Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Goedemorgen!!

@Jazzie, thanx meis voor je uitleg! Zo te lezen ben jij idd een kalme mama, hoop dat ik ook zo word, haha!! Ik probeer nog maar niet teveel na te denken over al die dingen, dat komt vanzelf wel! Hoe is het verder met je? Verkoudheid over?

@Karoliene, welkom hier! Het is idd een klein clubje, maar wel gezellig! Wat leuk dat jullie voor een kleine gaan! Wij gaan ook voor een eerste. Vanaf september gaan we voor het echie. Heb er zo'n zin in!! Ik ken je verhaal over het denkbeeldig inrichten van de babykamer, haha! Ook heb ik zo'n moeite om langs de winkels met babykleertjes te lopen! Wil het liefst al van alles kopen, maar laten we daar nog maar even mee wachten.

@Connie, hoop dat je een fijne vakantie hebt! Het weer is iig goed, op uitzondering van de fikse (onweers)buien na dan.

Hier alles oke. Ben ongi geworden!!!! Eigenlijk gisteravond laat al, maar laten we voor het gemak maar vanaf vandaag tellen, dat valt op de 28e dag. Mooie cyclus dus, ben er zo blij mee! Het is dit keer wel erg heftig, veel bloedverlies (sorry voor de details) en erge buikkrampen. Maar hoort er allemaal bij he. Nu  dus nog maar een  cyclus wachten, zo spannend!  

M'n schoonzus ligt weer in het ziekenhuis. Zaterdagochtend zijn de vliezen gebroken. Ze krijgt nu weeenremmers en het is te hopen dat het kindje nog wil blijven zitten. Ze komt iig het ziekenhuis niet meer uit voor de kleine geboren is. Zaterdag was ze 33 weken zwanger.  Vanavond gaan we weer even op bezoek. Maar wie weet is ze nu wel aan het bevallen. Spannend!!

Nou, ik ga aant werk.  Fijne dag!

Kus, ikke  

Connie? Hoe is het ermee meid? fijne vakantie gehad?
Ik ben dit weekend weg.. Ik hoop dat er maandag wat te lezen op staat

Liefs Jazzie

Hee Jazzie,

Ja sorry het heeft even geduurd voordat ik weer reageer.....de twijfels begonnen weer te komen, maar daar vertel ik zo wel meer over.

We hebben wel een fijne vakantie gehad, mijn zoontje vond het prachtig en hij heeft mooi gespeeld. We hebben echt heel mooi weer gehad, maar een paar uurtjes regen en die vielen vaak in de avonduren. Geslaagd dus.
We op een 4 sterren camping gestaan in het Oosten van het land en dat is echt een aanrader. Ze hebben daar ook huisjes op die camping, dus ook ideaal als je geen eigen caravan hebt maar toch het campinggevoel wilt.

Nu even over mijn twijfels,  ze slaan op dit moment harder toe dan ooit en dat komt omdat ik met mijn laatste pilstrip ben begonnen vorige week. Ik slaap slecht en denk er  de hele dag aan.
Voordat ik zwanger was van mijn zoontje kon ik aan niets anders denken dan zwanger worden en nu lijkt het wel of ik steeds ergens bang voor ben.
Als ik een gezin zie met 2 kinderen dan vraag ik mij af hoeveel jaar ertussen zit, alsof dat mijn beslissing moet bepalen!
Ik krijg nu ook steeds weer de neiging om het allemaal maar weer uit te stellen met een paar maanden.
Misschien dienen die twijfels ook wel ergens voor, maar dan zou ik graag willen weten waarvoor want ze beheersen op dit moment mijn leven.
Ik wil gewoon genieten van mijn zoontje, hij is zo vrolijk en zingt de hele dag.....
misschien vind ik het wel zielig voor hem en ben ik bang dat hij straks aandacht te kort komt.
misschien ben ik wel bang dat ik het allemaal niet aankan, gezien mijn vorige bevalling, het zware jaar erna en mijn eigen hormonenhuishouding die op stelten stond.
misschien ben ik onbewust wel bang dat mijn man er nog maar één kindje bij wil en dat de volgende zwangerschap dan ook echt mijn laatste zal zijn....
Eigenlijk denk ik dat al bovenstaande punten wel een klein beetje meetellen....en toch....denk je dat de twijfels ophouden als ik eenmaal zwanger ben?
moet ik het niet gewoon op me af laten komen en valt het achteraf reuze mee?
Elk kind is verschillend, elke zwangerschap is verschillend...
Gelukkig ben ik niet de enige met die twijfels...toch?

Hoe ist met jou??
Al ontpilt??
Zijn jullie nu al begonnen met de kluswerkzaamheden of wachten jullie echt nog tot oktober?

Als ik mijn twijfels overboord zet dan slik ik 2 september de laatste pil.
We zien wel...ik hoor van je

groetjes mammmmmma

Och lieverd!

Ik denk dat je gewoon een heel traumatische eerste tijd achter de rug heb met je zoontje!
Het is heel logisch.. en eigenlijk heel goed dat je er zo over na denk!
Je springt in ieder geval niet zomaar in het diepe.
Ik denk dat je de gedachte van een laatse of eventueel niet zwangerschap moet laten varen. Hou die deur gewoon open! Geniet zoveel je kan.. Ik denk dat als je echt zegt het is de laatste dat je dan ook minder geniet omdat het dan moet!
Het leeftijds verschil wat jij straks tussen je kindjes zou hebben is denk ook een redelijk gemiddeld verschil!
Ik zie het veel in ieder geval..
Maar het is jullie gezin.
Ik denk dat je zoontje het heel leuk gaat vinden. Hij zit nu op een leeftijd..en zeker als je een half jaar verder bent dat hij het allemaal heel goed begrijpt.
En echt mee kan leven.. Je kunt samen met hem dingen kopen voor zijn a.s broertje/zusje.

Laat het op je af komen! Wie weet valt Alles heel erg mee.. (bevalling/eerste jaar)

Ik moet vandaag of morgen ongi worden.
Ben benieuwd.. we hebben veilig gedaan.. dus het zou vreemd zijn als er wat aan de hand is hahahaha.
We wachten toch echt nog tot minimaal oktober (was eigenlijk november)
We vinden het allebei erg moeilijk om nog te wachten.. Het is dat er een vakantie naar de zon in zit.. want anders.. Ik wil op vakantie toch liever niet zwanger zijn.
(als het al in 1 keer raak is.. maar dan toch geen risico)

Trouwens, Heb je je naam veranderd? hihihi

Klinkt wel leuk je vakantie.. En je moet niet weg blijven als je twijfeld! kom nu maar gewoon hier! dan kunnen we je steunen!
Trouwens.. misschien komen die paar maanden er vanzelf wel bij.. Je weet niet hoel lang het gaat duren.

Ik hoop dat het allemaal gauw weer rustig wordt.. (heb je soms ook nog andere stress-factoren op het moment.. ik merk bij sommigen nog wel eens dat ze dan iedere keer de stress op 1 ding afreageren.. als afleiding.. om het andere te omzeilen.. snap je???)

Ik denk aan je!

liefs Jazzie

O.. en trouwens.. Twijfelen doe ik ook nog wel eens!
maar ik heb geen traumatische ervaring.. of althans.. de bevalling goed verwerkt!
En wil het graag nog een keer GOED! overdoen! hihihi.

Ik denk dat dat wel uitmaakt.. Is het heel heftig geweest.. heb je angst om dat weer te krijgen.. Zou het dierbaarste wat je bezit er onder leiden.. Want eigenlijk is het dan ook wel goed zo!.
Maar nee. dat heb ik niet.. Ik wil wel genieten van mijn zoontje... en het gaat geweldig.
Hij is weer helemaal super.. En ik denk dat hij een broertje/zusje ook heel leuk gaat vinden.

Twijfels.. heeft denk iedereen. en die heb je in de zwangerschap ook.
Ben ik een goede moeder.. kan ik de aandacht goed verdelen..
Is er nog wel plek voor dezelfde liefde voor het tweede kind!

Geloof me.. alles komt dan ook op zijn pootjes terecht.. Daar zorgt je moeder gevoel voor.. Je moeder gevoel voor je zoontje zorgt voor deze twijfels.. die krijg je ook voor een tweede.. dezelfde liefde. niet meer niet minder als voor je eerste! en die van je eerste wordt ook niet minder!
Je zal dan gezegend worden door nog meer trots als je ziet dat je twee kindjes samen leuk spelen!

liefs Jazzie

Dag dames,
Ik voeg mij ook even toe. In oktober gaan wij waarschijnlijk ook stoppen met de pil. Ik ben op dit moment 29 jaar en heb al twee jongens  thuis rond lopen. De oudste is  3 jaar en 4 maanden en de jongste 1 jaar en 1 maand.  Het is echt genieten met die kids om ons heen. Om het helemaal af te maken zouden wij graag nog 1 kindje erbij willen. Dit gaat dan ook de laatste zwangerschap  worden(en dat voelt best raar, maar aan de andere kant ook best lekker). Ik ben er  al weer heel bewust  mee bezig, terwijl mijn vriend echt zo iets  heeft van dat zien we straks allemaal wel weer.  Ik denk al weer na over eventuele namen. Mijn vriend vindt dat maar raar....eerst maar weer zien of het wel lukt ...zegt hij dan. En dat is natuurlijk helemaal waar, maar ik mag altijd zo graag fantaseren. Ik hoop dat ik dat dan maar hier  een beetje kan doen samen met jullie. Jullie  laten het neem ik aan wel even weten als de pil echt in de kast gaat?  

Groeten van mij    

Hoi hoi Sikkie!

Mijn pil is al in de kast.. hahahah
De rubbers zijn allen uit de kast..

We wachten nog minimaal 1 waarschijnlijk 2 maandjes.
ik heb een zoontje van 1 jaar en 5 maanden.

Spannend voor je.. en dat fantaseren.. heel herkenbaar.. had het al een btje gelijk nadat mijn zoontje geboren was hihihi. Omdat we wisten dat we toch nog wel een keer zouden proberen.

Liefs Jazzie

He hallo,

Spannende tijden komen er dus aan voor ons. De eerste keer heb ik wel even moeten wachten. Na ong. een jaar was ik zwanger. Bij de tweede was het de derde maand raak. Ik ben heel nieuwsgierig hoe snel het deze keer zal gaan. Waarschijnlijk is dit mijn laatste strip van de pil. Daarna wil ik nog 1 of 2 maanden zonder pil wachten en dan mag het van  ons wel. Ik denk dat wij in november voor de eerste ronde gaan. Ik heb er wel weer zin in. Het zal voor ons gelijk de laatste keer zijn, dus moet er ook echt van gaan genieten.
En voor jullie. Hoeveel kinderen wensen jullie?

Ps: Heb mijn naam even gewijzigd....Groeten van mij(Sikkie)

Terug
Bovenaan