Wiebelmama's 2

Goedemorgen!

Hier alles weer prima hoor. Mooi weer en Lise heeft tot kwart voor 8 vanochtend geslapen! Heerlijk! Doorslapen doet ze nu echt, gelukkig.

Even kort (ze huilt) over het kraampakket: ik heb het van tevoren bekeken wat erin zat, bij 37 weken mn bed 'bevalproof' gemaakt. Had er 1 pak kraamverband bij gekocht (had er toen in totaal 3) en dat was maar goed ook. De eerste dag(en) na de bevalling vliegt dat spul erdoor.

De andere verbanden (maandverband) heb ik ook gebruikt, toen het kraamverband op was en ik niet zo erg meer vloeide... Heb ook daar 1 pak van bijgehaald (gewoon goedkoopste maandverband in de winkel).

Ga gauw mn kleine meid eten geven!

Liefs, Ukkie26

En geniet van het zonnetje!!!

Hoi hoi!!

Gisteren heerlijk genoten van een dagje samen met mn mannetje én dochter! We zijn naar de Prenatal geweest... ja ook naar de geboorte kom je daar genoeg. Had de nodige cadeaubonnen gekregen en we moesten nog een campingbedje. Makkelijk voor vakantie, logeren, buiten in de tuin in de zomer en ze kan er voorlopig nog wel gebruik van maken! Maar ja... daar blijft het dan niet bij. Wilde ook graag een kleine slaapzak (70cm) zodat we kunnen gaan afbouwen met inbakeren binnenkort. Ook daarvoor geslaags. Natuurlijk konden we ook wat kleertjes niet weerstaan

Vanmiddag eindelijk weer eens naar de kapper geweest. was ook wel nodig, want mn haar was niet meer in model te brengen.

Verder heeft Benthe gisteren haar voedingsschema weer omgegooid. Dus zit nu op 5 voedingen Ukkie! Voor gisteren kwam ze voor 6 voedingen en dronk ze 100-130 cc per keer. Nu zit we op 130-160 cc per fles. We lengen de fles aan met 10cc extra water tegen krampjes (werkt overigens supergoed).

Ohh eten is klaar (jammie biefstuk!!!)... schrijf straks wel verder.

X Anoek

OOOOhhhh Biefstuk....dat wil ik ook!!!!! Nog een paar weekjes en dan eindelijk weer biefstuk, filet american en gerookte zalm. Soms kan ik daar zo'n zin in hebben....
De alcohol mis ik helemaal niet, ben normaal ook niet zo'n drinker. Al gaat  een glaasje witte wijn of rosé er zomers best wel in.

Lekker hoor Anoek dat je mannetje weer thuis is. Vond ie Benthe erg veranderd?

liefs  Tara

Daar ben ik weer! Biefstukje was lekker  Benthe heeft inmiddels ook weer een fles gehad en ligt weer op bed.

Tja.. het kraampakket... ik moest ook even slikken toen ik zag wat er in zat, ha ha!Had het idee dat het een waar bloedbad zou gaan worden, hihi. Het pakket is bijna helemaal gebruikt en het was géén bloedbad. Enig wat nog over is, zijn de gaasjes en 1 celstofmatje.. meer niet. Idd kraamverband extra inslaan. Ik heb zelfs nog meerdere pakken gebruik na die van het kraampakket. Dat kwam omdat ik het prettig vond iets zachts te hebben... leek wel een soort kussen, ha ha! Later wel overgegaan op maandverband. Gelukkig vloei ik nu niet meer. Ergste was na een week of 3/4 over, daarna nog 2 keer wat bloiedverlies gehad. Menstruatie??? Nu is het wachten op mn 1e (duidelijke) menstruatie en dan kan ik met de pil beginnen! Voorlopig nog geen broertje of zusjes voor Benthe  NOg een tip, koop grote onderbroeken, daar past het (kraam)verband beter in! Niet echt charmant, maar wel praktisch.

Tara, het grote poetsen kan beginnen  Ik werd af en toe gek van mezelf. Op het laatst was het zo erg, dat ik de ene dag beneden alles schoonmaakte en de andere dag boven en de volgende dag begon ik weer van voorafaan  De zaterdag voor mijn bevalling (opmaandag) heb ik s avonds om 21 uur de badkamer nog grondig schoon staan maken, ha ha!!

We zullen zien of jullie nog maffe dingen gaan doen vlak voor de bevalling!

Liefs

O jee, dat kan dan nog wat worden met mij!

Ik voel me nu soms al zo onrustig als ik me bedenk wat ik allemaal nog op orde wil hebben. Gelukkig komt het kamertje over 2 weken en kan ik die hopenlijk snel gaan inpakken. Verder blijft de tuin iedere keer weer een klus en eigenlijk mogen de ramen ook wel weer eens een beurtje hebben (vooral de buitenkant, maar de ramen boven mag mijn man mooi gaan doen hoor!).

Hij is nu nog druk met het leren voor zijn tentamen (avondstudie HEAO), maar daarna heeft hij alleen nog een mondelinge overhoring en dan zit zijn 2e studiejaar erop.
Hopenlijk heeft hij dan weer wat meer tijd vrij om mij te helpen met het één en ander.

Ik wilde vandaag ook eigenlijk in de tuin aan de slag, maar het is echt veel te heet.
Wie weet heb ik vanavond nog wat puf!

@Vlinder, bij jullie in de regio dus wel een tekort aan kraamzorg.
Wel fijn dat je dan naast de reguliere kraamzorg nog huishoudelijke ondersteuning krijgt, anders zou mijn man het waarschijnlijk ook begeven hoor!

Fijn weekend nog.

Liefs, Twinkel3

Ha meiden.

Hier ben ik ook weer even.
Druk weekend gehad en nu is het alweer bijna voorbij jammer genoeg. Maar goed nu kan ik echt gaan aftellen voor mijn gevoel. We hebben nog een aantal leuke dingen in het vooruitzicht zowel op school als in de weekenden dus....4 weekjes dat moet nog wel vol te houden zijn!

Twinkel jij hebt nu lekker nog een weekje vrij. Dat is wel fijn omdat jullie regio pas later aan de beurt is wat vakantie betreft. Wij zijn volgend jaar weer later aan de beurt.

Hebben jullie vandaag ook zo genoten van het weer?

Nou ik ga nog even wat drinken en dan lekker naar bedje toe.

x-vlinder

Hey meiden,

Wat een lekker weertje hè? Wel jammer dat het in de loop vd week minder wordt...
Nog maar even van genieten dus!

Vlinder en Twinkel, lekker hoor dat jullie ook al kunnen aftellen. Ik moet deze week nog (ben vanochtend weer vrij) en dan volgende week alleen maandag middag nog even

Afgelopen dagen heb ik me wat zorgen gemaakt, omdat ik de beeb wat minder voelde. maar gelukkig doet ie het inmiddels weer goed. Ik voel hoofdzakelijk draaien en hier en daar wat duwen, maar echte schoppen? Nee dat heeft ie nooit gedaan. Waarschijnlijk is het gewoon een rustig kind.

liefs Tara

Terug
Bovenaan