Wiebelmama's 2

Hallo meiden,

Jee, wat een schrikken zeg Patrica. Ik kan me voorstellen dat je je flink zorgen maakte. Wel fijn van het ziekenhuis dat ze je lieten komen en haar goed onderzocht hebben.
Hoe is het nu met haar? Is ze al weer een beetje opgeknapt?

@Tara, ja wij hebben ook de zwarte kipling tas. Mooi is hij hè! En erg praktisch ingedeeld vind ik. Op het moment staat de kinderwagen + luiertas even in de woonkamer, omdat het in de schuur nog vol staat met pakketten voor de kinderkamer.
Mijn man is nu druk bezig met de kast, wat nog een hele puzzel is.
Hij vindt het wel leuk werk om te doen, dus ik laat hem maar lekker even "spelen".

@Anoek, die adviezen die jij schreef kreeg ik idd ook van de VK. Dus daar probeer ik me ook maar zo goed mogelijk aan te houden. Mocht het nog zo blijven als afgelopen week, dan schakel ik denk ik wel een fysiotherapeut in, maar ik denk dat ik het eerst maar eens moet proberen met wat meer afwisseling in de bewegingen (en dan vooral ook af en toe gaan liggen) en verder het zware werk maar even uitbesteden.
Ik ben dan wellicht wat langzamer en loop een beetje komisch, maar het is voor het goede doel moet ik maar in gedachten houden.

Wat gaat jouw meissie trouwens al vooruit zeg in haar bewegingen.
Knap hoor wat ze allemaal al kan!

Fijn (oranje)weekend!

Liefs, Twinkel3

hallo meiden,

daar was ik ook weer eens. Alles gaat goed. We hebben van de week de 12-weken echo gehad en het was geweldig om al zo'n klein hummeltje te zien. Vreemd idee dat dat in mij zit.  Gister de uitslag gekregen van de testen (nekplooi en bloed) die ze hebben gedaan en alles is goed (gelukkig). Ik was daar wel wat zenuwachtig voor omdat we toch een verhoogde kans hadden, maar dat risico is nu heel klein.
Met mij gaat het alweer een stuk beter dan de afgelopen maanden. Ik heb weer meer energie en ben niet meer misselijk. Maar als ik eerlijk ben zit ik niet de hele tijd lekker in mijn vel. Het afgelopen half jaar is heel zwaar geweest en eigenlijk zou ik graag op vakantie willen gaan om bij te tanken, maar dat zit er helaas niet in (geen vakantiedagen). Verder is het soms best lastig om ver weg van familie en vrienden te zitten, vooral op momenten als het op het werk niet loopt en ik me afvraag waarom ik hier dan zit. Maar gelukkig gaat het alweer wat beter en het scheelt stukken nu ik niet meer zo moe ben.

Bo, fijn dat alles toch goed bleek te zijn

Patricia, dat moet schrikken zijn geweest met Lisa. Gaat het vandaag de hele dag goed?

Tara, het is nu echt aftellen bij jou. Ik ben heel benieuwd wanneer je kleine komt.

Twinkel, vervelend dat je zo'n last van je bekken hebt. Zorg goed voor jezelf

Anoek, geweldig om te  lezen dat Benthe al zoveel kan doen en zo snel vooruit gaat.

Ukkie, hopelijk vinden jullie snel een nieuwe woning en raken jullie je eigen woning ook goed kwijt. We zijn wel een stelletje verhuizers hier!

Vlinder, ik hoop dat je medicijnen tegen brandend maagzuur helpen.

Pippie, de compu problemen al bijna opgelost?

Zo ik ga hier nog wat doen en regelen
liefs
vs

Hey Vs,

Leuk weer eens wat van je te horen! Gelukkig is de misselijkeid over, en krijg je weer wat meer energie. Lijkt me idd wel lastig om in zo'n intense periode (zw worden, icsi, en nu echt zwanger) zo ver weg van je vrienden en familie te zijn. Komen er de komende tijd nog wel familie of vrienden jullie kant op? Ik hoop het voor je.
Hoe is het daar eigenlijk geregeld met verlof? Lijkt nu nog ver weg voor jou, ik weet het.

Hier gaat alles prima. Morgen weer naar de vk voor controle. Ik heb zojuist even mn ziekenhuistas klaargemaakt,jaja....het wordt nu wel echt hoor!
Mn vriend heeft de box van boven gehaald, die staat nu in de kamer. We hebben de maxi cosy ook naar beneden gehaald en even geoefend in de auto. Oja, morgen ook alvast de klossen, ondersteek en ruggesteun ophalen want vanaf woensdag mag het gebeuren!!!!

liefs  Tara

Hallo.

Hier ben ik weer.

Het weekend weer bijna achter de rug.

VS wat goed om weer eens wat van je te horen! Geweldig dat de echo en de testen goed zijn. Bijzonder is dat he? Ik snap heel goed dat de afgelopen periode en het ver van huis zijn een grote rol speelt bij alles.
Heb je voorlopig helemaal geen vrij? Adv dagen ofzo kennen ze daar niet?

Tara ben je nu woensdag alweer 37 weken? In mijn verlof ga ik ook alles op een rijtje zetten en de laatste spulletjes kopen en klaar zetten etc.

Patricia gaat het weer wat beter met Lisa? Ik denk ook dat je beter 1 keer teveel dan 1 keer te weinig advies van de dokter kan vragen...daar zijn ze ook voor tenslotte!

Hoe is het met de andere wiebelmama's/meiden?

Het verlies van Rusland alweer te boven? Ik vind het wel jammer dat we uitgeschakeld zijn maar goed...ze waren nou eenmaal beter die russen.

Ik ga nog even wat rommelen hier en dan lekker slapen. Morgen wer een volle, drukke werkweek voor de boeg.

x-vlinder

Hoi meiden,

Tja, het is hier ook wat stiller in huis na de nederlaag van gisteravond met het voetballen. De oranjeattributen zijn weer richting zolder verdwenen en de wedstrijden zijn niet meer zo spannend nu Nederland niet meer deelneemt aan het EK.
Ik vind het ook wel jammer hoor, maar was er gisteren niet zo onthutst van als mijn man.

Verder hebben we nu wel heel veel plezier van onze inspanningen dit weekend.
De meubeltjes voor de kinderkamer zijn in elkaar gezet, staan op plek en zijn gepoetst (onhandige plekken door mijn man ). Het is echt supermooi geworden.
Volgend weekend willen we nog wat kleur op de muren verven, de wandplank moet nog opgehangen worden en de klamboe moet nog komen. Ik vind het iedere keer weer super om even binnen te lopen daar. Ik kon me dan ook niet bedwingen om alvast wat te wassen en te strijken, zodat ik ook al wat kastjes in kon gaan pakken.
Tja, nesteldrang...
Ook mijn man leek hier dit weekend trouwens last van te hebben.

@Vs, fijn om te horen dat je je weer wat fitter voelt dan de afgelopen weken.
En helemaal geweldig dat jullie zo'n mooie echo hebben gehad. Onvoorstelbaar hè, dat dat allemaal in je lijf gebeurt.
Ik kan goed begrijpen dat je alle gebeurtenissen van de afgelopen maanden nog niet echt een plekje hebt kunnen geven en dat is idd alleen maar moeilijker als je naasten niet in de buurt zijn om soms even je hart bij te kunnen luchten.
Het is en blijft waarschijnlijk toch een periode uit je leven die je vormt en waarbij je de bijbehorende emoties altijd met je mee zult blijven dragen.
Succes hiermee meid!

@Vlinder, de laatste loodjes tot de vakantie! Lekker aftellen meid.
Alhoewel ik het werken met de kinderen helemaal geweldig vind, zie ik nu toch ook echt wel uit naar mijn verlof (voor mij nog 4 weken).

@Tara, bijna 37 weken! Ik begin nu toch wel steeds nieuwsgieriger te worden naar jullie kindje en jullie waarschijnlijk des te meer.
Heb je zelf het idee dat je al snel gaat bevallen, of denk je dat je misschien wel overtijd zult gaan? Het blijft afwachten. Ik houd het forum goed in de gaten!

Fijne avond nog en tot snel.

Liefs, Twinkel3

Hoi hoi,

Had ik vanmiddag een heel lang verhaal zitten tikken, wordt mn internet eraf gegooid..al dan niet door mn eigen schuld...Was zo pissig dat ik geen zin meer had om het opnieuw te typen...
Dus nu een nieuwe poging. Wel iets minder lang, want wil zo mn tv-serie kijken!

Twinkel, fijn dat de meubeltjes in elkaar staan en dat je er zo blij mee bent! Heerlijk lekker wegdromen hoe het zal zijn als de kleine Twinkel (m/v) er is! Ik kon daar echt van genieten. Stond ik in het kamertje over mn buik te wrijven en er tegen te praten en probeerde me er een voorstelling van te maken hoe het zou zijn als onze uk in het bedje zou liggen... Weet je al welke kleur de muur gaat worden?

Tara, jij woensdag 37 weken! Watgaat het hard. Ook ik heb zo'n voorgevoel dat jouw baby de eerste vroege wiebelbaby zal zijn  Lise en Benthe waren allebei net iets te laat  Alles inmiddels klaar? Klossen nu onder het bed en zo?

Vs, fijn je hier weer even te zien en heerlijk dat alle kwaaltjes van het begin verleden tijd zijn. Kan me voorstellen dat het zeker nu moeilijk is dat je familie en vrienden zo ver zijn. Weet dat je hier je hard kan luchten - ook over andere dingen dan zwangerschap en babies-, want het is heerlijk anoniem  Houd je taai meid. Je bent sterker dan je zelf denkt (wijze woorden van mn moeder)

Ukkie, hoe is het met jou? Hoe vordert de huizenjacht? Hebben jullie al een oplossing voor het KDV-probleem?
HIer is een ander KDV-probleem  Zijn er achter dat de openingstijden van ons KDV niet voldoende zijn om zelf te kunnen halen en brengen als mn man weg is (en dat is ie de komende tijd erg veel) en een enkele keer is het niet erg als ik eerder weg ga, maar voor een langere periode elke dag is geen optie. Dus.... probleem... besprak dit met mn voormalige treingenoot en zij brengt haar dochtertje naar een ander KDV hier en daar zijn de openingstijden ruimer. Heb vrijdag een mail getsuurd met de vraag hoe lang de wachtlijst is... Wat denk je? Géén wachtlijst! Vandaag gebeld en morgen kan ik komen kennismaken. Als alles naar mn zin is, gaat Benthe daar dan heen in sept of misschien eerder als het KDV coulant wil zijn. We zullen zien! Geeft in elk geval mij meer rust dat ik weet dat ons probleem op te lossen is en ook nog zo snel!

Vandaag is officieel de laatste dag van mijn zwangerschapsverlof. Moet er toch niet aandenken dat ik morgen weer had moeten gaan werken...  Maar die dag dat ik de dag er na moet gaan werken, komt nu toch wel heel dichtbij. Het zal wel even wennen worden, ben al bijna 4 maanden vrij...maar heb ook wel weer zin in wat uitdaging!

NU snel naar mn serie, is al begonnen!

Liefs

Goedemorgen,

Twinkel, wat leuk dat je meubeltjes nu eindelijk staan. Nu komt het wel dichterbij hè? Ik ga ook nog regelmatig even op het kamertje kijken hoor!

Anoek. ben benieuwd hoe de andere kdv  je lijkt. Wel handig dat ze geen wachtlijst hebben. En het einde van je verlof in zicht.... Tsja je moet er straks echt weer aan geloven, maar eerst nog maar even lekker genieten. En na een paar weekjes werken heb je alweer vakantie toch?

Hier alles nog rustig. Gisteren weer bij de vk geweest, en onze uk blijkt een kleintje te zijn, ze schatte hem/haar met 40 weken op 3250 gram. Ook was mn bloeddruk gestegen, maar nog niet zorgwekkend. Kreeg wel advies om het nu écht rustiger aan te doen. Toch lastig, zit niet zo in mn aard. Gisteren laatste middagje gewerkt, en ik merk ook wel dat dat eigelijk niet zo goed meer wil. Na lang staan of lopen krijg ik last van mn bekken/rug. Moet ook nogmaals urine inleveren, omdat ik nog steeds harde buiken heb.  

Nou ik ga nu maar even verder met de enveloppen schrijven, dan is dat ook weer klaar!

liefs Tara  

Hallo meiden,

Vandaag heb ik weer een dagje vrij. Lekker hoor.
Ik heb me vanmorgen dan ook even flink bezig gehouden met de babywas en strijk en de kasten en lades worden inmiddels steeds voller.
Het is idd heerlijk om iedere keer even binnen te lopen en om na te denken over het inpakken van de kasten en lades. Onvoorstelbaar dat daar binnenkort ons kindje in zal liggen. Ik begin wel steeds nieuwsgieriger te worden.

Hoeveel rompertjes en kledingsetjes in maat 50/56 hadden jullie trouwens in huis voor de bevalling? Ik heb 5 rompertjes en 3 kledingsetjes en twijfel of ik nog wat bij moet kopen.
Het is nl. allemaal sexe-neutraal en ik ben bang dat het straks in de kast blijft liggen wanneer de kleine is geboren, omdat het dan juist leuk is om echte jongens- of meidenkleding aan te trekken. Aan de andere kant wil ik natuurlijk ook wel genoeg hebben voor de eerste dagen. Vandaar dus mijn vraag aan jullie (ervaren) moeders.

@Anoek, wat fijn zeg dat er geen wachtlijst is bij dat andere KDV.
Hopenlijk heb je er ook een goed gevoel bij wanneer je er rondloopt en kun je Benthe er straks met een gerust hart achter laten.
Lekker dat je nog even bij huis kunt blijven. Ik denk dat 10/12 weken na de bevalling wel weer erg snel is om te beginnen en ben ook blij dat er zo'n goede regeling voor ouderschapsverlof is in het onderwijs.
Ik zie ook wel uit naar mijn verlof, maar dan meer naar het gedeelte na de geboorte.
Vanaf 34 weken ben ik bij huis en ik hoop maar dat ik vanaf die tijd niet al te veel uit ga zien naar de geboorte, want dan duurt het wachten wel lang.
Aan de andere kant  begin ik het werken lichamelijk wel zwaar te vinden, dus wat dat betreft zou ik wanneer er geen vakantie zou zijn geweest waarschijnlijk wel zijn gestopt met 34 weken zwangerschap.
Nog een paar (drukke) weekjes, maar die vliegen waarschijnlijk wel voorbij.

@Tara, fijn dat alles weer goed was bij de controle.
Je bloeddruk was dus wel iets verhoogd las ik. Hoe hoog was die dan?
Wanneer ze je adviseren om het wat rustiger aan te doen dan zou ik ook maar proberen om hun advies op te volgen, alhoewel ik me ook goed kan voorstellen dat dit erg lastig is wanneer je je verder wel fit voelt.
Is het kamertje verder helemaal klaar?

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar wij zijn van plan om een paars kleurvlak op de muur te verven. De gordijnen zijn olijfgroen. Dat vonden wij wel een mooie combinatie samen met de witte meubels.
Ook zijn mijn schilderijtjes inmiddels klaar, dus die kunnen ook een plekje krijgen op de kamer.

Tot gauw!

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan