Wiebelmama's 2

Ja Vlinder, je geduld wordt nog even op de proef gesteld  Mijn verloskundige vertelde me.. nee,waarschuwde me... dat de meeste vrouwen bij hun 1e kindje over de uitgerekende datum heen gaan. Toch bleef ik hopen dat ik niet bij die meeste vrouwen hoorde toen ik zo rond de 39 weken was. Vanaf toen begon ik het wel een beetje zat te worden en wilde ik heel graag weten wie er in mn buik al die maanden zo heerlijk had getrappeld! Tot nu toe zijn de wiebelbabies te laat gekomen; Lise 2 dagen en Benthe 4 dagen.... misschien mag jij de eerste vroege zijn  Maar om je vraag te beantwoorden; ja ik had dat ook!!

Hier alles wel oke. Benthe was een beetje jengelig. Ze wil al een paar dagen overdag moeilijk slapen. We vermoeden dat ze zich begint af te zetten tegen de bakerdoek. We hebben ook al een slaapzakje gekocht maar dat hangt nu te drogen. Morgen gaan we het gewoon weer proberen. Maandag mag ze er sowieso niet in, want dan krijgt ze haar eerste vaccinaties.

Vanochtend op kraamvisite geweest bij een buurvrouwtje. Kindje is nu 5 weken, dus dikke 3 weken jonger dan Benthe en je ziet zo'n verschil...Benthe heeft met 6 weken zo'n groeispurt gehad.   Was wel gezellig. Vanmiddag beetje in huis gerommeld en huishoud-achtige dingen gedaan en nog even naar het winkelcentrum. Even eruit met Benthe, even lekker wandelen.
Morgen krijg ik zelf weer (kraam)visite. Omdat alle familie en veel vrienden ver weg wonen, komt veelneer op de weekenden en daardoor hebben we nog wel paar weken visites, ha ha!! Wel leuk natuurlijk!

Verder weinig bijzonders te melden!

Trusten voor straks!

Liefs

Hey Meiden,

Gister na het eten ben ik ff met mijn mannetje en Lisa naar de AH geweest. Ik wilde graag cake bakken. Nou kreeg ik me daar toch steken in mijn buik in de winkel. Ik heb mijn mandje neergezet en we zijn gelijk naar huis gegaan. Rustig op de bank en het zakte weer weg. Ff was ik heel bang, dact dat et niet goed ging. Ik werd ook heel suf en was afwezig. Na een half uurtje was het over. Achteraf bleek het te zijn dat ik gewoon hel erg last heb van mijn groeiende baarmoeder. Het is natuurlijk de 2de en dan voel je alles beter en sneller. Ik maak me dan nu ook niet meer druk en ben gerust gesteld. Ben wel blij als ik mijn echo heb gehad. Ik kom trouwens super snel aan. Het is echt niet normaal. Bij Lisa kwam ik ook heel snel aan, maar nu is het nog erger. Ik heb echt al een behoorlijke buik voor 8wk. Mijn mannetje denkt dat ik verder. Ach we weten het over 2 wk. Verder gaat het wel goed hier.

@Vlinder, Ik weet nog dat ik idd super nieuwsgierig was naar het kindje in mijn buik. Ook was ik ervan overtuigd dat ik met 38wk zou bevallen. Om mij heen gebeurde dat heel veel. Nou bij mij dus niet, ik baalde wel hoor toen de 38wk langzaam voorbij schoven en wk 39 in aantocht kwam. Precies om mijn uitgerekende dag begonnen mijn weeen en de volgende dag was Lisa geboren. Ik had een super bevalling. Wel heb ik een aantal weken mijn zwangere buik gemist hoor, hahaha. Ik hoop echt dat ik nu weer zo'n makkelijke en mooie bevalling krijg.
Mijn verloskundige van toen is nu in de ziektewet en ze weten niet wanneer ze terug komt. Ik baalde daar heel erg van, want ja ik wilde eigenlijk dat zij ook mijn 2de kindje haalt. Nou krijg ik gister via hyves een berichtje van haar dat ze mijn bevalling dit keer ook wil doen en of ik dat ook wil. TUURLIJK wil ik dat ik wil niks liever!!!!

Liefs xxx
8wk, 2dg

Hallo meiden,

Volgens mij hopen we allemaal dat de babies eerder komen!
Zelf begin ik ook al te denken dat ie er er over 2 weekjes misschien al is, of 3 of 4. Maar hopelijk niet na 16 juli! Mn schoonzusje was 12 dagen te vroeg en mn vriendin 10 dagen, maar ja we zullen het gewoon moeten afwachten....

Patricia, wel fijn dat je merkt dat je lichaam weer aan het werk is! Hoewel die steken natuurlijk niet zo'n pretje zijn, dat buikje juist wel!

Bo, wat vervelend dat je zo beroerd bent, maar het is voor een heel goed doel...
Hopelijk zakt het met een paar weken wat af , en kun je dan helemaal volop genieten!

liefs Tara

Hoi meiden,

Nu heb ik weer even tijd om hier te lezen en te posten.
Als ik een dag niet ben geweest is het toch wel vreemd hoor!

De afgelopen twee dagen ben ik druk geweest met het ophalen van allerlei dingen die ik had besteld voor de kleine.
De Hema belde dat de gordijnen klaar waren, de luiertas was binnen, de canvasdoeken die ik had besteld om op te gaan schilderen en verder het ik gisteren met mijn zusje geshopt bij de Prenatal. De euro's vliegen de portemonnaie uit (haha).
Als het goed is kunnen we zaterdag de kinderwagen, maxicosi en klamboe ophalen bij Babymax in Veenendaal, maar daar worden we als het goed is morgen eerst nog over gebeld. Ze hadden mijn man wel gezegd dat de spullen deze week binnen zouden komen, dus als we morgen rond 12 uur nog geen telefoontje hebben gehad bellen we er zelf maar weer achteraan.
Wel fijn dat ik nu steeds meer dingen in huis krijg, want ik merkte wel dat ik wat onrustig werd bij het idee dat er nog zoveel dingen in bestelling waren (en de levertijd liep bij alles uit). Tuurlijk hebben we nog tijd genoeg, maar ik merk dat ik echt wat last van nesteldrang heb de laatste weken.

Vanavond heb ik de 6e les zwangerschapsgym.
De eerste paar keer had ik hetzelfde gevoel als jij Vlinder en dus ook niet echt de behoefte om zwangerschapsverhalen met wildvreemde vrouwen te delen.
Maar nu naar een paar lessen ken ik ze toch al wat beter en vind ik het ook wel gezellig om elkaar weer te zien. Vanavond krijgen we als het goed is buikmassage ofzo, ik zie wel wat ik me daar bij voor moet stellen.

@Patrica, dat zal wel schrikken zijn geweest die buikpijn. Gelukkig dat je weet dat het het groeien van de baarmoeder is en dat het geen kwaad kan, dan is de pijn te accepteren. Leuk ook trouwens dat jouw VK van toen ook deze bevalling weer wil gaan doen.

Wat betreft de datum van de bevalling: aan de ene kant kijk ik er wel naar uit, maar aan de andere kant geniet ik nu ook nog heel erg van het zwanger zijn en mijn steeds ronder wordende buikie. Vanaf 12 augustus mag ik thuis bevallen en 16 september ben ik twee weken overtijd. In die tijd zal ik dan ook wel een keer bevallen.
Ik reken gewoon op begin september hoor, maar we moeten het idd gewoon maar afwachten.

Fijne avond nog!

Liefs, Twinkel3

Hoi meiden,

Bij mij is het niet goed, klachten sinds paar dagen weg, gister een test gedaan en die was al een stuk minder positief en vandaag weer een test gedaan en weer minder positief als gister.
omdat ik nog geen bloed verlies en geen krampen heb kan ik woensdag pas naar de verloskundige. Ze zegt dat het niet mis hoeft te zijn, ja daaaag het is echt wel mis en ja het zit er nog wel maar het leeft niet meer dat weet ik zeker. Gister had ook al gebeld toen nam ze niet eens de tijd om te luisteren en zat ondertussen allemaal andere dingen te doen en na 1 min hing ze alweer op, want ze moest een ander tel. oppakken. Lekker en er is maar 1 praktijk in mijn woonplaats.
Nou een beetje een warrig verhaal, maar ben een beetje van slag en erg verdrietig.

liefs bo

Hallo Bo,

Ik ben wel geschrokken van jouw berichtje meid.
Shit zeg dat je geen vertrouwen meer hebt in je zwangerschap.
Ik kan jouw gevoel niet wegnemen, maar hoop toch echt dat je er flink naast zit meid.
Misschien wil je het wel helemaal niet van me horen, maar afnemende kwaaltjes en een dunner wordende testlijn hoeven echt niets te zeggen over het wel/ niet goed gaan van de zwangerschap.
Zelf namen mijn kwalen ook helemaal af rond de 7/8 weken en mijn vriendin had ook geen vertrouwen in haar zwangerschap nadat ze het lijntje op de zoveelste zwangerschapstest dunner zag worden ipv donkerder.
Ik hoop zo voor je dat je zorgen voor niets zijn meid.
Ik wil je veel sterkte wensen met het afwachten in onzekerheid.
Tot woensdag duurt dan idd best lang.

Dikke knuffel van mij!

Liefs, Twinkel3

Hey Bo.

Wat ontzettend vervelend zeg. Ik zou toch nog eens bellen hoor of via de huisarts een snelle afspraak proberen te regelen.

Hopelijk valt het allemaal mee en is het goed maar ik snap je gevoel en je ongerustheid zeker wel!

Succes en houd je ons op de hoogte.

x-vlinder

Bo, hoeveel weken ben je nu? Kon het zo snel niet terug vinden.
Het is nl wel zo dat het zwangerschapshormoon steeds minder gaat worden nu en de streep dunner kan gaan worden.

Terug
Bovenaan