wie stopt ook met de pil in augustus 2009??

Das waar hoor Martine, steeds denk ik bij mezelf t kan wel zeker een jaar duren, maar stiekem hoop ik toch (ook nu weer) dat t al zover is...
Alhoewel ik denk als het echt eenmaal zover is dat t toch ff wennen aan t idee is... dan ben je opeens niet meer met z'n tweetjes...
Inmiddels hen ik m'n 3e positieve ovulatietest vanmiddag gehad, de streepjes worden nu wel lichter, maar tis leuk om t zo een beetje in de  gaten te kunnen houden, en in tegenstelling tot vorige maand zat ik nu precies goed en heb ik er maar 3hoeven gebruiken, nou dat jaagt ook niet echt op kosten dus. Zelfs m'n temp was vanmorgen iets hoger als voorgaande dagen, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn...
Intussen klussen we lekker door, en inderdaad met spanning kijk ik uit naar over 2 weken, komen nu voor mij best wel moeilijke dagen aan, ik lust normaal best een wijntje en morgen is het hier groot feest, het wordt dus een beetje onopvallend niet aan de wijn. (ik merkte van t weekend dat mensen je toch proberen over te halen, eentje dan voor de gezelligheid, het is voor mij dan best lastig om goede excuses te verzinnen en nog een beetje geloofwaaridg te blijven)
Vrijdag ga ik een lang weekend met m'n mannetje weg, en iedere dag uit eten zonder een wijntje bij m'n bord is wel ff een beetje jammer, maar ik neem t risico liever niet. Vrijdag gaan we in ondertrouw, dus ik ontzeg me zelf dat ene glas champagne maar niet! Tijdens t feest zeg ik maar gewoon dat ik een blaasontsteking heb, en vanwege de antibiotica niet mag drinken, ik hou er niet van om te liegen. maar ik zou t ff ook niet anders weten! Of hebben jullie suggesties?
Groetjes Tamamaatje

Hey,

Ga ik hier ook weer op je reageren tamamaatje, hihi
Maar ik heb dus echt echt echt gehoord, dat je de eerste vier weken van een zwangerschap gewoon kunt drinken, omdat het vruchtje dan nog helemaal geen stoffen van de moeder gebruikt. Er is zelfs nog geen mininavelstrengetje of enige bloedconnectie.
Heb het echt al van meerdere kanten gehoord!

Martine

Hoi meiden,

daar ben ik weer even. Heb net een heerlijk weekendje met mijn vriend in centerparcs gehad. Samen gewoon genieten van elkaar de natuur en we zijn zelfs nog sportief
geweest (ook dat, maar dit was funklussen)

Eigenlijk verwachte ik deze week mijn NOD, dus afgelopen maandag toch stiekem samen een testje gedaan. Mijn vriend harstikke zenuwachtig, zo schattig.
Helaas negatief. Logisch aangezien gisteren al wat zooi te ontdekken was en vandaag de ongesteldheid heeft doorgezet. Helaas pindakaas voor deze ronde. Ik snap trouwens niet hoe overtuigd ik kon zijn dat ik zwanger was. Dat is echt een vette teleurstelling, was ook eigenlijk een beetje van slag.

Maar goed, we gaan deze dagen even uitzitten. Ik heb wel netjes een cyclus van 29 dagen! ik gooi nu alles in de strijd om optimaal gebruik te maken van de klusmomenten.

iedereen nog veel succes voor de komende tijd!

groetjes
kristel

hallo meiden

Het is alweer even geleden dat ik hier was... beetje druk druk!
Ach weer genoeg afleiding voor mijn gedachten aan het stoppen met de pil!
Even weer alles bij gelezen en dat is een hoop tekst
Ik lees dat al een hoop aan het ontpillen en klussen zijn spannend hoor! Maar voor ons gaat het nu ook opschieten gelukkig! Wij gaan over 3,5 week op vakantie en ik stop de week ervoor met de pil.. zo spannend!
Ben nu al soms hele planningen aan het maken maar ja helaas weet je nooit hoe lang het wel niet gaat duren...
Van het weekend nog een feestje gehad met twee zwangere en dan denk ik   oh dat wil ik ook! Ik wordt wel lekker in de gaten gehouden met wijntjes enzo maar gelukkig mag dat nog even!
Ik lees dat ik dus ook nog een paar wijntjes mag drinken als je net zwanger bent? Dat scheelt weer voor de nieuwsgierige om me heen... of is dit een fabel?

Liefs Solanum (want je weet maar nooit wie dit allemaal lezen )

hallo meiden,

Ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie vandaan komen? Welke regio?
Ik zelf kom uit zuid holland.
Wat voor werk doen jullie?
Ik werk in de kinderopvang, superleuk dus als jullie nog vragen hebben hierover kan altijd!
Gaan jullie straks je kleine baby naar de creche doen? Mij lijkt dat nog best moeilijk en ik werk er zelf in..
Ook weleens  leuk om ook over andere dingen dan ontpillen en zwanger raken en de spanning erom heen te kletsen toch?

Nu ga ik maar weer s wat doen hihi
Tot gauw xxx

Hallo dames!
Heb even een tijdje niet gereageerd maar alleen  zo nu en dan even meegelezen totdat ik weer "bij" was.
Nu wil ik toch even reageren op de alcohol-verhalen.

Bij mijn 1e zwangerschap kwam ik er, door een zeer onregelmatige cyclus, pas wat later achter dat ik zwanger was (ik was toen bijna 6 weken).
Ik had precies 1,5 week vóór mijn positieve test een feestje van mijn werk gehad waar ik flink gedronken had en aardig aangeschoten was geworden (nee nee nee, niet ernstig en beschamend dronken gelukkig ;-) )
Over die drank  zat ik  dus heel erg in en ben hierover toen gelijk rond gaan bellen. Maar de zorgen zijn me direct weggenomen door  zowel de  huisarts,  als de verloskundige, én later  de gyneacoloog van het ziekenhuis: zij zeiden alle 3 afzonderlijk van elkaar dat ik er niet over in hoefde te zitten omdat het vruchtje de eerste 4 á 5 weken nog niet in verbinding staat met je lichaam.
Wat een opluchting was dat.

Dus in principe zou je vlak na het "positief" testen nog een keer een drankje kunnen nemen om het samen te vieren.....of om niet op te vallen tijdens een etentje/verjaardag/feestje wat je dan toevallig hebt.
De vraag is natuurlijk of je dat zelf zou willen.....

Ik wist het toen niet dus dat was een andere situatie.
Had ik het wél geweten dan had ik zeer zeker niets gedronken.
Gewoon omdat  ik het  toch niet over mijn hart zou kunnen krijgen....ook al weet ik dat het niet uitmaakt.

Nou, voor alle dames die al "bezig" zijn: succes.
Voor alle dames die nog aan het  wachten zijn tot aan augustus: veel plezier met "oefenen".

Mijn man en ik zijn/waren in principe ook aan het wachten tot augustus maar afgelopen weekend toch per ongeluk precies op het juiste moment sex gehad (nl. 1 dag vóór mijn ei).....
Tja, dat heb je als je in het buitenland op vakantie bent: dan let je nergens op en brengt de ontspannen en ongedwongen  sfeer veel spontane actie's ;-) dus nu wordt het alsnog afwachten.
Mijn NOD is nu 23 juni (aangezien ik na mijn bevalling ineens wél de voorbeeldige cyclus heb van 4 weken).
Toch nog spannend ineens.....

Een fijne dag gewenst nog allemaal!

Groetjes Lena

Hey allemaal,

Hoe is het met iedereen?
Zijn er nog meer meiden die in de wachtweken zitten?
Ik heb vandaag dag 19. Ronde 1 en 2 voelde ik elke dag wat, nu voel ik bijna niks.
Baal een beetje, want ik heb nog steeds geen temperatuurverhoging gehad. Nou waren de temperatuur uitslagen al niet echt betrouwbaar en regelmatig, maar vorige maand ging ie tenminste nog omhoog. Beetje jammer nu... Maar ja, het zegt ook niet alles natuurlijk.
Hebben jullie al wat gevoeld?

Zonnetje, lekkere vakantie gehad? Ben jaloers hoor, lekker in juni er tussen uit.

Nog vier weken en dan heb ik ook lekker zomervakantie!

Groetjes Martine

hoi meiden,

hoe gaat het met iedereen? nog geen zwangere onder ons he?

ik heb een heerlijke vakantie gehad,echt lekker een weekje zon!
ben weer helemaal opgeladen door het mooie warme weer daar!
ben nog steeds niet ongesteld,maar moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik dat niet in me vakantie ben geworden..
nu begint het gewone leven weer..morgen weer werken.

groetjes zonnetje

Terug
Bovenaan