dag "klust" je meer kans hebt op een meisje omdat "vrouwelijke zaadjes" langer leven en "mannelijke zaadjes" wel sneller zijn maar niet zolang blijven leven.....nou ja, het is het proberen waard, tenminste voor Jazzie en ik....ik weet niet of jij een voorkeur hebt, heb je die?

Ik wacht weer op jullie berichtjes!
liefs Connie

Aaah Connie.. dan moet je van die beren maar een lief beertje maken.. Die je lekker kan knuffelen
Durf eens niet te stoppen met de pil! Dan kom ik je persoonlijk een schop onder je achterste verkopen hahahah!

Leuk joh! je kleine een nieuwe kamer! wat worden ze snel groot he?
Ik zou een kleuterbed doen.. Vind ik gewoon wat leuker voor zo'n kleine.. Maar dat ben ik.

En die truc ga ik zeker proberen...
voorkeur.. ja sorry wel.. weet dat het heel gevaarlijk is wat ik nu zeg.. Ik zou dolgraag nog een zoontje willen hoor.. (maar mag er dan please een meisje tussen zitten?) Soms het gevoel dat de meisjes op zijn.. en dat ik er niet een krijg.. dan ben ik dolblij met mijn zoontjes hoor!! begrijp me niet verkeerd.. maar het is zo'n stom gevoel wat ik maar niet weg krijg.
Ik hou zo van tutten..   en er zijn zoveel leuke dingen voor meisjes. zwijmel zwijmel.
Ach wel beter voor de portemonee een knul. hihi. alhoewel.. als ik dingen zie voor mijn zoontje! dan is het meestal niet goedkoop.

Ik weet niet meer wat ik verder wilde zeggen..

Liefs Jazzie

Terug
Bovenaan