Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Dag meiden,

Vandaag voel ik me even niet zo top. Ontzettende hoofdpijn en daardoor misselijk en wat slapjes. Ik heb me daarom ook ziekgemeld op het werk. Ik werk in het onderwijs. Geef les aan kinderen van 4 tot 6 jaar(kleuters). Erg leuk!

Connie je vroeg of wij ook wel de hele week thuis/bij de kids zouden willen zijn. Dacht altijd dat ik dat niet zou willen, maar heb nu wel eens het idee dat me dat best wel lekker zou lijken. Vooral  in deze  leeftijd waar de kinderen nog niet naar school gaan. Helaas kan dat niet, maar het voordeel is in elk geval wel weer dat je nu er een beetje tussen blijft. Je bent niet alleen moeder, maar er is ook nog een andere wereld waar je belangrijk gevonden wordt.  Vooral met  twee/en straks misschien wel drie kinderen is het lekker om er even uit te kunnen soms. Want vrij zijn van je werk  is dan niet meer  ontspannend wat voor je zelf doen.  Vooral met die ukkies moet je zo goed uitkijken.  

Met mijn neefje en zijn moeder gaat het goed. Ze  zijn vandaag weer thuis  gekomen vanuit het ziekenhuis. Het was een vacuumbevalling, dus het kindje moest even 24 uur in het ziekenhuis  blijven. Mijn schoonzusje en zwager zijn helemaal verliefd.  

Onze kinderwens was eerst altijd 4 kinderen, maar nu hebben we toch liever 3 kinderen.  Je bent anders ook al weer verplicht een grotere auto te kopen en als ik soms moeders met vier  kinderen door onze school zie rennen, dan  heb ik daar echt bewondering voor. Om twaalf uur alle kids ophalen en om kwart over 1 ze allemaal weer in de klas te hebben dat is een hele organisatie als ze nog zo klein zijn. En  daarnaast hebben wij nu het geluk dat opa's en oma's de dagen oppassen wanneer  wij aan het werk zijn, maar hoelang vinden ze dat nog leuk. Er komen steeds meer kleinkids bij(neefje). Dat zijn er al drie  op dezelfde dag.  

Nou ik kruip mijn bed nog even in. Onze  oudste speelt  bij zijn neef en nicht en de jongste  is net in dromeland.  Dat  ga ik nu dus ook maar  even proberen.  

Ik spreek jullie vast snel weer.  

Succes met klussen!!    

Hoi meiden!

@Connie, lijkt me heel lastig een kraamhulp in huis. Natuurlijk heel fijn dat er hulp is hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik ben ook echt zo iemand die het graag op mijn manier wil hebben. En het idee dat iemand anders hier het huishouden runt, grrrrr!! Heb het er toevallig gisteren met m'n vriend over gehad. We hoorden dat de kraamhulp van m'n schoonzus niet echt een kookwonder is. M'n vriend kan echt als de beste koken, dus dat wil hij sowieso zelf blijven doen, haha!! Verder hoop ik dat ik tegen die tijd goed te pas ben om iig een oogje in het zeil te houden.
Nu je er officieel voor gaat, heb ik je OD uit het lijstje gehaald en je NOD ingevuld. Jullie gingen niet meer veilig vrijen, toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Hoe was jouw cyclus dan altijd voor je met de pil begon?

@Toppertje, hoe is het met je hoofdpijn? Hoop dat je je al wat beter voelt meis. Hoofdpijn is zwaar kl#te, I know....

Hoe is het met de anderen??

Ik ga GTST kijken, dikke kus!!!

Zwanger willen worden :
Mart:                        voor het echie vanaf eind september 2008, 1e kindje
Connie:                voor het echie vanaf half oktober 2008, 2e kindje
Toppertje:         voor het echie vanaf  nov 2008, 3e kindje

OD:
Toppertje:         29 jaar, 22 september
Mart:                       23 jaar, ..........

NOD:
Sannie75:                 33 jaar         1 september           1e ronde           3e kindje
Jazzie:                           25 jaar         17 september        1e ronde             2e kindje
Ikke:                               24 jaar         24 september       1e ronde            1e kindje
Mama2006:            27  jaar         24 september       3e ronde            2e kindje
Connie:                          30 jaar         28 september         1e ronde           2e kindje

Moeders:
Jazzie:                 een zoontje van anderhalf jaar
Connie:                een zoontje van 2
Toppertje:         twee zoontjes (de oudste is 3 en een half jaar, de jongste  13 maanden)
Mama2006:    een dochtertje van  2
Sannie75:         een dochter van 4 en een zoon van 2

Zwanger:
Nog niemand!!

Jee ik ben verrast!!!!
Kookt een kraamhulp tegenwoordig nog?!
Bij mij niet hoor! Ik zat na 2 dagen op de bank zelf de aardappels te schillen..
Nu voelde ik me super! na de bevalling.. Op dag 3 wel wat rustiger aan gedaan.
Nee. bij ons werd van te voren al gezegd dat veel aankwam op mantel hulp! en oo wat was ik blij dat ze weer weg was!
Ze was hartstikke lief.. maar heel anders dan wij.. Topper voor de borstvoeding absoluut! en daar had ik het bureau ook op uitgekozen en dat vond ik het belangrijkste!

Maar een volgende komt niet meer aan mijn was!! Het Tweede pakje wat mijn zoontje droeg had ik van mijn ouders gekregen.. En hij heeft hem 1 keer aangehad.. ze had de was aangezet en hij kwam er verkleurd uit!
Alles flikkerde ze bij elkaar.. en dat terwijl ik de baby was appart en op kleur deed. (ik doe alles op kleur sorteren.. blauw bij blauw, bruin bij bruin, groen bij groen)
Wij hebben de was maar weer gauw overgenomen..

En het betuttelen daar kan ik ook maar slecht tegen.. mens voelde me goed.. laat me..  Had ik de deur open gedaan voor iemand.. en stond ik even in de deur opening.. Later zei ze dat ik die persoon dan maar naar binnen moest vragen (kans op borstontsteking.. dat overtrok ze wel heel erg.. en ik MOEST smiddags gaan slapen.. pffffff)

Kraamhulp.. nou dat wil ik bij een volgende toch iets anders zien..

Sorry.. voor het gezeur... maar dat was mijn ervaring..

liefs Jazzie

Hallo,

Mijn ervaring met de kraamhulp is best goed. Wel raar dat er een vreemde de hele tijd in je huis rond loopt, maar had van te voren er al wel een beetje rekening mee gehouden dat sommige dingen wat anders zouden gaan als gewoon. Voor mij was het belangrijkste dat ze goed voor onze kids zou zorgen en die alle aandacht gaf die ze nodig hadden en daarnaast ons als ouders voorzien van tips. Ik heb na de tweede bevalling gevraagd om dezelfde kraamhulp als na de eerste en dat is ook zo gelukt. Vooral de tweede keer was ik zo blij met de aandacht die ze voor onze kids had. Ze nam ook uitgebreid de tijd om even met mijn oudste rustig op de bank een boekje te lezen of een puzzel te maken en zelfs de eendjes buiten brood brengen. Voor de rest zorgde ze ervoor dat de was wegkwam(van te voren vroeg ze hoe wij dat deden), ze zorgde ervoor dat het eten klaar stond om aangezet te worden, ze maakte (bijna)elke dag de toilet en douche schoon. Ik was heel happy met haar. Ik moet wel zeggen dat naar mate je je zelf weer fitter gaat voelen je er klaar mee bent en je het zelf weer allemaal wilt regelen. Aan het einde vond ik het dan ook nooit erg dat ze weer weg ging.  
Jammer dat jullie daar niet zo'n goede ervaring mee hebben gehad.  

Ik ga slapen. Mijn hoofdpijn is nog  steeds niet over helaas.  Tot snel meiden.  

Hoi meiden

Ik had een geweldige kraamhulp, ze legde alles goed uit ( aangezien het onze 1e was ) en was erg lief.
Ze heeft er ook voor gezorgt dat ik meer kraamuren kreeg, omdat de borstvoeding niet goed ging, dus bleef ze s'middag langer.
In de ochtend liet ze zichzelf binnen zodat ik niet van bed hoefte, alleen was ik al vaak beneden op de w.c en dan hoorde ik haar binnenkomen en begroete ze mijn hondje in de schuur heel lief.
Zou wel fijn zijn als ik de 2e x mocht kiezen, maar volgens mij doen ze dat niet!!

Ala ik weer zwanger mag worden is dat de laatste x , dus voor mij geen 3e ( maar zeg nooit nooit  )
Het NOD lijstje is wel flink uitgebreidt, spannend!!!

Ik zit te wachten op mijn vruchtbare dagen, duurt altijd zo lang ( maar niet zolang als de 14 dagen voor NOD hihi )

Weltrusten meiden mama2006

Hallo allemaal,

Hier nog even een laat berichtje van mij! Ben net naar de pedicure geweest dus mijn voetjes zien er weer tip-top uit! Altijd fijn zo vlak voor de vakantie!

Volop gesprekken over de kraamzorg las ik, altijd een geliefd onderwerp! De eerste keer hadden wij een piep jonge meid maar ik moet zeggen ze was heel goed in haar werk maar er was niet echt een enorme klik. De tweede keer hadden we juist een iets oudere vrouw en die was echt super! Ze was nog neit zo heel lang kraamhulp en ze was het echt gaan doen uit liefde voor het vak. Ze nam de eerste dag ruim de tijd om op te schrijven hoe ons huishouden er aan toe ging, bv hoe we de was deden op welke temp welke kleuren bij elkaar enz. Ook vroeg ze wat er met welk schoonmaakmiddelgedaan moest worden enzo. Mijn man had al aangegeven dat hij zelf wilde koken dus daar bemoeide ze zich niet mee. Verder kwam ze iedere ochten met een ontbijtje bij me zitten om de nacht door te spreken en een plan te maken voor de dag. Ze was ook super leuk met Kirsten. Op de laatste dag heb ik dan ook echt wel een traantje gelaten toen ze weg ging! en ik ga op zekers proberen of ze de volgende keer weer bij ons kan komen!

Verder hadden jullie het over het regelen van opvang en hoeveel je nog wil werken als de kleine er eenmaal is. Wij hebben het als volgt geregeld;

Mijn man werkt bij de politie en werkt dus zeer onregelmatig. Hij heeft op woensdag standaard een avonddienst (begint om half 2) en op donderdag is hij altijd vrij. Zelf werk ik 20 uur; dinsdag, woensdagochtend en donderdag. Het komt er dus op neer dat we alleen dinsdag de hulp nodig hebben van mijn ouders. Soms is dit voor een hele dag maar soms ook een halve als man lief een avonddienst heeft bijvoorbeeld.
Verder is mijn werk vrij flexibel dus als het een keer beter uitkomt dat ik bv op maandag werk dan is dat over het algemeen geen probleem.

Voor ons zal er in dit opzicht eigenlijk niks veranderen behalve dan dat ik aan mijn man gevraagd heb of hij na de geboorte van de kleine wel weer ouderschapsverlof wil opnemen zodat hij het eerste jaar minder uren zal maken. voor ambtenaren is dit nou eenmaal een hele goede regeling en dus gaan we er dan financieel niet zo veel op achteruit.

Zo het is weer een enorm verhaal geworden! Ik zeg: Tot morgen dames!

Groetjes Sannie

Ps vandaag al de hele dag enorm veel last gehad van mijn bekken, zou dit een eerste voorteken zijn? Als dat zo is belooft dat niet veel goeds voor mijn bi....nog een paar daagjes wachten en dan zullen we het weten......spannend!

ikke ; ik heb idd al heel wat ervaring met die kleintjes. maar de eerste drie maanden dat weet ik ook niet echt. en als ze zo klein zijn als jou nichtje, dan vind ik dat ook eng om aan te kleden en te verschonen. hopen maar op een 8 ponder, haha!

toppertje; ik kom uit noord-holland. ik zou idd ook wel de namen die we in het hoofd hebben willen vertellen, maar dat doe ik toch nog niet. we hebben een jongensnaam en een meisjesnaam die we echt allebei heel leuk vinden. dat heeft wel ff geduurd voordat we het eens waren. hebben jullie dat ook (gehad)? dat het lang duurde voordat je het eens was met elkaar? ps gefeliciteerd met je neefje!

mamajb; soms is het ontzettend druk, maar toch is het helemaal mijn ding! vind het heerlijk met die kids. aan het eind van de week ben ik wel altijd toe aan weekend (zoals nu,heerlijk!) maar dat heeft iedereen.
Ik ben wel voorstander om je kind naar een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal te doen. ze leren zoveel! en altijd bij oma vind ik persoonlijk ook niet goed. dit wordt voor mij en mijn vriend ook nog een discusiepunt. hij wil wel dat ons kind naar oma gaat en liever niet naar kdv. ook ivm financien.
ik moet wel minimaal 3 dagen blijven werken,misschien meer want mijn vriend werkt ook maar 30 uur. en we willen niet zo krap gaan leven straks. maar goed dat zien we straks allemaal wel, eerst maar eens zwanger worden!

ik   begin bijna aan mn laatste strip en dat is echt een gek gevoel. ik begin dan ook alvast met foliumzuur te slikken, die heb ik trouwens ook bij kruidvat vandaan.
ik weet nog niet of ik ga ontpillen, zouden jullie me dat wel aanraden? ik heb denk wel 10 jaar aan de pil gezeten en ik zou echt niet weten hoe mn ciclus is. dus ben bang dat het bij mij heel lang gaat duren voordat ik zwanger raak. wil daarom gewoon gelijk beginnen en het goed bijhouden wanneer ik ongi word enzo. kunnen jullie me raad geven hierover?

als ik lees over jullie ervaringen  met kraamphulpen dan word ik al nerveus. wil ook graag alles in eigen hand houden. en mn was al helemaal! hahaha!  ook iets voor later om me druk over te maken.

tot snel!

Hahaha Lekker druk.. lange lappen tekst hihihi.

Toppertje hoe is het met je hoofdpijn? en heb je je neefje al bewonderd?
Heb je daar veel last van hoofdpijn? heb ik wel veel last van gehad.. gelukkig is het een stuk minder.

Onze kraamhulp was verder wel goed met mijn zoontje en heeft ons goed op weg geholpen met de verzorging... en ja daar is ze uiteindelijk voor.

Ik ben trouwens thuis mama.. heerlijk..Ik weet dat dit niet voor iedereen is weggelegd ook al zouden ze het willen en ik besef dat ik daarin een gezegende positie zit.
Misschien dat ik als mijn kids wat ouder zijn wel weer wat wil doen hoor... maar nu nog even niet.

En Sannie.. het zou kunnen.. ik merkte achteraf ook wel snel dat ik moeilijker ging lopen.. weet niet meer of het voor mijn NOD was toen. maar wel spannend voor jou.. je nod komt er al aan..

Mart je hoeft niet te ontpillen hoor..
Het kan wel zijn dat als je net stopt je cyclus wat langer is.. en dan is het moeilijk te bepalen wanneer je bent uitgerekend (daar heb je termijn echo's voor)
En ik heb gelezen in het boek zwanger worden van mariel croon dat je lichaam nog wel eens 2 eitjes loslaat in je eerste maand.. dus als het in 1 keer raak is meer kans op een tweeeige 2ling.. Lees kans he?! hihihihi..
Dus je kunt gewoon aan de folium en gaan met die banaan.

Ik verwacht woensdag mijn ei.. ben benieuwd.. hoe het loopt deze maand.

liefs Jazzie

Terug
Bovenaan