Hi ladies!!
Eerst maar weer eens even bijlezen, haha!! Sannie vertelde dat ze zulke fijne kraamhulpen heeft gehad, fijn is dat joh!! De moeder van mijn beste vriendin is kraamhulp en een poosje terug heb ik het er wel eens met m'n vriendin over gehad of haar moeder in de toekomst niet onze hulp kan worden. Ze heeft het er toen (heel onschuldig) met haar moeder over gehad en het leek haar helemaal leuk!! Het is ook echt een leuke vrouw waar ik goed mee kan. Mijn vriend kent haar ook en het lijkt hem ook heel leuk. Tegen die tijd kunnen we dus naar het kraambureau bellen en haar 'aanvragen'. Het is zelfs zo dat als ik kom te bevallen en zij zit op dat moment bij een ander gezin, dan verlaat ze dat gezin om ons te komen helpen. Zoiets mag ze geloof ik maar twee of drie keer per jaar doen. Het komt geloof ik sowieso best vaak voor dat mensen een kraamhulp voor een tweede keer vragen als zij goed bevallen (leuke woordkeus, haha!) is bij een eerste. Dus ik maak me om onze toekomstige kraamhulp gelukkig niet zo'n zorgen. Tenzij ze dan natuurlijk op vakantie is .
@Jazzie, lekker in de wolken blijven meis! Wat super dat je man jou heeft overgehaald! Dat is een teken dat hij er echt helemaal klaar voor is! Hadden jullie de vakantie nou eigenlijk al geboekt? En waarheen als ik vragen mag?
@Toppertje, gefeliciteerd met je neefje!! Jeetje, heeft ze er zo lang over gedaan? Is het zwaar geweest? Hoop dat alles goed gaat met haar en de kleine. Leuk joh! Kun je lekker oefenen!!! Ik kom trouwens uit Gelderland. Uit een dorpje ergens een half uur rijden bij Arnhem vandaan.
@Connie, JOEPIEEE!!!!!! Ook al gestopt, wat leuk! Iedereen steekt elkaar aan hier ja! Heb het lijstje meteen maar even aangepast. Weet je ook al wanneer je NOD is?? Je vroeg nog hoe wij denken over opvang. Mijn vriend en ik hebben besloten dat we onze kleine niet meer dan drie dagen naar de opvang of oppas willen brengen. Dat betekent dat ik maximaal drie dagen in de week ga werken. In het werk dat mijn vriend doet is het voor hem niet mogelijk om minder te gaan werken. Ik vind dat ook niet erg. Ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik hele dagen thuis zou willen zijn. Maar weet natuurlijk niet hoe dat is als we eenmaal een kleine hebben. Ik ga sowieso werken, maar als we er meer kinderen hebben? Ik denk wel dat het verstandig is om wat te blijven doen. Al is het alleen al voor je eigen sociale contacten en om er even uit te zijn, even onder de volwassenen. Verder denk ik wel dat ik me hele dagen thuis zou kunnen vermaken, haha!! No problem! Weet genoeg leuke dingen te doen. Financieel gezien zou het bij ons wel kunnen als we een kindje hebben, maar toch wil ik het niet. Ik heb nu natuurlijk bijna een opleiding erop zitten en wil daar graag wat mee gaan doen. Ook is het financieel gezien natuurlijk fijn om het goed te hebben! Nou ja, heel verhaal. Hoop dat je een beetje snapt hoe wij erover denken. Mijn vriend heeft trouwens de ene week vroege dienst en is dan al om 15.15 uur thuis en de andere week late dienst en dan hoeft hij pas om 13.45 uur de deur uit. Best ideaal! Ik weet dat mijn moeder graag zou willen oppassen, denk voor een dag. Misschien m'n schoonmoeder nog een dag, maar zij heeft nu al twee kleinkinderen waar ze op past. En verder dan dus (afhankelijk van m'n schoonmoeder) een of twee dagen naar het kinderdagverblijf. Ben ook wel benieuwd hoe de anderen hierover denken ja!
Ik heb ook nog geen idee hoeveel kinderen we willen. We denken op dit moment allebei sowieso aan twee. Zelf fantaseer ik nog wel eens over een derde. Mijn vriend twijfelt daar nog heel erg over. Ach, we zien het allemaal wel. Het is wel zo dat voor een derde ons huis aan de krappe kant wordt. Dan word het met kamers erg improviseren of twee op een (grote) kamer. Zoals het er nu voor staat, zien we onszelf hier altijd wel blijven wonen, het is zo fijn hier!! Echt ons thuis, dus we gaan wel kijken hoe het loopt. Eerst maar eens zwanger zien te raken van een eerste, haha!!
Wat betreft foliumzuur slik ik trouwens Dagravit Mama en Baby. Hier zit foliumzuur in, maar ook alle belangrijke vitamines die een mens nodig heeft (ben niet echt een fruitliefhebber, hihi). Dit kun je blijven slikken als je zwanger bent, en ook nog als je borstvoeding geeft, ideaal! Maar voor de kwaliteit maakt het denk ik niet uit of je nu een huismerk hebt of niet. Foliumzuur is foliumzuur, toch?
Liefs, ikke
Zwanger willen worden :
Mart: voor het echie vanaf eind september 2008, 1e kindje
Connie: voor het echie vanaf half oktober 2008, 2e kindje
Toppertje: voor het echie vanaf nov 2008, 3e kindje
OD:
Connie: 30 jaar, 31 augustus
Toppertje: 29 jaar, 22 september
Mart: 23 jaar, ..........
NOD:
Sannie75: 33 jaar 1 september 1e ronde 3e kindje
Jazzie: 25 jaar 17 september 1e ronde 2e kindje
Ikke: 24 jaar 24 september 1e ronde 1e kindje
Mama2006: 27 jaar 24 september 3e ronde 2e kindje
Moeders:
Jazzie: een zoontje van anderhalf jaar
Connie: een zoontje van 2
Toppertje: twee zoontjes (de oudste is 3 en een half jaar, de jongste 13 maanden)
Mama2006: een dochtertje van 2
Sannie75: een dochter van 4 en een zoon van 2
Zwanger:
Nog niemand!!