Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Heb met dit verhaal ook zelf een Topic geopend maar vond het hier ook passen. Mijn Zoontje is  net 4, dochtertje 10 maanden en....Ik wil nog 'n kindje. Ben 24 jaar wordt bijna 25. Mijn oudste kind was nog niet helemaal gepland maar kwam in een veilig stabiel nestje terrecht. Ik had niet snel de wens voor een tweede kindje. Pas toen hij 2,5 jaar was. Ik ben dan ook 10 maanden geleden Mama geworden van een meisje! Ze is zo lief en makkelijk en ik heb vanaf haar geboorte af aan al de wens voor een derde. Het gaat allemaal zo fijn en zowel mijn man als ik zien geen reden voor uitstel. Ben dan ook vorige week gestopt met de pil.
Wel bestaan er bij mij van die rare twijfel gevoelens....slaat helemaal nergens op. Maar ik denk dat ik dan weer negen maanden niet meetel. Je wordt toch een beetje weg gecijferd als je zwanger bent. Ik ben mijn vorige zwangerschappen zooooo moe geweest. Ja dan draai je toch niet helemaal mee, wat je ook wilt. Ik geef mijn dochtertje nog borstvoeding dus vandaar dat ik nu ook nog niet op mn oude energie level zit.Tja... misschien kan ik er nu juist beter voor gaan dan weer wachten tot ik helemaal 'de oude'ben en me er dan weer in storten. Ja en je wordt weer dik en minder mobiel en op mijn werk zullen ze me ook wel aankijken, ben net een maand geleden gestopt met kolven op t werk en dan zou ik nu over drie maanden weer met een nieuwe zwangerschap aan komen...haha....Wie kent deze dilemmas? Zou het graag horen...om het er over te hebben. Ik ben niet iemand die het er in de omgeving met mensen over DIT onderwerp heeft dus dit is de oplossing, ik zou enorm geholpen/ gesteund zijn...dus alvast bedankt. Oh en ik wil (denk ik) uiteindelijk 4 kindjes, veel hè? Haha, maar zo zie ik het al m'n hele leven voor me.

Groetjes MamaLina

Vraagje eigenlijk aan de gene die zich aangesproken voelt, Waarom plan je het stoppen met de pil als het om een paar maanden gaat? Het is toch vaak niet in een keer raak. Dus ga ervoor als een kindje welkom is! Maar ja...ik heb ook eeuwige twijfels, die na het zien van een positieve test toch ineens weg zijn! haha

Hallo Mama Lina!

Als eerste je vraag.. dat ik gestopt ben met de pil maar nog niet gestart met een kindje maken.. Heeft oa met medische redenen te maken.. waar ik verder liever niet over wil uitwijden.
Maar snap wel dat je je het afvraagt.

Leuk een derde.. en als jij vier kindjes wil moet je dat doen..
En als jij nu een derde wil.. moet je dat ook doen.
Ik ken je gevoelens heel goed.. ben ook altijd bang wat de omgeving vind.. maar ja... het is mijn gezin.. en mijn leven en onze beslissing.!

Er komt een dag dat je niks meer met je werk te maken heb.. en dan heb je je leven aangepast aan hun!!  

Geniet er maar van!

liefs Jazzie

Dag dames,

Gezellig dat er steeds meer meiden bij komen. Echt plannen om zwanger te worden doe ik niet het is bij ons meer plannen om niet zwanger te worden. In deze drukke verhuizing, waar ik veel moet verven, tillen enz lijkt het ons niet handig om zwanger te worden. Vandaar dat we daarom maar het zekere voor het onzekere nemen en de pil nog even doorslikken. Wanneer we stoppen MAG het komen. Als het dan nog even op zich laat wachten is dat ook oke, maar dat zien we dan wel.

4 kinderen dat wilde ik ook altijd, maar nu ik twee heb(wat echt schatjes zijn hoor)ben IK daar toch op terug gekomen. Bij ons is het niet mogelijk dat ik bv de hele week thuis ben. Ik moet ook 2 en een halve dag werken om alles te kunnen bekostigen. En als ik zie dat ik dit nu soms al best wel eens zwaar vind, dan blijft het bij ons toch maar bij 3(als er straks tenminste niet plotseling 2 of 3 in mijn buik gaan groeien).

Tot snel.

Groeten van mij

Hallo allemaal,

Wat gezellig dat er toch nog wat dames bijkomen!
Blijf maar lekker hangen!

Jazzie, ik snap je voorkeur helemaal, die heb ik namelijk ook!
Ik wil ook graag tutten, staartjes maken  en spelen met de popjes van mijn kleine meisje....Spelen met al die auto ´s en graafmachines ligt mij niet zo en mijn zoontje wil  nu al  niet meer met mij spelen  zodra papa thuis is,  papa kan namelijk héél goed met auto ´s spelen en heeft ook heel veel fantasie met betrekking tot de "bouwplaats" en  "autogarage"  ....
sorry maar ik kan er niks aan doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat gezondheid ECHT op de 1e plaats staat!!!!!!
Een broertje zou voor mijn zoontje ook heel leuk zijn, misschien zelfs wel leuker.

Hey, ik heb ook gelezen dat deskundigen melden dat als je een meisje wilt dat je partner zo weinig mogelijk  koffie moet nuttigen en een heet bad moet nemen voor de "daad", strak ondergoed moet dragen en eigenlijk niet diep moet penetreren...    en dat allemaal twee of drie dagen vóór je vruchtbaarste dag......Ach, baat het niet dan schaadt het ook niet, toch??

Ja, ik vind zelf een peuterbedje ook wel leuker maar dan moet ik er wel goedkoop aan kunnen komen, ik ga geen 400 euro voor zo ´n bedje betalen.

liefs Connie

Hoi MamaLina,

Ik ben mama van een zoontje van bijna 2,5 jaar....ik wou toen hij 1,5 jaar was al gaan voor een tweede en ben inmiddels al 2x gestopt met de pil en ook 2x weer begonnen.
Dat is ook de reden waarom ik het had uitgesteld naar het najaar. Ik ben niet meteen begonnen omdat ik er nu ongeveer 3,5 jaar of meer tussen wil.
Ik weet het, van uitstel komt afstel en ik heb ook al heel veel getwijfeld maar ik maak mezelf gek en daarom slik ik 2 september de laatste pil uit mijn strip. Echt waar!
Dus Jazzie hoeft mij geen schop onder mijn kont te geven!

Jouw twijfels snap ik als geen ander,  maar als jij echt de kriebels voor een derde hebt dan moet je er gewoon voor gaan meid!
Ik persoonlijk heb met mijn zoontje een zware babytijd gehad en pas na 2 jaar ben ik weer op mijn oude energieniveau. Lichamelijk ben ik er helemaal klaar voor, geestelijk soms nog niet helemaal maar dat heb je vast al gelezen.
Als ik jou was zou ik wachten tot je weer fit bent.....een zwangerschap kan  erg vermoeiend zijn (dat weet jij als geen ander) maar als je denkt dat je het aankunt dan moet je er gewoon voor gaan en niet twijfelen omdat je bang bent wat anderen ervan denken of zeggen. Het is jouw lijf, jouw leven, jouw kind en geen mens die zich daarmee mag bemoeien!

Liefs Connie

Hee Toppertje,

Sorry dat ik voor iedereen een berichtje maak maar ik kan alle details van de berichtjes niet allemaal onthouden anders haal ik jullie door elkaar!

Veel kinderen krijgen is wel leuk maar ook duur, al kun je het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.
Ik wou eerder ook altijd een groot gezin, ik wil nu niet zeggen dat ik het bij 2 kinderen hou maar ik bekijk de situatie van kind tot kind. Als ik het geluk heb om er een tweede bij te krijgen en ik verlang naar een derde dan bekijk ik de situatie   opnieuw.
Wie weet valt het allemaal mee en kan er toch een derde bij of een vierde....Misschien zijn er dan al wat uit de luiers en ben je zuinig geweest op de kleertjes.....dan kost het de hele wereld ook niet.
Ik heb een schoonmoeder die met de verjaardag, sinterklaas en kerstmis met een hele stapel kleding aankomt. Die koopt ze geleidelijk aan het hele jaar door in de uitverkoop....dus ze koopt in het najaar t-shirts van 2 tot 3 maten groter voor de zomer van dat jaar erop.
Heel handig...
liefs Connie

Connie.. Volgens mij lijken wij in aardig wat dingen wel op elkaar!
Heel veel dingen die je schrijf herken ik heel goed.

Ik denk ook dat een zoontje als 2de voor mijn zoontje leuker is.. (had ik dan maar de garantie dat een derde een meisje is hahahahah zou schelen hihi)
ach.. idd Gezondheid is nr 1!!! en ik wil er een kind bij .. of het nou een heerlijke knul is of een lekker grietje!
en idd baad het niet schaad het niet..
Die andere fabels geloof ik niet.. want dan had mijn zoontje al een meisje moeten zijn.. (Chinese conceptie.. en de zwanger zijn jongens/meisje test)
(en mijn nichtje een neefje)

Ik wil er graag drie.. maar misschien zeg ik ook wel na de tweede het is goed zo.. We zien wel.

Hier weinig nieuws verder..

Liefs Jazzie

Hallo allemaal,

Uit ervaring kan ik zeggen dat het echt super is om twee zoontjes te hebben. Toen ik voor de tweede keer zwanger was had ik een kleine voorkeur voor een jongen, omdat me dat voor mijn oudste zo leuk leek en die voorkeur is dus uitgekomen. Bij de derde heb ik een lichte voorkeur voor een meisje. Puur om het een keer mee te mogen maken. Over het algemeen ben ik veel meer een jongensmoeder(zo voel ik me tenminste). Ik ben niet echt van het tutten, haartjes kammen, enz. Ik heb een heerlijk nichtje in dezelfde leeftijd als mijn oudste zoon en die hebben altijd dikke lol met elkaar, maar dat is me toch een tut. Prachtig om te zien, maar weet soms niet of het echt wat voor mij is. 3 jaar en ze weet al precies wat ze aan wil, want tja dat broekje staat toch veel beter bij dat shirtje. Ik moet er altijd erg om lachen.
Natuurlijk zou het leuk zijn om dat ook een keer mee te mogen maken (Trouwens ook niet elke meid is van het tutten. Je ziet ook van die stoere meiden.)
Toch lijkt me een huis met vier mannen ook gezellig. Je ziet vaak dat  zonen wat meer naar hun moeder trekken en dochters naar hun vader.  Voor mijn vriend is het dan wel weer leuk om een dochter te hebben. Maar dat heb je toch niet voor het zeggen.

Ik weet nog wel dat ik er al aan dacht om  voor een tweede te gaan en dat ik  toen elke keer dacht,  ik kan NOOIT zoveel houden van een tweede. Ik was echt tot over mijn oren verliefd op mijn (kleine)mannetje. Vond het  heerlijk om  bij hem te zijn, met hem te spelen en knuffelen. Er  zou nooit genoeg ruimte zijn om  ook nog van een ander kind zoveel te houden... maar geloof me het kan!!!!!  
En weet je waar ik nu het aller gelukkigst van word? Als ik zie hoe blij mijn oudste met zijn broertje is. Hij is zo lief voor hem. En nu gaan ze ook echt al  samen spelen. Echt genieten is  het om dat te zien. Met z'n tweeen hebben ze dan dikke  pret. De oudste is nooit  jaloers geweest, maar alleen maar ontzettend trots. We  doen regelmatig nog even alleen wat met de oudste zodat hij weet dat hij heel belangrijk voor ons is.  

Vanavond lag ik samen met mijn twee kleine mannen in bed een boekje te lezen. Ik krijg een arm om me heen van mijn oudste en hij slaat ook een  arm om zijn broertje en  toen zei hij: "jullie zijn het liefste van de hele wereld en papa ook.  
aaaaaaahhhhhhhhhh......................  Moet ik nog meer zeggen????

Het is denk ik goed voor je om niet te lang in je twijfel te blijven zitten. Er goed over nadenken moet je natuurlijk altijd doen, maar twijfel nooit te lang. Je weet toch nooit van te voren hoe het zal gaan. Persoonlijk denk ik dat je er voor moet gaan, want ook al is het moederschap behoorlijk pittig....dit  soort(zie hier boven)  momenten en uitspraken maken  het dan toch meer dan waard!  

Heel veel succes met het nemen van een goede beslissing.    

Terug
Bovenaan