Wiebelmama's 2

Hallo,

Tja, ik herken het helemaal Twinkel. Heb ook steeds vaker dat school me niet meer zo interesseert terwijl ik nog het een en ander af te werken heb Pfffffff.

Ik moet na deze week nog 4 weken werken. Schiet dus al wel op. Mijn energie is op dit moment weer behoorlijk aan het teruglopen jammer genoeg. Ben erg moe, kan niet veel hebben van mijn klas en ben blij als ik weer thuis ben. Thuis is het dan ook een zooi voor mijn gevoel. Mijn mannetje is ook vaak pas laat thuis en heeft het ook heel druk. Niet zo fijn dus! Maar dat komt ook wel weer goed.

Hoe is het met de andere wiebelmama's en meiden? Ik zie de laatste tijd hier vaak dezelfde schrijven. Laten jullie een keer wat van je horen mier, pink, vs,  pippie en bo?

x-vlinder

Hoihoi,

Twinkel, dat was schrikken! Gelukkig gaat alles toch goed met je moeder.

Hier gaat alles prima. volgende week nog een hele week wereken, en de week daarna alleen nog de maandagmiddag en dan.... verlof!!!! Het begint me alleen wel wat te benauwen dat ik nog van alles (lees klein beetje) moet kopen voor de kleine en dat ie er misschien met 3 of 4 weken al is. Ook mn huis is voor mn gevoel een grote bende en als ik alles in de 1e week verlof moet doen dan red ik dat nooit!

Gisteren te horen gekregen over de problemen van de kraamzorg waar ik bij zit! Blehhhhh... vorige week(intake) zeiden ze nog dat ze alle uren prima konden geven, en nu hoorde ik van de vk praktijk dat het daar momenteel helemaal niet lekker loopt. Ze hebben diverse mensen in de ziektewet en het is maar de vraag of ik mn 49 uur krijg.

Vk praktijk aviseerde over te stappen, als het lukt. Nou vanochtend heel wat afgebeld en iedereen zit dus vol! Ze willen je alleen aannemen voor 24 uur, maar die zijn ze wettelijk verplicht dus die krijg ik van mn huidige kraambureau ook wel. Nou ja, het zal wel los lopen, kan me dr niet heel erg druk om maken....

Vlinder, twinkel en pippie hoe is dat bij jullie met de kraamzorg geregeld? is het eind aug nog zo druk, of zijn ze dan weer door de vakanties heen?

Anoek, hoe was het met de fysio???

Ukkie, leuk hè al die kleertjes? Mag van mezelf niets meer kopen, de kast zit nu al vol hihi.

Liefs Tara

Hoi hoi,

Zit lekker te wachten tot mn mannetje thuis komt. Kan nu niet lang meer duren!!

Twinkel, fijn dat het nu weer goed gaat met je moeder. Hoop dat het niet nog eens terugkomt, want kan me goed voorstellen dat je je kapot schrikt.
Ook ik had dat alle andere dingen (dus niet alleen werk) niet meer belangrijk waren op het laatst.Dit is heellogisch, naarmate je zwangerschap vordert wordt je wereld "kleiner" . In die zin, dat je je steeds meer op jezelf richt. Met als absoluut hoogtepunt de bevalling,   hahha!!

Ukkie, ik heb in totaal 5 flessen. Ik ben begonnen met 3 Avent-flessen van 260ml met spenen maat 1 (die heb ik los moeten kopen, want op de flessen zat maatje2). Die speen bleek voor Benthe's kleine mondje te groot en ze dronk te snel en te gulzig, dus op advies van de wijkverpleegkundige zijn we een Dodie-fles gaan gebruiken met een 1-2-3-speen. Met die speen regel je door de fles te draaien de   grootte van de speen. Daar heb ik er toen 2 van gekocht, 1 van 150 ml en 1 van 320ml. Inmiddels ben ik sinds een week weer volledig over op de Avent-flessen met speen maat 1. Dit gaat nu prima. Die spenen van dodie vind ik nu te smal, want ze knoeit veel naast de speen door dat ze het leuk vind om af en toe lekker te pruttelen, ha ha!
Ik vind zelf de Avent-fles erg fijn met het geven van de voeding. Je hebt ook nog kleinere flessen van Avent, maar dat vond ik niet handig want dan kan je flessen blijven kopen, dus vandaar dat ik alleen deze heb!
Heb je al geprobeerd te kolven met je kolfapparaat? Wel leuk dat je mannetje straks ook de fles kan geven! Mijn man hoopt op tijd thuis te zijn zodat hij de laatste fles kan geven!! Hij vindt het superleuk! En nu natuurlijk helemaal nu hij 2 weken weg is geweest!

Nou ga even 2 hongerhalzen (lees konijnen ;-) eten geven!

Liefs

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

5 juni: 5900 gram en 60 cm. 10 juli volgende afspraak CB.

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

7wk1dg: 5200 gram! Afspraak kinderfysio: 5 juni.  Volgende afspraak CB:   16 juni (wijkverpleegkundige en inentingen)

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 28 mei weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje,  31 aug uitgerekend! 19 juni weer naar de verloskundige.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Bo, zwanger van 1e kindje

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 20 januari

Haai,

alles prima hier. Lise had gisteravond een mopperavond (zomaar huilen), maar daarvan zijn vast de prikken de oorzaak. Nu gaat het weer goed, ze slaapt goed en drinkt regelmatig (elke 4 uur).

Het lijkt erop dat ook Lise in een ritme komt. 's nachts doorslapen en overdag 5 of 6 voedingen (in plaats van 8).

Nu heb ik zojuist de kolf geprobeerd en het werkt (gelukkig, bij sommige vrouwen schiet de melk niet toe als ze kolven). Heb het in een fles gedaan, het was bijna 160 cc. Lise de fles gegeven. Maar: na de fles wilde ze meer (ja, nog meer). Dus maar gegeven...

Anoek, hoeveel cc drinkt Benthe per keer (ongeveer)? En dan 5 of 6 voedingen per dag?

Ik wil namelijk voordat ik aan het werk ga, weten hoeveel Lise drinkt zodat ik het KVD genoeg kan meegeven. En zodat ik weet of ik genoeg afkolf enzo...

Geniet van het zonnetje (hier schijnt 'ie volop!) en tot later!

Liefs, Ukkie26

Hallo meiden,

Heerlijk, ik heb nu eerst een weekje vakantie!
Dat geeft wel een lekker gevoel.
Aanstaande woensdag ga ik nog lekker shoppen voor de kleine samen met mijn zusje.

Inmiddels heb ik het kraampakket ook binnen.
Er zaten idd 2 pakken kraamverband in, maar ik zag ook nog een pak met inleggers of zoiets. Waar is dat dan voor???
Verder was het pakket prima gevuld hoor.

Lekker dat je mannetje weer thuis is Anoek, kunnen jullie samen weer van de kleine meid genieten!

@Tara, ik heb gisteren aan de vrouw van de kraamzorg gevraagd of er bij Yunio in de Achterhoek ook een tekort is aan kraamhulp, maar dat schijnt niet zo te zijn.
Het schijnt dat andere regio's ook ondersteuning krijgen vanuit de Achterhoek, omdat er hier voldoende kraamhulp is. Dus ik ga er maar vanuit dat ik gewoon 49 uur ga krijgen.

Fijn weekend allemaal.

Liefs, Twinkel3

Hallo,

Hier is ook het kraampakket binnengekomen. Ik was het alleen vergeten te vertellen. Toen ik het bekeek dacht ik echt jasses...waar is dat nou toch allemaal voor? Pfff kan me er nog niks bij voorstellen bij die grote inleg/kraamverbanden.

Kraamhulp hetzelfde verhaal. Tja in Brabant schijnt het verschikkelijk druk te zijn!  Wij krijgen 2 soorten zorg. Als eerste een paar uurtjes per dag kraamzorg voor moeder en kind en daarnaast aanvullende zorg die de slaapkamer, babykamer, badkamer, kraamwas etc. verzorgt. We hebben daar wel voor gekozen anders wordt mijn mannetje gek denk ik!

Tot snel weer meiden.

x-vlinder

Hallo!!!

Lekker hoor twinkel, zo'n weekje vrij!

Tja, het kraampakket.... staat bij mij in een hoek, en we zien het allemaal wel als het zover is. Heb trouwens vandaag wel alvast een een pak gewoon (heel goedkoop) maandverband gekocht. Heb ik vast een voorraadje in huis. haha

Vandaag dus lekker geshopt!   Volgens mij heb ik nu alles zo'n beetje wel in huis. Je  hebt wel een boel nodig hoor voor z'n ukkepuk!   Binnenkort dus alles maar eens wassen en dan wordt het echt tijd om mn huis te doen (aan de ene kant jeukt het nu wel, maar aan de andere kant heb ik nog steeds last vast uitstelgedrag hihi)

Nu kruip maar weer eens in bed,  want morgen  mag ik nog een dagje werken.

Liefs Tara      

Terug
Bovenaan