Hoi!
Vanochtend op het consultatiebureau geweest met Benthe. Alles gaat prima! Ze weegt nu 5550 gram en is 58.5 cm lang. Heb net naar de metingen van Lise gekeken en ze waren ongeveer even oud toen Lise de laatste metingen had. Lise is dus wat groter dan Benthe. Ze zeiden wel dat Benthe groot is voor haar leeftijd, dan heb jij dat vast ook te horen gekregen Alle testjes deed ze ook prima en de prikken vielen reuze mee. Ik zag er niet tegen op en dat scheelt denk ik ook al een hoop. Zo'n kleintje voelt ook de spanningen van een moeder. Ze huilde alleen toen ze de prikjes kreeg. Na de eerste (DKTP) moest ze zelfs lachen, bij de 2e (PNEU) huilde ze ook maar even, maar wel harder. Die schijnt ook meer pijn te doen. Beentjes idd goed gemasseerd en nu ligt ze in bed. Voor het slapen gaan wat Tujababy druppels op de speen (VSM). Gek genoeg wil ze de speen nu wel... denk dat ze het toch wel voelt. Als ze op haar moeder lijkt -wat ik niet hoop- dan krijgt ze een dikke bult op de beentjes en stijven beentjes... Ik heb altijd last van vaccinaties... we zullen moeten afwachten. Tot nu toe is ze een echt bikkeltje. Zo stom, een kindje voor ons moest heel hard huilen en lang en Benthe niet en dan ben ik stiekem wel een beetje trots op ons stoere meisje
Oja, Benthe slaapt nu alle slaapjes in haar slaapzak. Ze is nu dus uit de bakerdoek. Geeft mij wel een fijn gevoel, want ze werd de laatste dagen huilend wakker en probeerde dan uit de doek te komen. Nu wordt ze weer tevreden wakker!
Ook hier moet dratisch opgeruimd worden. Heb gisteravond de konijnen in de woonkamer rond laten lopen en eentje heeft in de "toilethoek" zitten graven dus nu liggen er houtkorrels rond de kooi.... en krijg straks de fysio langs voor Benthe...
Moet ook nog een strijk doen, dus hoef me niet te vervelen.
Tara, ja mn mannetjes eerste vaderdag! Hij heeft een digitale fotolijst gekregen. Hij was er helemaal blij mee (hihi en ik ook, want hij staat natuurlijk in de woonkamer) Vandaag 1 maand voor je uitgerekende datum! Hoera, nu hoor je officieel bij de hoogzwangeren!! Vandaag laatste dag hé? Zal idd gek zijn om thuis te zijn. Ook ik moest, net als Ukkie, wennen, maar kon mn werk heel snel loslaten. Voor jou als zelfstandige is dat misschien iets lastiger kan ik me zo voorstellen. Ik moet vandaag over precies 1 maand weer werken. Het begint nu al wel een beetje te kriebelen, begin de mentale uitdaging te missen... want tja die zit niet echt in een poepluier.
Maar de tijd van het grote genieten is nu voor je aangebroken en doe dat ook vooral. Rust lekker uit, want het cliché is waar, na de komst van de kleine heb je een stuk minder tijd om dat te doen
Over dat wassen... ik had echt hele erge nesteldrang (net als jij Twinkel, ha ha) en heb dus ook echt, maar dan ook echt alles gewassen; hydrofiele luiers, waskussenhoezen, lakentjes, kleertjes, rompertjes, sokjes, kruikenzakken, mutsen.... en wat weet ik nog niet meer en daarna ALLES gestreken.... dat was nog vreemder, want ik had echt een hekel aan strijken, ha ha!!
Bo, sterkte vanmiddag.
Liefs Anoek