wie wil er kletsen over kindjes van ongeveer 3,5 jaar???


Hoi Ingrid,

Monique is vandaag lekker op vakantie gegaan, dus maar ff een berichtje voor jou.

Wat leuk dat lars zijn diploma voor het zwemmen heeft gehaald. Wat moeten ze een boel doen zeg. Knap hoor dat zelfs zo onder water durft. Sander was altijd een beetje angstig in het water, maar we gaan nu af en toe ook samen zwemmen en sinds dien gaat het een stuk beter.

Met plassen gaat het nu zo zo.....Ik heb me (sinds ik weet dat het geen blaasontsteking is) voorgenomen om de plasjes maar te negeren en als hij nog helemaal droog is prijs ik hem de hemel in en mag hij een sticker plakken. Ik laat hem nu van tevoren zien wat hij krijgt als de kaart vol is. (dat helpt hem wel geloof ik)   Er zit vooruitgang in, want voorheen was hij elke keer nat, maar nu nog "maar" 2 keer op een dag.
Het zal idd wel zo zijn dat hij vergeet te plassen. Maar het gekke is dat als we ergens zijn (laatst in Hellendoorn bijvoorbeeld) dat hij dan wel de hele dag droog is. En toen kon hij ook niet ala minute naar de wc, terwijl hij thuis meteen weer nat was.
Maar goed...het gaat dus alweer wat beter en ik hoop dat het een fase is.

Gisteren heeft Sander cadeautje voor vaderdag meegekregen. Het was mooi ingepakt, dus ik vraag hem.....wat heb je ook alweer voor pappa gemaakt?
Zegt hij......nou, dat zie je vanzelf wel hahahahhaa wijsneusje hahaha.
Ik weet dat ze iets gemaakt hebben met de voetjes schilderen......zal mij benieuwen. Heeft Lars ook wat gemaakt op het kdv?

Verder gaat hier alles zijn gangetje. We zijn veel buiten te vinden met dit mooie weer. Vandaag is het ietsje minder, das meteen jammer. Vanmiddag ga ik met sander nog even wat maken voor opa. Dat doe ik even als Justin in bed ligt, want die kun je er niet bij hebben met knippen en plakken. Kleuren gaat nog wel.

Nou dit was het even voor nu, ik spreek je wel weer. Jullie nog plannen voor het weekend?

Groetjes Renate
 
Daar is ze weer.
Had ik net het hele verhaal klaar voor verzenden en floep weg bericht. Nog een keer dus.

En wat zat er in het vaderdagcadeautje wijsneusje?
Lars had 2 weken geleden al een pakje meegenomen. Hij zei tegen m'n man dat hij een glaasje voor vaderdag had verstopt in de kast. En elke dag vragen wanneer is het vaderdag? Dan duurt het lang hoor 2 weken. Maar zondag was het dan zover. Samen hebben we ontbijt gemaakt niet voor op bed (veel te warm) maar in de tuin. Daarna lekker met de waterbaan gespeeld en in het zwembadje. Geen zin om in de rij te staan naar het strand. 's middags maar een uurtje binnen vanwege de warmte.

Gisteren sollicitatiegesprek gehad en.....aangenomen. Het is een baan voor 15 uur (3 dagen) in de week van 15 augustus tot en met 31 december. Bij een welzijnsorganisatie, lijkt me leuk.

Renate jij werkt toch ook? Hoeveel uur (dagen). En is het in de buurt. Ik moet ongeveer 40 minuten rijden.

En hoe gaat het met het plassen van Sander, al weer beter.
Ik zou het inderdaad ook negeren. Boos worden oid is ook aandacht geven.

Hoe zou Monique het hebben zo zonder de kids. Ben benieuwd.

Nou dat was het wel weer voor deze keer tot gauw
Ingrid
 

Hoi Ingrid,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Dan ga je dus direct na de vakantie beginnen. Zit er ook een kans in dat  je kan blijven als het bevalt? Of wil je dit zelf niet.
Ik werk idd ook. Ik werk in een winkel voor +/- 20 uur. Ik werkte er altijd maar 16, maar mijn collega bedrijfsleidster kreeg kinderen en die wilde graag parttime gaan werken. Dus wij hebben nu een duo baan, maar dat betekende dat ik iets meer moest gaan werken. Ik werk altijd de maandagmiddag en de dinsdag en dan de ene week de vrijdag en de week erop de zaterdag. Het bevalt mij wel prima zo, ik kan het goed combineren met de kids. Als ik wel eens 4 dagen moet (ivm ziekte oid) dan vind ik het wel veel worden. Dan blijft er in huis vaak weer zoveel liggen. Mijn moeder en schoonmoeder passen op als ik werk, dus dat is ook wel ideaal (vind ik tenminste).Ik moet ongeveer 10 min. rijden naar mijn werk. Ik doe nog langer over m'n auto parkeren en naar de winkel lopen dan er naar toe. Ik moet natuurlijk wel een gratis parkeerplek hebben voor de hele dag.

Voor vaderdag had Sander wel wat leuks gemaakt. Met verf hadden ze op papier voetjes gemaakt en die uitgeknipt en dan die twee voetjes aan elkaar met een wasknijper ertussen. Dus een soort van memo houder. En trots dat hij was joh!! Leuk om te zien hoor.

Met plassen gaat het ietsje beter. Ik laat hem meestal ff plassen als ik zelf ook ga. Ik zeg dan tegen hem dat ik moet plassen en dan zegt hij .....oh ik moet ook!! De drupjes worden iig minder. Ik maak me ook maar niet meer zoveel zorgen als het een keertje mis gaat. Zal wel weer goed komen. Ik hoorde van mijn schoonzusje dat haar zoontje het ook vaak had....gewoon te druk aan het spelen. En dat hij het af en toe nu nog heeft....en hij is al 6.

4Juli gaat Sander op schoolreisje van de peuterspeelzaal. Ze gaan naar ballorig. Alleen er moet een ouder mee dan, dus moet ik nog maar ff oppas zien te regelen voor Justin. Het lijkt me wel leuk voor hem.....alleen mag hij nu nog niet weten waar ze naar toe gaan.
Eerst gaan we 1-2-3 juli nog naar ponypark slagharen. Ik hoop dat we daar ook een beetje mooi weer hebben.....hoeft niet al te heet te zijn. We gaan in een stacaravan, dus zal mij benieuwen hoe dat gaat met de kids.

Wat een warmt op het moment he? Ik ga zo maar eens ff het badje vol laten lopen, als dan Sander weer uit school komt kunnen ze er mooi in. Denk dat ik er zelf ook maar ff bij in duik.
Ik ga stoppen, want Justin is wakker  geworden. Ik spreek je snel.

Groetjes Renate  


 
hallo dames

zo dat was lekker zeg!!een weekje niks doen en niet de hele dag"mama mama"aan je hoofd!we hebben weinig gedaan en eigenlijk alleen aan het zwembad gelegen!we zijn een keer met een boot gaan varen en dat was het wel weer.
smorgens om negen uur gingen we ontbijten dan naar het zwembad dan om 1uur weer lunchen en weer terug naar het zwembad en dan om vier uur was er thee met gebak en dan weer.......jaja weer naar het zwembad en dan om half zeven eten!(erg vervelend allemaal hoor zo)dit was zo'n beetje onze dagindeling de afgelopen acht dagen dus was wel even wennen vanmorgen om half zeven!!maar wel weer erg leuk!!

de meiden hebben het ook erg naar hun zin gehad.lekker naar de camping geweest en op dinsdag en donderdag ging davina gewoon naar de psz dus ging het gewone ritme door.

ik had een kalender gemaakt voor d'r en dat werkte perfect!iedere ochtend mocht ze een dora sticker plakken en dan kon ze precies zien wanneer we weer kwamen.ze kwam ons samen met opa op schiphol ophalen dus was wel leuk voor d'r.
ik heb ze wel erg gemist maar het was niet zo dat ik na een paar dagen al zoiets had van ik wil naar huis.komt natuurlijk ook doordat we wisten dat alles goed ging.(we hadden mobiel bij ons dus hebben om de dag een smsje gestuurd hoe het ging)als we dat niet hadden gehad had het wel moeilijker geweest denk ik)

verder lekker verkleurd,maar ja dat is heel nederland want het was hier ook erg warm hoorden we.op mallorca was het ook 32graden alleen is het daar lekker warm en hier gelijk zo vies warm!was ook even omschakelen gistermiddag.
ik had alleen een domper op onze terugkomst gisteren!ik werd gisteren gebeld door de amn van mijn moeder(mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder is opnieuw getrouwd)dat mijn moeder gisteren is opgenomen in het ziekenhuis met een acute hernia!dus ze is nog wel even zoet ermee en kon gisteravond gelijk naar het ziekenhuis toe!dat was niet zo leuk maar ja hopelijk gaat het snel beter en anders moet ze mischien geopereerd maar dat zien we allemaal nog wel.

ingrid gefeliciteerd met je baan!ik werk maandag en vrijdag en vind dat toch wel lekker hoor je hebt dan even wat anders aan je hoofd en je bent even een dagje jezelf ipv mama.wat houd het werk in?klinkt leuk maar weet niet wat ik me er bij voor moet stellen.

renate gelukkig gaat het beter met het plassen!is al weer een zorg minder want het zit je toch niet lekker zeker niet als ie al bijna naar school moet.een ongelukje kan altijd gebeuren en als het nu nog maar twee keer per dag is is dat al een hele grote sprong vooruit!!geniet van je weekendje weg volgende week!hopelijk is het wel lekker weer maar niet te warm!

nou voordat julliue vierkante oogjes krijgen stop ik weer even en kom van de week wel weer even kijken.

groetjes en een prettig weekend verder!

doei doei
monique

 
Hallo dames,

Even een berichtje uit een zonnig zuidwest nederland.
Fijn dat je het zo leuk hebt gehad Monique. Heerlijk niks doen is genieten he. Ook een geruststelling dat je meiden het zo fijn hebben gehadop de camping. En hoe gaat het met je moeder, hoop dat ze niet teveel pin heeft.

En Renate jij hebt een gezellig weekend voor de boeg. Lekker een weekend er tussen uit en genieten met de kids. Weet zeker dat het super is voor de kinderen. Vorig jaar hebben wij ook gekampeerd en vanaf het eerste uur vond Lars het geweldig. Dit jaar hebben we een huis gehuurd in Spanje (met zwembad in de tuin) en gaat mijn zus met haar zoontje mee. Als ze niet mee waren gegaan hadden we weer voor kamperen gekozen. Lars is maar alleen en heeft op een camping zo vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen, dat is in een huis niet het geval.
En Sander gelijk de volgende dag op 'schoolreis'. Wat is ballorig? Is dat een speeltuin of zoiets?

Mijn tijdelijke baan is bij een welzijnorganisatie als directiesecretaresse. Dus, notuleren, agenda's bijhouden, vergaderingen bijwonen, afspraken maken en post.
Heb er wel weer zin in om iets te doen al is 15 uur per week niet echt veel.

Met Lars gaat alles goed. Hij heeft afgelopen vrijdag zijn eerste kinderfeestje gehad. Een groot succes. Cake-jes versiert, onder de tuin sproeier gespeeld, een spelletje gedaan en pannenkoeken gegeten. En raad eens... morgen heeft hij weer een kinderfeestje. De feestjes zijn bij kindjes waar hij vanaf het begin dat hij op het kdv zat (hij was 5,5 mnd) mee omgaat. Leuk te zien dat het dikke vrienden zijn geworden en ze elke keer dat ze op het kdv zijn met elkaar spelen. De 'feest'kinderen zijn 4 jaar geworden en gaan na de zomervakantie naar school. Lars gaat per 1 oktober naar groep 1. Ik vind het wel wat hoor, weer een periode afgesloten en aan het begin van een nieuw tijdperk. Het gaat supersnel. Ik weet nog goed dat ik op mijn kraambed lag en de 'ervaren' mensen zeiden: Geniet er maar van want voor je het weet gaat hij naar school. En idd de tijd vliegt.
Nou voor ik helemaal sentimenteel wordt ga ik even tennis kijken op tv en gelijk de strijk doen.
Tot later, groetjes van
Ingrid
 

Hoi meiden,

Zo ben ik ook nog ff snel voor we het weekendje weggaan. Ben druk druk aan het pakken. Vreselijk wat we allemaal mee moeten hebben. Of je nu een week of weekend gaat, maakt volgens mij niet zoveel uit. Nu ook extra kleren, want ze voorspellen wel goed weer het weekend, maar eerst zien en dan geloven.
Ik heb er wel echt al zin in hoor. We gaan het lekker rustig aandoen (voor zover dat lukt met 2 kinderen haha) Maar niets moet.......Heerlijk!! Straks nog even werken en dan is het zover.

Fijn Monique dat je zo'n mooie vakantie hebt gehad! Lekker luieren en niets doen. De kids hebben zich dus prima vermaakt op de camping. Das natuurlijk ook altijd mooi, want dan ben je ook veel rustiger met vakantie....heel erg makkelijk dus die smsjes.
Wat vervelend voor je moeder zeg dat ze een hernia heeft. Hoe gaat het inmiddels met haar?

En Ingrid....klinkt leuk die baan. 15 uur klinkt idd niet veel, maar het is er allemaal wel even bij natuurlijk.   Ik werk zelf ongeveer 20, maar dat vind ik meer dan genoeg hoor. Ik vind het wel heel erg leuk om te doen en net wat Monique zegt....op je werk ben je echt even jezelf. Thuis ben ik mama en op mijn werk ben ik Renate. Ik zou het ook niet willen missen, want ik denk dan dat ik een heel klein wereldje krijg.

Verder eigenlijk niet zoveel nieuws, maar wilde nog ff berichtje schrijven voor we weggaan. Want dan wordt het niet eerder weer dan maandag en het was al ff geleden.

Groetjes Renate
 
hallo

zo daar ben ik weer even.het is erg druk zo.de hele week bijna iedere dag naar het ziekenhuis dus ben niet veel op de pc geweest(zeg maar niet).
ze weten nog steeds niet wat ze nu heeft.uit de mri is gebleken dat ze geen hernia heeft.ze hebben toen via een ruggeprik vocht afgenomen want ze dachten aan een ontsteking,maar dat is het ook niet.nu staat er nog vocht op kweek om te kijken of het een virus is.en als het dat ook niet is dan weten ze het ook niet.dus is nog even afwachten.

we hebben vandaag een nichtje te logeren.ze word in december 4 dus drie maandjes jonger dan davina.davina had even moeite om d ´r kamer te moeten delen.de hele dag was het gezellig en ze gaan naar bed en davina dikke tranen dat sira niet op haar kamer mocht slapen!dus gewoon even over de dag gekletst en toen was ze wel wat vrolijker en nu liggen ze gezellig te kletsen gelukkig!dus we zien wel anders is het even wachten tot ze wat groter is.

ik ga even van mijn vrije avond genieten en kom van de week weer kijken als ik de kans krijg!

doei doei
groetjes monique
 
Terug
Bovenaan