Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

He hallo,

Met de hoofdpijn gaat het gelukkig weer iets beter. Komt ook door de menstruatie. Grappig Mart dat wij tegelijk met de pil stoppen. Ik begin vanavond met mijn laatste strip. Kan niet wachten om het doosje weer in de kast te stoppen. Ik begin een maand later met de foliumzuur. En dan wacht ik in elk geval nog een maand(moeilijk hoor, terwijl ik jullie allemaal hoor praten over de NOD of ovulatie enz). Maar ik duim voor jullie hoor. Spannend allemaal.
Heerlijk Jazzie dat je lekker thuis bij je kids kunt zijn. Ik wou ook dat ik een dag in kon leveren, maar dat zit er  voorlopig nog niet in.  
Na een dag klussen ga ik nu lekker op de bank GTST afkijken en daarna lekker even  lezen of zo. Ontspannen.  

Dames we spreken elkaar.  

Groeten.  

Oh ja Sannie je houdt ons wel op de hoogte he. Ik hoop het voor je meid en dan bedoel ik natuurlijk dat je zwanger bent. Hopelijk krijg je niet te veel last van je bekken. Mocht je niet ongi worden, wanneer ga je dan op z'n vroegst testen?  

Liefs mij

Hallo laydies,

Zo he he ff lekker zitten hoor. Drukke dag gehad vandaag. We zijn vanmiddag met Jarkko (onze zoon) naar de Ikea geweest en daar hebben we de hele middag rondgeslenterd. Kirsten was met een vriendin mee om een jurkje te kopen. Ze mag namelijk bruidsmeisje zijn in oktober en het gemene is dat ik dus nog niet mag zien wat ze aan krijgt! En ik ben echt super nieuwsgierig!

Maar nu is de rust hier wedergekeerd, de kids slapen en de was hangt lekker te drogen.

Erg leuk om alle stukjes van jullie te lezen. Mart ik ben het helemaal met je eens dat het erg goed is als kinderen met andere kindjes leren spelen en Jarkko mag komende woensdag dan ook voor de eerste keer naar de peuterspeelzaal. Mijn dochter vond het ook altijd geweldig en ik denk dat hij het ook wel erg leuk zal vinden.

Wat mijn Nod betreft, tsja het komt al wel erg dichtbij...en ik weet het niet, ben wel moe maar ja wat wil je met zo'n druk leven. Heb vandaag minder last van mijn bekken maar wel enorme pijn in mijn rug maar ja een hele middag slenteren in de Ikea kan daar natuurlijk heel goed de oorzaak van zijn. Ik weet het niet en ik probeer mezelf een beetje in te tomen zeg maar. We zien wel en als ik niet ongesteld ga worden maandag dan wacht ik zeker nog wel tot vrijdag met testen denk ik....nou ja als ik zolang kan wachten natuurlijk maar nogmaals we zien wel!

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte hoor wees maar niet bang!

Spreek(lees) jullie later!

Groetjes Sannie

Dag meiden,

Lekker weekend!
Net even onderuit gezeten voor de TV en nu even de was opvouwen en lekker achter de PC....het wordt al bijna een ritueel hahaha!

Hé Toppertje,
Hoe gaat het nu met je, voel je je alweer een beetje beter of heb je een virusje te pakken?
Als ik straks de 2e mag krijgen dan zou het mij ook fijn lijken om thuis te zijn, niet steeds dat geregel maar gewoon mama die standaard bij de kindjes is.
Aan de andere kant kán ik gewoon ook niet zonder een beetje tijd voor mezelf, even gewoon Conny zijn, collega ´om mij heen. Ik kom al zo weinig onder de mensen verder.
Heel herkenbaar hoor Toppertje....
Mooi om te horen dat het zo goed gaat met je neefje, een vacuumbevalling is niet niks.

Ikke, dank je dat je het lijstje hebt aangepast, nu het er zo staat komt het  echt dichtbij hoor....ik heb van woensdag op donderdag geen oog dichtgedaan, stom hé
Maar ik ga gewoon door met het NIET slikken van de pil. Ik hoop echt dat mijn twijfels met een positieve test als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Je moet je niet druk gaan maken over een kraamhulp hoor, je wacht gewoon af wie je krijgt en maakt van tevoren goede afspraken. Bij mij mocht ze niet aan de was komen en ook geen eten koken (maar dat deed ze toch al niet). Ze maakte wel elke dag de WC ´s en badkamer schoon.

Mama 2006, ik kan me voorstellen dat het wachten lang voor je duurt  meis.....elke maand maar weer dat afwachten, het lijkt me vreselijk. Vooral als je er in je hoofd ook zo mee bezig bent. Het helpt misschien om jezelf iets op te zoeken waar je je even op kunt richten, bijvoorbeeld een leuke cursus over iets wat je boeit...?

Hey Sannie,
Lekkere frisse voetjes ja?
Ik ben nog nooit naar een pedicure geweest, lijkt mij ook wel lekker....
Maarrreee, je hebt last van je bekken?
Lijkt mij wel een soort voorteken maar kan het ook een voorteken zijn van je komende ongi?
Ik heb dat namelijk altijd als ik ongi moet worden....ook een zwaar gevoel in mijn schaamstreek. Maar als je dat anders nooit hebt dan kán het een voorteken zijn .
Spannend hoor, we wachten allemaal met je mee tot maandag!!

Hoi Mart, ook jij moet je niet druk maken over de kraamhulp en al dat geregel hoor!
je hebt NEGEN maanden de tijd om alles te regelen....tot vervelends aan toe.
Tijdens mijn zwangerschapsverlof verveelde ik me dood, ik ging vaak op mijn werk langs om koffie te leuten want iedereen om mij heen moest werken!
Dus genoeg tijd om alles te doen en te regelen, echt waar vraag de andere mama ´s maar!

Hee Jazzie,
Ontpillen doe ik ook niet aan en is ook niet nodig, ik ben bij de eerst ook niet zwanger geworden in de eerste ronde.....Maar wat je me nu vertelt over een eventuele tweeling.....dat wist ik niet!!!!!
Dat risico moeten we dan maar nemen, toch?

Heb ik ze nu allemaal gehad???
Ik weet het niet meer...sorry voor degene die ik heb overgeslagen

liefs Connie

Sorry Toppertje, ik had je laatste berichtje over het hoofd gezien, zag dat het al iets beter ging met je hoofdpijn, gelukkig maar!

Hoi meiden

@connie zoveel ben ik er nou  ook niet mee bezig hoor!! en ik doe al een hele  leuke cursus, werken en veel knuffelen met mijn dochter Sanne!!

@Sannie misschien een voorteken?? Zou wel toevallig zijn, nog even wachten??

@mart mijn dochter was een 8 ponder, maar in mijn ogen toch o zo klein,  moest haar natuurlijk niet naast de dochter (2500 gram  )van me vriendin leggen, want dan was ze een reus hihi!! En kwa ontpillen, ja de 1 heeft er last van de ander niet. Ik zou gewoon bij houden wanneer je ongi bent en moet worden en gewoon ervoor gaan.

@jazzie heerlijk thuis moeder, ene de 1 kant zou ik dat ook wel willen, maar aan de ander kant weet ik het niet. Woensdag je ei, maak er gebruik van.

@toppertje blij dat de hoofdpijn wat beter is, de laatste strip, het duurdt voor jouw ok niet lang meer.

Liefs Mam2006

Hoi allemaal,

Het is ineens rustig hier, zijn jullie allemaal aan het genieten van het mooie weer??
Zou ik ook moeten doen maar ik ben even met de was bezig en ga zo even lekker genieten, even een sigaretje roken nu het nog kan......Ik rook normaal niet veel hoor, een stuk of 4 per week. Maar na mij ongi stop ik er helemaal mee, gelukkig kost me dat geen moeite.

Mama2006, Ik bedoelde die zin niet zo hoor, dat je er veel mee bezig bent.....sorry.
Ik ben er zelf wel teveel mee bezig maar ben  nu aan het zoeken naar afleiding. Wij gaan bezig met het kamertje van mijn zoontje. Hij krijgt een peuterkamer. We gaan blauw en groen gebruiken en we houden de muren mooi rustig. Wel leuke accesoires......vanmorgen heb ik de kleuren voor de muren uitgezocht, daarna moeten we de kast schilderen en zijn bedje....dat wordt wel leuk!
Ik heb er veel zin in.....

Nou ik ga de was ophangen en dan genieten van mijn weekend!
tot snel!
groetjes Connie

Hey hallo!!

Het is idd rustig hier! Ik heb maar kort de tijd. Kan vandaag niet echt van het mooie weer genieten aangezien ik vandaag heel veel voor m'n scriptie wil doen. Vanmorgen ook nog gewerkt.

Wat leuk om al jullie verschillende verhalen over kraamhulpen te lezen! Ik ben wel blij dat ik mijn toekomstige kraamhulp ken (moeder van beste vriendin) en ik met haar een leuke band heb. Hoewel het daarom natuurlijk ook weer lastig kan zijn om dingen te melden waar je het niet zo mee eens bent, haha! Denk dat het vooral een kwestie is van goede afspraken maken van tevoren.

@Sannie, wat ideaal dat je man straks ouderschapsverlof kan opnemen. In principe hebben alle mannen er toch recht op? Ze zien m'n vriend aankomen op het werk, haha! Dat kan daar dus echt niet! Moet wel zeggen dat ze verder op zijn werk heel erg flexibel zijn. Hij kan 9 van de 10 keer onverwachts vrij nemen als hij dat wil en hij heeft het er heel erg naar z'n zin. Maar bijvoorbeeld parttime werken zit er voor hem niet in. Hij is onderhoudsmonteur (waar houd ik maar even voor mezelf...).

@Jazzie, ik was even kwijt dat je thuis mama bent. Wel heerlijk dat dat kan zeg, financieel gezien. En voor de kleine is het natuurlijk de meest ideale situatie!! Gaat jullie zoontje wel eens ergens anders logeren? Bij opa of oma bijvoorbeeld? Ik zeg wel heel leuk dat ik sowieso wil werken, maar heb natuurlijk geen idee hoe dat is als je eenmaal een kleine hebt. Kan me ook wel voorstellen dat ik dan het liefst hele dagen thuis ben. Denk wel dat het dan belangrijk is dat je wel je eigen dingen houdt. Ga jij geregeld wat leuks voor jezelf doen of met vriendinnen?

Hoe is het verder bij iedereen? Nog leuke plannen voor het weekend? M'n vriend en ik hebben bedacht dat we straks lekker met z'n tweeen gaan bbq'en en morgen hebben we een buurtreunie van zijn oude buurt (waar z'n ouders nu nog wonen). Even iedereen weer terug zien en lekker eten en drinken. Denk dat dat wel gezellig wordt, als het weer maar mee zit he.

Nog even over de klusjes in huis: Aan de buitenkant is ons hele huis weer geschilderd. Moesten alleen de dakkapel nog, maar die is nu ook eindelijk klaar. M'n vriend is er super druk mee geweest, de schat. Hebben we daar iig voor de aankomende 4 a 5 jaar geen omkijken meer naar. Haha, weer iets afgestreept van m'n lijstje .

Fijn weekend allemaal!!

Liefs, ikke

Zwanger willen worden :
Mart:                        voor het echie vanaf eind september 2008, 1e kindje
Connie:                voor het echie vanaf half oktober 2008, 2e kindje
Toppertje:         voor het echie vanaf  nov 2008, 3e kindje

OD:
Toppertje:         29 jaar, 22 september
Mart:                       23 jaar, ..........

NOD:
Sannie75:                 33 jaar         1 september           1e ronde           3e kindje
Jazzie:                           25 jaar         17 september        1e ronde             2e kindje
Ikke:                               24 jaar         24 september       1e ronde            1e kindje
Mama2006:            27  jaar         24 september       3e ronde            2e kindje
Connie:                          30 jaar         28 september         1e ronde           2e kindje

Moeders:
Jazzie:                 een zoontje van anderhalf jaar
Connie:                een zoontje van 2
Toppertje:         twee zoontjes (de oudste is 3 en een half jaar, de jongste  13 maanden)
Mama2006:    een dochtertje van  2
Sannie75:         een dochter van 4 en een zoon van 2

Zwanger:
Nog niemand!!

Terug
Bovenaan