Wiebelmama's 2

Hoi!!!!

Nou ben inmiddels terug van het KDV! En ik ben echt suuupppeeerrr enthousiast!! Waarom zijn we daar niet eerder gaan kijken?? Het is net ietsje verder weg, maar toch goed te doen hoor... Met de auto slechts 6 min rijden (in en uitladed niet meegerekend dan hé?) Anyway, heb een rondleiding gekregen en ze heeft verteld over hoe ze omgaan met de kinderen e.d. Ik heb er een ontzettend goed gevoel bij. Ik vond het centrum er zelfs vezorgder uit zien en ook veiliger. Verder nog meer pluspunten! KOrtom, niet alleen vanwege de openingstijden, maar het is gewoon helemaal goed! Benthe kan er zelfs 16 juli al starten mocht ik het voor elkaar krijgen dat ik onder het contract met Catalpa uitkan en anders per 1 september. Heb net Catalpa gebeld en kreeg niet eens direct een nee. Argumenten zijn ook sterk, ha ha! Ik red het met de tijden niet en daarnaast komt Benthe slechts 14 dagen tussen 16 juli en 1 sept omdat onze vakantie van 3 weken erin valt. Dat moet je niet willen als KDV lijkt mij. Dus voor beide partijen is het beter als ze opzegtermijn niet hanteren, maaaarrrr..... geld speelt hier voor Catalpa natuurlijk de hoofdrol. Niet dat ze dat zeggen, maar het is natuurlijk wel zo. Ze gaan nu kijken of ze een ander kindje in Benthe's plaats kunnen plaatsen (zo vangen ze dus toch geld op deze kindplaats) en is dat het geval dan verwacht ik dat ik niet aan de opzegtermijn gehouden wordt. Vanmiddag bellen ze daarover terug.... Hoop het zo, zou voor Benthe wel zo fijn zijn!
En als ik heel diep in mn hart kijken en heel eerlijk ben, dan heb ik ook niet zo'n supergevoel bij het KDV van Catalpa, maar was in mijn ogen toen de enige optie... Gelukkig weet ik nu beter, hihi! IK laat nog wel weten wat eruit gekomen is!

Tara, een kleintje! Benthe was 3410gr, ookniet zo'n grote dus. Mijn vk vertelde me alleen doodleuk toen ze mn opluchting zag dat gewicht niks uitmaakt, maar de grootte van het hoofdje wel, ha ha!! Gelukkig heeft Benthe een klein koppie :)
Bloeddruk gestegen? Niet zo mooi... doe je nu dan ook echt rustig aan? De winkel draait wel, probeer het los te laten meid! Denk aan je kindje én aan je zelf. KUnnen je harde buiken geen voorweeën zijn? Of denken ze dat je toch weer of nog steeds een blaasontsteking hebt?

Twinkel, klinkt gaaf zeg jullie kamertje! IK was het die het vroeg :) Wat betreft de kleertjes... Ik had heel wat rompertjes, met lange mouwen, korte mouwen en zonder mouwen. Die met lange mouwen heeft ze eigenlijk amper aangehad. Wij hadden 2 setjes maatje 50 en 5 shirtjes mt 56 en 3 broekjes mt 56. Later kregen we er nog wel dingen bij en weet je mtje 50 is heelsnel wat krap, dus Benthe had gelijk in het begin ook al mt 56 aan, maar dan met de mouwtjes omgeslagen. Werkt ook prima. NU is het een beetje zoeken, want ze zit tussen 56 en 62 in, maar heeft nu toch al regelmatig dingen aan van mt 62. Wij wisten natuurlijk wat het werd ( of had ik dat niet verteld, hihi) en hadden dus wel iets roze in huis. Als je het niet weet, kan je dat later zo halen, dan stuur je je mannetje gewoon even te shoppen! Het is gewoon zo in huis gehaald hoor, zeker met mn goede winkel in de buurt!

Ga nog even stofzuigen en dan Benthe eens uit bed halen. Heb straks afgesproken met 3 meiden van de zw-gym. Ben benieuwd naar hun verhalen. In totaal 3 meiden en 1 jongen! Ukkie is jouw afspraak al geweest? Hoe was het?

Liefs

Hallo!!!

Anoek,  ik dacht al dat jij wel wist wat het werd!!!! Jij....... En ons maar in de waan houden dat jullie het niet wisten! Lampje begon bij mij trouwens pas te branden toen je zei welk geboortekaartje jullie hadden. Met dit kaartje moest je wel weten wat het werd.

Wat goed dat de kdv zo goed voelde. Hopelijk hebben ze bij catalpa snel de plek van Benthe weer opgevuld. Lijkt me wel zo fijn als ze vanaf het begin naar hetzelfde adres gaat.

Twinkel, geniet je een beetje van je vrije dag? Ik heb echt heel veel rompertjes.
4 met lange mouw, stuk of 8 met korte mouw.... En nog 3 in maatje 62/68 (duurt hopelijk nog even voordat die passen) Wat kleertjes betreft heb ik een stuk of 6 setjes, maar ja wij weten ook wat het is! Als je het niet weet zou ik niet teveel kleertjes halen, je kan zo iemand naar de winkel sturen!

Wat betreft mn bloeddruk, die was gisteren 130/80 niet heel hoog dus. Maar de laatste keren was ie steeds 120/70 en het gaat er ook om dat ie niet te snel stijgt. Ik ga traks nog wel even naar de winkel, maar volgens kan dat niet zoveel kwaad. Ik doe wel rustig hoor! En dat poetsen wat sommigen zo erg doen is toch ook inspannend ?!?

Nou ik ga nu maar even aan de boekhouding, geen zin maar moet toch gebeuren.

liefs tara

Oh, Anoek!!!
Lekker sneaky van je hoor meid om te zeggen dat je het niet wist, terwijl je het dus al wel wist. Hihihi - ik vind het wel een goeie hoor.

Wij weten het echt niet (tja, je zult me op m'n woord moeten geloven), dus kunnen we de kasten nog niet vullen met jongens- / meidenkleding.
Ik heb wel wat in ecru, groen, grijs en wit - dat kan wel voor allebei.

Ik ga nu even boodschappen halen en vanmiddag nog even koffie drinken bij een vriendin.

Doei!

Liefs, Twinkel3

Schande, schande, schande.

Ik zie nu dat ik vorige week woensdag voor het laatst een berichtje heb achtergelaten. Foei Ukkie.

Maar ik heb het 'druk' (op mijn manier). We gaan eind van de week het huis in de verkoop zetten en er moet opgeruimd, schoongemaakt worden. En allemaal papierhandel van de makelaar, kopieën draaien van aktes en ga zo maar door. En dan loopt ook mn BV nog terug: bah. Ik wil echt nog wel een paar maandjes BV geven, dus ik voed Lise eerst, dan kolf ik 2 uur later weer af, dan als ze weer wil, weer voeden en ga zo maar door. Doe ik sinds gisteren, levert nog niet echt wat op. Heb haar vanochtend om 9 uur gevoed, net de fles gegeven (afgekolfd van vanochtend) en gekolfd: maar 20 cc. Dat schiet niet op natuurlijk. Bah. Maar het schijnt dat de aanhouder wint dus...ik blijf proberen.

Over onze verhuisplannen: we blijven in hetzelfde dorp hoor, als we een steen hard gooien ligt 'ie in de tuin van het huis waar we wel willen wonen (donderdag voor de derde keer kijken!!!).

Het gaat hier verder prima hoor. Lise is een vrolijke meid, groeit goed. Ze heeft alleen nogal last van luieruitslag en ze kwijlt ongelofelijk...als ze nog maar geen tandjes krijgt...weeh. Anoek, herkenbaar?

Verder mept Lise steeds gerichter naar haar speeltjes in de box: zo schattig. En ze ontdekt haar stem ook meer en meer. Ook hoeven we haar hoofdje niet meer te ondersteunen (doen we wel uit veiligheid natuurlijk). Ze wil ook steeds meer zitten, we kunnen haar zo 'optrekken' als ze ligt: ze neemt zelf haar hoofdje mee. Wat een verschil met 12 weken geleden! Poe.

Jee Tara, je mag al bijna thuis bevallen! Wat lekker zeg!

En Anoek, ik wist dus niet dat jullie het geslacht wisten. Had wel zo'n gevoel, maar nee...dat heb je goed stilgehouden hoor. Haha. Wij wisten het niet hoor, echt niet!

Vlinder, 9 kilo is echt niet veel hoor, om nu te zijn aangekomen. Bedenk maar dat het meeste je kindje en vruchtwater is, en extra bloed. En als je BV gaat geven, heb je wel wat reserves nodig (ik spreek uit ervaring: eet nog steeds onwijs veel!).

Twinkel, leuke kleuren hoor, in de babykamer.

Over de kleertjes: wij hadden iets van 10 luierpakjes 50/56 (2 overslag lange mouw, 8 korte mouw), en 4 setjes kleertjes. Dan nog 2 losse broekjes erbij. Dat was genoeg hoor, en toen Lise geboren was heeft mn mannetje nog 2 roze pakjes gehaald. Lise heeft de eerste maand in maatje 50 gelegen, daarna een maandje 56 en nu bijna alles alweer 62 (af en toe nog een pakje/broek maat 56).

Het lijkt erop dat Lise het uitslapen heeft uitgevonden: gisteren was het half 9 en vanochtend 9 uur! Heerlijk! Kan ik ook ff wat langer slapen. Alleen: omdat mn BV terugloopt kolf ik 's nachts ook af (anders zit er 10 uur tussen de voedingen, da's wat lang). Dus ik slaap niet aan 1 stuk door...maar dan nog: tot half 9 blijven liggen is heerlijk!

En Lise is aan het overstappen van 6 naar 5 voedingen per dag (logisch als je 3 uur later wakker wordt dan voorheen, haha). Heerlijk, ik had namelijk het gevoel dat ik de hele dag alleen maar aan het voeden was. Nu nog wel een beetje met dat gekolf, maar ik hoop dat dat snel niet meer hoeft...

Patricia, gaat het met Lisa nu weer helemaal goed? Ik hoop het maar voor je/jullie. En hoe voel je je?

VS, fijn te horen dat het goed gaat met je. Ik kan me heel goed voorstellen dat het emotioneel lastig is hoor, alles waar je de afgelopen tijd doorheen bent gegaan en dan zo ver weg van je familie. Sterkte meid! Zie je je familie nog binnenkort? Komen ze naar je toe ofzo?

Oh Tara, je hebt zelfs je ziekenhuistas al gepakt: dan komt het echt dichtbij. Ik weet nog toen 'ie bij mij klaarstond dat ik dacht: nu mag ons babietje komen. En vervolgens lag ik elke nacht wakker van: zou het?! Het duurde vervolgens nog 3 weken, maar ach...

Het is niet eerlijk!!! Ik ga ook in Noord-Brabant wonen. Wij hebben nog steeds geen plek bij het KDV. En Anoek, jullie kunnen zomaar overstappen. Nou, dat zou hier echt niet gaan hoor. Wel fijn dat het zo makkelijk kan! Ik hoop dat wij snel een plekkie krijgen. En anders moet ik tijdelijk 3 dagen werken waarvan 1 thuis, en mn mannetje 3 of 4 (en dan ook 1 thuis). Of Lise moet naar opa's en oma's. Maar dat vind ik zoń gesleep. En die hebben ook geen commode, bedje ofzo staan. Dus dan kunnen we elke dag de hele bende gaan verhuizen. Nou, dat zie ik niet zo zitten...

Meiden, ik ga snel ons huis 'fotoklaar' maken (morgen komt de makelaar foto's maken) en Lise in bed leggen: die is in de box in slaap aan het suffen...

Liefs, Ukkie26

(ik zal proberen wat vaker te komen hoor...)

Hoi Meiden,

Vandaag hebben we de 1ste echo gehad en alles was goed. Lisa is mee geweest en vond het super om te zien. We waren ff bang dat het er 2 zouden zijn omdat ik clomid heb geslikt, maar er zat maar 1 babytje. Wel zijn we 9wk ipv 10k. Het hartje hebben we ook gehoord en ik kreeg tranen in mijn ogen.Wat is dat toch mooi om te horen.
Volgende week mag ik weer naa de VK toe om het hartje te luisteren.

Sinds gister ben ik trouwens steeds erg misselijk. Hoop dat het snel weer overgaat.

Lisa is vanmiddag weer naar school gegaan. Ze had er helemaal zin in.

Ik weet ff niet meer wat er geschreven is, maar las iets over kleertjes maat 50/56. Nou ik weet nog goed dat er tegen mij was gezegt dat ik niet zoveel hele kleine maatjes moest kopen, nou ik kon mijn in mijn kraamweek naar prenatal om kleine kleertjes te halen.

Lisa had met haar geboorte maat 50
Met 6wk maat 56
Met 12 wk maat 62
en met 1jaar maat 74

7wk zachte geluidjes uuh uuuh
15wk reageren op eigen naam
32wk eerste woordje PAPA
11mnd zei ze de eigen naam Lisa

Lisa was wel een vlotte baby.
Met 9wk draaide ze van buik naar rug en weer terug

1ste fruithapje 9wk was peer. Ze vond het sper lekker.
1ste groente 10wk was worteltjes. Was ff wennen.

Liefs xxx

Ha Patricia,

wat fijn dat alles goed was bij de VK! En dat je dan een weekje minder ver bent, maakt niet uit denk? Als het maar goed is (en dat was het!). Jippie! Ben echt helemaal blij voor jullie. En het hartje al gehoord, wat snel! Dat hoorde ik pas met 14 wk voor het eerst. Mooi he? Blijft geweldig, elke keer weer! Meid, geniet, geniet, geniet.

Wel vervelend dat je wat misselijk bent. Maarja, het hoort er toch een beetje bij (ik weet dat ik vorig jaar ook onwijs baalde hoor, toen ik misselijk was...). En het is voor een goed doel toch?

Jeetje, Lisa was zeker een vlotte baby als ik het zo lees. Lise is morgen 12 weken maar draait nog niet om hoor. Ze probeert het wel, maar het lukt (nog) niet. En fruit- en groentehapjes heb ik nog niet geprobeerd. Ook omdat ik als baby veel eczeem en allergieën had hoor. Ik wil minstens een half jaar volledige BV geven, en dan met hapjes beginnen. En als het kan dan nog BV 's ochtends en 's avonds, en misschien tussen de middag als melk bij het brood. Ach, we zullen zien hoe het loopt...

Net weer gekolfd: nu 100 cc. Nog niet veel, maar 't is iets. Lise wordt waarschijnlijk zo wakker, dan voed ik haar ook maar zelf, om mn lijf even duidelijk te maken dat het aan de slag moet...

Ga snel weer verder met opruimen (bah, bah, bah).

Liefs, Ukkie26

Hallo iedereen.

Jullie hebben flink zitten kletsen zeg vandaag en gisteren. Ik moest echt veel lezen...gezellig hoor!

Hier gaat alles goed. Alhoewel mijn voeten ontdekt hebben dat ze vocht vast kunnen gaan houden later op de dag , het kamertje nog steeds niet helemaal in elkaar staat omdat we een schade hadden aan de commode (we krijgen nu een nieuw blad) en de kinderen op school al denken dat het vakantie is (pfff).

Wij hebben trouwens 2 pakjes maat 50 en 2 pakjes maat 56. Daarnaast natuurlijk nog rompertjes, mutsjes, sokjes etc. Vind het echt heerlijk om allerlei leuke spullen te kopen. Toen ik vorige week de blije doos op ging halen meteen weer wat gekocht voor de beeb.

Verder is het ook hier in Brabant op het kdv druk hoor. Wij hebben nog steeds geen plaats (en pas plaats nog per 1 januari). Wij moeten tijdelijk uitwijken naar een ander dorp bij ons in de buurt...maar goed.

Als ik straks vakantie heb ga ik lekker allerlei klusjes doen. Kaartjes bestellen, spulletjes wassen, kamertje inrichten, poetsen  en alles verder nog in orde maken. Helemaal zin in!

Ik ga naar de zw gym toe.

Tot de volgende keer.

x-vlinder

hallo!!!

Patricia, wat fijn dat de echo er goed uit zag! Hoewel ikzelf niet zenuwachtig was, vond ik het wel een hele geruststelling om te weten dat alles goed zat daar binnen! En volgende week alweer hartje luisteren, leuk hoor!
Lisa was wel een vlotte baby zo te lezen. heb je alles bijgehouden toen? Dat is achteraf wel leuk. Ben zelf wel van plan om alles bij te houden in een babyboek.

Ukkie, dus een dipje in de BV? Volgens de cursus die ik heb gehad moest je idd extra aanleggen of gewoon  aanleggen en extra kolven.  Je lichaam maakt nl alles weer aan wat eruit gaat, hoop voor je dat je het snel weer op orde hebt!

Vlinder, veel plezier op de gym.Vind je het al wat leuker?  

Groetjes Tara  

Terug
Bovenaan