Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Hey Jazzie en Connie!

Goed nieuws: m'n schoonzus is gisteren weer thuis gekomen! Ze heeft sinds gisternacht geen bloedverlies meer gehad en geen harde buiken. Met de echo bleek dat het kindje wel een week achter ligt met de groei, maar dat is gelukkig niet verontrustend. Ze is nu dus thuis en mag echt helemaal niets, alleen maar heeel rustig aan doen. Gelukkig kunnen haar moeder en schoonmoeder veel bijspringen.

Hier ook alles z'n gangetje. Lekker een rustige zondag waarom niets moet. Dat is lang geleden! Connie, geniet lekker van je vakantie!! En Jazzie, hoop dat je je al iets beter voeld meid.

Liefs, ikke

Echt fijn van je sch-zus Ikke!
Ik hoop dat ze de beeb nog even op de plek houdt.

Hier ook een zondag niksen.. tja ik moet wel ben gewoon ziek geworden.. snot verkouden(zachtjes uitgedrukt)

Maar goed kom ik ook wel weer over heen.

Liefs Jazzie

Hoi Hoi!

Nog even een klein berichtje van mijn kant, het was nog geen weer om naar de camping te gaan dus we gaan vanmiddag wel even heen want het weer wordt echt beterrrrr!!
heerlijk!

Hey, MissX, heel erg fijn dat je schoonzuster weer in huis is.....misschien moet je er maar even heen om haar lekker te verwennen...moet je natuurlijk wel tijd hebben hé..

Hee Jazzie, dus ook al verkouden...fijn   hé maar het kan ook haast niet anders met dit weer.
Mijn zoontje slaapt hééél slecht de laatste paar dagen omdat hij last heeft van kriebelhoest (en niet zo ´n beetje ook!)
Hij hoest net zolang tot hij moet spugen, zielig hoor...dus lopen we een halve nacht met hem rond (13,5 kg!!)
Dat ga je wel voelen in je armen na een half uur...Zijn neusje zit steeds verstopt en daardoor kan hij niet lekker aan zijn speentje zuigen...boehoehoe!
Nou, ik hoop dat hij vóór vrijdag weer wat beter te pas is want dan gaan we écht weg.

Ik moet nu nog even boodschappen halen en wat wasjes draaien zodat we straks genoeg kleren bij ons hebben.....

Als de vakantie achter de rug is dan gaat het echt spannen worden voor ons. Ik verheug mij er echt op!

groetjes en tot over 2,5 weken!!!

Con

Spannend spannend Connie!
Lekker genieten van je vakantie!! Mooi weer een lekker uitrusten!
Hier is het ook voornamelijk de kriebelhoest waar ik last van heb.. maar er komt wel slijm los dus.. het zal wel goed komen.
Het schijnt te heersen dus..

Tot over 2,5 week!

Julie?! Kijk je hier nog wel eens? hoe is het ermee meid! hou je het nog uit?

Liefs Jazzie

Hoi Connie!

Wat heerlijk dat jullie weggaan joh. En er zit idd beter weer aan te komen! Mag ik vragen waar jullie naartoe gaan? Of vind je dat te prive?? Maar ik begrijp ergens in Nederland. Kan zijn dat je het al gezegd had, maar dan ben ik het kwijt.
Wat sneu zeg voor je zoontje. Gebruik je neusspray? Of is dat niet goed voor de kleintjes? Hoop dat ie zich gauw beter voelt!
Even een vraagje aan jullie allebei. Toen jullie kinderen nog heel klein waren, echt nog een baby zeg maar, en ze hadden ergens last van: hoe pakten jullie dat aan dan? Hadden jullie van die zelfhulp boeken of pluisten jullie het internet af? Wanneer bel je nou een dokter? Denk dat temperaturen erg belangrijk is. Maar al dat soort dingen, wie leert je dat? Welke temp. is voor een baby 'verhoging' of koorts? Haha, niet dat ik me daar nu al druk om maak, maar vroeg het me zo af. Ik denk dat ik wel iemand ben die vaak gaat kijken of de kleine wel slaapt (lees: ademt). Laatst ging ik met m'n schoonzus kijken bij haar dochtertje van 16 maanden die lekker lag te slapen. We raakten haar aan, maar ze reageerde helemaal niet. Ze lag zo stil, dat je haar ook niet kon zien/horen ademen. Zelfs van schudden en aan het slaapzakje trekken werd ze niet wakker! Ze hing helemaal slap, we vonden het allebei best een beetje eng. Uiteindelijk was ze gewoon in een erg diepe slaap en later behoorlijk chagrijnig dat we haar wakker hadden gemaakt, haha! Maar goed, als je kindje nog heel klein is, lijkt me dat best eng joh. Bijv. als ze zich per ongeluk omrollen en geen lucht krijgen. Je hebt tegenwoordig wel van die speciale matrashoezen en dekentjes die luchtdoorlatend zijn, of niet?

Haha, worden jullie al gek van mij? Zo kan ik nog wel een paar uur door gaan met vragen. Maar dat komt tegen die tijd allemaal vast wel goed, hoop ik!

@Jazzie, nog steeds kriebelhoest, bah! Lekker vroeg je bed in. Verwent je mannetje je een beetje??

Nou, slaap lekker voor straks en Connie, fijne vakantie!!

Kus, ikke

Op je vraag Ikke.., Je leert veel  door te lezen.. (dat ga je al gauw doen als je zwanger bent.. allemaal bladen  en internet en dergelijke) Voor de rest leer je veel van je kraamhulp. die leert je hoe het zit met tempen.. Je tempratuurt je baby in het begin meerdere  keren per dag..(bijna elke luier.. ) rond de 37,0 is normaall (maar verschilt per kindje iets)  boven de 37,5 is verhoging en 38 is koorts. Een baby onder de drie  maanden  hoort geen koorts te krijgen.. dus dan bel je een dokter.
Vanaf drie maanden kan je bellen bij  drie dagen aanhoudend koorts en signalen als hangerig kreunen.. echt ziek overkomen.
Ik ben zelf niet gauw paniekerig en eerlijk gezegd pas 1 keer bij de dokter geweest met mijn zoontje (hij had toen middenoorontsteking neuspray en klaarde dezelfde dag nog op)
Ik heb idd wel een aerosleep in zijn bedje liggen. het is ook een buikligger.. dus dat vind ik wel prettig. en beter ventilatie in het bedje zelf.

Je leert het snel.. je leert je kind kennen.. en dan snap je ook wat moeder gevoel is.
Je voelt je kindje aan.. je leert wat niet bij het kindje hoort en wat wel kan.
Je raadpleegt fam en vrienden. en op het consultatie bureau leer je ook het een en ander.

Maar ook is het internet idd een heel handig hulpmiddel..
Mijn zoontje heeft ook wel eens last van pseudo kroep (heel benauwd en zeehonden blafje omdat het op de stembanden slaat heftige verkoudheid dus.. maar klinkt heel eng als je het nog niet heb meegemaakt..)(heb ik ook vaak gehad en astmatische bronchitus duss...) Toen hij het de eerste keer kreeg had ik er toevallig die week ervoor over gelezen.. dus nog een keer opgezocht rustig gebleven wat het aller belangrijkste is.. en even met mijn moeder overlegt.

Meid.. vraag maar raak.. Maar je leert het allemaal gaande weg.

Liefs Jazzie

Hallo,

Ik zal me even voorstellen. ik ben Karoliene en wordt in april 30 jaar. Wij komen terug 01 oktober terug van vakantie en dan is de laatste pil geslikt. Spannend. In onze hoofd hebben we al een babykamer ingericht. Bijna niemand weet het. Ben erg nieuwschierig naar de reacties van iedereen. Het wordt onze eerste. Maar zijn bijna de laatste in onze omgeving. Ach ja.
Ik zal voor iedereen duimen.

Groetjes Karoliene

Hoi hoi Karoline!

Leuk leuk..
We zijn met nog niet zovelen hier.., maar zal gauw genoeg gaan bijvullen denk!
Op Pagina 1 staat wie we zijn en zo.. dus (omdat het topic nog niet zo groot is zou je het kunnen bijlezen...)
Als je vragen heb.. stel gerust..

Eerste kindje voor jullie begrijp ik? Spannend.. Ik heb een zoontje van 16 maanden.
We gaan in oktober of november voor een eerste.. Ik ben wel al net met de pil gestopt.

Liefs Jazzie

Terug
Bovenaan