Wiebelmama's 2

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

5 juni: 5900 gram en 60 cm. 10 juli volgende afspraak CB.

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

16 juni (9w1d): 5550 gram en 58,5 cm!  Afspraak manueel therapeut: 27 juni. Afspraak kinderfysio:  30 juni.  Volgende afspraak CB:   14 juli (arts en inentingen)

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 28 mei weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend! 8 juli weer naar de verloskundige.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Bo, zwanger van 1e kindje

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari. 24 juni 1ste echo, 1 juli VK hartje luisteren, 15 juli VK controle  

@Anoek, Ja echt super he als ze weer is nieuws kunnen. Elke keer ben je apetrots!!

@Tara, Mooie buikfoto's hoor. Je groeit lekker he, hahaha. Nog ff ervan genieten, of ben je het al zat aan het worden?

@Twinkel, Hoe was het op gym. Vind je het al leuker??

@Vs, Hoe is het met jou?? Alles goed??

Liefs xxx

Goedemorgen meiden!

Hier gaat het prima! Mn ouders zijn gisteren teruggekomen van vakantie en wisten niet wat ze zagen: Lise was erg gegroeid, kijkt veel wijzer uit haar oogjes dan 3 weken geleden en maakt veel meer (en andere) geluidjes! Hoe snel het gaat...ongelofelijk.

Ben nog steeds druk bezig mn BV weer op peil te krijgen, het lukt langzaamaan. Het extra kolven begint zijn vruchten af te leveren dus...is wel een werkje (en ik sta tig keer per dag de kolf af te wassen) maar het is voor een goed doel.

Gisteren met Lise naar werk geweest, was erg gezellig. Ben er uren geweest, Lise heeft zich ook goed gedragen.

Tara, mooie buik hoor! Ik blijf erbij: een jongen. Jij zult wel moeten lachen omdat je het geslacht weet en wij hier maar gokken...haha. Voel je je nog goed? En slaap je nog goed? Ik moest er op het eind wel 3 keer per nacht uit om te plassen...

Vlinder, gelukkig is de gym leuk. Je zal het maar hebben dan je het echt vreselijk vindt...pfoe. Dan is het echt een opgave om er 10 keer heen te gaan.

Anoek, fijn zeg, dat je zo bij een ander KDV terechtkunt. Dat is hier wel anders helaas. Ik heb met mn werk geregeld dat ik vanaf augustus 3 dagen werk (ipv 4), waarvan eentje thuis. Dus 2 dagen op kantoor. Mn mannetje gaat 4 dagen werken dus we moeten nog voor 1 dag opvang hebben. Nou, dat moet toch lukken.

En wat knap dat Benthe al kan omrollen! Snel hoor! Lise probeert het wel (rug naar buik) maar haar armen zitten nog in de weg...

Twinkel, hoe was de partnerles van de gym? Wat vond je mannetje ervan?

Patricia, fijn dat het met Lisa betergaat. Ik kan me voorstellen dat het best veel is voor zo'n kleintje, in eens naar school enzo. Ik hoop dat ze het leuk vindt en er snel aan went.

Bo en Pippie en VS, met jullie ook alles goed?

Meiden, Lise ligt te huilen (is net wakker), dus ik ga!

Liefs, Ukkie26

Goedemorgen!

Ukkie, ja kan me goed voorstellen dat je ouders Lise zo gegroeid vinden! Mijn ouders komen morgen, zij zullen ook wel weer versteld staan, ha ha! Mn ouders (en schoonouders ook) wonen niet in de buurt, dus we zien ze niet elke week. Ze komen morgen oppassen en zodat mn mannetje en ik eens een avondje uit kunnen. Twijfel nog tussen (snel)hapje eten en film of avondvullende dineren (lees; japanner). Denk dat het het laatste wordt. Zijn beide gek op de japanse keuken en de laatste keer mocht ik natuurlijk geen rood vlees en ze maken best veel met biefstuk én dat is zoooo lekker!

Fijn trouwens dat het kolven resultaat begint op te leveren! Doe het je allemaal niet voor niks, anders lijkt het me erg frusterend. Zou jammer zijn als je moet stoppen met BV omdat je melk "op " is ipv dat je zelf het moment kiest.
Hoe is het met het huisje?

Twinkel, hoe was de partnerles?

Patricia, fijn dat het beter gaat met Lisa. Voor zo'n kleintje (ook al is ze ál 4, ha ha) zijn het toch best grote veranderingen.

Tara, alles goed? Je moet je nu elke dag komen "melden" hoor, hihi!! Anders weet je vast nog wel welke conclusies destijds bij Ukkie en mij werden getrokken!

Benthe heeft gisteren dus vor het eerst omgerold, maar daarna nog niet nog een keer, maar dat komst vast wel! Ik leg haar ivm het hoofdje en nekje veel op haar buik en het schijnt dat van de buik op de rug rollen makkelijker gaat dan andersom en dat de meeste kindjes dat eerst kunnen. Leg jeLise ook vaak op haar buik? Benthe probeert ook wel van haar rug op haar buik, maar dat lijkt echt nog nergens op, ha ha! Ze zet zich af met haar beentje, draait haar kontje enrug, maar bovenlijfje laat ze liggen:) Ach komt vast allemaal goed :)
Hoe lang is Lise wakker per keer, inclusief voeding? Benthe is denk ik rond een uur tot anderhalf uur wakker. Je ziet zo goed wanneer ze moe wordt, dan wordt ze veel rustiger in haar bewegingen, gaapt ze en wrijft ze in haar oogjes (wat overigens er heel schattig uitziet ;-) en dan gaat ze weer lekker naar bed! Zover is het nu inmiddels, dus ik ga haar lekker naar haar bedje brengen en daarna "huishouden".

Liefs Anoek

Nou, ik kom me al melden hoor!
Nogsteeds rustige nachten hier. Moet er meestal 1 of 2 keer uit om te plassen, valt mee toch? Ik heb inmiddels ook de badkamer weer schoon, en heb vandaag de keuken op de planning..   (toch enige last van nesteldrang???)
Ik heb het zeiltje op bed (niet uit het pakket maar van de ikea, die is wat groter) blijft goed liggen en geen last van kraken. Bed staat niet op klossen, als het zover is gooien we er gewoon 1 of 2 matrassen extra op. Ons bed is al vrij hoog, dus volgens mij moet dat voldoende zijn. Verder heb ik wel klossen hoor maar dan voor het 1 persoonsbed wat ik graag na de bevalling in de woonkamer wil hebben.  

Anoek,  kan me voortellen dat je apetrots was toen ze omrolde! Wat een verschil al met een paar weken terug.

Ukkie, gelukkig dat jullie het opvang probleem op kunnen lossen. Heb je al een idee waar ze die ene dag heengaat?  

Twinkel, hoe was de partneravond?

Patricia, fijn dat het weer beter gaat met lisa.  

Alles goed met de rest?

liefs Tara  

Hallo meiden,

De partneravond was wel geslaagd hoor.
Leuk om elkaars mannen weer eens te zien en ook fijn dat mijn man nu ook helemaal is ingepraat over alle ins en outs v/d bevalling.
Erg leuk om dit samen te mogen doen.
Ik heb trouwens wel een erg leuke groep hoor, dus lijkt het me straks ook nog wel gezellig om contact te houden.

@Patrica, wat een ziekenboeg zeg bij jou.
Hopenlijk gaat het snel wat beter met je schoonmoeder en je dochter.
Fijn dat je je zelf weer wat energieker voelt.

@Vlinder, jij kunt de laatste schooldagen nu echt aftellen hè!
Ik tel nog in weken (nog 3).

@Tara, tsja - het heeft bij jou dus ook toegeslagen die nesteldrang.
Het wordt bij mij ook steeds gekker, ik droom tegenwoordig zelfs al over poetsen.

@Anoek, lekker een avondje uit met je man. Leuk hoor!
En Japans is idd errug lekker. Ik verheug me ook al wel weer op een biefstukje en een broodje filet americain.

@Ukkie, jouw meissie groeit ook als kool zo te lezen.
Geweldig zeg wat ze allemaal al leren.
Hopenlijk levert al het werk met de BV straks ook "liters" melk op voor Lise,
want ze doet het hier blijkbaar goed op.
Knap van je dat je je hier zo voor inzet!

Enne, Anoek en Ukkie, wij willen wel weer eens foto's zien !

Liefs, Twinkel3

Goedemorgen allemaal!

Jeej: Lise heeft het uitslapen ontdekt! Ze werd voorheen steeds rond half 6 of 6 uur wakker voor een eerste voeding, van de week 1 keer om half 7, vandaag was het 7uur en verder was het half 8 en zelfs 2 keer 9 uur! Joehoe! En ze is overgegaan op 5 voedingen per dag (helemaal zelf), ik ben zo trots! Heb ik ook iets minder het gevoel dat ik een melkkoe ben. Misschien dat ik daarom wel het gevoel had dat mn BV terugliep: ze drinkt natuurlijk wel veel meer in 1 keer omdat ze 1 voeding minder drinkt per dag.

Verder gaat het hier prima. Alleen weigert Lise af en toe de fles, maar we zetten stug door en na een gevecht van 10 minuten pakt ze 'm alsnog. Het is niet dat ze het niet kan, ze wil het gewoon niet. Nou, ze moet maar wennen aan dat ding, zal ze in de toekomst nog vaak uit drinken. Om het haar te leren geef ik of mn mannetje (minstens) 1 keer per dag een afgekolfde voeding in de fles...

Anoek, Lise is een erg wakker kind, ze is per voeding zeker anderhalf uur wakker. Zo leuk! Alhoewel het de laatste dagen weer wat minder is, misschien ontwikkelt ze weer iets dat veel energie kost.
We leggen Lise wel op haar buik, maar vaak spuugt ze dan (zielig). Ze houdt wel prima haar hoofdje overeind en draait ook alle kanten op, maar omdraaien: nee hoor.
Ze wriemelt wel met haar beentjes, maar er gebeurt nog niets. Ach, komt vanzelf...

Huizenjacht gaat goed: we hebben een bod uitgebracht! En een tegenbod ontvangen (we dachten dat ze het bod zouden afwijzen, we zaten bijna 40000 onder de vraagprijs...). Erg spannend allemaal.
Morgen gaat ons huis in de verkoop. Hopen dat het snel weg is.

Ik zal binnenkort weer eens een foto van Lise mailen, zal een leuke uitzoeken haha (keus genoeg). Anoek, maken jullie ook zoveel foto's?

Tara, hoe is het met jou? Bekend truitje had je aan op de foto die je maildje. H&M? Dat truitje draag ik nu ook nog vaak, handig met voeden. Omdat het een overslagtruitje is kan je 'm zo onder je borst floepen, dus zit je niet met een blote buik. Niet direct opbergen dus!

Vlinder en Twinkel, ook jullie kunnen nu echt aftellen richting verlof. 3 weekjes zijn zo voorbij!

Met de rest ook alles goed?

Liefs, Ukkie26

Hallo.

Ben ik weer eens.

Nog 5 dagen werken (dinsdag ook 's avonds maar vrijdag maar een paar uurtjes zelfs) en dan lekker vakantie. De eerste week ga ik nog een dag opruimen op school en dan gaat daar de deur voorlopig dicht voor mij! Heb er zo'n zin in.

Wat leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat.

Leuke foto Tara!

x-vlinder

Terug
Bovenaan