Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Tjonge jonge.......pffffff als je er ook een dag niet bent hé!
hahahaha!
Wat is het gezellig hier zeg, én ook nog twee nieuwe dames erbij.....ook eentje die al in een verder gevorderd stadium is, LEUK!

Hallo Allemaal,
Ik heb er een scherm naast dus ik doe mn best:
Weet niet hoe het moet om je lijstje aan te passen, wie kan dat voor mij doen?
De laatste pil slik ik op 2 september.
Mijn OD valt op 7 september en daarna een maandje ontpillen en half oktober gaan we ervoor!

Ikke, het is idd een raar gevoel om zonder voorbehoedsmidd. te vrijen....had ik ook. Op het moment dat we ervoor gingen bleef ik ná het klussen nog even liggen....hihihi. Ik had het idee dat het anders zó terug zou lopen...sorry voor mijn uitleg...
Hahha......wat een topic, hier blijft zeker niet veel geheim zeg.....oh oh oh, als  ik dit teruglees over een paar jaar dan staat  me het schaamrood op de wangen!!!

Hey Jazzie, We voelen ons niet schuldig over onze lichte voorkeur hoor....als het kindje er eenmaal is dan kan het ons toch geen biet meer schelen....
Trouwens ik had niet echt een echo nodig om te weten of mijn kindje een jongen was. Ik wist het al op het moment dat ik  twee streepjes op de test zag. Had jij ook een bepaald voorgevoel?
Dan moet je echt van het allereerste gevoel uitgaan hé.

Hallo Mart, welkom hier op dit gezellige topic...het wordt hier steeds leuker!
Perfectionistisch was ik ook toen we voor de eerste gingen. Wij zijn inmiddels bijna 13 jaar samen en getrouwd. We hebben 1 zoontje van bijna 2,5 jaar. Al vanaf dat we getrouwd zijn (nu inmiddels 9 jaar) hebben wij een kinderwens...maar steeds kwam er iets tussen...een verhuizing....alles opknappen....vaste baan voor ons allebei....geld sparen....etc...etc...Op een gegeven moment konden we niks meer bedenken en zijn we ervoor gegaan haha!
Je bent dus niet de enige!

Hallo mama2006,  ook welkom hier!
Leuk  dat je  al wat verder bent dan ons....maakt het hier ook wat spannender...alhoewel de spannende tijden voor ons ook snel dichterbij komen. Ik heb lang getwijfeld over een tweede, vond jij die keus niet moeilijk?
Ik vond de keus  voor een tweede nog moeilijker  dan  voor de eerste....waarschijnlijk omdat ik nu weet wat me te wachten  (kan) staan.  Helaam weet je het nooit met een tweede, die kan heel anders zijn dan de eerste.
Ik heb met de eerste best een zware babytijd gehad, mijn zoontje was een onrustige baby en ik was het eerste 1,5 jaar vrij overspannen en depressief. Nu  zit ik weer heerlijk in mijn vel en ben mentaal weer op orde zeg maar....Ik ben wel bang dat het me weer overkomt maar dan ga ik  wel naar mijn HA. Ik laat dit niet weer gebeuren.  

Hoi Toppertje,
Ik ga ook niet zitten knooien met die rubbertjes. Mijn man heeft liever geen sex dan dat hij die dingen om doet...dus mocht het de eerste maand raak zijn dan is het ook welkom hoor....we gaan er niet vanuit...

Neem me niet kwalijk als ik op eentje vergeet te reageren....
Dames, het gaat echt spannend worden. Ik hoop voor ons  op hele vruchtbare maanden en dat we rond de kerst allemaal mooie kerstcadeautjes hebben voor familie en vrienden!

liefs Connie

Hallo dames,

Zo het heeft me de halve ochtend gekost maar ik heb dit hele topic doorgelezen en het lijkt me erg leuk om met jullie mee te schrijven. Ik ben Sannie, mama van een dochter van 4 en een zoon van 2 en ongeveer twee weken gelden hebben mijn man en ik besloten om voor een derde te gaan. Dit was ongeveer rond mijn eisprong dus het zou al weleens raak kunnen zijn.....spannend dus. Mijn NOD is 1 september.

Ik moet eerlijk zeggen dat het me wel weer heel spannnend lijkt maar dat ik niet heel erg uitkijk naar de zwangerschap. Dit klinkt een beetje raar maar ik kijk natuurlijk wel enorm uit naar een kindje het is alleen zo dat ik beide zwangerschappen enorm veel last gehad heb van bekkenistabiliteit en dat is geen pretje...

Wat betreft de voorkeur moet ik eerlijk zeggen dat ik dat nu niet heb. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik 8 maanden gedacht dat het een knul zou worden en ik was echt super verbaasd dat het een meid was en bij de 2e hoopte ik stiekum weer op een meisje. Waarschijnlijk omdat ik zelf nooit een zus of nichtjes gehad heb en me dat altijd erg leuk geleken heeft. Bovendien was een meisje natuurlijk wel al vertrouwd en een jongetje weer iets nieuws. Onbewust heb ik wel tijdens de 2e zwangerschap geweten dat het een knul werd. Nu maakt het me echt niet uit. Het zijn twee schatten van kinderen en daar wil ik er nog een van!

Ik weet niet zo goed hoe ik het lijstje kan aanvullen dus mischien dat iemand dat voor mij zou willen doen?

Sannie75, 33 jaar, Nod  1 sept en mama van dochter van 4 en zoon van 2

Alvast bedankt!

Groetjes sannie

quote: MissX_1983 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-08-2008 14:10:45'));

Hoi hoi!!

Ik ben ongi geworden!! Kreeg vanmorgen al flinke buikkrampen en wist gewoon dat het eraan zat te komen. De vraag was gewoon wanneer. En vanmiddag was het zo ver. Dus weer een mooie cyclus van 29 dagen, mag dus helemaal niet klagen! Nu kunnen we dus na deze ongi echt de eerste ronde in. Vind het zo leuk en spannend! We zijn net nog even bij m'n schoonzus geweest die donderdag bevallen is. Het gaat erg goed, maar het kindje ziet wel een beetje geel. Dat gaan ze nu dus erg goed in de gaten houden. Ze krijgt nog tot en met zaterdag kwaamhulp, erg fijn, want ze is best verzwakt door het bloedverlies en daarvoor al 6 weken plat liggen.

@Mama2006, wat balen dat je toch ongi geworden bent!  Op naar de volgende ronde meis!  Ik zal m'n NOD dan ook maar eens gaan invullen. Ik ga maar uit van 29 dagen en dan kom ik uit op 24 september. Op dezelfde dag als jij dus!! Leuk leuk! Ben benieuwd hoe we ons de aankomende maand gaan voelen, haha!

@Toppertje, haha, moest echt lachen toen ik je verhaal las dat je dacht dat OD om onze verjaardagen ging! Jij bent dus ook al ongi geworden. Wat toevallig, dat zijn er al drie tegelijk! Weet niet of het bij Jazzie al over is? Maar anders al vier! Wat leuk dat je schoonzus gaat bevallen! Kun je mooi oefenen met alles wat erbij komt kijken! Weten ze al wat het gaat worden?

@Jazzie, vreemd gevoel is dat he?! Dat je weet dat het zou kunnen, maar er nog niets mee doet. Heel apart en tegenstrijdig.

@Connie, hoe is het met je??

Liefs, ikke

Zwanger willen worden :
Mart:                        voor het echie vanaf eind september 2008, 1e kindje
Connie:                voor het echie vanaf half oktober 2008, 2e kindje
Jazzie:                  voor het echie vanaf oktober 2008, 2e kindje
Toppertje:         voor het echie vanaf  nov 2008, 3e kindje

OD:
Jazzie:                 25 jaar, 17 september
Connie:                30 jaar,   7 september
Toppertje:         29 jaar, 22 september
Mart:                       23 jaar, ..........

NOD:
Sannie75, 33 jaar, 1 september, 1e ronde, 3e kindje
Ikke, 24 jaar, 24 september 2008, 1e ronde, 1e kindje
Mama2006, 27  jaar, 24 september, 3e ronde, 2e kindje

Moeders:
Jazzie:                 een zoontje van anderhalf jaar
Connie:                een zoontje van 2
Toppertje:         twee zoontjes (de oudste is 3 en een half jaar, de jongste  13 maanden)
Mama2006      een dochtertje van  2
Sannie75:        een dochter van 4 en een zoon van 2
Zwanger:
Nog niemand!!

Hoi meiden

@Sannie: spannend hoor 1 sept is al erg snel.
Ik zie dat je een ook een kindje van 2 jaar hebt, leuke leeftijd hé!!
Kan me voorstellen dat je niet erg verheugt op een zwangerschap als je bekkeninstabilliteit hebt, ik mag zelf niet klagen bij mijn 1e zwangerschap heb ik nergens last van gehad, ja behalve blaasonsteking maar dat heb ik heel vaak en toen ik zwanger was dus ook 7 maand!!!
Maar voor de rest niet, ik vergat soms in het begin wel eens dat ik zwanger was.

@connie: nee, ik vond de keus makkelijker dan bij de 1e.
Bij de 1eerste wou mijn man een hele tijd niet, en toen ze 1,5 hebben we het erover gehad dat we allebei liever niet te veel tijd tussen willen hebben.
Ik wou in het najaar stoppen, maar toen we het er in april over hadden, zei mijn man "waarom stop je nou gewoon niet, die paar maand maken ook geen verschil" ik dacht bij mezelf YES en direct de pil laten staan haha!!
Ik  heb een goede zwangerschap gehad en een normale en goed bevalling ( behalve 2 uu persen, maar dat vergeet je zo snel ) en onze dochter is een rustig en lief meisje!!
Kan me voorstellen dat als je een drukker kindje hebt je wat langer wacht.

@ikke: leuk samen in spanning zitten, we houden elkaar op de hoogte!!

@Toppertje: 1 pilstrip is zo weg hihi, bijna voor het echie spannend!!

Liefs mama2006

quote: mama 2006 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-08-2008 15:41:57'));

quote: MissX_1983 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-08-2008 14:10:4

SORRY WAS DE TEKST VAN IKKE VERGETEN WEG TE HALEN, DOM DOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zwanger willen worden :
Mart:                        voor het echie vanaf eind september 2008, 1e kindje

OD:

NOD:

Moeders:
Toppertje:         twee zoontjes (de oudste is 3 en een half jaar, de jongste  13 maanden)
Zwanger:
Nog niemand!!
'));

Hoi meiden

@Sannie: spannend hoor 1 sept is al erg snel.
Ik zie dat je een ook een kindje van 2 jaar hebt, leuke leeftijd hé!!
Kan me voorstellen dat je niet erg verheugt op een zwangerschap als je bekkeninstabilliteit hebt, ik mag zelf niet klagen bij mijn 1e zwangerschap heb ik nergens last van gehad, ja behalve blaasonsteking maar dat heb ik heel vaak en toen ik zwanger was dus ook 7 maand!!!
Maar voor de rest niet, ik vergat soms in het begin wel eens dat ik zwanger was.

@connie: nee, ik vond de keus makkelijker dan bij de 1e.
Bij de 1eerste wou mijn man een hele tijd niet, en toen ze 1,5 hebben we het erover gehad dat we allebei liever niet te veel tijd tussen willen hebben.
Ik wou in het najaar stoppen, maar toen we het er in april over hadden, zei mijn man "waarom stop je nou gewoon niet, die paar maand maken ook geen verschil" ik dacht bij mezelf YES en direct de pil laten staan haha!!
Ik  heb een goede zwangerschap gehad en een normale en goed bevalling ( behalve 2 uu persen, maar dat vergeet je zo snel ) en onze dochter is een rustig en lief meisje!!
Kan me voorstellen dat als je een drukker kindje hebt je wat langer wacht.

@ikke: leuk samen in spanning zitten, we houden elkaar op de hoogte!!

@Toppertje: 1 pilstrip is zo weg hihi, bijna voor het echie spannend!!

Liefs mama2006

quote: mama 2006 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-08-2008 15:41:57'));

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));

Zwanger willen worden :

OD:

NOD:

Moeders:
Zwanger:
Nog niemand!!

SORRY SORRY IK WAS VERGETEN DE TEKST VAN IKKE TE WISSEN, DOM DOM!!

Hoop dat jullie er wat van snappen hihi!!

Liefs Mama2006

Hahahha zo zo.. ben er even een middagje niet...hahhaha Maar ja mama 2006 zo gaat het wel erg hard hihihihi (geeftniet hoor)

Sannie 75 hoi hoi Welkom hier!
Nee. ik had geen idee dat ik een jongen zou krijgen.. rond 16 weken kreeg ik lichtelijk wel dat voorgevoel.. maar misschien ook wel omdat ik graag een meisje wilde en daar niet op drufde te hopen.. (ik heb ook geen zussen.. en denk idd wel dat dat meespeelt) Maar toen ik mijn zoontje in mijn armen kreeg was ik gelijk trots! en dat ben ik nog! Heerlijk mannetje.
Ik had geen makkelijke zwangerschap en ook geen makkelijke bevalling.
Bij de bevalling heeft het zh een hoop fouten gemaakt waardoor het na uiteindelijk 1,5 uur persen een vacuumbevalling werd. de bevalling zelf heeft 9 uur geduurt.. maar ik heb al 3 kwartier persweeen gehad voor ze kwamen kijken.

Toch zie ik ondanks alles er niet tegen op.. ik zie het wel..
En hoop dat een tweede bevalling de 1 ste een btje goedmaakt.

Ongi is al over.. we hadden er over gesproken om misschien al deze maand te beginnen.. maar denk dat dat niet kan  (ik moet nog een rontgenfoto laten maken)

Liefs Jazzie

Terug
Bovenaan