Wiebelmama's 2

BAAAAAAAAAAAAAAAAL

Ik had een onwijs lang bericht getikt, klik ik op een verkeerd knopje en WEG is ie. Ga nu eerst eten, tik later mn bericht wel weer.

BAAAAAAAAAAAAAAAAL

Goedemiddag,

Hey ukkie, blij te lezen dat ik niet de enige ben die dit weleens overkomt :)

Vandaag ben ik precies 36 weken! Nog 1 weekje en dan mag onze uk komen krijg dr wel zin in hoor. En ja anoek, ik vind 37 weken ook echt weer een mijlpaal.

Ga nu snel nog even wat doen, want mn schoonzusje met mn kleine nichtje( 4 wkn) komen zo op visite.

Liefs Wendy

Hallo meiden,

Zo zeg ik dat ik waarschijnlijk eventjes niet zal zijn, zo zit ik toch weer op het forum.

Ik heb even verplichte rust gekregen vanuit school.
Vanmorgen vroeg een collega hoe het ging en ik heb toen maar eerlijk gezegd dat ik toch wel veel last heb van mijn bekken en dat ik dat lastig vind op het werk, vooral in een groep met 27 jongste kleuters.
Terwijl ik met haar aan het praten was (lees - een traantje aan het wegpinken omdat ik het zo moeilijk vind om toe te geven dat het niet zo geweldig gaat), kwam er een andere collega binnen die tijdelijk de directrice vervangt. Zij heeft mij gemaand om morgen en vrijdag tijdens het schoolkamp  thuis te blijven en eventueel alleen te komen met de BBQ. Echt heel lief en begripvol van ze.
Dus ga ik morgen thuis aan het werk, zodat ik tussendoor ook even kan gaan liggen.

Verder hebben al twee moeders zich aangeboden om mij te assisteren in de klas op de woensdagen en de vrijdagen. Geweldig hoor.
Ik vind het echt ontzettend moeilijk om toe te geven aan mijn bekkenklachten, maar heb deze aanbiedingen toch maar met beide handen aangegrepen.
Heel lief hoe iedereen mij meehelpt (al voel ik me dan soms wel een soort "gehandicapte").

Ook thuis zal ik dus wel een stapje terug moeten doen in mijn nesteldrang , Anouk en zal ik mijn man wel vragen om het stofzuigen e.d. te doen. Zo kan hij ook meehelpen aan het klaarmaken van het "nest".
Stof afnemen en strijken kan ik wel zelf blijven doen hoor.

Dus eigenlijk hoef ik nu nog maar 4 weken te werken.
Dan ben ik trouwens ook 34 weken zwanger, dus zou ik anders ook met verlof zijn gegaan. Mijn verlof is dus niet langer voor de bevalling, maar juist erna omdat ik 3 weken compensatie krijg voor het samenvallen van het verlof en de zomervakantie.

Nou, dat was weer een heel verhaal.

Ik ga nu even (heel wijs) in bed liggen en spreek jullie snel weer.

Liefs, Twinkel3

Poging 2...

Heb net lekker een rondje gelopen met Lise en boodschapjes gedaan. Daarna heeft Lise in de box liggen spelen. Ze wil dan de speeltjes die aan de boxspiraal zitten, pakken. Zo mooi! Af en toe heeft ze ze ook echt vast (en dan heeft ze geen idee hoe ze dat gedaan heeft volgens mij)...

Twinkel, vervelend hoor, dat je zo'n last hebt van je bekken. Maar wel heel fijn dat je 'zomaar' een dagje thuis bent en dat je het rustig aan kunt doen. En verstandig hoor, dat je de hulp hebt aangeboden. Je bent geen gehandicapte, je bent zwanger en dat vergt veel van je lijf. Is niet zomaar iets... Probeer het dus maar rustig aan te doen.

Oja, jullie hebben uiteindelijk de Mutsy gekocht. Was het even vergeten (soort ontzwangerschapsdementie, haha). Is 'ie makkelijk in- en uit te klappen? Leuk he, voor het eerst de kinderwagen in elkaar zetten. Ik heb er rondjes mee door de woonkamer gelopen hoor, toen wij 'm net hadden (jaja, jullie mogen me voor gek verklaren).

Vlinder, ik had geen last van maagzuur. Helpen de Rennie-tabletten niet? Of heb je die niet geprobeerd? Ik hoop voor je dat de medicijnen die je gekregen hebt, helpen. Maagzuur is geen pretje...

Ja, verhuisplannen hier ja. We wonen nu in een rijtje, totaal misschien 85m2 woonoppervlak. Niet ruim dus. En met een box, kinderwagen (moet in woonkamer, past niet in de gang) en meubels is de woonkamer al snel vol. We hebben 3 slaapkamers nu: in 1 slaapt LIse, in 1 wij en 1 is de 'computerkamer/thuiswerkkamer. Die laatste is echt een klein hokje hoor (5m2 ofzo)...
We zoeken naar een hoek of 2 onder 1 kap, zodat we wat meer ruimte hebben. Ook bergruimte, want nu hebben we een plat dak en kunnen we onze troep (noem het maar zo) bijna niet kwijt. We hebben al een inbouwkast gemaakt in 1 van de slaapkamers, maar dan nog hebben we te weinig ruimte. Oftewel: we knappen uit ons huis!

Tara, zwangerschapsdementie: heel herkenbaar. Had ik ook. En is volgens mij ook nu nog niet helemaal weg. Zal wel langzamerhand wegtrekken...

Patricia, gaat het alweer beter met Lisa? Vervelend hoor, dat ze ziek was. Hoop dat jij het niet ook te pakken krijgt... Verder alles goed? Wanneer had jij ook alweer je echo?

VS, met jou ook alles goed? Hoe ver ben je nu precies?

Ik zag trouwens laatst in zo'n teleshop-programma dat tijdens een
zwangerschap je buik (huid) zo wordt opgerekt, alsof je 3 keer je eigen
gewicht bent. Maar dan in een erg korte tijd natuurlijk. Poe. Dan is
het niet raar dat ik nog een beetje een blubberbuikje heb (zowel beetje vet als een beetje slappe huid)...

Nou meiden, geniet van jullie zwangerschap, van jullie verlof (Tara, en voor Twinkel en Vlinder ook bijna) en tot snel!

Liefs, Ukkie26

Hoi meiden,

Twinkel wat vervelend dat je zo last van je bekken heb. Nou heel goed dat je naar huis bent gestuurd en dat je het even rustig aan mag doen. Goed om jezelf denken hoor!!

Ukkie verhuisplannen, leuk! Hebben jullie al wat op het oog of gaan jullie rustig om je heen kijken?

Vlinder wat vervelend dat je zo last hebt van maagzuur, heb je al medicijnen  gekregen en helpt het wat?

Tara lekker van je verlof aan het genieten? Schiet nou echt op hè! Spannend allemaal.

Patricia hoe is het nu  met je dochter? en met jezelf al last van kwaaltjes?

Anoek lekker aan het genieten van Bente?

Ik ben vandaag  volgens de echo 7 weken en 4 dagen (had zelf 7 weken en 6 dagen dus komt wel aardig overeen) Tja en waarom ik dacht dat het niet goed was.... Had in het begin heel erg veel last van misselijk en moe en opeens bijna niet meer. Na een aantal dagen begon ik me zorgen te maken en wilde mezelf gerust stellen door nog een test te doen, naja die was dus helemaal niet zo donker als eerst. De dag erna weer een test gedaan en die was nog lichter en dat was voor mij het moment waarop ik besloot dat het niet goed was en dat ik geen valse hoop wilde want dat zou toch niets veranderen. o o wat een muts ben ik toch haha! Heel weekend verdrietig, maar zat niet echt in de stres omdat ik al 'wist' dat het niet goed zat haha.

Liefs bo

Hallo,

Leuk is dat ukkie, op zoek naar een nieuw huis! Hebben jullie al wat op het oog, of wil je eerst het oude kwijt? Blijf je wel in dezelfde plaats/stad?

Twinkel, wel goed dat even naar jezelf moet luisteren van anderen. Blijft toch lastig om aan je beperkingen toe te geven (heel herkenbaar). Bekkenklachten zijn erg lastig, en je moet nog wel even dus is het wel verstandig om ze serieus te nemen.

Bo, gelukkig dat jou gevoel er helemaal naast zat! En nu over een paar weekjes weer een echo zeker?

Ik zat net in het ikke-boek mn vriend te lezen, schrik ik me helemaal rot! Hij was bij de geboorte 57 (ja, je leest het goed) cm, en  bijna 9 pond. Nou vind ik dat gewicht niet zo heel spannend, maar die lengte.... volgens mij mag  ik nog wel even naar de winkel om wat spul in maat 62 te halen. Ik heb nu alleen kleertjes en rompers in maar 50/56.
Als onze uk ook zo'n  reusje is, dan past dat nieteens.... Ik was zelf trouwens 48 cm en 6 pond. Ik weet eigenlijk nieteens of dat ook wat zegt over de baby.  
Nouja, ik zal maandag wel even aan de vk vragen wat zij inschat. De laatste keer zei een andere vk (we hebben er 5) dat ze dacht dat het wel een vrij lang kindje was, maar niet bijzonder zwaar. Ze noemde alleen geen getallen.

Oja, alle babywas is gedaan, moet het alleen nog strijken

liefs Tara

Hoi meiden,

Het is hier rustig geweest vandaag.

Ik heb vandaag dus een dagje thuis gewerkt (voorbereiding 10min-gesprekken en wat werk voor de Culturele commissie waar ik in zit).
Verder heb ik goed op mezelf gepast en ben ik vanmiddag nog even braaf gaan liggen.
De bedoeling was dat ik een uurtje zou gaan liggen, maar ik werd 3 uur later pas weer wakker (slaapkoppie hè!).

Met mijn bekken gaat het op en af. Als ik net heb gelegen gaat het aardig, maar ik heb het ook zo weer te pakken. Ik wissel het zitten, lopen en liggen dus maar wat af.
Ook heb ik maar een plastic zak op de autostoel gelegd, om in en uit de auto te draaien. Vond ik wel een beetje mutserig, maar het helpt wel.

Alles goed met jullie?

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan