wie stopt ook met de pil in augustus 2009??

Hoi Levine,

Daar ben ik aan de ene kant ook wel bang voor hoor (dat je wereld zo klein wordt); daarom wil ik wel zo en zo blijven werken; dan heb je inderdaad nog iets voor jezelf of even wat anders.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen..het lijkt me af en toe zo en zo wel heerlijk om minder te werken, ik vind mij werk opzich wel leuk...maar vrije tijd toch wel een stuk meer! (haha)

En idd het is nu moeilijk te zeggen, je weet niet hoe het is met een kindje!

Ik denk wel dat ik later weer meer zou willen werken, als kindje wat ouder is of iets voor mezelf zou willen beginnen, alleen dat is allemaal nog verre toekomst!

Als je jong moeder wordt, ben je ook jong als je kinderen uit huis gaan...en ik denk als je dan niet meer gewerkt hebt sinds je kindje geboren is je wel in een gat valt! Dan ben je halverwege veertig, geen relevante werkervaring meer en geen (dagelijkse) zorg meer voor de kinderen en waarschijnlijk moet je partner dan wel gewoon blijven werken!

Wanneer ga je trouwen? Al zenuwachtig of nog niet? Leuk hoor!

Groetjes,

J86

hoi meiden,

ook ik heb een lekker weekend  gehad,wel gewerkt ook maar daarna nog van het mooie weer genoten!
wat vervelend bb10 dat je kies eruit moet!en onder narcose nog wel..kunnen ze je niet gewoon verdoven dan?bij mij zijn mijn verstandskiezen eruit gesneden en werd verdoofd.
sterkte alvast!hopelijk valt het mee!

het liefst wil ik natuurlijk ook helemaal zelf voor mijn toekomstige kindje zorgen,maar zoals er al werd gezegd denk ik ook dat je wereldje dan erg klein word!wil ook graag mijn eigen ding kunnen blijven doen.denk daardoor ook dat ik een betere moeder ben.
als het allemaal volgens plan gaat,hoeft ons kindje dan maar 1 dag in de week naar de creche en 1 dag bij mijn moeder,andere dag bij mijn vriend.dus ben er zelf dan best vaak!
de creche is denk ik ook best goed voor een kindje,ze leren er wel met andere kindjes omgaan.

vanavond  zou ik mijn pil weer moeten nemen,ben heel benieuwd hoe ik me voel over een paar dagen,of ik last krijg van het ontpillen,spannend!!

groetjes!

hey meiden

Ik werkte al jaren 30 uur per week werk nu 24 uur, wilde graag 20uur werken maar ze wilde me hebben voor 24 uur.
Het eerste half jaar van Tijn zn leven ben ik fulltime thuis geweest ik vond het heerlijk maar vind het werken ook lekker, al vind ik 24 uur best veel, een vrouw doet in het al gemeen toch veel meer dan een man in de opvoeding ed. Bij ons (vrouwen)  gaat het van zelf en een man moet echt veel meer nadenken, bijv over weg gaan heb ik alles mee en zo, als je kindje huilt een vrouw krijgt hem/haar toch wat sneller stil. (intuitie).
Ik vond de eerste x weg brengen (naar me ouders) best moeilijk en heb wel ff een traantje weg moeten pinken, maar ik kan nu ook over andere dingen praten dan alleen over baby's want dat gaat zo snel (baby praat, daar worden andere mensen op een gegeven moment ook gek van hahahah doe het nog steeds heel graag maar houd er rekening mee).
Maar iedereen moet het zelf weten hoeveel je wilt werken, het is alleen heeeeeeel belangrijk dat je vertrouwen in de personen hebt waar je je kind naar toe brengt.

Zo nu nog wat vragen voor jullie (graag jullie mening).
Als ik als ouder op een rustige manier aan geeft dat ik graag wil hebben dat me kind het eten krijgt die ik mee geef en dat hij van andijvie ontzettende pijn in zn buik krijgt dan horen ze dat toch ook te geven..... , Ik aan geef dat hij 2 flesje melk moet....
en ze gewoon de andijvie die zelfde middag nog geven en 1 flesje melk en 1 flesje water. (ik denk met suiker want gewoon water moet hij niet)... wat ik ook heb aan gegeven dat dat heel slecht is voor zn tand ontwikkelinhg.
Wat moet ik hier nou mee, Ik was echt woest dan denk ik breng hem niet meer naar ze toe hoe denken jullie hier over (gaat over me schoonouders)

wat een verhaal .....

Hey quinta,
ja dat lijkt inderdaad straks belangrijk! om veel vertrouwen te hebben in degene naar wie je je kind wegbrent.

Lastige situatie met je schoonouders. Ik zou me er denk ik niet prettig bijvoelen, jij weet toch wat het beste is voor je kind!
Ik denk dat mijn eerste reactie ook zou zijn, dan doe ik het lekker zelf; maar ik weet niet of dit een losstaand probleem was of dat je vaker onenigheid hebt over hoe en wat je wilt qua voeding of andere dingen met je zoontje en dat je schoonouder niet luisteren?
Als het vaker voorkomt zou ik er wat van zeggen; als dat lukt (misschien beter als je man dat doet; aangezien het zijn ouders zijn) en anders moet je zelf bedenken of je dat wel wilt of dat je er wel mee kan leven, dat je schoonouders niet alles doen zoals jij dat wilt!

Ik weet van mezelf dat ik mijn toekomstige kind niet graag bij mijn ouders zou achterlaten (heb amper contact met ze) en bij mijn schoonouders zou ik het wel aandurven en daar valt ook wel redelijk makkelijk tegen te zeggen dat ik het niet leuk zo vinden denk ik. Als ik tegen mijn ouders zou zeggen; je moet het anders doen denk ik dat ik zelf al snel de reactie terug zou krijgen: doe het dan lekker zelf!

Groetjes,

J86

We zijn al weer een tijdje gezakt naar pagina twee, dat gaat niet goed!!

Mijn zus en broer hebben al kinderen en die zijn regelmatig een dagje bij opa en oma. Dus ik neem aan dat ze het geen probleem vinden om een dagje op te passen in de week. En dan nog één of 2 dagen creche.
Lijkt me wel vervelend als je duidelijk zegt wat wel en niet goed voor je kind is, en daar niet naar geluisterd wordt....

Morgen moet ik 'weer' ongesteld worden, ben benieuwd of het nu WEL komt. Anders lijkt het me handig dat ik even langs de huisarts ga....

Ohja....gister de koopakte van ons huisje getekend. Dus nu is het helemaal officieel, nog even de juiste hypotheek afsluiten!!

Hoi meiden!
Mag ik met jullie meedoen?
Ik zal me ff voorstellen, ik ben Tamara 25 jr.
Ik lees al een tijdje in jullie topic mee, eindelijk kan ik mezelf ook aanmelden omdat ik vandaag te horen heb gekregen van de gynaecoloog dat we mogen starten!
We hebben een rare tijd achter de rug, en mochten niet zwanger worden omdat ik verdacht werd van een voorstadium van baarmoederhalskanker. Na een hoop gedoe heb ik vanmorgen van de gynaecoloog te horen gekregen dat alles o.k. is. Hij heeft meteen mijn anticonceptiestaafje (implanon) verwijderd, dus nu kan ik gaan ontpillen.
Mijn vriend en ik hebben afgesproken zo rond aug-sept actief te gaan proberen zwanger te worden, dus ik pas precies in jullie topic!
Groetjes Tamara

Hoi Tamara, gezellig dat je alvast mee komt kletsen. Zoals je al hebt kunnen lezen zijn er al een paar meiden die eerder beginnen maar die kunnen je precies vertellen wat voor kwaaltjes en overpeinzingen ze allemaal hebben. Wat fijn dat je van de gyn groen licht hebt gekregen je zal wel ongerust geweest zijn. Ik wens jullie veel voorpret en klusplezier!
gr BB

Terug
Bovenaan