Wiebelmama's 2

Hoi Meiden,

Met mij gaat het ook goed hoor. Ben van het weekend lekker naar de camping geweest. Vandaag ff de tuin opgeknapt. Het leek wel een oerwoud, het gras stond echt mega hoog. Met mijn dochter samen plantjes gekocht en in de potten gezet. Ben nu alleen. MIjn dochter is bij mijn schoonouders aan het logeren en mijn mannetje is met zijn maatjes voetbal kijken en moet vanavond de nacht in. Ga denk ik dus maar lekker vroeg mijn bedje in. Ben op de dag wel iets minder moe, gelukkig.

Morgen heb ik mijn 1ste afspraak bij de verloskundige. Vind het wel erg spannend hoor. Mijn flessen van moeders voor moeders zijn ook geracht net, dus kan ze gaan vullen, hahaha.

Nou meiden ga ff onderuit op de bank.
Liefs xxx

Hoi meiden,

Vandaag heb ik lekker genoten van mijn eerste vakantiedag voor deze week.
Heerlijk hoor, om alles op je eigen gemakje te kunnen doen.
De poetskriebels zijn dan ook weer flink toegeslagen.
Gisteravond heb ik de ramen buiten nog gelapt en vandaag heb ik het bed verschoont, de bovenverdieping schoongemaakt, WC's gepoetst, gestreken en boodschappen gedaan.
Gek dat het poetsen van je huis mij nu zoveel voldoening kan geven, terwijl ik mezelf normaal gesproken echt aan moet sporen om wat huishoudelijks te gaan doen.

Ook heb ik nog een beetje rondgesurfd op het internet om wat informatie over borstvoeding en kolven te lezen.
Ukkie, hoe gaat het met jou met het kolven? Doe je het vaak, of alleen om Lise alvast uit een flesje te leren drinken? Welke kolf gebruik jij eigenlijk en hoe bevalt die?
Ik las dat het handig is om afgekolfde melk in ijsblokbakjes in te vriezen, zodat je de hoeveelheid voeding kunt ontdooien die je nodig hebt. Het lijkt me dan wel zo fris om afsluitbare bakjes te gebruiken ofzo, maar die heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien.
Hoe doe jij dat?
Volgende week woensdagavond heb ik nog een info-avond over borstvoeding, wie weet heeft die vrouw ook nog handige tips.

Vanavond gaan we nog voetballen kijken met vrienden.
Wel gezellig hoor, alhoewel ik meer van het sfeertje geniet en die enthousiaste mannen dan dat ik zelf echt wat om voetballen geef.
Ik kijk er eigenlijk nooit naar. Jullie dan, zijn jullie echte supporters?

@Patrica, veel plezier morgen bij de VK!
Kom je nog even vertellen hoe het is gegaan?

Liefs, Twinkel3

Haihai,

hier alles prima hoor. Heerlijk weer, beetje warm alleen voor Lise (ze heeft het nogal snel warm, lijkt niet op haar moeder). Dus wil ze veel drinken en slaapt ze (overdag) slecht. Maarja, huilen doet ze ook nauwelijks, dus we mogen niet klagen.

Hebben van het weekend een ding voor in de box gekocht zodat ze kan 'meppen' tegen nijntje, een balletje en ga zo maar door. Nou, succes gegarandeerd! Ze heeft nog niet helemaal door dat als ze haar arm optilt, ze tegen een balletje aanmept en er een belletje gaat rinkelen, maar toch maait ze als een gek met dr armen heen en weer! Zo mooi om te zien!

Twinkel, ik heb de handkolf van Avent. Ik kolf nu af om Lise uit een flesje te leren drinken (wat overigens prima gaat, ze drinkt gewoon net zo goed als uit de borst!). Ik wil minstens 6 maanden BV geven, dus als ik weer aan het werk ga zal ik ook moeten kolven. Het ding werkt simpel, maar ik merk dat ik echt een knop om moet doen bij mezelf. Anders komt er weinig uit. Ach, dat zal wel wennen, ik heb nog ff gelukkig.
En 's ochtends is het handig hoor. Omdat Lise doorslaapt knap ik (letterlijk), ik kolf nu zo'n 150 cc af (ongeveer 1 voeding) en ga dan weer slapen, en als Lise wakker wordt krijgt ze gewoon de borst. Zit dan nog genoeg in zeg maar. Zo kan ik een voorraadje BV opbouwen en kan mn mannetje af en toe de fles geven.

Ik heb een bewaarset van Avent gekocht. Zitten 10 bakjes in waar 180 CC in kan. Die kun je invriezen en ook in de magnetron ontdooien. Je kunt er ook flesjes van maken, verloopstuk zit al bij de bakjes. Ik vind dat wel handig, kan ik ook mooi makkelijk aan het KDV meegeven. En ik denk dat Lise tegen die tijd wel 180 cc drinkt, dus 1 bakje is 1 voeding...

Meiden, we gaan hier in de woonkamer ff wat meubels verplaatsen, en ondertussen met een schuin oog Roemenië-Frankrijk kijken. NL-Italië kijken we bij vrienden: gezellig!

Fijne (voetbal?)avond.

Liefs, Ukkie26

PS: Patricia, veel plezier bij de VK morgen!

Hallo!!

Ook hier de oranjekoorts... ha ha ha! Valt mee hoor. Ik vind het zelf wel leuk om te kijken, alles er verder om heen boeit me niet zo. Benthe heeft een mooie oranje 'oranje-fan' romper aangehad vandaag! mannetje in oranje shirt op de bank Roemenië-Frankrijk kijken en ik ga straks ook mn oranje shirtje uit de kast halen... nu nog niet veels te warm. Heb nog niet eerder zo slecht tegen de warmte gekund als nu. Denk dat het door de hormonen komt.... hoop dat het snel over is, maar vrees dat dat pas na de zomer zal zijn....

Voor de rest alles goed. Benthe heeft echt haar voedingsschema omgegooid en krijgt nu 5 voedingen per etmaal. Geeft mij ook meer tijd om andere dingen te doen en met haar op pad te gaan!
Vandaag dan ook op kantoor langs geweest om beschuit met muisjes te brengen en Benthe te showen! Was erg leuk om er weer even te zijn, maar ben blij dat ik nog niet hoef te werken. Het begint nu wel langzaamaan te kriebelen wat uitdaging betreft, want mn hersens worden niet echt heel erg geprikkeld nu ;-)

Verder vanavond nog even naar de dierenarts geweest voor controle. De wond was mooi geheeld en de hechting is verwijderd. Gisteren weer begonnen met koppelen en dat ging echt super. Ik heb goede hoop dat ze na nog een paar keer koppelen (vandaag ging ook supergoed) ze bij elkaar kunnen blijven!!

Twinkel, druk aan de poets?! Ik snap precies watje bedoeld met dat het nu voldoening geeft! Helaas is dat na de bevalling verdwenen en moet ik mezelf weer aan sporen om wat te doen. Behalve wassen en strijken... dat vind ik ineens wel leuk om te doen. Wel vreemd, maar ja.... oja en stofzuigen ook bijna elke dag omdat mn konijnen in de rui zijn, ha ha!!

Ukkie, fijn dat Lise zo goed uit de fles drinkt. Geeft je mannetje nu ook af en toe een fles? Ik vind het geweldig om mn man met Benthe bezig te zien! Heb trouwens over 2 weken afgesrpoken met 2 meiden van de gym. Ben erg benieuwd naar hun verhalen. Wanneer heb jij afgesproken met de gym?
Leuk hé dat gemep? Benthe heeft een box-spiraal (die je om de bovenrand draait) van woezel en pip en die vindt ze geweldig. Die hangt er vanaf het begin in en nu sinds een week speelt ze er ook echt mee. Ze slaat er tegenaan, gisteravond hapte ze met haar mondje naar de staart van pip (hahahaha... en lukt ook nog ;-) en vandaag pakte ze woezel echt vast. Ze heeft nu door dat het haar handjes zijn en dat ze er wat mee kan. Ook voetjes pakken gaat nu steeds beter. Lachen begint ze nu ook meer te doen, maar ze is vooral "serieus" bezig met haar ledematen, ha ha!!!
Benthe kan gelukkig goed tegen de warmte, al drinkt ze vandaag wat minder.

Tara, je verlof gaat nu echt bijna beginnen en dan is het echt aftellen naar de komst van je kindje. Vind je het spannend? Hoe kijk je tegen de bevalling aan? Hoop dat jij de wiebel-traditie van snelle en "makkelijke" bevalling mag voortzetten!!En wie weet, de eerste wiebel-jongen... zou wel heel leuk zijn. Weet eigenlijk niet meer wat ik voor jou voorspeld had...

Pippie, waar blijft he foto mét hoofd?

Vs, je bent bijna de "kritieke" grens voorbij hé? Lekker gevoel of niet?

Nou meiden, veel (voetbal)plezier vanavond:) Dat de beste winnen mag!!!

Liefs Anoek

Hallo,

Lekker gekletst hier!

Wauw en dan ons Nederlandse11-tal. Ze hebben het goed gedaan vanavond.

Hier alles goed. Tara dat is echt lekker zeg dat het einde nu in zicht is. Wat gaan die maanden toch snel voorbij. Ik vond het zelf in het begin heel langzaam gaan maar na de 20 weken echo is de tijd omgevlogen.

Twinkel. Ik ben ook wel een peots hoor. Ik moet me nu erbij neerleggen dat ik het gewoon allemaal niet zo kan als eerst. Moet echt poetskeuzes maken zal ik maar zeggen. Als ik straks verlof heb zal het beter gaan. Dan kan ik iedre dag een klein beetje doen.

Patricia. Veel succes bij de vk morgen. Laat je ons wat weten?

VS hebben jullie nu verder nog onderzoeken ofzo gepland staan of doen ze dat daar anders dan in nl? Als ik het goed heb ben je nu met de medicijnen klaar toch? Hoe verder je komt hoe meer je het gaat geloven vond ik zelf. Wordt je buik al dikker ofzo?

Hoe is het met de  rest?

x-vlinder

ps morgen eerste keer naar de zwangerschapsgym...ik ben heel benieuwd!

He meiden,

ben ik ook weer eens.  Ik begint me weer wat beter te voelen. De misselijkheid is eigenlijk over en het lijkt er zowaar op dat ik ook weer wat energie krijg (jippie!!!). Ja het eerste trimester zit er bijna op. Mijn broeken beginnen ook wat krapper te zitten en ik denk dat ik al een heel klein beetje een bolling begin te krijgen. Wel heel erg leuk.

Woensdag hebben we weer een afspraak bij de gyn. Ik ben benieuwd wat hij zal gaan doen, maar ik hoop dat we het hartje krijgen te horen. Waarschijnlijk zullen we komende week ook een echo krijgen. Ik ben nieuwsgierig naar onze kleine.

De meeste van jullie dus aan de poets........ik ben benieuwd of ik dat ook ooit ga krijgen want het huis is momenteel een puinzooi.

Patricia: veel succes morgen/straks bij de VK

oh het eten is klaar. Tot later
vs

Hey Meiden,

Zo kan ik eindelijk uitslapen, omdat Lisa bij haar opa en oma is ben ik nog om half 8 mijn bed uit. Kon echt niet meer slapen, lag peentjes te zweten en mijn maag knorde. Echt ik heb de hele dag een knorende buik, echt niet leuk meer, hahaha. Ga zo ff douche en de hondjes uitlaten.

Hopelijk word het vandaag ook een beetje lekker weer. Kan ik ff lekker vanmiddag bijkleuren.

@Vs, Fijn dat de misselijkheid over is. Weet hoe het is dat had ik bij mijn 1ste zwangerschap ook, vreselijk. Nu heb ik daar gelukkig geen last van.

Liefs xxx
8wk

Hoi meiden,

Wat een wedstrijd hé? Ik heb echt zitten gillen, ha ha! Ik ben geen voetbal-fan maar als het nld's elftal speetl, dan kijk ik wel en zeker bij wedstrijden van het EK/WK ben ik ook nog bloedje fanatiek, ha ha!! Zit net zo te schreeuwen als een kerel...  Mn vader heeft me werkelijk een keer gevraagd of ik wel hun kind was, hihi!!!!

Vanochtend op nacontrole geweest bij de VK. Eindelijk weer de vk gezien die bij de geboorte van Benthe was. Heb haar tijdens de kraamweek niet gezien helaas. Was erg leuk en natuurlijk alle aandacht voor Benthe! Uiteraard nog over de bevalling gehad. De VK had het een gezellige bevalling gevonden... tja is een bevalling gezellig?? Hihihi nou ja, het was ook erg leuk en gemoedelijk. Benthe werd dus idd met de ogen open geboren. Meestal hebben de kindjes de oogjes dicht... eigenwijs kind... toen al  Ook nog even gehad over mn weeën. Mn ontsluitingsweeën waren totaal niet regelmatig en de persweeën matig. De vk vertelde dat bij een volgende bevalling de kans erg klein is dat ik dan weer zo lang moet persen en dat de weeén dan meestal beter zijn. Dat is helemaal een enge gedachte, want dan gaat het nog sneller...  Wel heeft ze meteen gezegd dat we aparte afspraken maken als ik weer ga bevallen... zegt ze; denk dat we dan maar bij je moeten logeren, hihi!! Moet dus eerder bellen, maar dat vermoeden had ik al. Voorlopig is dat nog niet aan de orde en geniet ik lekker van mn mooie meid! Over minimaal een jaar kijken we wel eens verder!

Patricia, ik zou als ik jou was uitkijken in de zon, want je loopt een grote risico op een zwangerschapsmasker (van die vlekken in je gezicht). Niet iedereen krijgt het, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Ik heb het gekregen terwijl de zon niet eens echt scheen....

Vlinder, veel plezier bij je eerste zwangerschapsgym!

VS, wat fijn dat de misselijkheid voorbij is! Dan voel je je gelijk een heel stuk beter of niet? Ben benieuwd wat ze in amerika onder controles verstaan en wat ze dan allemaal doen.

Ik ga nog even snel wat eten en zo meteen mn meissie de fles geven!

Liefs

Terug
Bovenaan