Wiebelmama's 2

Even een korte reactie want we gaan zo ff koffiedrinken bij mn ouders:

Patricia, fijn dat het goed gaat met Lisa op school. Hopen dat ze niet door de zomervakantie denkt dat ze niet meer hoeft...ze is natuurlijk dan weer zo lang thuis. Ach, het zal allemaal wel goedkomen. Ze moet er gewoon best aan wennen, da's niet raar toch?!

Over de BV: ik wist al direct dat ik BV wilde geven. Heeft voornamelijk te maken met dat ik astma, hooikoorts en voedselallergieën heb (zo klinkt het erger dan het is trouwens). BV schijnt dan de beste voeding te zijn voor je kindje, zeker omdat je kindje dan minder kans heeft op die allergieën enzo.
En ik vind het heel speciaal dat Lise zo groeit door mijn melk! Zo mooi!

En natuurlijk kun je het. Ik heb nog niet vaak gehoord dat mensen geen BV konden geven. Het kan alleen in het begin even lastig zijn, wennen, stuwing enzo. Maar als je een goede kraamverzorgster hebt die je goed helpt met aanleggen (de mijne was echt super) dan moet het lukken hoor!
En nu met kolven is het ook wel handig. Alsi k dan wegga kan ik Lise gewoon de fles geven (vandaag heeft ze 'm alledrie de keren zonder mopperen gepakt: JEEJ!).

Meid, succes met je keuze.

Met de rest ook alles ok?

Fijne avond en JIPPIE, het wordt wat koeler!

Liefs, Ukkie26

Oja, nog even over het hartje horen: wij kregen met 10w3d een echo, toen zagen we het kloppen. Ze ging bewust nog niet luisteren omdat de kans groot was, zei ze, dat we het dan niet hoorden.

Met 14 weken was mn volgende controle, toen hoorden we het wel, na lang zoeken.

Oftewel: komt wel goed hoor meid!

Lieve meiden,

ik heb alweer veel te lang niets van me laten horen. Ik moet echt vaker komen met al dat geschrijf van jullie. Dat zal alleen wel na het weekend worden, want we hebben een lang weekend (vrijdag is een van de weinig officiele vrije dagen) en gaan daar lekker van genieten. FF lekker een paar daagjes er tussenuit (JIPPIE).
Mijn buik begint explosief te groeien. Ik vond al dat ie groeide maar nu zien andere mensen het ook duidelijk. En van het weekend had ik het idee dat ik mijn buik bijna zag groeien. Erg leuk, maar ook wel wat lastig ivm bandenpijn.

Tja vakantiedagen hier zijn lastig te vinden. Nationale feestdagen zijn er maar 4. Als je meer dan een jaar bij een bedrijf werkt krijg je 15 vakantiedagen per jaar. Dagen voor ziekteverlof spaar je, geloof ik, 1 per 2 maanden (ben je ziek en heb je geen ziekteverlofdagen meer dan heb je pech). Gelukkig hebben we een makkelijke en flexibele werkgever die niet heel moeilijk  doet zolang het werk maar wordt gedaan. Maar de bazen waren niet super blij toen we vertelde dat we in aug voor 2.5 week naar NL gaan (ja we willen de buik toch aan familie laten zien...).

Als je zwanger bent werk je totdat je vliezen breken (hoop dus echt dat dat niet op het werk gebeurt). Daarna is het landelijk geregeld dat je 6 weken verlof mag, wat je vakantiedagen en  ziektedagen zijn en daarna is het onbetaald. De staat laat 4 maanden wettelijk toe mits je dat op tijd aangeeft, dit is onbetaald, en het enige is dat je wettelijk recht hebt op een baan (hoeft niet dezelfde te zijn) als je terugkomt. Gelukkig hebben wij een goede werkgever (volgens Amerikaanse begrippen) en zijn onze directe bazen vrij flexibel. Maar ik ben heel benieuwd hoe ze zullen reageren als we voorstellen om beide tijdelijk parttime te gaan werken. Ach, af en toe is het lastig maar het is ook wel weer een uitdaging om onze weg te vinden.

Het is trouwens wel grappig om jullie te horen over het weer. Het is hier gedurende de zomermaanden (juni t/m sept) erg ongebruikelijk als de temperatuur overdag niet boven de 25 graden uit komt. Deze week is het rond de 30 graden, maar we hebben al  een week 35+ gehad met meer dan 80% luchtvochtigheid. Ik ben dus erg blij dat ik nu niet hoogzwanger ben en dat er overal airco is!!! De airco draait dit jaar ook volop om de slaapkamer 's nachts koel te hebben omdat ik anders niet kan slapen......ik lig onder een laken terwijl manlief de dekens over zich heen trekt (en dat terwijl ik normaal de koukleum ben).

hopelijk tot snel
vs

He meiden,

Hier alles goed hoor, maar internetprobleem nog steeds niet opgelost.
Vriendlief is begonnen aan zijn 2e klachtenbrief.
Nu zouden ze er spoed achter zetten....
Ik wil tijdens mijn verlof toch wel lekker kunnen internetten zeg!

Nog 7 dagen werken in totaal nog 1,5 week, ongelooflijk hoe snel het gaat allemaal.
Ben ook zo nieuwsgierig aan het worden, naar de bevalling, de baby, ons nieuwe leven...

Verder bijna alles klaar, alleen het kamertje moet nog echt aangekleed worden. En we moeten nog echt de knoop door gaan hakken wat de namen betreft en ik moet ook echt geboortekaartjes gaan uitzoeken..
Maar ik had zulke mooie op internet gezien, die alleen via internet verkrijgbaar zijn.....
dus zodra de boel weer geregeld is met internet, maar snel een proefexemplaar bestellen..

Nou meiden, weer even snel tussendoor op het werk, dus geen tijd iedereen wat persoonlijk te schrijven, ben in ieder geval blij te lezen dat het goed gaat met iedereen.
Tara, heel veel succes mocht het een dezer dagen gebeuren. Ik houdt het wel in de gaten hoor, maar heb vaak de tijd niet om ook nog te reageren!!

Meiden hopelijk tot snel en dan wat vaker...

Liefs Pippie

Hoi Meiden,

Lisa vind het nu echt helemaal super op school en heeft het erg naar haar zin gelukkig. Nu hebben papa en mama het ook weer naar hun zin als ze de kleine meid moeten brengen. Morgen gaat ze met school picknicken in de speeltuin. Vond het een eng idee met al dat oversteken enzo, maar de juf heeft me gerust gesteld en beloofd dat ze haar extra in de gaten gaat houden. Hopelijk werkt het weer een beetje mee morgen zodat de kids een super leuke en gezellige dag hebben morgen.

@Pippie, Wat vervelend dat je nog steeds een internet probleem heb thuis. Hopelijk word het snel opgelost zodat je in je verlof lekker op internet kan en weer gezellig mee kan kletsen met ons.
Het gaat al opschieten voor jou, nog maar 1.5 week en dan alweer verlof. Lekker hoor nog ff een paar weekjes genieten en de laatste dingen doen voor de bevalling.

@Vs, Fijn om weer wat van je te horen en dat alles goed gaat. Lekker hoor een oaar daagjes weg, geniet er maar lekker van. Dus jouw buik(je) groeit ook al lekker. Verder nog kwaaltjes of ben je ook kwaaltjes vrij??
Wat een weinig vrije dagen hebben jullie eigenlijk daar. Enne werken tot de vliezen breken?? Hebben jullie dan geen zwangerschapsverlof??

Liefs xxx

Haai!

VS en Pippie, goed weer wat van jullie te horen. VS, jouw buikje begint te groeien en PIppie, die van jou is bijna op maximale grootte. Grappig hoor!

Hier alles prima. Gelukkig regent het wat zodat de warmte wegtrekt. Het was zo warm vannacht, en plakkerig. Bah.

Tara, meld je je nog even voor vandaag?

Liefs, Ukkie26

Hoi meiden,

Patricia gelukkig dat Lisa het weer leuk vind op school, hoop dat ze morgen lekker weer heeft.

Vs Leuk dat je buik begint te groeien! Wat is daar anders geregeld met verlof enzo. Wel minimaal allemaal zeg. Gelukkig dat jij niet zo stenge baas hebt! Hoop dat het gaat lukken voor jullie om beide 3 dagen te gaan werken.
Toch nog vakantie in augustus, nou dat hebben  jullie wel verdient! Dan komen jullie naar NL?!  
Hoelang willen jullie eigenlijk nog in de vs blijven wonen of weten jullie dat niet?

Tara hoe is het met jou, erg last van de warmteg gehad?

Pippie schiet al op voor jou, nog 1.5 week werken, hoop dat internet snel weer werkt!

Ukkie hoe gaat het met de onderhandelingen, alweer een nieuw tegenbod gehad? Al reacties gekregen op jullie eigen huis? Wat een leuke foto's van Lise... Jullie zullen wel super trots zijn!

Twinkel nog 2 weekjes werken zeker?! Is het nu nog erg druk? Is het allemaal wel te doen met je bekken? Goed om jezelf blijven denken hoor!

Vlinder hoe is het met jou?

Anoek na jaar weer ongi en nu ben je er blij mee haha! Ben trouwens ook wel benieuwd naar foto's van Benthe....

Liefs bo

Hier alles goed ben alweer 10 weken, nog 30 te gaan haha!  Krijgen volgende week weer een echo, daar hebben we erg zin in!
Nog 5 weken werken en dan hebben we 3 weken vakantie, heerlijk! Gaan we lekker kamperen!

Liefs bo

Terug
Bovenaan