Wie stopt er nog meer in het najaar met de pil?

Hoi Hoi,

Mooie kleuren Jazzie van de zandbak, hij zal er nu toch wel een keer in hebben gespeeld hé?

Ik moet vanavond aan mijn een-na-laatste pilstrip beginnen....het wordt weer spannend hoor. Ik heb lichte twijfels, die vagen steeds weg maar komen ook snel weer terug.....Al het geregel, die stomme kinderopvang, eigenlijk wil ik gewoon stoppen met werken als de 2e komt, lijkt me een stuk rustiger voor de kindjes maar ook voor mij!
Maar aan de andere kant wil ik mijn baantje niet kwijt incl. mijn sociale contacten. Tevens kan ik het geld echt niet missen......boehoehoe

Mijn mannetje begon ineens over de vakantie van volgend jaar te praten, hij wou volgend jaar wel graag wat verder weg met de tourcaravan, Zuid Frankrijk of zo......ik vroeg aan hem hoe en wanneer hij dat wou doen als we plannen hadden om tegen het einde van het jaar zwanger te worden....Hij zei dat hij dan ergens in juni 2009 weg wou.
Ik moest erg lachen, ik zei: loop jij nu maar niet te hard van stapel...in al die jaren zijn we nog nooit ver weg geweest en nu hebben we plannen voor een tweede en dan wil je naar Zuid Frankrijk in  een periode waarin ik wel eens "op het laatst" kan lopen....en wát als er complicaties optreden en ik daar in het ziekenhuis belandt????
Ik zei toen, laten we eerst maar eens met de pil stoppen en afwachten wanneer we zwanger zijn en als ik in januari 2009 nóg niet zwanger ben, dan gaan we in juni naar Zuid Frankrijk en anders blijven we gewoon in ons eigen kikkerlandje!

Oh ja, hij zei ook nog: als je nu met de pil stopt dan komt de kleine misschien wel vóór de zomer en dan kunnen we ergens in augustus/september wel naar Zuid Frankrijk....nou, ik heb daar helemaal geen zin in om met zo ´n kleintje    te trekken naar zo ´n (voor ons) verre bestemming!

Nee, we laten het gewoon zoals het was en wij schikken onze vakantie naar het kindje en niet andersom!
Ik denk dat hij er een beetje te makkelijk over denkt, en dat, terwijl hij de ervaringen van de eerste nog vers in zijn geheugen heeft!.......ach...mannen.

Hey MissX, je moet nog even geduld hebben en wachten met klussen voor een tweede...we lopen straks met zn drieen ongeveer gelijk op en dat is ook leuk toch??
Ik kan het me wel helemaal voorstellen hoor, dat je gewoon alvast wilt beginnen, dat heb ik ook.....al is mijn reden ietsje anders:  als ik  eenmaal zwanger ben, dan hoef ik niet meer te twijfelen maar dan kan ik me weer over andere dingen druk maken!

Jazzie, het gevoel van die kleine trappelvoetjes in je buik is niet te beschrijven zo leuk!!
En dat warme lijfje op je buik, als je kindje net uit je buik komt is helemaal geweldig!!!
DAAR kijk ik het meeste naar uit!

Dat was wel weer even voldoende.......

groetjes CCCCCCCCC

Hey Jazzie,

ik had het zinnetje van die hoektandjes niet gezien, maar mooi dat ze erdoor zijn....hopelijk heeft hij tijdens jullie vakantie even een tand-groei-stop

groetjes CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

Hahaha Mannen! Zijn ook allemaal hetzelfde.
Die denken niet aan dikke voeten in snik heet zuid-frankrijk hihi
Ik hoop dat je gauw zwanger bent.. als je er eenmaal voor gaat.
Maar je hebt helemaal gelijk.. vakantie schikken naar baby!

Dat wat jij beschrijft van de baby op de buik.. ja is wel mooi.. maar heb het niet zo ervaren. Komt waarschijnlijk omdat de Petidine injectie nog niet was uitgewerkt .
Ik was nog een btje duf! en vond het wel geweldig.. hij was zo mooi (en nu nog mooier).

Maar ik kijk echt uit naar de zwangerschap .. de rest komt wel.. maar o wat mis ik de zwangerschap. En vandaag weer echt kriebeldag!! hihi..

Mijn zoontje vind de zandbak fantastisch!! Heerlijk om dat ventje zijn eigen zo zien te vermaken!

He Ikke! Hoe is het met jou dan?
Gaat het goed met je scriptie?

Liefs Jazzie

Hoi hoi!

Ik ben niet zoveel online geweest deze week, erg druk..

Jazzie, wat leuk dat er alweer twee hoektandjes door zijn bij je zoontje!! Hoe is het nu met hem? En al lekker in de zandbak gespeeld, wat moet dat leuk zijn om te zien! Stopt hij het zand niet in z'n mond? Doet m'n kleine nichtje af en toe per ongeluk, zo zielig!
Wat een leuke manier trouwens van dat lijstje met die voetjes! Ik zit er al zo vaak over te fantaseren! had laatst ergens gelezen dat aanstaande ouders een rompertje hadden laten bedrukken met de tekst: "Lieve opa en oma gezocht". Ook zo'n leuk idee!

En Connie, de voorlaatste pilstrip alweer! Wat gaat dat snel zeg. Is zo voorbij joh. Echt leuk dat we straks alledrie een beetje gelijk op gaan. Ik misschien wat eerder, maar de kans is natuurlijk niet groot dat het gelijk raak is. We zullen zien. En je verhaal over je man, haha! Echt typisch iets voor mannen, zo zou de mijne ook kunnen denken. Maar ben het helemaal met je eens dat je je kindje op nummer 1 zet en de rest daar omheen schikt!

Jazzie, wat is een Petidine injectie? Is dat van de ruggeprik? Misschien rare vraag hoor, heb er nog nooit van gehoord. Jij had gisteren dus weer echt een kriebeldag... Lastig is dat he! Maar ook leuk om over alles te fantaseren!

Heb een minder verhaal over m'n schoonzus. Zij is 31 weken zwanger van de tweede. Afgelopen maandag belde ze m'n vriend uit bed, dat we zo snel mogelijk die kant op moesten komen. Ze had een bloeding gekregen... Mijn vriend en ik daarheen. Hij met haar meteen naar het ziekenhuis en ik op de kleine gepast. In het ziekenhuis, waar haar vriend ondertussen ook naartoe was gekomen, allemaal onderzoeken gehad. Gelukkig voelde ze het kindje wel weer. Maar ze weten dus niet waar het bloedverlies vandaan komt. Die middag kreeg ze ook weeen. Die stopten gelukkig vanzelf weer, zodat ze geen remmers hoefde. Wel moest ze voor de zekerheid een nachtje blijven ter observatie. Nou, ondertussen ligt ze er nu nog. Ze heeft elke dag nog wat bloedverlies gehad en heel veel harde buiken. Gisteren en vandaag heeft ze zelfs twee spuiten voor longrijping gehad. De gyn zei dat hij hoopte dat het kindje zou blijven zitten tot in ieder geval 32 weken. Ze is nu 31 weken en 5 dagen. Erg spannend dus allemaal. Hoe dan ook, tot de bevalling moet ze algehele rust houden. Lastig wordt dat, met een kleine van 16 maanden die nog net niet zelf kan lopen.. Hoop echt voor haar en m'n zwager dat het kindje nog een aantal weken blijft zitten. Het is nu nog veel te klein! Weet niet wat het is in onze vriendengroep. Maar 6 weken terug is een vriendin bevallen met 29 weken zwangerschap! Ze kreeg met 28 weken zwangerschapsvergiftiging en met 29 weken moest het kindje met spoed gehaald worden omdat het zo slecht met haar ging. Het meisje is nu 6 weken oud, en het leek na omstandigheden redelijk te gaan. Maar nu blijkt ze erge problemen met de ademhaling te hebben en met het hartje. Ben zo bang dat dat misgaat! Ze weegt nu pas 1500 gram, zo klein. Nog niet eens echt een mensje.

Sorry meiden voor de mindere verhalen. Maar zo blijkt wel dat het allemaal niet vanzelfsprekend is en een kindje echt een wondertje is!! Zal jullie wel een beetje op de hoogte houden.

Dit alles heeft mijn vriend en mij wel aan het denken gezet. Ook zo kan het gaan, daar moet je rekening mee houden. Zo is er ook altijd een kans dat je een gehadicapt kindje krijgt. Lijkt me zo erg! Maar we weten van elkaar dat we er ook dan 100% voor gaan en dat we het kunnen. Niet leuk om over dat soort dingen na te denken, maar het hoort er helaas wel bij...

Verder gaat met mij alles prima. Van de week weer een afspraak gehad met m'n scriptiebegeleidsters en ze vonden dat ik goed bezig ben. Fijn om te horen! Ik hoop nog steeds op eind september, maar het kan altijd wat uitlopen. Hoe dan ook, onze plannen blijven ongewijzigd!

Liefs, ikke

Hoi hoi!

Idd moet je je realiseren dat het ook wel eens niet zo goed kan aflopen.., maar gelukkig is die kans klein.
Hoe is het nu met je sch-zus?
Ik heb zelf ook met weeen en bloedverlies in het ziekenhuis gelegen rond de 30 weken. Gelukkig stopte het .. en tot op de dag van vandaag weet ik nog niet wat het was en is mijn zoontje gewoon voldragen en gezond geboren.

Leuk idee ook van die romper trouwens.! Ik ben soms alvast aan het fantaseren over een origeneel idee om een tweede aan te kondigen.. Je hoort veel van zo'n t-shirt voor je eerste.. stoer - ik wordt grote broer! (maar eerlijk gezegd wil ik iets anders.., maar kan nog niks verzinnen)

Ikke ! ik hoop dat het lukt voor je eind september scriptie af! en fijn dat ze tevreden over je zijn.
Een Petidine injectie is een fam.. van de morfine.. geen ruggeprik maar een verdoving die net het heftige eraf haalt!

Hier hebben we besloten om vanavond de laatste pil te slikken. We stoppen een maand eerder. Ik ben de pil zo zat. Ze hebben me laatst over gezet op andere pil.. en eigenlijk ben ik vanaf de start na mijn zoontje al constant aan het rommelen.. Ik voel me er niet goed op. dus..! we stoppen vast.
Heb ik een maandje extra om te ontpillen.. en misschien heeel misschien beginnen we toch een maandje eerder.(ik verwacht toch niet gelijk zwanger te worden)

Liefs Jazzie

Hey Jazzie!

Ik wilde even snel kijken, maar kan het nu niet laten om te reageren! Wow, een maand eerder stoppen!! En heeeeeeel misschien een maand eerder voor het echie!! Wat leuk joh! Zelfs ik krijg er al helemaal de kriebels van, haha. Laat je het ons wel weten als jullie ervoor gaan?

Fijn om te horen dat jij hetzelfde hebt meegemaakt (natuurlijk niet fijn voor jou, begrijp me niet verkeerd) en dat het bij jou goed afgelopen is! M'n schoonzus ligt nog steeds in het ziekenhuis. Denk dat ze sowieso het weekend nog wel blijft. Ze mag nog helemaal niets, nog niet eens douchen. Dat is al te zwaar. Vandaag een redelijk rustige dag gehad, wel om de 5 minuten harde buiken. Maar die houdt ze waarschijnlijk tot aan de bevalling. Hoop dat ze gewoon de 40 weken kan volhouden!!

Nou, slaap lekker!

Liefs, ikke

HALLOOOOO!!

De vakantie is hier ingeluid!!!!
Heerlijk idee, alleen het weer werkt nog niet mee.....maar volgende week zou het beter worden hé!

Hey, wat een vervelende verhalen MissX, maar helaas gebeuren dit soort dingen ook ja. Ik hoop dat het allemaal nog goed komt, ik heb ook vaker verhalen gehoord van bloedverlies rond de 30ste week.

Maarreeee, ik geloof dat wij hier ook maar een maandje eerder moeten stoppen onder het mom van "ontpillen" (grappige woordkeuze trouwens)!!!!
Leuk dat je eerder stopt Jazzie, ach wat maakt die maand eerder toch uit!
Ik houd het gewoon op het zelfde hoor, ik moet nog 2 strippies (zó voorbij!)...maar ik heb er wel zin in.....kan niet wachten om weer lekker te dromen over het kindje in mijn buik, wel jammer dat die eerste 18 tot 20 weken nooit zoveel voorstellen, je voelt dan nog niet veel en je hebt nog niet veel buik.....

Ik weet niet wanneer ik weer kan schrijven...ivm de vakantie maar ik hoop dat jullie mooi weer hebben (want dan hebben wij  dat ook) en we schrijven elkaar snel!
Maak jullie niet te druk want voordat je het weet ben je er elke minuut van de dag meer bezig.......zegt een ervaringsdeskundige pffffffff!

Doei doei en tot snel!

Mamacccccccccccccccccc

Connie! Fijne vakantie!
Ik stop ook eerder omdat ik vanaf het begin al niet echt goed heb gereageerd op deze pil..Heb veel doorbraakbloedingen gehad.. (nu natruulijk niet)  en ik ben het beu.. dus een maandje eerder.. We weten nog niet of we dan ook al een maand eerder beginnen.. dat bekijken we dan.

@ikke! Dankje meid! Het is ook wel speciaal.

Hier weinig nieuws.. Mijn ongi afwachten.. Dan kijken wat mijn cyclus doet.. en hopen dat ik me beter ga voelen!

Liefs Jazzie

Terug
Bovenaan