Hoi allemaal!
Hier ben ik dan eindelijk weer. M'n zus is weer vertrokken en ik kan weer lekker typen hier! Goed nieuws! Ik ben eergisteren weer tante geworden! M'n schoonzus is bevallen van een gezond dochtertje!! Weet niet of ik dat hier al had verteld, maar is een hele tijd spannend geweest. Ze was met 31 weken opgenomen in het ziekenhuis omdat ze een bloeding kreeg en weeen. Een week later mocht ze naar huis en weer een week later was ze weer terug in het ziekenhuis omdat haar vliezen gebroken waren en ze weer weeen had. Vanaf toen dus in het ziekenhuis gelegen en het kindje lag 4 weken achter met de groei. Nu is ze dus twee dagen terug bevallen (met 36 weken en 4 dagen) en alles gaat gelukkig heel erg goed. De kleine hoeft niet in de couveuse en ze zijn vandaag thuis gekomen. Denk dat we straks nog even langs gaan. Het is zo'n schatja! Toen ik haar vast had, begon het nog meer te kriebelen, ook bij m'n vriend!! We weten het nu echt helemaal zeker.
@Connie, fijn dat je twijfels weer een beetje weg zijn. Maar je mag het er hier altijd met ons over hebben! Vind het juist fijn als we er voor je kunnen zijn! Wat leuk dat jullie je zoontje een nieuwe kamer geven! Ik heb geen idee wat de 'richtlijnen' zijn m.b.t. de grootte van het bedje. Als het maar veilig is zou ik denken, maar goed, ben een leek. Weet je al welke kleuren je gaat gebruiken voor de kamer? Je vroeg nog of ik weet wanneer m'n vruchtbaarste dag is. Als m'n cyclus net zo lang duurt als de vorige keer, dan hoop ik morgenavond of maandag ongi te worden. Dan zou ongeveer twee weken later m'n eisprong weer zijn. Even afwachten dus hoe het nu loopt. Maar na m'n ongi gaan we er dus echt voor. Zo spannend!! De tijd is echt voorbij gevlogen joh!
Trouwens, ik open hier altijd twee schermen, zodat ik kan typen, maar ook kan terug kijken. Best handig! Vind het ook veel te lastig om alles te onthouden, hihi!
@Jazzie, ik vind het heel eerlijk van je dat je je 'voorkeur' voor een meisje durft toe te geven. Ik ben ook van mening dat daar helemaal niets mis mee is. Het betekent niet dat je minder blij bent met een jongen, maar dat je een meisje nu heel erg leuk zou vinden! Het tutten met een meid lijkt me ook heerlijk. Ik zou het zelf heel leuk vinden als wij iig 'ook' ooit een jongetje mogen krijgen. De zus van m'n vriend is net weer bevallen van een meisje, zij hebben nu twee meiden. Daar blijft het bij hen ook bij. Ik zou het dus voor m'n schoonouders erg leuk vinden, een jongen. Maar ook omdat een jongetje van ons de enige zou zijn die de achternaam van mijn vriend zou kunnen doorgeven. Mijn vriend heeft twee neven en die hebben allebei twee dochters, haha! Dus ook daarom, maar verder heb ik nu eigenlijk niet een voorkeur. Het liefst van allebei een, haha! Maar het belangrijkste blijft natuurlijk dat het gezond is.
@Toppertje, jullie zijn dus aan het verhuizen, druk druk! Heb je al in gedachten hoe de 'nieuwe' babykamer eruit komt te zien??
Wat geweldig om je verhaal over je zoontjes te lezen! Wat moet je daar gelukkig mee zijn joh. Zo te lezen zijn het echt schatjes!
Ik wil het nog even hebben over twijfels.. Ik ben de afgelopen weken zo bezig geweest met het mogelijke moederschap, kon gewoon aan niets anders meer denken! Ik raakte best een beetje in paniek, omdat we nog aardig wat dingetjes in/aan het huis moeten/willen doen. Zo willen we de zolder nog een keer isoleren en aftimmeren. Er moeten twee kleine dakramen in. Als het ware 'kamerklaar' maken voor als dat ooit nodig is. Op de eerste verdieping hebben wij de badkamer en twee slaapkamers. Een voor onszelf en dus een toekomstige babykamer. Een tweede kindje zou dus op zolder komen. Ook moeten we de dakkapel aan de buitenkant nog schilderen, beneden de houten vloer helemaal opnieuw schuren en lakken en willen we beneden de muren opnieuw sauzen en sommige stukken bijwerken. Daarnaast nog alle gewone klusjes zoals een trapleuning, de schuur, blablabla. Pff, als ik me dan bedenk dat het heel misschien meteen raak is en we dat allemaal nog moeten doen! Ik ben zo'n type die helemaal voorbereid wil zijn en alles klaar wil hebben voor de komt. Maar dat kan helemaal niet in 9 maandeN. Oh, ik vergeet de babykamer ook nog! haha! m'n schoonouders zijn nu zelf aan het verbouwen en mijn vriend is daar veel aan het helpen. Zij hebben ons ook heel veel en lang geholpen met de verbouwing hier toendertijd. Ik ging dus op een gegeven moment echt twijfelen of we niet beter zouden kunnen wachten. Maar na een goed gesprek met m'n mannetje besloten van niet. Onze wens is zo groot! En in principe zou de kleine nu zelfs geboren kunnen worden. Er is niets dat echt klaar zou moeten, het zijn allemaal dingetjes die wij graag willen, maar die niet noodzakelijk zijn. Ik ben alleen soms bang dat het er allemaal niet meer van komt als er eenmaal een kleine is. Maar goed, ook nu komt er vaak van alles tussen en blijven dingen liggen. De belangrijkste dingen zijn gewoon klaar. We hebben afgesproken dat we iig de babykamer helemaal leuk willen hebben voor er een kleine geboren wordt en dat we de vloer benenden klaar willen hebben. De rest zien we wel. Of het gebeurt ervoor, of maar niet. Voor hetzelfde geld duurt het ook allemaal hartstikke lang voor het raak is.
Jeetje, heel verhaal. Herkennen jullie dit een beetje? Kan mezelf de kop soms zo gek maken! Ineens besefte ik: waar maak ik me toch druk om? We willen heel graag een kindje, dus daar gaan we voor! De rest zien we vanzelf wel! Eigenlijk hetzelfde als met het vinden van werk. Ik kijk straks wel hoe het loopt. Ga gewoon heel erg m'n best doen.
Nou meiden, ik ga zo koken. Fijne avond allemaal!!
Liefs, ikke