Wiebelmama's 2

hoihoi,

Ben ik weer!

Anoek, wat lekker dat je nog 2 dagen extra kon krijgen. Dan is dat ook weer opgelost, heerlijk lijkt me. En  voor Benthe wel zo rustig  om maar naar 1 adres toe te moeten.    

Bo, fijn dat alles goed gaat. Hoewel de misselijkheid vervelend is, er komt een eind aan hoor! Zelf vond ik het ook wel een geruststelling dat je merkt dat je zwanger bent.

Patricia, wat jammer dat lisa ineens niet meer heen wil. Ze vond het toch juist heel leuk in het begin? Komt vast wel weer goed!

Vandaag de allerlaatste dingen gehaald! Moest nog postzegels hebben en had de beschuit met muisjes nog niet in huis. Ik heb trouwens ook cake gekocht en zakjes chocoglazuur. Dan wil ik straks de chocoglazuur over de cake en dan de muisjes erop! Vind ik zelf veel lekkerder dan beschuit met muisjes hihi.  
Ik begin nu trouwens wel wat last te krijgen  van  flinke steken onderin (paar keer per dag). Heb soms ook het gevoel dat de uk aardig ligt te wroeten.  Komt dit jullie bekend voor ukkie en anoek? Voor de rest nog niet het gevoel dat ie elk moment kan  komen, al hoop ik het natuurlijk wel!
Ik zit op hyves ook bij julimama's en daar zijn al best veel baby's geboren (10 ofzo)
Dus kan bij ons ook zomaar  zover zijn...

liefs Tara        

@Anoek, Fijn dat je het heb kunnen regelen met je werk. En dat Benthe maar hoef te wennen aan 1 KDV.   Lekker wezen eten saampjes, heerlijk hoor. Dat je onder zo'n etentje alleen praat over de kleine is logisch hoor. Wij hebben dat nog steeds af en toe. De laatste keer hadden we afgesproken om het niet over Lisa te hebben, nou het was erg stil onder het eten, haha.

Het ging vanmiddag ook nog niet echt goed op school met afscheid nemen. Ze huilde weer en was ook echt weer verdrietig. Als  ik eenmaal weg ben gaat het goed. We kijken het deze week nog ff aan en anders   gaat ze tot aan de zomervakantie halve dagen naar school. We moeten het dus maar ff afwachten hoe en wat.

Morgen mag ik weer naar de VK toe om het hartje te horen. Vind het weer super spannend.

Ik ga weer, ga ff lekker met Lisa samen in bad.

Liefs xxx

Ha meiden.

Patricia. Inderdaad vervelend dat Lisa niet naar school wil de laatste tijd. Heb je enig idee waaraan het kan liggen?

Anoek. Ik ken goedgemerkt inderdaad van vrienden. Het is echt ideaal!

Bo, Fijn dat alles goed gaat met je. Tja, dat misselijk zijn wordt waarschijnlijk wel minder hoor. Belangrijkste is dat de baby het goed doet!

Tara. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om niets te doen op je werk als je er bent. Nog even en dan heb je er vast geen tijd meer voor om aan je werk te denken! Vind het wel spannend worden hoor bij jou! Ben zo benieuwd naar jullie beeb.

Twinkel. Lukt het nog een beetje op je werk? Ben je morgen weer lekker vrij? Ik heb morgen een hele drukke dag en avond op school maar goed daarna nog maar 3 dagen.

Onze babykamer staat trouwens. Het is zoooo  gaaf en dat terwijl het nog mega kaal is en nog helemaal niet aangekleed (hihi). Daar wil ik echt volgende week pas mee beginnen.

Tot woensdag denk ik.

x-vlinder

Hallo meiden,

Ja, het is hier ook topdrukte - de laatste schoolweken.
Gisteren ben ik de hele dag en avond op school geweest (10-minuten gesprekken) en vanmiddag en vanavond heb ik ook weer een vergadering en gesprekken.
Dat is idd best wel heavy. Maar ja, het moet toch gebeuren...
De eindstreep is in ieder geval in zicht en dat maakt het wel te doen hoor.
Ik ben wel blij dat ik wat extra hulp heb in de klas. Wanneer ik mij maar netjes aan de adviezen houd en mijn rust op tijd pak is het met mijn bekken ook nog wel aardig te doen, maar na dagen zoals gisteren is het wel weer even auw, auw.
Gelukkig stapte ik vanmorgen al weer wat soepeler uit bed.

@Anoek, die labels van goedgemerkt zijn echt ideaal hoor.
Ik ken ze ook van vriendinnen en ga ze t.z.t. ook bestellen hoor.
Fijn dat je Benthe niet meer naar het andere KDV hoeft te brengen, dat zal vast en zeker een lekker gevoel geven.

@Vlinder, wat leuk dat de kamer staat. Ook wij moeten nog wel wat aan de aankleding doen, maar daar is dan ook nog alle tijd voor.
Dit weekend heeft mijn vader de paarse kleurvlakken op de muur geverfd en nu moeten we het wandplankje nog op gaan hangen.
Ook is de klamboe nog niet binnen (zou eind juni binnen zijn), dus moeten we hier ook nog maar even achteraan. Succes nog met de drukte op school, het is idd bijna vakantie.

@Patrica, wat sneu voor jouw dochter dat ze zo opziet tegen het naar school gaan.
Het is idd waar dat ze na de vakantie ook weer "opnieuw" moet wennen.
Wanneer het haar zo'n moeite kost is het idd een goede tijdelijke oplossing om haar halve dagen te laten gaan (of eventueel een aantal dagdelen in de week).
Per slot van rekening is ze ook nog niet leerplichtig.
De laatste weken in een schooljaar zijn idd vaak hectisch en dat is voor nieuwe kinderen vaak ook niet zo'n fijne tijd om in te beginnen.
Ik hoop dat jullie samen een goede oplossing kunnen vinden.

@Bo, hihi - daar zijn ze dus weer die kwaaltjes.
Wanneer je ze wilt hebben ter bevestiging dat het allemaal wel goed zit heb je er geen last van en nu zijn ze er dus weer. Hopenlijk is dit met een paar weken over zodat je alleen nog maar kunt genieten van je zwangerschap.
Leuk hè om iedereen het nieuws te vertellen. Ik vond het in ieder geval heel bijzonder.

Hoe is het met de andere meiden hier?

Tot snel.

Liefs, Twinkel3

@Tara, nog een lekkere tip voor jou.
Slagroomsoesjes gedoopt in gesmolten chocola + muisjes zijn ook heerlijk!!!

Jij kan idd al goed muisjes inslaan omdat je weet wat het wordt.
Ik zal tzt wel een pak blauwe en roze halen en dan zien we wel welke we moeten gaan strooien.

Liefs, Twinkel3

Haai!

Ben ik ook weer! Zit nog in mn ochtendjas achter de computer: foei! Dat is er niet meer bij als ik weer moet werken. En ze zeggen dat uitslapen met een kleintje lastig is: nou, als ik moet werken moet ik eerder op dan nu! En dan kan ik ook niet, na de ochtendvoeding, weer mn bedje in kruipen. Ik zal met verlangen aan mn verlof terugdenken!

Doe ik nu trouwens al: aan de tijd dat ik 36 weken was en niet meer hoefde te werken en thuis zat te wachten totdat ons beebje zich aandiende. Ik weet nu al zeker dat ik dat nog een keer mee wil maken. Zo heerlijk! En die eerste dagen in het kraambed: ja, je voelt je niet altijd even lekker en sterk, maar het is zo mooi allemaal! Meiden, ik heb maar 1 woord: GENIET!

Ik zit dus nog steeds op een heerlijke roze wolk, haha. Het gaat hier ook allemaal onwijs goed! Lise is heel vrolijk en - zo mooi - ze lacht naar zichzelf in de spiegel!

Heb trouwens even 3 foto's gemaild: Lise op de bank, Lise in bad (haar favoriete bezigheid, de hele slaapkamer is een zwembad) en nog eentje op de arm. Ze houdt haar hoofd helemaal zelf omhoog, hoeven we niet meer te ondersteunen. Zie de foto dus.

Vlinder, bijna vakantie! Heerlijk! En je verlof is aansluitend? Dus voorlopig hoef je echt niet meer te werken? Poe zeg, lekker hoor! En leuk hoor, dat de kamer staat! Met de details (lampen, dingen aan de muur) wordt het alleen maar leuker!

Tara, ben je al aan het aftellen (onbewust misschien?!). En ik kan me voorstellen hoor, dat je toch ff gaat werken als je er bent. Maar doe je wel rustig aan? Je hebt je energie straks waarschijnlijk wel nodig...

Patricia, ik hoop dat het met Lisa beter gaat op school. Lijkt me erg vervelend en lastig je meisje weg te moeten brengen als je weet dat ze het niet leuk vindt en ze moet huilen. Bah. Sterkte meid. Met jou verder alles goed?

Anoek, lekker hoor, dat jullie een avondje weg zijn geweest. Wij willen dat deze week ook weer eens doen. Vind het lastig, omdat Lise de fles niet altijd goed pakt. Aan de andere kant moet ze er toch aan wennen dat ze 'm steeds vaker krijgt. We hebben een dinerbon liggen voor een Grieks restaurant hier in de buurt: heerlijk! We vragen mn ouders waarschijnlijk om op te passen...

En wat fijn zeg, dat alles is geregeld met het KDV. Hier gaan we binnenkort maar weer eens bellen...

Bo, leuk he, het goede nieuws vertellen! Ik vond het echt geweldig! Alhoewel ik moet zeggen dat het roddelcircuit bij ons onwijs snel ging dus ik heb het (helaas) lang niet iedereen persoonlijk kunnen vertellen. Ach...
En bij mij waren de kwaaltjes met ruim 10 weken ineens een stuk minder. Wel een misselijk gevoel nog af en toe, maar als ik regelmatig genoeg at was dat goed te onderdrukken. En veel drinken, water en thee. Meid, sterkte.

Handig trouwens, die goedgemerkt-merkjes. Ga waarschijnlijk ook een setje bestellen, altijd handig. En niet eens duur!

VS en Pippie, met jullie ook alles goed?

Nou, ik ga me maar eens aankleden.

Tot snel!

Liefs, Ukkie26

Goedemiddag,

Wat een weer hè? Nouja, ik zit alleen maar binnen of in de auto met airco hihi.
maar volgens mij wordt het alweer wat koeler dus straks toch nog maar even  buiten loungen.

Vanmiddag weer naar de vk geweest, en alles was prima. Bloeddruk ook goed, onderdruk iets gedaald nu 140/75 dus ik doe wel rustig genoeg :)
Deze vk dacht dat de uk met 40 wkn 7,5 pond zal zijn, iets groter dus als de vorige vk. Nouja we zullen het zien...

Alles is nog steeds rustig, maar ik hoop wel een beetje dat ie dit weekend komt. Zul je zien dat ie nog 4 week blijft zitten grrrrr.... Begin ik al ongeduldig te klinken?  

Liefs Tara (37+6)      

Hallooo!!!!

Pffff... wat een hitte....  (geen tranen, maar zweetdruppels). SInds de zwangerschap heb ik bij zulke temperaturen weer last van vochtvasthoudende voeten... Tara, hoop dat dat bij jou na de bevalling gewoon over is. Ook breekt het zweet me bij het minste geringste uit... bleehhhhh zou toch voorbij moeten zijn na de bevalling al die ellendige hormonen, maar nee... nog 6,5 maand te gaan, ha ha (9 mnd op, 9 mnd af).
Ik had gisteren al zo'n idee, want had wat lichtrose afscheiding en idd éindelijk ongesteld geworden.... Dacht dat het een paar weken geleden al was, maar was maar 1 dag en heel weinig, nu is het overduidelijk mn menstruatie. Ben er erg opgelucht door, na 11 weken is mn cyclus weer op gang en op zich wel grappig, precies een jaar na mijn laatste menstruatie (28 juni 07). Kan nu eindelijk met de pil beginnen.

Benthe heeft vandaag echt haar dag niet, ligt nu weer te huilen in haar bedje. Geen idee wat er is.... vermoed wat krampjes of anders de warmte, maar slapen ho maar vandaag. Komt ook weer een groeispurt aan in de ontwikkeling volgens Oei ik groei, dus dat kan het ook nog zijn... Ik ga maar eens even boven kijken, want ze is echt overstuur. Straks meer....

Liefs

Terug
Bovenaan