wie stopt ook met de pil in augustus 2009??

Hoi,

Ik ben een tijdje niet aanwezig geweest, veel te druk met van alles en nog wat.
Maar goed, heb even de tijd genomen om alles van de afgelopen week terug te lezen
er is weer genoeg gekletst!
Wat leuk dat er mensen zijn die al eerder gaan proberen zwanger te worden.

Ik heb een vraagje, zijn jullie al bezig of gaan jullie dat nog doen voor zwanger bent, informatie opzoeken bepaalde dingen goed uitzoeken van te voren?
(beetje vage zin geworden)
Ik ben iemand die dingen van te voren graag wil uitzoeken, zo gaat dat ook met elke vakantie, wil altijd van alles weten over het land en wat er te doen is.
En ik merk nu dat ik dat nu ook ga doen.
Bedenken hoeveel uur ik wil gaan werken na de bevalling (mochten we zwanger mogen worden) en dan de opvang als ik op me werk zit
Lekker rondneuzen op sites over baby spullen.

Ik vroeg me af of jullie dat ook hebben of dat ik nu een beetje op een control freak ga lijken en het maar op me af moeten laten komen

Groetjes

hoi meiden,

quinta:dat is wel een goeie tip ja om dus altijd de bijsluiter te lezen als je zwanger wilt worden,of bent! in sommige medicijnen zit echt troep ja!

hoe is het nu met je teen dan??

welkom kindje:ik herken het hoor wat je schrijft!
ik denk ook al na over hoeveel ik wil gaan werken als er een kindje mocht komen,en of
ik dan kies voor kinderdagverblijf of dat me moeder wil oppassen..ik en me vriend zijn allebei mensen die dingen graag goed geregeld willen hebben (denk net als jij).
was laatst in de prenatal (kadootje voor neefje) en toen zag ik al die schattige kleine baby kleertjes!!toen kreeg ik weer een mega kriebel haha.
dus ik vind je zeker geen control freak hoor!

groetjes,
zonnetje

Hoi welkom kindje,

Ik herken precies wat je zegt! Ik ben ook al de hele tijd op internet aan het kijken naar babyspullen en aan het lezen over de financiele kant van het krijgen van kinderen. Ik heb al diverse boekjes en tijdschriften over zwanger worden in huis , waar ik bijna dagelijks wel even in lees.
Volgens mij is dat heel normaal en doen de meeste vrouwen dat wel wanneer de beslissing is genomen om een gezin te gaan stichten.  Maak je geen zorgen het is denk ik gewoon een manier van ons om  onszelf  voor te bereiden op wat er (hopelijk) gaat komen.

Groetjes,
Daffy

Welkom kindje: is heeeeeel gewoon. Ik heb alle boeken die je bij de bieb kan krijgen al gehaald  (en we zijn nog helemaal niet begonnen) Ik informeer ook regelmatig bij vriendinnen hoeveel ze betalen aan kinderopvang enzo.(wel zodat ze niets vermoeden)
En ook op internet surf ik rond op allerlei sites die gaan over zwangerschap en kinderen krijgen. Dus je bent echt geen controlefreak hoor, anders ben ik er ook een.
Goed voorbereid zijn is alleen maar positief toch? Dus ik zou zeggen, veel lezen en surfen! En vooral veel voorpret!!!!
gr BB10

Ok, ben dus niet de enige,
tot nu toe ben ik een beetje aan het kletsen op 1 forum en aan het meelezen op 2 andere. Daarnaast ben ik een beetje aan het zoeken naar leuke kamertjes en dingetjes. Maar ga nog niks  bestellen ook nog maar even niet aan boekjes totdat ik zwanger mag raken. Is misschien een soort van bijgeloof, om de goden verzoeken...

Maar surf wel lekker op internet, maar meer opzoek naar het hoe en wat voor het zwanger worden. Qua foliumzuur en dat soort dingen. En als ik eenmaal zwanger mag blijken, kunnen alle remmen los haha

Maar waar ik wel naar op zoek ben is de opvang want de wachtlijsen zijn wel behoorlijk lang hier. Maar omdat ik onregelmatig werk is het voor ons waarschijnlijk makkelijker om te gaan voor een gastouder. Maar dat wordt ook nog een hele zoektocht om er een te vinden die flexibel (tot op zekere hoogte) is.
Zo weet ik al minimaal een jaar van te voren wanneer ik   welke dagen moeten werken, maar dat zijn dus nooit dezelfde dagen als de week erna.
Ach ja, daarom is een forum ook wel makkelijk, zo kunnen we er lekker over kletsen en elkaar de nodige tips geven

Groetjes

zonnetje: Ja me teennagel die ligt er bijna af.
Bijna zal donderdag of zaterdag wel helemaal zijn want ik wil blijven handballen dus de kans is heel groot dat ze er op gaan staan. Maar ja hij gaat er toch af dus dan maar meteen.

welkom kindje: zoals je hebt begrepen gaan wij voor de tweede in juni/juli maar ik doe het nu weer hoor. Je blijft met veel vragen zitten. en vind het ook erg leuk om veel te lezen. Ik ben geen type die alles klakkeloos overneemt van de site of van iemand.

Meiden: Waar komen jullie allemaal vandaan ik kom uit noord holland.
oja heeft niemand in de vrienden- / familiekring die zwanger op vakantie is geweest???
(stel dat ik zwanger ben voor november en we gaan vliegen ik weet dat je dan kan vliegen maar voor de rest weet ik er niks van)

groetjes quinta

hoi meiden,

wat zijn we gezellig bezig vandaag!
grappig om te lezen dat jullie dus ook veel lezen/kijken over zwanger worden en babys!
welke tijdschriften zijn er dan te krijgen?heb daar nog niet naar gekeken,lijkt me ook leuk om die te lezen.

ik kom ook uit noord-holland quinta.
en tja goeie vraag zwanger op vakantie..volgens mij is het zo dat je goed moet opletten wat je eet en drinkt (geen water uit de kraan) zoals je ook moet doen als je niet zwanger bent.naar welk land ga je??en anders als je twijfelt even aan de HA vragen.
(ook ivm met vaccinaties..)
ik ga in sept op vakantie dus zou leuk zijn als ik daar zwanger word!
in sept zou de 2de ronde zijn..ik ga er niet vanuit dat ik  in 1 keer zwanger ben..haha.

groetjes,,
zonnetje

hoi hoi

We gaan naar egypte met de hele fam. wel gezellig want misschien HEEEEEEEEEL misschien kunnen we Tijn dan een romper aan doen met ik word grote broer zou geweldig zijn maar ja je weet het niet he.

Tijdschriften zijn er erg veel. als je zwanger bent kan je je zelf op geven voor baby pakketten maar die geef ik dan wel door want het zijn er best veel daar krijg je ook een tijdschrift bij (prenatal). Maar ik ben lid van ouders van nu. erg leuk!!!
bewaar zo ook  allemaal ze gaan zo een vriendin, schoonzusje en aangetrouwde nicht rond.
Zwanger is ook een leuk tijdschrift, mamma flair, ja er zijn er onwijs veel maar ik kijk in de winkel altijd wat er in staat (blader hem even door ) want soms staan er geen leuke onderwerpen in of wat me niet zo interesseerd.
(TIP: denk er om dat je je tijdschriften niet laat rond slingeren in huis of waar fam. en vrienden kunne komen want dan is het spannende er af, krijg je steeds vragen en ben je al zwanger erg vervelend.) Ik had het met internetten, had ik een link openstaan van een zwangerschaps pagina komt me schoonvader die wilde wat opzoeken was net optijd om hem weg te drukken (afsluiten). oeiiii hihiihhi

groetjes quinta

Terug
Bovenaan